Gå til innhold

Tromsømammaer 18.september 2008 :)


Tonemor 28 år

Anbefalte innlegg

Susanne og Gustav, som er født 25.5. 6 uger før termin

Janne(Mammamia77) og Aurora som er født 21.06

Anette og Elias Alexander født 22.06

Maria(Olaug) og Kristine som er født 23.06. 2 uker før termin

Elise & Siri født 07.07

Minda (minhj) og Iver født 26.06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hyggelig på polarsenteret idag;)

 

Takk for svar Petrine! Ta gjerne med en Fuzzy B... hvis du skal på treff imorgen;) Artig å se. Har brukt BG hele dagen- 7 bleier.Bittelitt lekkasje x1, ellers helt problemfritt. Så det virker jo ganske greit da. Bleiene med ull ytterst på bleieboden (merket meg ikke med navnet) ser jo kjempefine ut! Men koster deretter....

 

Ellers så har jeg tenkt på det med kaffen. Er bare så innmari trøtt om morgenen og da blir det fort en kaffekopp...

 

Gartulerer med overstått barndåp til Gustav! Så ei som ligna på deg, Susanne gå inn i en bil da jeg gikk forbi Grønnåsen på søndag. Da var det kanskje deg..?

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lite gavetips t besteforeldra for dåkker som like å holde på me bilda å sånt... alle de her fotoforetningen har jo på nettsien at du kan lage album på nett.. så har tenkt å lage album av andrea i bursdagsgave...

man kan jo årne forskjelli bakgrunn, ramme å legge me små dekorasjona... en lettvint utgave av scrapbooking.. e veldi bra den på elitefoto.. håll på me album der i fra bryllupe no, e nesten ferdi .. før 399 kan man lage album me 30 sie trur æ d va... å 12,50 før ekstra sie..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susanne og Gustav, som er født 25.5. 6 uger før termin

Janne(Mammamia77) og Aurora som er født 21.06

Anette og Elias Alexander født 22.06

Maria(Olaug) og Kristine som er født 23.06. 2 uker før termin

Elise & Siri født 07.07

Minda (minhj) og Iver født 26.06

tove(pusi) og andrea født: 21.07, to daga ette termin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusi: Ja vi har laga sånn album te oss sjøl, tænkte å lage sånn av Elias te oss og..

 

Men godt tips å lage sånn te besteforeldra og :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susanne og Gustav, som er født 25.5. 6 uger før termin

Janne(Mammamia77) og Aurora som er født 21.06

Anette og Elias Alexander født 22.06

Maria(Olaug) og Kristine som er født 23.06. 2 uker før termin

Elise & Siri født 07.07

Minda (minhj) og Iver født 26.06

tove(pusi) og andrea født: 21.07, to daga ette termin

Tone&Noa-Nikolai født 17.06.08 - ei uke før termin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God kveld i heimen :) Idag var Noa-Nikolai fryktelig trøtt i seks-tida. Gikk ned for å ta kveldsstellet, men da våkna han te igjen heldigvis. Va litt tidlig å legge han da synes æ, men visste at han ikke kom te å sovne for natta da. Han var våken te halv åtte, fikk mat da og sovna - sover enda... derfor æ ikke har tort å skrive noe her inne før no! Hehe.... =) Men kan hende han våkne for mat en gang te før vi tar kveld da, greit det så leng han ikke e våken så lenge etterpå! Godt med litt kvalitetstid for oss selv på kveldan! Så Jakten på kjærleiken, så koselig program vettu!

 

Gleder oss te 3-månederskontroll imårra, Kent-Rune har tatt fri fra jobb på morgenen, han synes det e så stas med kontroller. Håper virkelig at Noa-Nikolai ikke reagerer på vaksinene. Er så kjekt å kjenne alle dere altså for å høre og diskutere om ting. Ikke så behov for barseltreff i regi av helsestasjonen da, men kjekt å kjenne noen i nærområdet med like stor baby også da.

 

Sees te Siv! Tusen takk for kjempefin veibeskrivelse.

 

Kjøpte meg forresten kjempefin Goretex regntett jakke på Obs! salg idag te 999,- kroner. Kostet 2.999,- før - Missing link. Grønn med oransj glidelås, superfornøyd med den. Bestandig ønsket meg sånn ordentlig regnjakke. Den æ har e fra KappAhl og tåle ikke regn, hehe... Også kjøpte æ litt ull te lillegutt da =) Tilbud på Janus longs og bodyer te 79,- kroner (halv pris). Nå hadde de fått mange fine ullstrømpebukser!

 

Noa-Nikolai fikk en tremenning igår kveld så må vel finne noe fint te ho også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld :-)

 

Glede mæ til å få besøk i morra!

Kom på at æ må jo presisere at æ har hund, hvis noen e veldig allergisk.... Kan ha ho ute eller i bur mens treffet e. Og æ skal støvsuge her i morratidlig! :-) Håpe det går bra da. Ring forresten helst ikkje på, bare kom inn, ho bjeffe mest når det ringe på!

En anna ting når det gjelder veibeskrivelsen, æ så idag da vi kjørte forbi at 200 m etter solneset skole e det en gangvei ned til høyre, det e jo IKKJE dit, krysset ned til Hamnaveien e kanskje 400 m fra skolen!

 

Va 3 mnd kontroll idag, og barselgruppe ilag med Janne og Aurora. Magnus fikk vaksinen, fælt kor han skreik da han blei stukken, men han har virka heilt kvikk i formen resten av dagen og kvelden heldigvis. Stor gutt va han blitt, 62 cm og 6900 gram, har hatt skikkelig bratt vekstkurve siste mnd.

 

No Greys :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susanne og Gustav, som er født 25.5. 6 uger før termin

Janne(Mammamia77) og Aurora som er født 21.06

Anette og Elias Alexander født 22.06

Maria(Olaug) og Kristine som er født 23.06. 2 uker før termin

Elise & Siri født 07.07

Minda (minhj) og Iver født 26.06

tove(pusi) og andrea født: 21.07, to daga ette termin

Tone&Noa-Nikolai født 17.06.08 - ei uke før termin :)

Siv (Ebenholts) og Magnus født 27.06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Susanne og Gustav, som er født 25.5. 6 uger før termin

Janne(Mammamia77) og Aurora som er født 21.06

Anette og Elias Alexander født 22.06

Maria(Olaug) og Kristine som er født 23.06. 2 uker før termin

Elise & Siri født 07.07

Minda (minhj) og Iver født 26.06

tove(pusi) og andrea født: 21.07, to daga ette termin

Tone&Noa-Nikolai født 17.06.08 - ei uke før termin :)

Siv (Ebenholts) og Magnus født 27.06

Kari Anne (Petrine) og Oskar født 04.07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

 

Her har pappaen lagt O mens jeg har vært på trening. Det gikk visst ganske bra :-)

 

Jeg er ikke helt sikker på om jeg kommer på treff i mårra. O hoster ganske mye, så jeg går ikke ut med han om det er alt for fuktig. Men om jeg kommer tar jeg med ullklær og tøybleie.

 

Nå må jeg følge med på tv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm mene å huske at d va nån har som hadde skrevet en gang om kor lenge man sku vente etter pumping før man amma, men klarte ikje finne d..

 

Nån som kan svare på d? :-)

 

Og gjelder d uansett etter kati på døgnet man pumpe eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, som Siv skrev var vi på 3-måneders kontroll på helsestasjonen i dag. Er jammen meg forskjell på disse små :-) Aurora var 60 cm og veide 5370 gram. En lettvekter sammenlignet med Magnus :-) Morsomt å få veid de av og til for å se vektoppgangen! Hun skal tilbake i neste uke for å få vaksinene.

Ja, nå er vi pakket og klar for Oslotur. Gleder meg til å komme litt bort fra Tromsø-høsten, er jo meldt reine sommertemperaturer i Oslo!

 

Kos dere på treff hos Siv!

 

Ang pumping: har aldri hørt at man må vente å amme etter at man har pumpa. Som regel er det mye melk igjen i puppene etter at man har pumpet, dette fordi babyene er mye flinkere å "tømme" puppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone : Ja, var vel litt tidlig for kveldsstellet, men likevel bra om han begynner å sove i den tiden. Tenker at da går det kanskje ann å forskyve det litt,slik at leggetiden blir nærmere kl 19 eller det klokkeslettet som passer for dere ;) Koselig at Kent-Rune blir med på kontroll.. Herlige menn vi har, gitt=) hehe...

Hvor lenge har dere vært sammen?

Her har vi vært i lag i 6 år, forelsker oss stadig i hverandre..hehe.. Snakk om kjærlighetssentimentale meg en tidlig morgen.. hehe=)

 

Janne: Ja, de små varierer mye i vekt. Aline var 61 cm og 5585 på kontroll for 2 uker siden. Synes selv at hun hadde lagt på seg lite, men 2 kg fra fødselen var visst bra. Særlig siden hun følger sin egen kurve.

Som jeg snakket med dere om på svømminga, så drikk kun velling to ganger i døgnet. Har gått opp til 3 ganger, så håper det skal hjelpe på det at hun spiser mye mer på kvelden enn på dagen. Nå får hun en velling på dagen, og det fungerer fint hittil iallefall :D

God tur til Oslo forresten =)

 

Pusi: Spennende med slike album. Her blir det noe stasj som har med Aline å gjøre ja, i julegave til besteforeldre, tante og onkler. Vet de ønsker seg det, og det er lettest for oss i disse tider=)

 

Mzme: Koselig at dere lager album til Elias. Skal begynne på ett av Aline også, når tiden strekker til..

 

Der var det mating gitt.. Nå har vi vært våken i 30 min. Må innrømme at jeg trives i disse morgentimene, som vi har for oss selv. I kveld jobber Kjetil ( gradert uttak av foreldrepenger), så da er det mamma og alinetid alene..

 

Ha en strålende dag.. i regnværet =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susanne og Gustav, som er født 21.5. 6 uger før termin

Janne(Mammamia77) og Aurora som er født 21.06

Anette og Elias Alexander født 22.06

Maria(Olaug) og Kristine som er født 23.06. 2 uker før termin

Elise & Siri født 07.07

Minda (minhj) og Iver født 26.06

tove(pusi) og andrea født: 21.07, to daga ette termin

Tone&Noa-Nikolai født 17.06.08 - ei uke før termin :)

Siv (Ebenholts) og Magnus født 27.06

Kari Anne (Petrine) og Oskar født 04.07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siv: ÆV jeg er allergisk mod dyrehår.... Skal nu alligevel prøve at være hos dig... Fint om hunden kan stå ude og at du støvsuger. Det kan faktisk være at det er godt nok :-)

 

Tar m kagen under alle omstændigheder.

 

Ses

 

Og må med glæde altså fortælle jer at Gustav har sovet fra ca 8 om aftenen til 4-6 tiden om morgenen i 14 dage nu. Så spiser han lidt og ofte sover han et par timer til.... nogengange ligger han og snakker med sig selv og tager derefter en formiddagslur. Da starter dagen 9 halv ti.... Det er helt fantastisk :-)

 

Tak for de gode råd og særlig det der med at lægge dem før de bliver overtrætte .... Funger som bare det! Og det at gi en ordentlig gang pupp

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minda:

Ja det var nok mig :-). Lidt stresset da sikkert. Det var bare så fint i Grønnåsen. Presten Leif Bremer var super, jeg fik næsten lyst til at begynde at gå i kirke.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysvømming:

Jeg har fået meldig om hvor vidt jeg vil fortsætte og at de måske blir nødt til at flytte nogen hold eller folk. Derfor skulle jeg sige hvem jeg kendte som også gik. Nu ved jeg at May-Helen går før mig på torsdage kl 16. Hva med I andre? Hva dag og hva tid går i og kan jeg få jeres efternavne, så kan jeg sige at jeg kender jer og evt blive flyttet sammen med May-Helen eller jer elller vi alle sammen.... alt efter hva som passer...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susanne og Gustav, som er født 21.5. 6 uger før termin

Janne(Mammamia77) og Aurora som er født 21.06

Anette og Elias Alexander født 22.06

Maria(Olaug) og Kristine som er født 23.06. 2 uker før termin

Elise & Siri født 07.07

Minda (minhj) og Iver født 26.06

tove(pusi) og andrea født: 21.07, to daga ette termin

Tone&Noa-Nikolai født 17.06.08 - ei uke før termin :)

Siv (Ebenholts) og Magnus født 27.06

Kari Anne (Petrine) og Oskar født 04.07

Ann Silje og Aline ( as og lillemor) født 02.07 ( 2 dager etter termin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susanne og Gustav, som er født 21.5. 6 uger før termin

Janne(Mammamia77) og Aurora som er født 21.06

Anette og Elias Alexander født 22.06

Maria(Olaug) og Kristine som er født 23.06. 2 uker før termin

Elise & Siri født 07.07

Minda (minhj) og Iver født 26.06

tove(pusi) og andrea født: 21.07, to daga ette termin

Tone&Noa-Nikolai født 17.06.08 - ei uke før termin :)

Siv (Ebenholts) og Magnus født 27.06

Kari Anne (Petrine) og Oskar født 04.07

Ann Silje og Aline ( as og lillemor) født 02.07 ( 2 dager etter termin)

May-Helen (mh79) og Jenny Aurora født 29.05 (2 dager etter termin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var dåpen overstått her også. Har hatt ei hektisk langhelg med mye besøk. Hverken jeg eller mannen min kommer fra byen, så de fleste var tilreisende. Hadde en kjempefin dåp, veldig fornøyd med presten i elverhøy kirke. Jenny var eksemplarsik, så med store øyne på presten etter hun hadde fått vann i hodet:)

 

Får ikke med meg treffet idag, vi skal til fameforografen å ta bilder av Jenny i dåpskjolen kl 1400. Men dere får kose dere masse:)

 

Har endelig meldt meg inn på sats nå, så nå er det trening for alle penga:)

 

Det ligger ei som er fryktelig lei og trøtt på gulvet her, så jeg får ta meg av henne.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...