Moderator. Hannah Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #51 Skrevet 11. oktober 2008 Er det sant? Kan man f.eks gå til legen fortelle om nedturene også får man slike lykkepilletrille uten å ha vært hos psykolog eller? Hmm....dette kommer val kanskje snart i kassen på rimi eller, med en slik medfart eller er det mer innviklet?
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2008 #52 Skrevet 11. oktober 2008 Det er skremmende å se hvor lite peiling du har, om ikke empati for mennesker som kanskje sliter. Du kan jo prøve å leve et liv med sekuelt misbruk i mange år der du fortrenger og atter fortrenger det hele, og med en fraværende mor som aldri tenkte på deg eller prioriterte deg. Aldri et oppmuntrende ord, ikke et komplemang, uansett hvor flink du var.... så får du se om du tar noe valg... Og så du vet det så har jeg aldri fått tilbud, eller spurt om den såkalte lykkepillen. Min behandling er gjennom samtale med psykolog. Synes du virker veldig lite opplyst, og det er en skam at du snakker nedlatende mot mennesker som må ty til medisiner.
Moderator. Hannah Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #53 Skrevet 11. oktober 2008 Kanskje derfor jeg lurer da anonym 1858 Også må jeg jo si at vi alle har nok våre laster å leve med, selvom noen har en del tyngre og andre tåler kanskje mindre. Nedlatende.....kan du fortelle meg hvor? Selvom enkelte har store problemer fra fortid så vil det ikke si at andre også har laster de drar med seg. Vi alle har noe.
monika 3+1 i magen:) Skrevet 11. oktober 2008 #54 Skrevet 11. oktober 2008 pappan min har alltid sagt: man er så syk man vil! dessuten handler det ikke om hvordan man har det, men hvordan man tar det! synes det er rimelig fornuftig jeg!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2008 #55 Skrevet 11. oktober 2008 Ja, det synes du nok, for du har aldri møtt veggen. For bare 2 mnd siden kunne jeg ha sagt noe sånt, men nå VET jeg at det ikke er fullt så enkelt...
monika 3+1 i magen:) Skrevet 11. oktober 2008 #56 Skrevet 11. oktober 2008 alle har det jo skikkelig møkk til tider!! nesten alle har jo tenkt det at "hadde jeg bare kunne gravd meg ned!" men en kommer seg igjennom det aller aller meste i livet! det gjelder bare å holde hodet kaldt!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2008 #57 Skrevet 11. oktober 2008 Ja da, Monika. Jeg har stort sett hatt et tøft liv, men har klart meg. Sterk som faen har jeg alltid vært!Jeg hadde aldri sett for meg at jeg skulle møte veggen, men det skjedde, og jeg måtte rett og slett oppsøke hjelp! Det kan godt hende du må bite ordene i deg en dag også. Det kan skje hvem som helst og når som helst!!
monika 3+1 i magen:) Skrevet 11. oktober 2008 #58 Skrevet 11. oktober 2008 livet mitt har heller ikke vært en dans på roser akkuratt, men jeg har alltid klart meg jeg! noen er muligens flinkere til å takle motgang og sånnt enn andre! jeg er heldigvis en av de! dette var ikke ment som noe sånnt som at (de som går på lykkepiller eller går til psykolog er noen sutrekopper) eller noe sånnt! men bare det at noen er flinkere enn andre til å takle ting!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2008 #59 Skrevet 11. oktober 2008 Det er faktisk helt nyttesløst å diskute dette med folk som ikke har opplevd det. Men får håpe du slipper å dette helt i do da;-) For meg kom karma og beit meg i rompa som de så fint sier her på DIB. Jeg tenkte akkurat som deg.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2008 #60 Skrevet 11. oktober 2008 Ja varför väljer man att vara deprimerad, det är inget som jag har valt att bli, men med en svår barndom (psykiskt och fysisk misshandel, sexuella övergrepp i 21 år av mitt liv) så har jag lidit av depressioner, jag önskar ingen det, inte ens min värsta fiende. Jag har kämpat i 6 år med att totalt ignorera mina känslor ochhur jaghar mått, jag har i princip ignorerat allt som har hänt mig, tills allt kom till slut ikapp mig och jag blev totalt deprimerad. Det är absolut inte något jag vill vara, därav sök av hjälp, men tyvärr så är ju psyk vården som den är, med långa väntetider (6 månader har jag väntat och nu äntligen kommit igång) och oförstående fastlege som vill proppa en full med piller och sen kommer alltid bli jättebra och jag kan komma tillbaka till jobb igen, tycker han, men att jag stänger av mina känslor och är varken glad eller resten i resten av mitt liv, det ser inte fastlegen som något problem. När det gäller s k "lyckopiller" så har jag valt att vara utan, jag tycker lyckopiller skrivs ut av läkare alltför enkelt! Jag fördrar att ta tag i problemet genom psykologkontakt, vilket passar mig bra, men vi alla är olika. TS jag tror inte du valde att reta upp någon med ditt inlägg, men det kan lätt missuppfattas. Hoppas att du har fått en mer klar bild om varför man bli deprimerad och att man inte frivilligt vill vara deprimerad. Att inte ens orka ta en dusch för att man är i ett svart hål med alla hemska minnen är inte heller något som man vill bli eller minnas!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2008 #61 Skrevet 11. oktober 2008 Har ikke lest alle svarene. Tanken var vel at de siste 25 svarene var av samme karakter som de 25 første, så jeg droppet det. Men når det gjelder dette med depresjoner - syntes en skrev at "jeg lar ikke megselv falle så langt ned" eller noe i den duren, men handler det egentlig om å "la seg selv"? Kan det sammenlignes med andre infeksjoner du kan få - influensa, forkjølelser, hjernehinnebetennelse. Kanskje oversvømmer man først hjernen med tanker og hendelser som blir litt i overkant mye for en person, i tillegg blir man kanskje litt tungsindig når sola snur, man fryser litt på føttene - og voila, godt grogrunnlag for forkjølelse og depresjon. På dinbaby.com kan du kalle alt for "depresjon" eller "deprimert" - gråt en skvett over Oprah og *VIPS* kan du sette deg her inne og diagnostisere degselv om deprimert. Ta en lykkepille, godt for humøret. Jeg kan ikke alt om lykkepiller, men ble fortalt om en mann som dessverre ble så lykkelig at han sluttet å fungere i hverdagen.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2008 #62 Skrevet 11. oktober 2008 Er du frekk, dum eller tett????? INGEN velger og bli deprimerte vet du.... Kjempe smart du..........Og lykke pille er ikke noe man tar en pille av og blir lykkelig......Uff og Uff dette var teit...
Moderator. Hannah Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #63 Skrevet 11. oktober 2008 Hmm...noe å tenke på:-)
Moderator. Hannah Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #64 Skrevet 11. oktober 2008 Anonym 2115. Hvordan kan du sitte å si at monica ikke har vært langt nede? Du vet det er forskjellig styrke på oss mennesker, noen takler mer enn andre....vi er en stor føleseskladd...noen mer følelser, noen mindre osv.... Noen takler nedturer mer andre ikke, eller noen takler det uten piller og andre klarer det ikke uten...osv..jaja...Jeg fikk da svar iallefall..
Moderator. Hannah Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #65 Skrevet 11. oktober 2008 Så bra at du anonym 2201 har klart å komme deg igjennom en slik tid. At du har klart deg uten piller er også et bevis på at vi mennesker er forskjellige og vi takler ting på forskjellig måte opp gjennom. Tråden var i grunn fordi jeg lurte og spurte. OG jeg har fått maaaaaaange svar da:-) Takk for at du ville dele dette med meg.
Moderator. Hannah Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #66 Skrevet 11. oktober 2008 Ja har lagt merke til det du sier her over hvor fort man kan falle. Samt så lurer jeg på hvor lett det egentlig er å få en slik diagnose og resept? Hmmm mye en skal lure på:-)
Moderator. Hannah Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #67 Skrevet 11. oktober 2008 Anonym 2222 Er du tett og har leseproblemer? Kjempeteit er du, les tråden og spm for så å svare eller så kan du la være å bruke krefter på å spy ut masse frekkheter som faktisk ikke passer til spm mitt.Himmel for noen nærtagne mennesker det er her...
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2008 #68 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg HADDE en venninne som alltid var negativ,deprimert og hadde lassevis med de største problemene i verden..at ungene i Afrika dør av sult var bare blåbær i forhold til hennes problemer... Dere skjønner?! Hun gikk på lykkepiller og gud vet hva...og det største problemet hennes var at hun ikke ville komme ut av den `evig store depresjonen`.. Fantes ikke mulighet å få fram en positiv ting i hennes verden....alt var bare svart og fælt... Jeg ga henne opptil slutt,uansett hva og hvordan man prøvde på å stille opp eller hjelpe henne nyttet det ikke... Hadde jeg fortsatt å være med henne hadde jeg også VALGT Å BLI DEPRIMERT.....
