Gå til innhold

Tromsøjentene 17.oktober =)


Tonemor 28 år

Anbefalte innlegg

he he, jada, jeg synes jo også at det er fint med sølvgrått hår :-)

 

Det der med forkjølt og sove ute lurer jeg også på. Får liksom ikke til å legge Magnus ut når han er snørrete, selv om jeg ikke kan se for meg at det skal gjøre noe så lenge han ikke har feber. Men la magnud inne nå på formiddagen, og dasov han dårligere som vanlig inne, bare en og en halv time, så kanskje jeg prøver å legge han ut neste runde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Hei...

 

Mye forkjølelse ute å går ser æ :( Håpe æ hold mæ unna den!!

Bare et spm, ka har dåkker på dissa "lillingan" når dåkker har de i bæreselen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Nå har du fått masse råd Tone, så tror jeg avstår fra å mene noe og ønker dere lykke til! Stå på!

 

Joda Elke, kjempefin tur! Frister til gjentakelse..

 

Og Siv... hihi! Du får kose deg på trening!

 

Påkledning i bæresele kommer an på forholdene. Vi bruker ull body og strømpebukse, lue og votter og bæresko, og så har vi noe vindtett ytterst. Vanligvis er han inni min vindtette jakke, men funker også fint med dress ytterst.

 

Vært på babysang idag. Gikk til byen. Føltes som en liten ekspedisjon i høstværet. Men gutten sov inni regnjakken og var like varm og tørr da vi kom frem. Kjempekoselig å gå å bære. Det regnet og blåste rundt oss. Mens vi to inni jakken hadde det lunt og godt!

 

I ettermiddag skal vi "leke" firebarnsforeldre og dra på hoppeloppeland med tre av ivers søskenbarn. Det kan jo bli interessant...

 

God bedring til dere som er forkjølt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt å fær på kino idag, ikke for at æ like drama nå mer no enn før, men rett å slett for selskapets skyld, men tuppeluppa sov lenge i mårres så vi rakk det ikke.

 

I kveld skal æ se om ho vil ha tillegg på flaske. Ho spis å spis på kveldan, å igår holdt ho på te halv tolv. Da e æ sliten da.. Så no har ho fått nån skjeie med grøt for andre gang i håp om at ho om ei stund kan spise et måltid med grøt å kanskje ta kvelden tidligere. Ho syns ikke helt om det da, så e no spent på korsn det bli det her, men trur det e fordi ho ikke skjønne ka ho ska gjør med det!! =)

 

Ellers har vi en rolig hjemmedag med brødbaking å klesvask. Deili det å!

 

Tone: skjønne dilemmaet ditt, æ ville kanskje gå for begge delan æ da... =) Puppe litt på natta å starta i det små med grøt. Men du kan jo ringe HS å spørre? Snakke litt med dem?

 

Gratulerer med overstått Tove, og god bedring te alle dokker som har syke små å syke sæ sjøl!

 

Lykke til Minda!! =) =) =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Håper du har funnet en løsning som passer for dere Tone :)

 

Lurer på en ting:

Hvordan er det med sånn bleieutslett? Er det små røde prikker?

Ser Kristine har fått litt

Hva kan jeg gjøre?

Smører henne med sinksalve, og lar henne aldri gå med bleien når hun har bæsja. Kanskje jeg skal skifte bleie på henne når jeg ammer henne i 2 tia. Tror kanskje det

Noen andre tips?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker skifte bleie på Elias på første amming på natta.. Merka i ettermiddag at Elias hadde røde prikker på magen, ble litt skremt..

Men ikje bleie utslett, han har jo ikje bleien på magen...

 

E vist sånne hormon greia...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annette: Kjenne æ skulle ønska æ hadde en mer erfaren helsesøster som kunne si hva vi skulle gjøre. Men vet at det uansett er vårt valg da...

 

Maria: Angående bleieutslett er det viktig at Kristine får lufta seg litt uten bleie hver dag og at hun er helt tørr før dere tar på ny bleie. Skal ikke være nødvendig å skifte bleie på natta om hun ikke har bæsjet eller er veldig våt, men æ gjør det uansett når vi e oppe å amme.

 

Ka skal dåkk i helga da jenter? Kent-Rune skull egentlig bort, men så var det så få som kunne på festhelg fra jobben hans så det ble ikke noe av :) Så vi skal ha en romantisk hjemmekveld på lørdag med taco og litt rødvin etter N-N har sovnet på kvelden. Det blir koselig! Følger med på Den store reisen på NRK, en familie fra Stjørdal som er med, noen andre som ser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone: Vi ser og på Den Store Reisen, syns d e sikkelig spennanes og artig å se på :-)

 

I hælga kjæm svigermor/svigerfar hit, ellers ska vi bare slappe av og kose oss!

Bestilte Beco bæresele, så får æ se når æ får den kordan æ like den! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god morgen jenter=)

 

Owwwwiii, i dag varma Aline mammahjertet litt ekstra=) lå på gulvet sammen med henne i morges. Hun jobbet som vanlig med å komme seg fra mage til rygg, og nå klarte hun det =) Owwwwiiii =) gjorde det flere ganger etter hverandre. Så glad for at jeg fikk med meg dette og ikke var på skolen. Fornøyd fornøyd og stolt av min kjære lille pi.

ellers, er formen hennes fortsatt ikke på topp. Har ikke feber, er likevel snørrete og almenntilstanden er ellers ok=)

Så, Tone.. må vel bare utsette helgas besøk denne gangen også :///

Håper dere finner en løsning mht maten som fungerer for dere=) koselig at dere skal ha kjærestekveld på lørdag. Koselig slike ting=)

 

Etter ca 2 uker med grøttilvenning var Aline oppe i 13 små babyskjeer igår. Hun spiste fort som bare det og liker det tydeligvis =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette : Koselig med besøk i helga da=)

 

Maria : Ja, de skal visst ha litt lufting når de får bleieutslett. Aline fikk noe som lignet en gang, men fant ut at dette var varmeutslett. gikk over ganske raskt etter litt lufting :D Håper Kristine blir kvitt sitt fort som bare det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AS: Så artig at Aline har begynt å rulle - og det var jo bra at hun gjorde det da du var der. Det er så spennende når de gjør noe for første gang - og det skjer jo myyye det første året!

 

Minda: wow, "firebarnsfamilie" - håper det gikk bra! Kjenner jeg blir litt sliten bare av tanken på å ta meg av så mange barn samtidig - blir utslitt bare av to for tiden...

 

Tone: Dere får kose dere på "hjemmedate" i morgen! :)

 

Nættemor: Om ikke lenge så kommer sikkert James Bond på babykino, og da MÅ du dra på kino med oss! Det er jo action så det holder.

 

I går var vi med lillebror til manuell terapeut igjen. Det ble litt knekking i nakken denne gangen også, men nå regner vi med at han er blitt bra. Stakkars lillebror, han begynte å gråte straks han så terapeuten igjen, men det må vel ha vært tilfeldig? Han kan vel umulig huske noe som skjedde for tre uker siden - eller kan han?

 

I morgen drar vi på hytta i Malangen for å hugge ved. Skal bare være der til ettermiddagen, så reiser vi hjem igjen. Søndag skal jeg og ungene være hos mamma. Da blir det god søndagsmiddag og sikkert vafler også. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annette: Så bra at du bestilte Beco :) Tror du blir kjempefornøyd med den! Koss mønster?

 

Når dåkk gir grøt bruke dåkk vanlig t-skje? Helsesøster anbefalte plastskje, vi har nån sånne engangsplastt-skjeer, går det an å bruke? De er jo litt store da. Kanskje kjøpe noen egne små plastskjeer om de selger det?

 

Regne med du e med på James Bond ja Annette :)

 

Hm, vanskelig å si om Adam husker tre uker tilbake... æ tror at babyene husker mer enn vi tror æ da :) Men kan godt være tilfeldig. Kjempebra om han er blitt bra hvertfall! Har dåkk hytte i Malangen? Kult, kor? Vi har jo campingvogna på Eliasnes der Janne også har vogna. Besteforeldrene te Kent-Rune bor på Meistervik. Vi var på nyåpning av butikken der ute i helga med vafler, konkurranse og hesteridning for barna!

 

Noa-Nikolai har fått sånn stygg hoste og er forkjølt så vi holder oss rolig idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone: Æ tok Sara på Beco`en, tænkte sånn at samboern å kan bruke den.. Va ikje så mange farge å vælge dær!! God Bedring te Noa-N :-)

 

Ser ut som at de røde prikkan Elias hadde på Bryste/magen igår e borte idag, men må følge me at han ikje får de tebake!

 

Trur sannelig vi og snart må begynne me grøt, Elias spis og spis...

 

Vi kjøpte sånne skjeer på sjarmtroll/reflex, va vist varmesensor på de og.. Spent på kordan den fungere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jippi, vi er hjemme igjen! Dog uten varmtvann, men det får vi i løpet av ettermiddagen :-) Skal si det er godt å ha et hjem!

 

Jeg bruker dagen til vasking av klær, skifting på senger og pakking av alt vi skal dra med oss på tvungen husmorferie i Harstad. Senere skal vi på foreldrekaffe i bhg, det er alltid koselig!

 

Mzme: Kan ikke tenke meg du kommer til å angre på Becoen, den er jo kjempefin og virkelig god å bære med :-)

 

Tone: Jeg ville nok ikke brukt engangsskjeer i plast, de er jo så skarpe i kantene. Vi kjøpte spesiellt babyskjeer på Reflex.De har noen veldig gode i silikon som ikke føles så hard i babyens munn. Har også sett greie skjeer i vanlige butikker. Vi brukte også sølvskje som J fikk til dåpen. Ellers er det kanskje greit å starte med grøt når N-N er i form, det kan jo hende han ikke er så gira på grøt om han er forkjøla? Bare en liten tanke for en vellykket grøtstart :-)

 

Nei, nå roper O på meg, så da får jeg nok se hva han vil :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gull nr 2: Ja, er glad Aline viste sin kunst i det jeg var hjemme. Hehe.. Ble så glad så glad=) Ja, mye som skjer nå framover. Har utstyrt pappaen med videokamera, men enda bedre når en er der for disse øyeblikkene;) Fikk med meg da hun tidlig i sept rulla fra mage til rygg..

Håper manuell terapi fungerer for lillebror;) Gjør det det? Ikke godt å si hva de husker disse små. De husker jo feks ansiktene våre, men det blir vel noe annet=)

 

Tone : Enig med petrine. De engangsskjeene er nok for skarpe. Vi kjøpte to plastskjeer på Rema, men disse er etter min mening litt for dype. Kjøpte 3 skjeer som skifter farge om grøten er for varm ( skifter gradvis tilbake når grøten er temperert, så er jo bare mer som en pekepinne) på Refleks. Disse er passelig dype og vi er hittil veldig fornøyde med de=) Kostet 49 kr for 3 stk.

 

Petrine: Godt dere er i hus, igjen=) tenker det er godt for dere alle. Regner med johanne savner rommet sitt.. hehe=)

 

Var ganske så alene på lesesalen idag, så da tok jeg likegodt litt tidlig helg. Konsentrasjonen var ikke helt på topp idag.. enda lesestoffet var interessant. Jaja, slikt skjer=)

 

Ønsker dere alle ei riktig god helg=) Her er det jentekveld i kveld, alenetid med Aline i morgen siden pappaen jobber. Søndag er det besøk til Tone, om formen til disse små tillater det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petrine: Ja glede mæ te å prøve Beco`en, kjæm sikkert ikje til å angre på den!

Kor bra at dåkker har fått flytta heim igjæn!

 

Uff før et gris vær d e ute, sikkelig høst vær :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det blitt helg... Blir nok ei rolig helg her i huset. A er litt snufsen og jeg er blitt ordentlig forkjøla. Kjedelig... Håper jeg ikke blir værre, skal være alene hele helga!! Vidar skal snekre på hytta vår i helga. Mulig jeg blir å invitere meg selv på søndagsmiddag til mamma :-) Hehe...

 

Kari Anne: Regner med det var godt å komme hjem igjen :-) Dere får kose dere i helga med "ny-kjøkkenet".

 

Mzme: enig med deg, skikkelig huff-vær ute nå. Er vist meldt snø til uka, noe som er enda mer huff!! Jeg er ikke så glad i vinteren jeg :-( Vurderer også å kjøpe en pappavennlig beco etterhvert, men tror den invisteringen ikke blir før til våren.

 

Ønsker dere alle en fin helg! Er det forresten planlagt noe treff til uka? Er gjerne med på noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ e også blitt syk :( Tungt, glad ikke Kent-Rune skal være borte i helga likevel. Han er på ølsmaking ikveld da, men mye bra på tv, så skal nok gå bra. Måtte ut å trille med N-N så han sovna isted da. Håper han er grei til kvelden også. Takk for grøt-tips! Blir spennende å prøve.

 

Like heller ikke vinteren, grue mæ te det bli glatt ute og gå med vogna, skummelt! Hørtes lurt ut med søndagsmiddag te mamma Janne, du e heldig som har ho i nærheten.

 

Treff på Milano mandag kl. 17 etter babysvømminga og onsdag kl. 12 på Eide handel :) Også må vi vel få te nån hjemmetreff etterhvert!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Randi: Så flott å høre at manuellterapien har effekt! Jeg tror også at de små husker og setter mer i sammenheng enn det vi oppfatter..

 

Kari Anne: Så flott at dere er hjemme igjen!

 

Ann Silje: Imponert over hvordan du klarer å kombinere studier og mammarollen! Forstår godt at du nyter de små fantastiske øyeblikkene!

 

Å være "firebarnsmamma" på hoppeloppeland gikk kjempegreit. Så skal det sies at ungene er 5,6 og 9 år, så ikke noen småbarn akkurat..

 

God bedring til store og små! (..ingen nevnt-ingen glemt)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så godt når barna sover og roen senker seg i huset. Nå skal vi snart spise litt god ost, parmaskinke og kjeks med litt rødvin til, nam!

 

AS: Så flink Aline er som snur seg og så flott at du fikk æren av å være tilstede :-)

 

Minda: Høres jo ut som om dere takler å være firebarnsforeldre med glans :-) Hvordan går det med tøybleiene forresten?

 

Tone: God bedring til dere :-)

 

Randi: Manuellterapien høres lovende ut, håper Adam snart er helt bra! Ikke godt når de små sliter med vondter. Jeg tror de husker ganske lenge nå, 4 uker?

 

Håper alle får en fin helg :-) Vi gleder oss til å treffe dere når vi er hjemme igjen. Jeg åpner dørene for hjemmetreff første eller andre uka vi er hjemme :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli dåkk leng i Harstad eller Kari-Anne? E itj det typisk at leiligheta e ferdig når dåkk reise bort? Dæm kunn jo ha jobba mens dåkk va bort, hehe... :) Men sikkert veldig fint å få en kveld heime før dåkk drar.

 

No e det kveld! N-N har sovet siden kl. 21 - sov ute i vogna fra fem te sju så e godt fornøyd med det! Har blitt helt hekta på Charterfeber på tv3 sin web-tv. God underholdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minda : Takk for det. Prøver så godt jeg kan =) Var kjørende deltaker på jentekveld med jussjentene igår. hehe.. Fikk masse komplimenter for at jeg holdt ut, var visst mer enn dem på uni i eksamenstiden som høygravid. Ikke tenkt over det, jeg=) hehe.. Glad jeg fikk med meg snuingen=) fordel at vi har ei stund sammen på morgenen, før pappaen blir vekket og jeg drar på skolen kl 8:)

Sprekt å ta med 3 barn i tillegg til deres egen på hoppeloppeland. Kan tenke meg de trivdes der=) Aldri vært der, men hørt det skal glede de hoppende små=)

 

Kari Anne: Koselig med kjærestekveld=) Det skal vi ha i kveld. herlig=) Håper dere får det fint hjemme i Harstad=) Vi reiser hjem neste fredag og blir en mnd. Jeg har praksis hos et advokatkontor der, så da er vi Harstadboere for ei stund. Gleder oss til tid sammen med familie og alle vennene vi har der hjemme=) Gruer meg til praksisen da.. ehhe..

 

Tone: Så flink Noah-N har vært å sove da. Herlig=) Flink du er som legger han i vognen. Da vi bor i øvre etasje i huset vi leier leilighet i, skal jeg innrømme at vi ikke er no flinke med å ha A sovende ute i vognen. Blir vel kun når vi går tur. Hadde jo tenkt å ha en soveutebaby, men gidder ikke trumfe det igjennom for K som er hjemmeværende. Vært noe anna om jeg var hjemme og styrte dette selv;)

Er Noah-N blitt bedre? A var på bedringens vei, men er nå veldig tett igjen. Er vel ikke så lett å blir kvitt det der..

 

Forresten.. Tror snupp har skjønt at jeg var på jentekveld igår. Hehe.. dro etter at hun hadde lagt seg, og kom tilbake i 0130 tiden. Herlig å være edru på jentekveld i grunnen. Iallefall.. fra jeg kom hjem og i hele natt har hun " ropt over speakeren" .. ehhe.. VEt hun ikke vet at jeg var borte, men bare så komisk at en trøtt mamma fikk en mer eller mindre våkenatt. Ikke lett å være surklete for lille A, nei.. hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AS: ja man sku tru av å t at dem skjønne mer en dem egetnli gjør ennå..:) hørtes kosli å ha ånkli jentekvell, ska ha d en gang i bynnelsen av nov, ska vi ut å spise:)

 

kari anne: så bra at dåkker har fått huse ferdi!

 

d e trasi at de småttingan ska være syk, spesielt når man e syk i tilegg åsså, blir vanskeli å hålle sæ våken å underholde dem:) skjønne ikke kossn du greide d så lenge anette..! her e no vi på tur t å bli frisk hedivis! ska jo reise i mårra t skjevøy. håpe at være roe sæ litt... kan de små bli båtsyk?

 

her våkna ho kl 5 i mårrest!!!! jett om d va ei som va trøtt! såvna, så såv ho litt så vi sto opp kl hall 9! savne den tia der ho sov til i 10 tia...:)

 

vi har no fått time no t å sjekke hoften hennes, va litt ujevn. ho trudde ikke d va nåkka, men bare før sikkerhetsskyll..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...