Moderator. Hannah Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter #26 Skrevet 10. oktober 2008 Ok, så det handler om å møte problemene, holde seg fast og tenke at det som trykker meg ned gjør meg sterkere?
Moderator. Hannah Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter #27 Skrevet 10. oktober 2008 Anonym 2300 Jeg spurte om et spm og jeg kan ikke si du kommer med noe konstruktivt svart til meg her akkurat.....himmel for en surmuling det er med enkelte...
Moderator. Hannah Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter #28 Skrevet 10. oktober 2008 Anonym 2158 Nå syntes jeg du har en usedvanelig frekk tone her faktisk.....Tydelig føler jeg meg litt utenfor her siden jeg ikke tar noe av disse pillenetrillene og tiden er vel kanskje kommer for din?
Moderator. Hannah Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter #29 Skrevet 10. oktober 2008 Så da er du et bevis at det går uten pilletrille? Hmm.....eller er det rett og slett noen sterke og svake her i samfunnet?
Moderator. Hannah Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter #30 Skrevet 10. oktober 2008 Anonym 2309 Tror du at enkelte kunne blitt lurt og trodd det var pillelykketrille,blitt bra også viser det seg å være ibux? Psykisk........ til å tro man får pillelykketrille for så å komme seg?
Moderator. Hannah Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter #31 Skrevet 10. oktober 2008 Hmm...merkelig, for hvis jeg leser tråden min en gang til så ser det ut til at jeg spør...ikke diskuterer.......himmel så følsomme noen er her da. Tåler ikke et spm en gang. Er det forbudt emne eller kan man bare diskutere hvilke type pillelykketrille man tar?
fumlis og skrikerungene Skrevet 10. oktober 2008 #32 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg har så lyst... Jeg har så lyst!!!! Kjøttpølsa mi? Gå å skam deg der du sitter!!! Natta.
Moderator. Hannah Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter #33 Skrevet 10. oktober 2008 Tusen takk for svar:-)Anonym 00.15
Moderator. Hannah Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter #34 Skrevet 10. oktober 2008 Tusen takk for svar, selvom jeg forstår ditt problem er å velge pålegg:-)
Moderator. Hannah Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter #35 Skrevet 10. oktober 2008 Fumlis, har du lyst på pillelykketrille:-) Hmm.....skam vet jeg ikke hva er, men derimot lykke uten trille og pille kan jeg fortelle om:-)
fumlis og skrikerungene Skrevet 10. oktober 2008 #36 Skrevet 10. oktober 2008 Ja, det kan du nok, og det kan nok jeg og...;-) Pillelykketrille du, hmm...
Moderator. Hannah Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter #37 Skrevet 10. oktober 2008 Ja en kan jo bli forundret over alle disse navnene på medisinene.
Cat.68 Skrevet 10. oktober 2008 #38 Skrevet 10. oktober 2008 Hehehe, Denne gangen biter jeg IKKE. ;o))
fumlis og skrikerungene Skrevet 10. oktober 2008 #39 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg biter litt, men ikke så masse;-) Dessuten skal jeg legge meg... nå...
Moderator. Hannah Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter #40 Skrevet 10. oktober 2008 Trodde slike lykkepilletriller skulle bedre slike biteutbrudd, men men..
