Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #51 Skrevet 20. oktober 2008 Dette: "Jeg kan si det slik, jeg ville bli barnevernspedagog fordi jeg ser hvor mange inkompetente og uvitende mennesker som sitter der." -Hva slags erfaring er det du besitter som vet at det sitter MANGE inkompetente og uvitende mennesker i barnevernet? Og hva legger du til grunn for definisjonene inkompetente og uvitende? "Jeg liker ikke barnevernet. Grøss og gru for en gjeng. Jeg hadde noen naober her da jeg var yngre. Mora var helt på bærtur og solgte hasj til kompisene til gutten på 12 år, var på fylla og rusa hele tiden. Barnevernet gjorde ingenting. Det er 3 år siden jeg gikk forbi der, og da bodde de 2 guttene alene. De var da bare 13 og 16 år. Det kan vel kalles omsorgssvikt både fra den ene og den andre parten vel?" - Jeg håper du har et bredere grunnlag for ikke å like barnevernet? Kommentaren grøss og gru for en gjeng, etterfulgt av et eksempel du observerte da du var yngre, virker lite reflektert. Igjen, hvilken kompetanse er det du innehar som gjør at du kan foreta disse vurderingene av en hel yrkesgruppe? Siden innlegget ditt virket hverken reflektert eller nyansert mener jeg det er meget bra at du ikke innehar en stilling hvor du skal reflektere, vurdere og anbefale på den måten barnevernspedagoger gjør
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #52 Skrevet 20. oktober 2008 Er ikke vanskelig for meg å forstå nei, men jeg mener at det livet en har levd, får konsekvenser. Du sier selv at samboeren din har et tidligere rusmisbruk bak seg, og at han har et kriminelt rulleblad. I en barnevernundersøkelse er slike opplysninger relevante, fordi de sier noe om hvordan et menneske har valgt å leve sitt liv. Og de forteller om et menneske har utvist endring eller ikke. F.eks er det 15 år siden siste anmeldesle og behandling i rettsvesenet, ser det bedre ut enn om det er 2 år siden. Du ser ikke ut til å ta innover deg at barnevernet faktisk undersøkte dette, fordi de er pliktige til det. -Ikke for å plage deg, men for å sjekke ut om påstandene fra din psykisk syke rusmisbrukende ex-veninnde-nabo er sanne, om det kan være sannhet i påstandene hennes. Selv om hun fremstår som ruset og psykisk syk, betyr ikke dette at hun lyver...men jeg er jo glad for å høre at at det ikke er noen grunn til videre undersøkelse eller sak! Jeg sier ikke dette for å angripe deg, men for å forsøke å få frem for deg hvorfor bv har gjort som de har gjort. Selvfølgelig er det krenkende å bli utsatt for en undersøkelse. Selvfølgelig er det nedverdigende! Dette vet da folk som jobber i bv også. Å vær ikke for sikker på at din ex-venninnde er ferdig med barnevernet, det høres ut som om hun vil få mye med dem å gjøre de neste årene...
Gerd-Johan Skrevet 20. oktober 2008 #53 Skrevet 20. oktober 2008 Jo men hva med de stakkars barna som bodde alene da og ingen gjorde noe, enda BV var i bildet? Mora var jo borte vekk og unger på 12 år bodde alene og ruset seg, fordi de visste jo ikke annet?....Synes det er sykt. Vet ikke hvordan det er med dem den dag idag. Ellers tror jeg du har rett Miss;) Mye bedrevitere her inne, mesteparten er merkelig nok anonyme .... Takk for den da, men jeg tror ikke jeg passer i barnevernet. Er litt for.....hm....sinna?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #54 Skrevet 20. oktober 2008 Kanskje nettopp du burde blitt barnevernspedagog, lille måne? Tror ikke man mister sin personlighet av å ta en bestemt utdannelse. Jeg ville bli lærer for "å redde verden fra dårlige engelsklærere" ; ), og fordi jeg mente det måtte være andre måter å handskes med elever på enn det jeg selv hadde sett i oppveksten. Jeg har nå vært lærer i 7-8 år, og jeg har fortsatt den samme innstillingen til elever som jeg hadde før jeg begynte utdannelsen, og det har jeg en følelse av at elevene (og foreldrene) setter pris på. Det er ikke for sent å omskolere seg, vettu : )
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #55 Skrevet 20. oktober 2008 Det er en mellomting mellom det du innbiller deg er virkeligheten når det gjelder mødre her på dette forumet, og ille generalisering som det lille måne bedriver. Det finnes faktisk nyanserte mennesker som ser at det offentlige gjør feil, at det alltid er rom for forbedringer, men at hovedfokus må være og verne om de svakeste. Så må man lære underveis, ta selvkritikk, anerkjenne gode avgjørelser og unngå latterlige stigmatiseringer av en hel yrkesgruppe. Forøvrig er det ikke barnevernet som fratar foreldre omsorgen for barn. Det har de ikke myndighet til
Gerd-Johan Skrevet 20. oktober 2008 #56 Skrevet 20. oktober 2008 hm... kanskje du har rett .... Her inne er jeg sikkert oppfattet som litt av hvert, men for de som kjenner meg er jeg jo veldig empatisk. Ja ok, litt naiv men bryr meg jo mest om de rundt meg. Likevell så er det noe annet som kaller på meg der ute..... åååååå ...nei hva gjør man Viktigst er det jo å hjelpe andre....er det ikke det da?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #57 Skrevet 20. oktober 2008 Da er det jo bra, at du som bedreviter, tør stå frem med nick! Kanskje flere anonyme tør komme etter når du går foran som et godt eksempel
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #58 Skrevet 20. oktober 2008 Lille Måne. Det var jeg som skrev at du kunne omskolere deg. Tenk ikke på at du er for sint! Min sinteste venninne er barnevernspedagog, og det tror jeg er bra for både barna og barnevernet. Når det jobber en gjeng sammen over lengre tid, har de lett for å gro fast i et mønster, og da er det fint å få inn folk som er litt sinte og røsker litt opp i dem : ) Grunnen til at jeg er anonym her er at jeg har sagt hva jeg jobber med, og siden mange er veldig usaklige i disse diskusjonene, er det fare for at jeg får en del drit i postkassa mi fordi de synes jeg har for godt bilde av meg selv som lærer...
Gerd-Johan Skrevet 20. oktober 2008 #59 Skrevet 20. oktober 2008 Vil starte innlegget med å gi deg kompliment for ditt svært så fremmedordbaserte oppsett Videre vil jeg også kommentere at der er godt gjort å se så godt hvorvidt midt innlegg har noe mellom linjene. Ellers har jeg kun en kommentar: Ja, jeg har vokst opp i et miljø hvor jeg har observert nok til å kunne bruke ordene: Grøss og gru. Vennlig hilsen
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #60 Skrevet 20. oktober 2008 Fremmedord? Beklager, men i innlegget du refererer til er det brukt dagligdagse ord.
Gerd-Johan Skrevet 20. oktober 2008 #61 Skrevet 20. oktober 2008 Ja, her er det ikke annet å si enn at vi har enda en tulling drivende her inne Gå tilbake til Pub`en
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #62 Skrevet 20. oktober 2008 Og som vanlig blir jeg sittende å lure på hvorfor noen kommer med personangrep og tar mannen eller i dette tilfelle kvinnen i stedet for ballen.
Gerd-Johan Skrevet 20. oktober 2008 #63 Skrevet 20. oktober 2008 Joda, men og måtte være så språkkyndig for å diskutere en sak, sier vel egentlig sitt om at du heller har din interesse i å virke som en viktig og akademisk DIB- tilhenger Man skal ikke skue hunden på hårene. Husk det.
Gerd-Johan Skrevet 20. oktober 2008 #65 Skrevet 20. oktober 2008 Ja jeg er i det minste såppass oppegående at jeg signerer med nick. Intet å skjule, intet å frykte...
