Gå til innhold

NY skravletråd IKM uke 43:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg husker jeg leste om ei som hadde fått herpes utbrudd sist hun var gravid hehe, så er jo et håp:) Kanskje du har hatt en enorm festblødning :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om jeg vet at det bare er en ørliten sjanse for at jeg er gravid, så er jeg helt oppslukt av tanken. Tenker på det hele tiden. Jeg har IKM på mandagen. Av og til skulle det gått an å spole tiden frem en uke. Fast forward.:-D. Men, vi får vel vente. Det blir spennende å se hvor mange av oss som blir gravide i uke 43. LYKKE til!!!

Skrevet

chiquita(eller noe sånt):

du kan ikkje hatt litt blod i el-slimer da?

om en blør litt under el så betyr det jo at en er EKSTRA fruktbar:)

Skrevet

hei.

Har ikm 20 okt, så dette blir spennende. Innbiller med kanskje masse, men har stikkinger i brystene litt ømme brystvorter, murring i rygg og litt plaget med bekkenet. Har vært små kvalm i 2 dager også nå, er nok for tidlig og bare innbildning, men eg har 2 barn ifra før og pleier ikkje ha slike symptomer. Har også hatt lyse rosa utflod 3-6 dager etter el som eg har fikk med mine 2 andre barn. Begynner vel å teste 17, bare 4 dager til! Lykkke til alle sammen!

Skrevet

å så spennende da trippelk :) kan jo godt hende at d ikke er innbildning da....... sitter selv me diverse "ubehag" i brystene.. Og har hatt en den murringer no i 4-5 dager..... men tror ikke d er noe for min del.... :P

Skrevet

er spennende med alle disse symptomene, men eg skjønner kva du meiner, er jo så redd for å bli skuffa, og det gjelder nok alle sammen.

Skrevet

uff, nå føler jeg at denne pp går i vasken...spottet fra mensen og fram til el på fredag, og begynnte pokkern meg å spotte litt idag også..

lurer på om el er forsinket, for jeg har så vondt i høyre eggstokk idag ;-(

men, men..kroppen er vel litt i ulage da..og jeg må smøre meg med tålmodighet!!!

Skrevet

Oi saa mange symptomer dere har!!!

Det naermeste jeg kommer symptomer er at jeg har bakt broed og laget groennsaksuppe i dag, det er mye mer huslig enn jeg pleier aa vaere paa en dag!!!!!!

Ellers er det lite spotting ( det har jeg foresten aldri), ingen oemme bryster eller kvalme... saa jeg blir nok her en stund til i alle fall en pp til.. Men jeg har i ikke IKM foer neste torsdag saa det er fortsat haap...

Jeg skal paa champange brunch til helgen, er det mulig aa teste foer det tror dere, eller boer jeg la vaere aa drikke uansett... hva ville dere gjort????

Skrevet

lille skatten: du kan fint bli gravid uten symptomer;-)..og det er lenge til ikm!!

er nok tidlig teste til helgen, går jo an å ta det veldig pent, et par glass bare..jeg er ikke så streng på det, for hvis jeg må prøve et år har jeg ikke tenkt å være avholds hver gang jeg kanskje er gravid...men det tror jeg man må kjenne litt på selv...

Skrevet

Eit par glass kan du nok ta, det er opp til kvar enkelt person, men det er mangen som har kanon fylla i ukesvis uten å vite om graviditet og det går jo bra. Eg klarte selv ikkje å drikke nå i helga, men eg har hatt rosa utflod slik som ved 2 andre graviditeter så eg er redd for å overse signalt. Når du snakker om symptomer så er eg redd eg innbiller med dei, men uvanlige er dei iallefall, klarte ikkje drikke kaffi i dag, men nå spiser eg smågodt og chips og cola light og er liksom litt for kvalm til å ville spise masse mat ( eg veit det ikkje virker logisk ) Eh.. håper eg ikkje blir skuffa om ei uke om mensen kommer alikevel

Skrevet

Diamanda Galas:Tusen takk for oppmuntrende ord og for aa gi meg "lov"til aa ta noen glass i helgen..hihi.. Jeg tror ikke jeg heller er for streng paa det, som du sier det kan jo hende man maa proeve i evigheter.. og man kan jo ikke lege livet helt paa is heller..

Kan jeg spoerre deg og foresten alle her hvor lenge dere har forsoekt?

Skrevet

hehe du svarte samtidig som jeg skrev forgje innlegg..

Nei jeg maa se hvordan jeg foeler til helgen om jeg kommer til aa drikke eller ikke.. om jeg faar noen symptomer gjoer jeg nok ikke det, men hvis ikke er sjansen stor... det er jo tross alt free flow med champis...

Det hoeres ikke bare ut som innbilling da, du har jo noen typiske graviditets symptomer.... lov aa haape for alle ikke sant:))

Skrevet

Forrige gang jeg ble gravid var det kun dette herpesutbruddet mitt som sa noe om endringer i hormoner hos meg. Hadde ellers ingen symptomer, som jeg husker iallefall.. Var rimelig sjokka når testen viste gravid.! :) Tror det er ganske vanlig å ikke merke noe før man er litt lenger på vei.

Men nå har jeg et så utrolig dårlig humør! Glefser til mannen min og klarer ikke helt og finne smilet.. huff. Pleier ikke å ha PMS, men dette ligner veldig, synes jeg.. sukk.. Herpes utbruddet som jeg trodde var på vei har jeg ikke merket noe mere til, så.. Men er litt svimmel og "rar" og veldig trøtt.. Og nå kjente jeg litt vonde murringer nederst i magen..men, men.. du skal se jeg bare har begynt å få herlig pms.. blææ..