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2008 #41 Skrevet 11. oktober 2008 Alt er meningsløst og trist. Null energi. Dagdrømme om hvor godt det hadde vært å bare avsluttet alt. Gråte for ingenting... Hate seg selv. Dårlig samvittighet. Redd. Hvorfor jeg valgte dette? Alle mennesker er forskjellige, og noen er vel mer utsatt for depresjoner og angst enn andre. Også har vi jo hver vår oppveksthistorie og våre opplevelser. Når man skal ta seg av et lite barn, så kan det være greit å få litt fortgang i prosessen med å bli "frisk". Så jeg takket ihvertfall ja til tilbudet om tabletter. Ikke vet jeg om de har noen virkning.... Men ting har ihvertfall gradvis blitt bedre : )
Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #42 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg tror man man må skille mellom de dype depresjonene og de som gjerne "bare" er triste og leie. Er man dypt deprimert er det ikke noe valg man har tatt, ingenting man kan gjøre for å ta seg sammen. Man ligger gjerne bare i senga, orker ikke tanken på å stå opp, spise, stelle seg eller møte mennesker. Dette er en sykdom, som man trenger behandling for, og jeg har all sympati for disse stakkars menneskene, det må være helt forferdelig å ha det sånn. Men det er nok endel som sier de er deprimerte men egentlig ikke er det (pr definisjon). De er triste og føler seg nedfor, alle er vel det i perioder. Dette virker som det har blitt en ny trend. Her kan man heller prøve å gjøre litt selv, ta tak i problemene sine.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2008 #43 Skrevet 11. oktober 2008 Du syter over at andre er frekke mot deg, men jeg synes overskriften din er mer frekk mot folk med psykiske lidelser. Ingen som velger slikt,håper karma kommer å biter deg i rompa og du havner selv på bunnen! Synes du skal være forsiktig med å uttale deg. Iallefall med så snevertsyn som du tydlig har! Håper for din del at du aldri havner på bunnen, det er ikke å anbefale!
Moderator. Hannah Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #44 Skrevet 11. oktober 2008 Takker for et utfyllende svar her anonym 0818
Moderator. Hannah Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #45 Skrevet 11. oktober 2008 Frekk jeg??? Nei overhode ikke, jeg sliter med dyseleksi ja...... og kanskje ærlighet. Jeg spør om det jeg vil ha svar på og annser det å pakke inn ordene som bortkastet. Tråden inneholder ikke noe form for hets, kun spm. At du da velger å se på denne tråden som et utspill med frekkheter mot deg kan ikke jeg stå til ansvar for da dette er et forum hvor en kan legge ut spørrende tråder.
Vilja<3 Skrevet 11. oktober 2008 #46 Skrevet 11. oktober 2008 huff og huff, dette var et dumt og lite innsiktsfullt spørsmål. Gidder ikke lese alt men håper for all del at du ikke jobber i helsesektoren.
FerdigFødaForAlltid Skrevet 11. oktober 2008 #47 Skrevet 11. oktober 2008 Folk blir så deprimerte som de har råd til. Det har jo nesten blitt en trend i vestlig verden å være "deprimert", og dermed legge seg inn på en eller annen vidunderklinikk for å komme ut som et nytt og bedre menneske. Folk er kjøpesterke så i steden for å prøve å takle hverdagen selv, legger de seg inn på en klinikk, sånn at noen andre kan fikse det for dem. Misforstå meg rett; jeg sier ikke at det faktisk er mange som ER deprimerte av legitime årsaker, men det er påfallende hvor få som legger seg inn på privatklinikker for å behandles for depresjon i land som ikke er å regne som velferdsnasjoner (østblokkland osv.). Det er så lett¨å kjøpe seg ut av problemene sine, vettu - og ikke prøve en gang å løse dem selv.
Moderator. Hannah Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #48 Skrevet 11. oktober 2008 Det er nettopp din holdning som "ikke gidder" som skaper krig. Så derfor burde du overhode ikke ha svart heller, men men...himmel..
Moderator. Hannah Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #49 Skrevet 11. oktober 2008 Hmm...takker for en annen innsikt i samme problemstilling her. Det er som du sier mer nå vi kan overlate til andre enn før. Spennende, ser fram til å få flere svar:-)
Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #50 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg ler litt av svaret til "den fremtidige sykepleieren her oppe". Har nok ikke fulgt spesielt godt med i psykiatri timene. Vil nevne stikkord som biokjemiske faktorer, genetiske faktorer og belastende hendelser. De fleste leger, psykologer og psykiatere i Norge har faktisk så store kunnskaper at de ikke skriver ut "lykkepillen" til gud og hvermann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå