Gå til innhold

Personlig hygiene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt innspirert av et annet innlegg. Er det virkelig ikke vanlig at vi som voksne vasker oss nedentil hver eneste dag? Jeg gjør da det hver eneste morgen, og enda oftere når man har mensen. Dette er vane som min mor lærte meg og som jeg nå har overført til mine tre søte små. Selvfølgelig kan man hoppe over det hvis man badet/dusjet ungene rett før leggetid, men ville nok allikevel ha dratt flyktig over med kluten. Jenter lukter jo litt lettere tiss av enn gutter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg dusjer hver morgen. Hvis jeg har dusjet/badet idet jeg legger meg, er det ikke alltid jeg vasker over neste morgen, da blir det gjerne bare fjers og hender, evt. litt under armene (spørs hvr varm jeg var mens jeg sov).

Skrevet

Når man i utgangspunktet dusjer hver dag, ser jeg ingen grunn til å vaske over som du sier, ellers i døgnet. Og hvis jeg skulle føle meg så lat og sliten at jeg hopper over dusjen én dag, gidder jeg nok ikke å vaske meg med klut. Da får det heller være til neste morgen.

Lukter jenter lettere tiss en gutter? Hmmm. Den var ny for meg.

Syns egentlig at den kluten er ekkel, bortsett fra på hyttetur!

Skrevet

Nei, jeg dusjer konsekvent ikke oftere enn annenhver dag, og vasker meg ikke nedentil de dagene jeg ikke dusjer. Ikke har jeg sopp, utflod eller lukt, men jeg kan sikkert klare å lukte tiss eller hyttemus om jeg "slurver" ytterligere. Jeg løper heller ikke i dusjen om jeg har hatt sex og det kunne ikke falle meg inn å tusle inn på badet med en klut for å bedrive intimhygiene etter et nummer, men jeg dusjer gjerne morgenen etter. Jeg synes jeg er hygienisk nok for meg og nærmiljøet mitt, så da får det holde!

Skrevet

Jeg dusjer hver dag, men hopper jeg over en dag så er det ikke alltid jeg gidder/trenger det. En trenger ikke å vaske seg nedentil hver dag om en tenker hygene og bakterievekst. En kan få en uheldig bakterievekst om en vasket for mye og feil.

Skrevet

Man skal kunne gå noen dager uten å vaske seg. Normalfloraen i underlivet er temmelig sur (pH 3,5) og for mye vask kan forstyrre normalfloraen, kløe, irritasjon og oppvekst av sopp kan forekomme. Det er jo alt hva en er vant med egentlig,

Skrevet

Jeg ser bare for meg den litt ekle lano kluten som harver over så det skvetter, hehe, og det lukter virkelig jævlig, dårlig skylt lanaovaska hyttemus....gud spar meg!!!!!

Skrevet

Åæsj. takkskalduha! *brekker meg kraftig*

Ugh, altså.. Men det er da ingen under 80 som bruker Lano, vel? Lukter jo svett gammelkvinne m/medisinurin lang vei!

*brekker meg igjen*

Skrevet

haha, ja det er det som er så innst inni faen kjipt, lano eller en litt lurvete dove såpe med sprekker, inntørka bobler og et par fastklistra kjønnshår....hohoho....nei til hyttemus sier bare jeg!!!!! en god grunn til å ikke knulle på fjellet!!!

Skrevet

Ææææææsj! Fysjomfysjom! Og her sitter jeg med knekkebrødet mitt og vil kaste opp!

Herved innmeldt i Foreningen mot Hyttemus.

Blæh.

Skrevet

mange gode grunner til å legge ut musefeller å rottegift på hytta spør du meg...tenk se en godt nært bolle-mus tasse over gulvet emd en parykk av kjønnshår....for å etterlate en småsur eim av svett-lano-fitte.....

sorry men jeg er ferdig med all form for intimhygiene for resten av livet inkludert intimt samvær...jeg formelig kjenner luka av kjønn og lano bre seg i rommet....bra glidemiddel da....om man ikke gidder å skylle, artige bobler som stiger mot taket mens man har seg på en middbefengt hyttemadrass.....

Skrevet

Jeg dusjer hver morgen, og som oftest hver kveld også. Mannen dusjer også gjerne to ganger om dagen. Det er jeg sjeleglad for. Ingenting er så turn off som menn med dårlig hygiene.

Ungene dusjer eller abder hver kveld, og vaskes om morgenen med klut både nedentil og i ansiktet. Ingen av dem er såre, har tørr hud eller lignende (som folk som ikke gidder å dusje ynder å bruke som unnskyldning...)

Skrevet

uff dette minner meg om en av de siste gangene de ble noe på meg.....hadde selvsagt klart å ha sex to ganger på 12 timer uten noen dusj i mellom, så da tredje runde stod for tur, sa jeg bare; du kan drite i å slikke meg, jeg har skitten mus.....hvorpå han sa, "i like dirty pussy".....flaks for han at jeg ikke bruker lano....eller ville han med stor sannsynlighet etsa vekk mellom beina mine.....

Skrevet

IUhh... Hvis jeg ikke skal vaske meg en dag, må det være fordi jeg er syk eller j***** lat, og ikke skal noen steder. Men ender uansett med å ta meg en dusj før sengetid, klarer ikke å legge meg med kropp-som-ikke-er-vasket-på-30-timer. Jeg bruker faktisk Lano dusjsåpe noen ganger:-) Den er da helt grei? Eller går jeg rundt og lukter gammel dame? Men aldri der nede! O fy o fy, der bruker jeg helst Dr. Greve, evt. Lactasyd, eventuelt bare vann. Men daglig intimhygiene ER nødvendig, forstyrrer ingen flora med det, med mindre man bruker vanlig såpe.

Skrevet

Hei, meg over her som bruker Lano:) Jeg får faktisk tørr hud, hender jeg får atopisk eksem også, dette er som følge av mye dusjing sier legen. Men bruker bodylotion (for tiden Dove;))over hele kroppen etterpå, føler meg ikke tørr da. Må uansett dusje hver dag. Ligger mange døde hudceller på kroppen etter en natt, svette også.

Skrevet

Det handler om prioriteringer og feromoner dette med dusjfrekvens. Dersom dere dusjer to ganger daglig hver enste dag året igjennom både du og mannen din er jeg imponert over at dere har klart å lage barn sammen. men dere visste vel hvordan man gjorde det da!!!

Skrevet

Hvorfor skal man ikke greie å lage barn bare fordi man er renslig?

Skrevet

fordi de fleste mennesker har noe som heter feromoner, disse stammer fra den tida hvor damer skulle ha langt hår fordi da var de lettest å få dratt med seg inn i hula si...uansett nåtidens mennske vasker vekk disse fine stoffene som gjør at man kan snuse seg fram til den kjemisk sett ideelle partner, samt tenningsmønster, men jeg ser jo at dere klarte det likvel på visuelt eller intellektuelt grunnlag da.....

Skrevet

He-he, ser at du ikke er spesialist på feromoner, ja! :) Søtt. Litt mer komplisert enn denne "teorien" din er det nok :)

Skrevet

jeg tok den enkle forklaringen da, med tanke på bermen her inne renger man jo ikke utbrodere....men du er ytterst velkommen medtanke på vitale tilretteleggende forklaringer....ikke alt man fikk med seg i biologien i 8 klasse.....

Skrevet

Så du mener det er meningen at mannen skal lukte seg fram til ei skitten hyttemus fordi han da vet at det er akkurat en slik fitte han vil ha?

Heldigvis vil mannen ha meg for litt annet enn the smell of my cunt juice.

Skrevet

Hm, hadde vi biologi i 8. klasse? Husker jeg hadde det på videregående, men i 8. klasse var det da vitterligen naturfag det het? Eller er det jeg som er for gammel/ung? Hva var det dere kalte det igjen? Fero... Nei, det er for komplisert for meg. Så dersom vi ikke blir gravide snart, er i 3. pp nå, så slutter vi bare å dusje? Takk for tipset:-)

Skrevet

sorry, glemmer meg alltid phero....var det sånn???

ja selfølgelig naturfag, men hos hos fikk vi seksualundervisning under denne biten, rødmende sådan...

Skrevet

vel..jeg og moren min har vært plaget av sopp, og legen har sagt til oss at det er viktig å ikke vaske seg for ofte der nede fordi det forstyrrer ph-balansen. Jeg hadde i en periode tvangstanker og vasket meg hver dag, og med intimsåpe hver gang jeg dusjet. Resultatet ble infeksjon på infeksjon.

Når jeg har mensen vasker jeg meg hver dag, gjerne et par ganger. Jeg passer også på å være barbert så det blir mer hygienisk. men vi lukter ikke lettere enn gutter. Det stemmer ikke. Hvis vi ikke barberer oss, lukter det, men det gjør det jaggu av mannfolk også.

Så jeg føler ikke at jeg er urenslig hvis jeg ikke vasker meg hver dag.

Skrevet

Og jeg føler meg ikke urenslig om jeg ikke vasker meg hver dag selv om jeg har hår under armene.

Hvis det er midt på vinteren og man ikke har svettet er det ikke alltid nødvendig. Det er lov å bruke hodet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...