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #66 Skrevet 20. oktober 2008 På hvilken måte er det å bruke daligtale et uttrykk for en interesse for å virke akademisk? Og når ble det en negativ ting å være språkkyndig? Det virker som om du er den som ikke skal skue hunden på hårene her
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #67 Skrevet 20. oktober 2008 Ja, man kan undres. Lille månen virker som om hun har et sterkt behov for å angripe anonyme idag. Det er et pussig tidsfordriv.
Gerd-Johan Skrevet 20. oktober 2008 #68 Skrevet 20. oktober 2008 Æh.. Jeg er bare overrasket (nok engang siden jeg sjelden er her inne) over hvor mange forskjellige tullinger som her finnes. Men jeg er positivt overrasket over at det faktisk finnes normale mennesker her inne også Takk til dere Fine fine jenter er dere!! Stå på!!! Bekjemp de anonymes ...eh...fordervelse ?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #69 Skrevet 20. oktober 2008 Mener du at det at man ikke trykker på anonymknappen er et bevis på et overlegent intellekt?
Gerd-Johan Skrevet 20. oktober 2008 #70 Skrevet 20. oktober 2008 Hahahaha. Ja ok, så sier vi det da anonym. Har aldri skuet noen hund på hårene. Jeg vet godt at mange ikke er det de utgir seg for. Du derimot, har ikke min respekt, da du signerer anonym. Hadde du signert med nick, hadde det KANSKJE stilt seg annerledes
Gerd-Johan Skrevet 20. oktober 2008 #71 Skrevet 20. oktober 2008 Nei. Det er et bevis for at man står for sine meninger og ikke er en sau. BÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #72 Skrevet 20. oktober 2008 Det virker ikke osm du ser hvor inkonsekvent du ved å dømme meg for ordbruk samtidig som du forteller meg at man ikke skal skue hunden på hårene. I tillegg mener du at du kan se ned på meg fordi jeg trykker på en anonymknapp. For meg viser det bare at jeg fortsatt har grunn til å tro at du er unyansert og lite reflektert. Du må gjerne vise at jeg tar grundig feil ved å faktisk komme med noe saklig, og ikke bare innpakket hets Sånn avslutningsvis for å si noe hyggelig til deg vil jeg si at sønnen din var et skikkelig sjarmtroll! Nydelige bilder.
Gerd-Johan Skrevet 20. oktober 2008 #73 Skrevet 20. oktober 2008 hmhmhm;) Takk for det. Jeg føler vel egentlig ikke det behovet for å bevise noe som helst for noen som trykker på en anonymknapp. Anser meg selv som en kvinne som står for sine meninger og valg og er veldig stolt av det. Videre vil jeg legge til at jeg har nok den kompetanse som trengs for å ytre min mening ang barnevernet og andre offentlige instanser Ble veldig glad for kommentaren din ang gutten min Er gamle bilder da, han er jo myyye søtere nåå
Gerd-Johan Skrevet 20. oktober 2008 #74 Skrevet 20. oktober 2008 Ps. Var ikke meningen å dømme deg pga ditt ordbruk, da tror jeg du misforsto. Jeg mente at du vet ikke hvilken akademisk bakgrunn jeg har og jeg har en, men velger å ikke ordlegge meg i den grad jeg kan hvis jeg vil
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #75 Skrevet 20. oktober 2008 Greit nok. Jeg tar meg ikke nær av sån tjeg. Derimot morer en heftig diskusjon meg. Jeg skriver som jeg prater, og som familie og venner prater. Når jeg skriver i jobbsammenheng er det mye bruk av fremmedord og henvisninger til paragrafer og kilder Her inne gjør jeg ikke det. Bare for gøy kan jeg jo si at jeg er en sterk systemkritiker. Likevel har jeg ikke sansen for generell kritikk, eller dømming av hele yrkesgrupper. Samtidig ser jeg helt klart betydningen av et kulturskifte innen mange offentlige instanser, progresjon blir vanskelig uten. Og med det takker jeg for fornøyelig kverrulering, og det er jo åpenbarta t sønnen din er søtere nå. Blir ikke barna våre bare vakrere med årene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå