Gjest Skrevet 25. september 2008 #26 Skrevet 25. september 2008 Jeg driter i hvem av slektingene dine som er "uskikket" eller bor langt unna jeg vel.. Men jeg mener slektinger er bedre enn barnehage, såpass tidlig i brandommen. Men som du selv sier, du har ingen av dem, og da er det synd for deg..
Nelliesprelli09 Skrevet 25. september 2008 #27 Skrevet 25. september 2008 Hvor kom dette fra? Ikke bli sint for at andre har andre meninger enn deg selv, du var sikkert på utkikk etter andres meninger når du startet tråden. Hva med alle de mødrene som ikke har besteforeldre,oldeforeldre eller bor i et annet land langt unna familie, eller i en annen del av landet av landet. Tenker du at de har samme muligheten? Bare lurer på hva du tenker om det?
Gjest Skrevet 25. september 2008 #28 Skrevet 25. september 2008 Og hvorfor i det hele tatt er du med å diskuterer? Ditt barn er 15mnder, og utenom denne debatten.
Turid Laila Skrevet 25. september 2008 #29 Skrevet 25. september 2008 Ja da får du mene det. JEG mener at det er bedre å ha han i barnehage med kvalifisert personell og andre barn, enn oldeforeldre som ikke har helse til å ta seg av han. Du burde virkelig tenkte litt lenger enn din egen lille verden før du snakker. For tro det eller ei, det er ikke alle som har det som deg.
Turid Laila Skrevet 25. september 2008 #30 Skrevet 25. september 2008 Mitt barn begynte i barnehagen da han var 9 mnd.
Turid Laila Skrevet 25. september 2008 #31 Skrevet 25. september 2008 Også kan han ikke gå enda, så etter ditt syn burde jeg fortsatt være hjemme med han.
to-store-to-små-en-liten-en Skrevet 25. september 2008 #32 Skrevet 25. september 2008 Det er jammen ikke lett innpå disse sidene!Ikke skal du la ungen din starte i barnehage, før en viss alder, selv om du skal tilbake i jobb!Men du skal heller ikke gå hjemme, når du kunne ha jobbet for å bidra til samfunnet! Hva skal en stakkar gjøre?
lille spira Skrevet 25. september 2008 #33 Skrevet 25. september 2008 Haha.. Januar-mirakel du må være tidenes "dummeste"!! Virkelig!! Hadde tenkt å skrive et langt innlegg om hvor tåplig barnslig du er - men jeg tror ikke jeg gidder. Argumentene dine faller på sin egen urimlighet.
Mone snart3barnsmor Skrevet 26. september 2008 #34 Skrevet 26. september 2008 januar-mirakel... jeg bare lurer... fikk du barn for at familien din skulle ta være på dem, hahahahh... klarer du det ikke selv eller...??? tragisk
mamsen :) Skrevet 26. september 2008 #35 Skrevet 26. september 2008 Januar-mirakel!<3............... Vet du jeg blir helt skremt av å lese det du skriver!!! At det går ann å være et så FRYKTELIG umodent vesen!! Tror ikke du skjønner helt selv va du snakker om lille venn. Bare usaklig svada!! Nei, få hjelp, det trenger du..... Du har helt klart ikke forstått mammarollen og det å ha barn i det hele tatt!!!!!
mamsen :) Skrevet 26. september 2008 #36 Skrevet 26. september 2008 Januar-mirakel<3............ Vet du jeg blir helt skremt av å lese det du skriver!!! At det går ann å være et så FRYKTELIG umodent vesen!! Tror ikke du skjønner helt selv va du snakker om lille venn. Bare usaklig svada!! Nei, få hjelp, det trenger du..... Du har helt klart ikke forstått mammarollen og det å ha barn i det hele tatt!!!!!