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2008 #69 Skrevet 11. oktober 2008 Kjøttpølsa! Jeg kan være litt enig med deg,skjønner hva du mener på en måte
Moderator. Hannah Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #70 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg forstår deg så utrolig godt:-)
Moderator. Hannah Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #71 Skrevet 11. oktober 2008 Utgangspunktet lurte jeg bare også ente det med denne lange tråden hehe. Uansett så forstår jeg nå at pillene er ikke vanskelig å få tak i, legene gir de ofte til hvem som helst i utgangspunktet....har jeg rett? MEN jeg mener vi ofte blir dratt med strømmen, altså er dette blitt en ny trend..? Det vil si at ofte kan en liten nedtur løses med piller? Jeg leser mange som føler seg tråkket på av meg, men jeg lurer bare og jeg syntes ut i fra svarene her at denne resepten kan være enkel å få tak i for kanskje milde ting som man kunne ha jobbet med selv.,...eller? Altså kroppen er bygt opp på en merkelig måte og oftes så klarer kroppen å takle motstand, men i blandt bestemmer vi oss for å ikke makte mer og vi må ha hjelp. Men......før disse pillene kom på det åpne markede slik det er i dag så hadde vi ikke noe valg og da fikk kun harde depresjoner slike piller på institusjon......man hørte ikke om slike piller en gang. Nå leser jeg her inne på dib og føler det har blitt en ny trend....derfor lurte jeg.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2008 #72 Skrevet 11. oktober 2008 Det er ikke det jeg sier i det hele tatt kjøttpølsa!!! Jeg sier at hun ikke har møtt veggen! Tro meg, jeg har vært langt nede mange ganger og klart å jobbe meg gjennom det både uten antidepressiva og psykolog.. "Alle" har sett på meg som en sterk person, og hverken jeg heller de hadde trodd at jeg ville ende her som jeg er i dag! Jeg begynte på antidepressiva for 2 dager siden, noe jeg ALDRI hadde trodd jeg kom til å gjøre. Jeg har vært så motstander! Og nei, jeg har ingen planer å gå på det resten av livet. Jeg skal jobbe meg ut av denne depresjonen. Begynner å gå til psykolog snart;-) Nå gleder jeg meg til å bli frisk. Jeg sitter her og gråter nå. Pga hvordan enkelte av dere ser ned på folk som kun prøver å gjøre det beste for både seg selv og omgivelsene, men jeg gråter mest for at jeg var like ignorant for kun kort tid siden.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2008 #73 Skrevet 11. oktober 2008 disse pillenetrillene og tiden er vel kanskje kommer for din? Slappe kjøttpølse, har du dysleksi eller har det blitt for mange beroligende piller eller var det pillenetrillene??,ha,ha,ha Hilsen anonym 2158:=)
Moderator. Hannah Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #74 Skrevet 11. oktober 2008 Først skal jeg ha meg frabedt å være frekk her JEG har da aldri sagt jeg ser ned på noen eller...herremin nå folk slutte å vri ordene rundt her. Jeg lurte og har fått svar og uansett hvem som er deprimerte eller får pillen så er da poenget å bli frisk...lom en klarer det på egenhånd eller ikke. MEN det vil ikke si at de som takler en nedtur uten piller trenger å ha det lettere og jeg ser at enkelte her vil ha det slik. Noen sier her at har man ikke kommet så langt til piller så vet man ikke hvordan det er å være nede....???? Fordi???Hva........Jeg mener vi er forskjellig av styrke av natur og noen takler mer enn andre på alle måter.... Akkurat som fødsler, noen må ha epidural andre ikke....
Moderator. Hannah Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #75 Skrevet 11. oktober 2008 Nei da jeg skammer meg ikke over å lure og spørre.... At du har for vane å sette deprimerte som går på piller i egen bås er vel mer mobbing enn noe annet....Hva kaller du de da? Dette er mobbing og du burde skamme deg...tenk å sette psykisk syke i en egen gruppekategori da.....uff og uff......dette går aldri bra..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå