Gå til innhold

Tromsøjentene 17.oktober =)


Tonemor 28 år

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Længe sia Elise har vært hær...

 

E d nån hær som har Baby Bjørn bæresæle? Eller noen som har erfaring med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

Mye spennende på tråden for tiden, jeg lo godt da jeg leste om Alva, ikke alltid alt går på skinner hos småbarnsfamilier:)

 

Bra med kino på torsdag, sees halv tolv Tone og eventuelt andre som vil gå. Du Tone, ser du tror det er 17.okrober idag, he,he:)

 

Rundt 23. november, altså om 1 mnd tenke jeg kanskje å invitere til et aloveraproduktparty, søsteren min driver med det,opplegget heter forever. Mye bra produkter der både til barn, voksne og til og med dyr! Det er ingen kjøpeplikt, vil mest gjøre søsteren min en tjeneste siden hun er ny i gamet. Mulig det blir på dagtid. Kommer uansett tilbake til det, men hyggelig om noen av dere er interessert.

 

Nå er det greys, hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :) Hehe, måtte le godt jeg også, tror ikke æ får forandra overskrifta heller! Sjekka på dataen sjø og der står det at det er 17.oktober! Må vær nåkka feil! Har itj dato på den nye fine klokka æ fikk i morgengave fra min kjære så da kan det gå sånn!

 

Annette: Har ikke BabyBjørn selv, men har hørt at de gamle versjonene er ganske dårlige hvertfall på grunn av at de feilbelaster bæreren og babyen henger på hoftene. Men tror de har bedret seg og at den sportsversjonen er ganske grei. Unni har vel en sånn (mammaen te Synne:)

 

Vi er med på Aloe Vera-party May-Helen! =) Koselig med sosiale tilstelninger uansett om det er på dagtid eller kveldstid! Er vel enklest på dagtid for dere med flere barn, men jeg har jo bare N-N.

 

Idag har jeg kost meg med å skrive takkekort fra bryllupet som vi nettopp har fått og sett på Hvaler på webtv. Hatt besøk av gravid venninne også, hun har termin i desember, artig :) Og igår var vi på besøk te vennepar som fikk baby for ei uka sida. Så nå blir det enda fler å være sosial med i permisjonstida - hurra!

 

Dere som sliter med at babyene ikke sover gjennom hele natta, har dere prøvd å gi de smokken istedet for å amme når de våkner? Det funker her hvertfall :) Natt til idag sov N-N 10 timer sammenhengende (puttet inn smokken en gang da).... æ bør kanskje ikke gjøre det siden han har lagt på seg litt lite og melka er mest næringsrik på natta, men... er så greit når det funker og vi bare kan sove videre begge to. Helsesøster sa at vi ikke trengte å følge opp vekta mer nå, han legger på seg 100 gram i uka og det er greit.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen!

 

Jeg synes babybjørn er noe skit, men det er jo utrolig mange som har den, så helt umulig kan den vel ikke være. Men, den er dyr og da er det like greit å investere i en Ergo som man kan bruke helt til barnet er 18 kg.

 

Vi kommer gjerne på aloveratreff :-)

 

Yes, i mårra skal vi hjem igjen. Gjett om jeg gleder meg!!

 

Mulig torsagen må brukes til rydding, vasking av klær og pakking av ny klær før vi vender snuten mot Harstad til helgen.

 

Kan tenke meg du hadde nok å gjøre på søndag Randi, men Alva som både krydret og lagde vaffelkake :-) Man kan jo ikke annet enn å le når de finner på sånt :-)

 

I mårra skal jeg på omstillingssamtale på jobben, blir spennende. Merker det er veldig vanskelig å sette seg inn i jobb nå, det er så fjernt.. Men, vil jo gjerne ha en ok jobb å gå tilbake til når den herlig permisjonstida er over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annette: Ja, de har forbedret BabyBjørnen. Er jo bare den som selges på Reflex og sånne butikker så... Æ har Beco butterfly baby carrier, anbefale den :) Kan brukes te baby e 25 kilo og e litt lenger i ryggen enn Ergo. Den selges på purnatur.no. Og så e den enklere å ta på! Men Ergo e også bra da! Ergoen selges vel på vidunderbarn.no og babyslynga.no :) Veldig kjekt å ha en bæresele hvertfall!

 

Hun som har sweetlittlemonkey.no holder jo til i Tromsø. Hun har JetPak bæresele, Manduca bæresele som er ganske lik Ergo og mei tai, går an å snakke med ho om råd om hva du skal velge sikkert!

 

Kari-Anne: Skjønne godt om dåkk må bruke torsdagen på å vaske og pakke klær te Harstadtur ja! Bli dåkk lenge der?

 

Randi: Hehe, tror æ hadde blitt litt fortvilt i din situasjon med Alva i tillegg til å synes at det var komisk i ettertid. Spent på hvordan det blir med to småtroll å holde styr på.

 

Jobb ja... tida går så altfor fort.... :( Vil ikke tebake!! Hehe, men æ skal jo begynne å jobbe 6.april siden Kent-Rune skal være hjemme 3 måneder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei jenter=)

 

Her er det fortsatt sykdom i gården. Aline har blitt noe bedre, men er fortsatt redusert. Ikke likt henne å ligge i ro på gulvet, nei. Selv om hun er redusert, så er hun som makk å regne på stellebordet. Hadde ikke trodd det skulle bli en " utfordring" å stelle, så tidlig. Flere som opplever det samme? gir henne en leke, men skulle vel egentlig hatt noe hengende rett over henne. Fungerer som regel dårlig med oppheng i taket.. hehe..

 

Var på 4mnd kontroll igår, med ei syk 3,5 mnd jenter. Hun bare lå der i barselgruppen, glodde og glodde.. hehe... Iallefall.. hun veier nå 6667 ( ved fødsel 3615) og strakte 66 cm ( fødselen 51 cm), så følger kurven flott. Blitt ganske så lang, ja. Merket det før kontrollen, det at noen 68 klær er ganske så knappe i lengden.

 

Tone : Bra dere meldte oss på. Tusen takk=)

 

Ønsker dere en strålende dag, jenter=) Koselig med mørketid.. owwiiii=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Sku det ikke vær pizza i dag på eide? e æ helt på jordet no? For det som e e at dem hadde ødelagt kofferten min i går på flyet så æ MÅ på polarsenteret i dag ( e det ikke en Morris butikk der, eller ka den hete?Sånn me veske å kofferta?.. Va så trøtt i går da ho sa kor æ sku gå at æ no e redd æ har blingsa....) Så for mæ passe polarsenteret kl 12 veldig bra!

 

Endelig hjemme igjen! Vært en snodig tur hjem, bruka vanligvis å kose mæ masse, men denne gangen har æ bare gleda mæ te å kom heim. Jaja. Sånn e det vel.

 

Så deilig Kari Anne at dokk får komme dokk hjem igjen!

 

May-Helen: æ e veldig gjerne med på dagtid på aloe vera treff. Veldig lei mæ for at vi va syk så vi ikke fikk med oss det som va hos Trine Lise..

 

Men pga den kofferten så må æ dra litt tidlig, så kunne noen sendt mæ ei melding om kor det e treff hvis æ ikke e her inne å les det sjøl? Da skriv æ no en liten hilsen i tillegg.

 

Søttans drama de ska vis på kinoen da, men hvis æ orke i mårra så drar vi. Må ha litt kino no!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke neste onsdag det er treff på Eide handel? Jeg som har misforstått?

 

Kjedelig med kofferten din, Anette...Hvis ikke det er Eidetreff idag sees vi på polar!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Treffet på Eide handel e neste uke ja:) Kos dere på Polarsenteret, vi skal på 4-månederskontroll og får besøk av svigers først!

 

N-N e også ganske så aktiv på stellebordet ja, kan ikke forlate han der no nei... Så bra at Aline følger vekstkurven fint AS!

 

Huff, æ like ikke mørketida... :( Ikke vant vettu. Koselig om du bli med på kino imårra Annette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Mzme: Vi har BabyBjørn bæresele som vi kjøpte i fjor, men er vel bare sånn passe fornøyd med den. Føler ikke at jeg bærer helt riktig med den, hvis du skjønner. Får litt vondt i ryggen. Men jeg har bare hørt positivt om ergoen, så hvis vi skulle investert i noe bæreseler i dag så hadde det nok blitt den.

 

Tone, Janne og May-Helen: Ungene sier og gjør mye artig når de er små. Jeg prøver å skrive ned noe av det, for det er utrolig fort hvor man glemmer! Fortalte mamma om A sin vaffelkakebaking og da sa hun at jeg hadde gjort akkurat det samme da jeg var liten... :) Jeg tenker at mye av det man gjorde mot sine egne foreldre da man var små, det får man på en måte igjen av sine egne barn. :)

 

I dag skal lillebror på 3-månederskontroll + få sprøyter. Gruer meg litt til sprøytedelen, men det blir artig å få målt hvor stor han er blitt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal vi på 4 mnd kontroll kl 12.30, stikker kanskje innom Polarsenteret etterpå å ser om dere er der...

Lykke til med sprøytedelen Randi. Kanskje vi sees på helsestasjon? Når skal dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gull nr2: Ok.. Ja e vest mange som har den Ergoen.. Tænkte å kanskje prøve BabyBjørn, bare for å se..

 

Idag e Elias 4 mnd, tia går så fort! Ang stellebordet, han e også vældig aktiv, tørr ikje forlate han!

 

AS: Kor fint at Aline følger kurven sin! Synd at hun e syk da, god bedring te ho :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp kor ho sku sove i dag... Enda ikke vært oppe!! Æ har både dusja å spist å gjort klart te vi ska ut på farting, men ikke antydning te å gidde å stå opp. Jaja.. Godt det e noen som får sove.

 

Æ lure no på om æ begynne å slite med melka.. Fra femtia å utover så spis å spis å spis ho, det har ho no gjort i flere uke, så e ikke snakk om økedøgn. I dag skal æ kjøpe grøt å begynne så smått å introdusere det, men det tar jo ei stund før det e blitt te et måltid da. Så e litt i tankeboksen på om æ ska prøve å gi litt erstatning på kveldan, at ho kanskje bli mett å klare å sovne å sov i mer enn en time i strekk da. For i det siste har det vært helt ekstremt. Ho sov en halvtime-time, så spis ho, å det bli mammaen ganske utslitt av på natta... Særlig når det e full fart på dagtid å. Så no lure æ på om melka begynne å gi tapt. Mista den jo helt å fullstendi da Sigurd va 8 måneda, men da hadde æ jo hatt veldig lite lenge. E no trasi da, men ska no gi så mye æ kan så lenge æ klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette: den største forskjellen på ergoen å babybjørnen som vi hadde te sigurd, va at i babybjørnen så satt han mer utpå mæ, mens no i ergoen så sitt ho helt intill mæ.. Har mye bedre kontroll å ho kosa sæ veldig oppi den, pluss at den e myyyyye lettere å bære.

 

På stellebordet har tuppa våres vært helt propell bestandig, så uansett ka æ gjør så må æ ha ei hand enten oppå magen eller hold rundt en fot, ellers så stikk ho av oppå der!!

 

Lykke til med sprøyta å kontrolla dokker som skal i dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips ang bæreseler... Får se kordan d blir!!

 

Hær e d slutt på amming på dagen, da Elias ikje vil ta pupp på dagen! Så amme bare på natta :-)

Regne me d e pga gomman, før va etter at d begynte å klø i gomman d starta!

 

Har og litt løst å begynne me grøt, men ska prøve å vente te han nærme sæ 5 mnd! Ja e jo ikje store mengen i begynnelsen, så d tar jo kanskje ei stund før de blir mett av den :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!!

 

Jeg blir med på polar treff i dag =)

Passer kjempe bra, for har møte i postbanken kl 12.00. Kjenner jeg dere rett så blir dere jo sittende en stud!

 

Ang artige ting unga gjør...

Jeg ba mi Alva om å slutte å helle vann fra koppen og på middagsfatet... Og prøvde å få henne til å høre etter, og tørke opp..."Må du bruke øra dine!!!" Og hva gjør hun, joda, hun legger øret ned på fatet =P

Ikke så greit å være liten nei, hehe...

Det er nok lurt å skrive ned sånne 'artige' episoder ja ;-)

 

Da sees vi etterpå =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise: Nå fikk jeg meg en god latter! :)

Unger tar jo at bokstavelig og hvis de ikke skjønner helt så tolker de så godt de kan! Det skaper jo mange artige øyeblikk.

 

Jeg husker da nevøen til samboeren min var 4 år og lurte på om jeg ville bli med ut og leke i snøen. Jeg var gravid på det tidspunktet og orket ikke så jeg sa "Ikke i dag, jeg har ikke energi". Han så uforståelig på meg et par sekunder før han lyste opp: "Jeg har heller ikke med meg ski, men vi kan jo leke for det!".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...