Skrevet

lille skatten: jeg er i 2 pp etter en SA( uke 12), og vet ærlig talt ikke om kroppen er helt på plass enda..masse spotting og murring, selv om mensen kommer regelmessig...

graviditeten som endte i sa var ikke planlagt, og var i en " sikker periode", så da gikk det jo veeeeldig lett, men...

med nr 1 ble jeg gravid i 2 pp, så jeg håper det er lykketallet mitt;-)

hva med deg, prøvd lenge?barn fra før?

Skrevet

Lille skatten: Jeg er i min andre pp etter en MA i september (11 uker). Ved den graviditeten ble jeg gravid i 3 PP. (Egentlig første i og med at mannen min var bortreist rundt eggløsning de to første pp-ene). Har en gutt fra før. Med han tok det 7-8 måneder før det klaffet, men da prøvde ikke vi så hardt (tenkte ikke på EL og sånt og bare tok det som det kom).

Ellers så er jeg enig med det Diamanda Galas skriver ang drikking. Man vet jo ikke hvor lenge man skal være prøvere og derfor syns jeg det må være lov å bruke sunn fornuft. Kan jo ikke akkurat sette livet på vent i all evighet heller. Da blir man i alle fall fullstendig opphengt i EL, IKM og innbilte symptomer :-) Men når det er sagt, kan man jo ta det litt med ro og ikke begi seg ut på flatfylla hvis man har mistanke om at det kan ha klaffet.

Skrevet

Huff saa synd for dere med sa og ma.... haaper vikelig at det gaar bedre neste gang..

Jeg er i 1.pp og har ingen barn fra foer.. men jeg har vaert klar for baby i mange aar, selv da jeg var singel hadde jeg skikkelig barnesug.. men det er vel kanskje den velkjente biologiske klokka som slo.. Saa jeg er overlykkelig over aa proeve i alle fall..

Ble litt bekymret da jeg leste at de som har brukt p piller i mange aar brukte 3-4 mnd lengre paa aa bli gravid enn de som ikke hadde det..

Jeg har brukt noe i 16 aar..... uff

Skrevet

Jeg tror nok at sånn statistisk sett så tar det noen måneder mer å bli gravid etter å ha gått påp-piller. jeg gikk på det før førstemann og da tok det jo litt tid (selv om vi da ikke telte dager og sånn). Andre gangen hadde jeg hatt hormonspiral og ble fortere gravid. Men det kan jo være tilfeldig :-)

Har ei venninne som hadde gått på p-piller 12 år før førstemann og ble gravid på første forsøk. Er nok mange forskjellige historier ute og går, så du må nok bare se det litt an.

Skrevet

vel..jeg hadde gått på pilla i maaaange år før nr 1, og det gikk jo fort,

så ikke mist motet...

Skrevet

God kveld!

Nå tror jeg rett og slett jeg bare spotter. Kom igjen i ettermiddag. Mannen er bortreist, så hvis det er El, så klaffer det nok ikke denna måneden. Men kroppen må sikkert ha mere tid på å komme seg ja:(

Men jeg vil bare si at jeg gikk 5 år på pilla, så ble jeg gravid første pp, samme denna gangen før MAen, men da hadde jeg bare gått i 1 år. Tror ikke det har noe å si ihvertfall hvor lenge man har gått.

Skrevet

hei chiquita;-)

jeg spotter jeg også...gyn sa det er helt normalt etter sa/ma, og at det forekommer rundt mens og også rundt el...jeg spurte ikke om hvordan prognosene for å bli gravid var, men føler at det kanskje ikke klaffer for meg før kroppen er i balanse igjen...

Skrevet

Takk! Det var litt godt å høre at det var normalt. Men føler også som deg at det ikke klaffer enda her heller. Men får vente å se. Har jo alikevel et lite håp:)

Skrevet

korleis går det med dere jenter?

Eg våknet faktisk opp kvalm i dag morges og vil heller ikkje ha kaffi i dag, ein halv gammel grandiosa pizza stykke og regia kakao med kokt vann var det eg ville ha og nå føler eg meg mykje bedre. Bh en er fremdeled ikkje noe god å ha på seg. Noen tegn ifra dere?

Skrevet

hei trippelk.... :)

Har hatt på følelsen noen dager no at ting har forandret seg.. vært sånn kvalm innimellom, men ikke sånn kjeempe liksom.. og puppene er ømme... og tisser fremdeles mer enn eg pleier.... Men i dag tidli våknet eg KVALM som bare fy... bare måtte ned å spy. hadde ikke fungert hvis ikke. og kjenner d fremdeles. så her går d i knekke brød, som ved forige svangerskap.. så har litt troen no egentli. :P

Men tør ikke håpe på for mye... er jo fremdeles tidli, og en hel uke til ikm..... kjedelig...

Skrevet

har vært kvalm i 2uker snart,tåler ikke ekle lukter (drittbleier fks)brekker meg ..pleier å tåle ganske mye!!!! vondt i ene brystet(?)litt spesielt:p hehe

å dei siste dagene har jeg følt meg håven helt nederst i magen...

vondt i bekkenet etter å ha vært bra i flere mnd...

trøtt trøtt trøtt..står nesten å såver:p

men antaglivis er dette bare ønsketenking,tror egntlig jeg er syk...

av å kjenne for mye etter symptomer... HAHAHA!!!

jaja noen andre som er lider av det samme som meg??

Skrevet

hehe.. ja, begynner egentli å lure på om eg bare er syk eg og :P

skulle ikke forundre........... men kan legge til at eg er begynt å få en del kviser også.. i nakken å sånn... har ikke hatt d siden eg var gravid sist,,, hmmm..... tragiskt hvis alt bare er innbilning... hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...