Ungmamma21 Skrevet 27. september 2008 #37 Skrevet 27. september 2008 er absolutt helt enig med deg jeg alså. heller ikke jeg kunne tenke meg å sette dattera mi i barnehage når hun er 9mnd, derfor jeg har henne hos bestemor for der føler hun seg trygg. dessuten unger har jo også mange mange år igjen før de skal på skolen. jeg vil gjerne ha min datter i barne hage, men HALLOO, ikke når hun er 9mnd, nei får værtfall vente til hun er to år. dessuten, batrnehage personell kjenner ikke ungen og ungen kan ikke gjøre rede for seg, ser litt på det som en risiko også jeg da hvis ungen skal ha vondt et sted og de tror ungen er trøtt eller sulten. nei har man tid og penger til å fp barn får man ta vare på det også, ikke bare kaste det ut i barnehage før det har fylt et år!! helt enig med deg, skole og sånn kan man finne løsninger på, ta det på kvelden så er pappaen hjemme å passer, man har alltid en eller annen som kan passe ungen en gang i blandt eller noen kvelder i uken! dessuten så koster barnehage ganske mye det også. og ikke sammen ligne oss med andre land, hva så at de har det sånn i polen, jeg bor ikke i polen, men liker ike måten de gjør det på i norge!
Ungmamma21 Skrevet 27. september 2008 #38 Skrevet 27. september 2008 ehhh.....en jobb man MÅ tilbake til? er ingen tinf som sier at man MÅ tilbake til jobben, værtfall ikke etter 7-9mnd. jeg er fakta 21år, har jobb, skal ha perm i et år. mulig jeg søker meg et år perm til uten lønn, har jo kontantstøtte og kan jobbe helger og kvelder om jeg vil. eller bare helg....mange muligheter her;)
Ungmamma21 Skrevet 27. september 2008 #39 Skrevet 27. september 2008 trur nok du er en smule dummere enn januar-mirakel, hun setter værtfall barn til verden for å ta vare på det selv. hun kombinerer fakta studier og barn, dere andre tenker jo bare på dere selv og jobben deres, ikke på barnet. er bedre å få hjelp fra noen barnet kjenner når det ikke er 1år en gang enn å sette det bort til fremmede folk som ikke kjenner barnet!!!!
monika 3+1 i magen:) Skrevet 27. september 2008 #40 Skrevet 27. september 2008 visst det er snakk om foreldre med permisjon, og den går ut når barnet er 10 mnd, så må jo barnet gå i barnehage. for visst ikke blir det ingen lønn liksom, og de aller fleste klarer seg ikke med bare en inntekt. men sånn egentlig synes jeg ikke barna har noe i barnehagen å gjør før de er ett år.. men visst jeg måtte pga permisjon, så hadde jeg ikke hatt noe valg!
Ungmamma21 Skrevet 27. september 2008 #41 Skrevet 27. september 2008 nei en ting er hvis du absolutt ikke har noe valg, men som regel så har man et valg, feks jobbe natta, eller jobber to helger i mnd, eller jobbe kveld.........går an å kombinere arbeidet med evt fars arbeid eller andre venner eller familie sitt arbeid;)
mamsen :) Skrevet 28. september 2008 #42 Skrevet 28. september 2008 Ungmamma21.. Jeg skjønner at det står ungmamma, for det skjønner jeg at du er på måten du skriver. Det er ikke snakk om å ikke ville ha ungene sine!!! Men når permisjonen er over hva gjør man da?? Jeg jobber selv i barnehage, så da kan man ikke feks. jobbe nattevakter. Den er jo åpen på dagtid.... Og på grunn av yrket mitt så vet jeg at barn har det bra i barnehage. Og de minste barna viser en enorm glede over å være der. Men jeg har full forståelse for at mødre vil være hjemme med barna lengst mulig, men når hverdagen starter opp igjen har man ikke noe valg. I alle fall ikke når begge foreldrene jobber dagtid. Og de fleste har ikke lønnet permisjon lengre enn ett år, så det er mye som spiller inn. Men min erfaring er at barna stortrives i barnehagen og har det fint. Men nå vet ikke jeg hvordan barnehagetilbudet er i andre byer, men her vi bor er det flotte barnehager med et flott personal. Og det gir jo trygghet til foreldrene.
Mikkemafian Skrevet 28. september 2008 #43 Skrevet 28. september 2008 Trodde virkelig at de aller fleste begynte i barehage ved ca 1 års alder i dag.. Skjønner ikke helt problemet. Hva man velger å gjøre er da vel ingen annens business, om det ikke er snakk om mishandling, og det er det vel ikke... eller??
EinFrosk Skrevet 28. september 2008 #44 Skrevet 28. september 2008 Skjønner at en del ikke forstår hvor heldige de er. Jeg 27 år, og er utdannet førskolelærer. Min mann har mastergrad og begge er i fast jobb. Når mini er 10-11 mnd er permisjonen over, og pga jobbsituasjonen håper jeg i det lengste at jeg kan ta litt lenger permisjon til jeg funnet noe nærmere. Det avhenger bla. av renten på boliglånet vårt, vi velger å ikke ha bil for å spare på det og forsøker å sette av mest mulig. Det er likevel ikke sikkert at vi har råd til det. Heldigvis kjenner jeg barnehagen fra innsiden, og vet at det i de aller fleste barnehager er veldig bra. Det er ikke optimalt med 9 mnd gamle babyer i barnehage, men det går fint med de tilfellene jeg kjenner til (og det er nok flere enn de fleste her, da jeg jobber i en stor barnehage med mange småbarnsavdelinger) Angående familie så har jeg, og mange med meg ikke et eneste hjemmeværende familiemedlem. Eller jo, jeg har en benskjør Bestemor på 87 år som er blind på et øye og har en hånd som omtrent ikke virker. Da er selv de sløveste barnehageansatte jeg har vært borti tryggere.
lille spira Skrevet 28. september 2008 #45 Skrevet 28. september 2008 Hehe.. Greit at jeg også blir ung mor - men jeg er så glad for at jeg ikke har samme holdning som deg ungmamma21!! Hvordan har du samvittighet til å sette bort barnet ditt til venner og familie og forvente at de stiller opp for deg hele tiden? Jeg har selv sagt meg villig til å ha venners barn innimellom - men hvis noen av dem ville at vi skulle tilpasse hverandres arbeidssituasjon for at jeg skulle fungere som gratis barnehage? HALLO??? Er du dum eller? Da kan vi vel komme med akkurat samme argument som du har kommet med tidligere : Man får vel ikke barn for å sette dem bort en plass vel? Er det så mye bedre at barnet tilbringer tilsvarende tid utenfor hjemmet hos venner/familie enn i bhg? Og jeg spør meg også om hvordan familiesituasjonen blir når mor skal jobbe kveld/natt/helg og far skal jobbe dag. Mor og far skal hilse på hverandre i døra hver dag og barnet har kun en og forholde seg til gjennom hele uka? Jepp - snakker om bra plan! Er så glad for at jeg er student og kommer til å ha mulighet til å ha barnet mitt korte dager i bhg sammenlignet med hva situasjoenen ville vært hvis jeg hadde fortsatt og jobbe. Men penger er man nødt til å ha - så at mange ikke har andre muligheter enn å ha barnet i bhg skjønner jeg innmari godt! Og TUSEN TAKK for at vi har muligheten!!! Og fakta så kommer jeg også til å kombinere studier og barn - og jeg vet med meg selv at pipa hadde fått en annen lyd hadde man måtte kombinere jobb og barn! Det er faktisk litt annerledes! Og at dere ikke skjønner det vitner jo bare om umodenhet spør du meg!!
Bare™ Skrevet 29. september 2008 #46 Skrevet 29. september 2008 Dette er definitivt et innlegg som burde vært rapportert til Ris og Ros og fått sperret et par brukere. Et par av utsagnene til et par av brukere i denne tråden burde fått tilbud om psykologisk krisehjelp. Jeg forstår, uten å pakke det spesiellt pent inn, at HI er en bortskjemt drittunge som er vant til å få ting sydd oppunder armene. Og at det der begynner å fylle seg opp. Du med holdningene dine bør være spesiellt glad for velferdsordningene her i landet! For noen superintelligent jobb eller utdannelse tør jeg påstå du ikke har. Ville aldri ansatt et menneske med så total mangel på empati og sympati. Selv om det hadde vært enkle medarbeidersamtaler da- bare videresendt deg til psyktiatrien! Ufyselig av mødre? Hm.. Hva med regelverket som tillater dette da? Har du tenkt å troppe opp på Statsministerens kontor Pronto for å si hva du mener?I Norge kan du ha barn i barnehage fra de er 0 år, altså tre uker, for det er den eneste permisjonen mor MÅ ha etter fødselen. Ellers mister hun den. Du som er så UNG bør jo ha yrkesaktive foreldre og nesten besteforeldre? Og søsken på skole, og tanter og onkler med eget liv? Eller taler du med to hatter nå? Kritiserer oss som har familie hvor alle er i jobb og tjener penger for å opprettholde velferdssystemet? DIN unge bør i hvertfall i barnehage fort som bare det. Måtte øvre makter sikre deg barnehageplass så ungen din ikke har deg som eneste forbilde og ideal... Amen
Ungmamma21 Skrevet 29. september 2008 #47 Skrevet 29. september 2008 gr det an å bli mer blåst eller? hvem er så dum at man setter ungen i barnehage ra den er 3uker a? d eller??? saken er den at folk er ikke intressert i å være hjemme lengre enn et år! og det skal de få lov til, men nå snakker jeg fakta om de som har permisjon 1år eller 9mnd men som alikvel setter ungen i barnehage før permen er over! det er jo bare tåplig! og dessuten, det går an å prioritere, har mange venner jeg som er hjemme lengre enn et år med ungen sin selv. eller som jobber 50% og er litt hjemme. men det jeg skal frem til er de som setter ungen i barnehage før ett år!! alt for tidlig! vi har vært fall ikke noe problem med at jeg er hjemme med snuppa!! går bra økonomiskt det..... når man PRIORITERER!!
Ungmamma21 Skrevet 29. september 2008 #48 Skrevet 29. september 2008 hva er problemet ditt egentlig a?? nei jeg er ikke dum, men det tror jeg virkelig du er! er da ikke snakk om at andre skal tilpasse seg min arb situasjon. gratis barnehage? hvem har sagt at foreldrene mine passer gratis? men ja de syns det er en stor glede få lov å passe barnebarnet sitt så de får en symbolsk sum som de kan bruke på henne;) ja det er bedre at barnet er hos noen som kjenner det og som barnet kjenner enn å sette det bort til vilt fremmede som ikke engang vi kjenner! etter 9 mnd eller et år har man akkurat blitt kjent med barnet selv også skal det plutselig forholde seg til mange foskjellige! men dette er bare snakk om i starten, når barnet er større vil han hun klare å utrykke seg selv, da ville jeg hatt henne i barnehage, men en 9mnd gammel baby eller yngre eller en på 1år klarer ikke å si hva en vil, er bare foreldrene som kjenner barnet på den måten da! mor skal jobbe kveld natt helg? les innlegget mitt først du!! jeg sier at om far jobber fult og mor jobber feks 4 hver helg og et par dager i uken så vil en famili klare seg på det. da har man stort sett utbetalt ca 10.000. 50% stilling. i tillegg får man kontant støtte på 3400 kr og når barnet er 3år og kontantstøtten er slutt da kan man jo feks sette ungen i barnehage! dessuten finnes det 100 andre muligheter, man kjenner sikkert noen som har lyst til å tjene litt pnger å passe barnet ditt noen ager i uken som du fakta kjenner....er lo å tenke vettu!
maria83modell Skrevet 29. september 2008 #49 Skrevet 29. september 2008 sorry meg tror ikke men jeg var 18 da jeg fikk min første og jeg klarte det fint .. jg er 25 å har tre,jeg tror virkelig en 21 klarer det fint også en 18 åring. .
mamsen :) Skrevet 29. september 2008 #50 Skrevet 29. september 2008 Jammen lille venn... Skal man prioritere å ikke jobbe, hvor i helv.. kommer pengene fra da? Trur du trenger noen års erfaring til i livet.... Når permisjonen er over må man tilbake i jobb, sånn er det bare. Og ikke alle har mulighet til å jobbe 50%. Passer ikke alle arbeidsplasser det, at man plutselig er der bare halve tia. Vi er i 2008 nå, det koster og leve og bo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå