Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ok, jeg kaller ikke folk som kun røyker i sosiale sammenhenger for røykere, de teller ikke...men stinker jo der og da :)

 

og overdreven bruk av godlukt er hat i mengder, jeg trenger igrunnen ikke å kjenne sånn lukt på andre enn kjæresten min

 

jeg irriterer meg ikke så mye på folk som røyker...syns mer synd på de

men å gå ut dørene på ett kjøpesenter med lillebråk syns jeg er ubehagelig når vi blir møtt av en vegg med røyk

 

begynne å røyke? neh

 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...Vel, jeg syns fremdeles ikke røykere kommer opp mot bilister.

Eller kanskje man må moderere seg begge veier her, enkelte røykere en pyton og enkelte bilister er pyton, spesielt de som råkjører over store dammer i veien, vel vitende at alle i nærleiken blir pissvåte, også småtasser i barnevogn. Og de er langt farligere enn røykerene også..

 

Overparfymerte mennesker er uansett ille. Ingen moderasjon der.

Skrevet

Forr ikkje å snakke om folk som røyker i arbeidstida. Dersom ein person røyker tre sigarettar om dagen vil det seie at vedkomande har minst dobbel så lang pause som sin ikkje-røykande kollega. Eg gler meg til den dagen det vert forbode å røyke på jobb.

Skrevet

bilister står ikke og stinker der jeg må gå

 

faen ta'rem!!!

Skrevet

kan du ikke være litt streng med de da?

 

evt en pariserloff i eksosrøret....

Skrevet

ikkerøykere bør faktisk få 2 ekstra ferieuker som kompensasjon for alle pausene røykerene får!

Skrevet

Jeg ble faktisk skikkelig overraska da jeg slutta å røyke jeg. Jeg ante faktisk ikke at det stinket såååååå jævlig. Jeg visste selvsagt at det luktet litt, men ikke så intenst. Jeg har sluttet ved tidligere anledninger i små perioder også, men da har jeg alltid omgått mange røykere og vært på steder det har blitt røyket mye oftere enn når jeg ble gravid, flyttet ut på landet og sluttet for alvor.

 

Tro meg: det stinker helt sykt ille. Jeg røyka på byen i helga takket være kranglejentene, og jeg dusjet leeeenge og måtte kaste alle klærne i vaskemaskinen med en gang for jeg orket ikke ha dem i leiligheten.

 

(Huff, så utrolig prippen jeg har blitt på mine gamle dager. Jeg som alltid har vært blant de tøffetøffe røykerne på hjørnet...)

Skrevet

ya!!!

 

tror vi bare kan konkludere med at røykere stinker :-D

Skrevet

lurer på om jeg er eneste røyker som er dels enig med HI...???

 

jeg røyker ikke når jeg har med meg gutten og jeg står aldri rett ved innganger eller inni busskur og røyker,rett og slett fordi jeg vet selv hvor mye jeg misliker at andre gjør det når jeg kommer med babyen min...

 

men det er minst like ille å passere svette,overparfymerte,hvitløksspisende eller fisende personer...de som sier det ikke er helseskadelig tar nok feil,for jeg blir rett og slett kvalm av slikt....

 

så selv om lukta kan diskuteres er det faktisk irriterende med de som stiller seg opp rett ved inngangen og røyker,da har man faktisk ikke mulighet til å unngå de heller...

Skrevet

Ja. Heldigvis har jeg ikke ansvar for å sørge for at du skal ha behagelige sanseopplevelser når du er ute og rører på liket. Når det gjelder røyking i guds frie natur, så kan du ta prippenheten din og stappe den inn der den kom fra. Klaginga di er patetisk; litt som når politikerne her i byen går til kamp mot uteserveringene, fordi det "ikke ser bra ut" at folk sitter utenfor restaurantene og drikker alkohol. (Det er jo nesten på fortauet, må vite.)

 

Du minner meg forresten om en gammel dame som gneldret seg inn i tilværelsen min for noen år siden. (Heldigvis forsvant hun rimelig kjapt.) Hun klaget på at jeg stod UTENFOR busskuret og røyka. Askebegeret (på størrelse med Marianergropa, plassert der av ett eller annet borettslag) stod INNE I busskuret.

 

"Dem kan fjern askebægran fra busskuran, og så kanj dæm gå i...i-i-i SKOGEN og røyk!"

 

Ha ha, ja væl.

Skrevet

Stikkordet er jo "irriterende". Det er ikke helseskadelig å passere en gruppe røykere ute i friluft. Irriterende, ja vel, og hva så? Faen heller, skal man gå på nåler i tilfelle man skulle slumpe til å irritere noen?

 

Tror jeg skal begynne å klage høylytt på menn som går med sølvfargede joggesko. Det irriterer meg noe så grenseløst, og da bør noen begynne å ta hensyn.

Skrevet

ja,skjønner ikke hvorfor de plasserer askebegerene som de gjør....?????!!!!!

 

men det blir absolutt for drøyt av folk å kjefte på de som faktisk stiller seg litt unna....om vi hadde gått i skogen og røyka hadde vel det vært ille også,for der er det ikke askebegere i det hele tatt og de ikkerøykerne som er i skogen vil IHVERTFALL ha frisk luft....

 

så dere som klager på røykere rett ved innganger får heller klage til de som setter askebegerene der!!!

Skrevet

hvis alle skulle ta hensyn til alt som irriterer de rundt seg hadde samtlige sittet på hvert sitt rom,innestengt i evighete for å kun måtte ta hensyn til seg selv...

om jeg går i byen (uten william) så bryr jeg meg katta om folk ikke liker å gå gjennom røykskyene jeg måtte blåse ut,men jeg stiller meg ikke opp der folk MÅ passere meg og røyker...

det finnes grenser for hvor mye dritt vi røykere skal tåle av de pripne ikkerøykerne i verden,la oss nå ihvertfall få røyke som vi vil ute i friluft...

Skrevet

Helt enig med danieL28 og jeg røyker. Her jeg bor, en stat i USA er det ikke lov å røyke innen 20 fot fra en inngang. OK synes jeg siden jeg hater å forpeste lufta for ikkerøykere. Har vert ikkerøyker selv flere ganger oppover åra, og hatet røykelukta som kom sivende inn dørene, gjør det nå også faktisk. Det er ikke nødvendig å stå rett utfor døra å røyke. Ja, vi stinker, det er jo ikke til å komme unna, men så er jeg storbruker av tyggis og sukkerfrie drops, våtservietter og kremer for å holde unna stinken. Såpe og vann er selvsagt brukt så sant det er tilgjengelig. Gammel røykeånde der det mest grusomeste ugh! Det er ikke så vanskeligt for oss røykere å gjøre det bedre for dem som ikke røyker og for oss selv.

Skrevet

Jeg er enig med daniel og jeg røyker selv. Ironisk nok, men jadda!

Skrevet

altså, kom med noe nytt ang røyking da... det er det samme om att og om att... røyker man utendørs har man ikke noe med det å gjøre med mindre man står rett oppi barnavogner eller i et folksomt busskur. skulle tro det var lepra man snakket om.

Det som jeg syns er enda eklere er den overbruken av parfyme mange har da de kommer inn på bussen eller streifer deg på butikken. noe med kvalmende enn det kan jeg ikke komme på.

 

 

Skrevet

Det mest kvalmande eg kan komme på er folk som røyker ein halv røyk og deretter tek vare på den andre halvdelen til seinare bruk. Gjerne oppbevart i jakkelomma. Skyt meg heller enn å plasser meg ved sidan av ein slik tanketom idiot på bussen.

Skrevet

Hva med folk som kjører alene til jobb i rushen? Og så er det røykeren utenfor kjøpesenteret du bekymrer deg for?

Skrevet

ja jubblukt er forferdelig, den sure lukten...uff.. lukter litt blanding av piss og morgenånde... usj...

Skrevet

For ikke å snakke om hvor stor forskjell det er å kysse en ikkerøyker fra en som røyker!

Æsj,så heslig det er å kysse en som røyker. Går aldri tilbake til det,heldigvis. ;o)

 

røyk,røyk,røyk er vondt, røyk er vondt, røyk er fryktelig vondt!

(er en melodi til den strofa der,da ;o)

Skrevet

Det gjør det ikke, daniel. Ikke-røyker er to ord, men det skal markeres en samhørighet med bindestrek :-b

Skrevet

folk som kjører alene til jobb i rushen plager ikke meg!

 

røykeren utenfor senteret plager meg

Skrevet

yayayaya.....bindestrek meg midt i ryggen ;-)

Skrevet

Jeg forsto det sånn at det som plager deg med røykere utenfor sentere, er helsekadelighet. Da vet du sikkert også at røykere som røyker ute, bare står for en promilleandel av kullosforgiftningen du utsettes for hver dag.

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...