Gå til innhold

Tromsømammaer 18.september 2008 :)


Tonemor 28 år

Anbefalte innlegg

Tove, at ikke du har fått penga ennå er for dårlig da!!!

Jeg for min del kan vel ikke klage ennå.. Jeg søkte ikke før etter semesterstart, og det er vel ikke gått 8 uker ennå? Jeg må vel pent vente en mnd eller to til *sukk*

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tove : Utrolig stor pågang til Lånekassen, ja. Kjetil har sittet i kø flere ganger nå. En ting er at en må vente, men da regner en jo med at en skal få hjelp. Neida, de som tar tlf der er ikke alltid så oppdaterte at det gjør noe. Blir svett av ett mindre.

Så... vi venter på pengene til kjetil. Venter fortsatt på vedtaket fra Nav, slik at vi kan søke om forsørgerstipend. Ja, så foreløpig lever vi på mine skarve 6000 kr i mnd. Sparepengene begynner å ta slutt. Systemet er tydeligvis myntet på at en skal ha 30 000 + i sparepenger, slik at en feks kan vente sjokkerende 12 uker på å få vedtaket fra NAV. Helt utrolig.. Heldigvis hadde vi en del oppsparte midler, men det er det jo jammen meg ikke alle som har. Så, sparer NAV og Lånekassen i baken, til ingen nytte..

 

Forresten flott at dere har fått legginga mer i orden. Artig at Andrea sov så lenge på sofaen igår da. Men, hvorfor legger dere henne ikke rett i senga? Kan jo være at om hun legges oftere og oftere i senga, at det kan hjelpe. Tenker bare at da blir hun mer og mer trygg i egen seng :D

 

Maria : Har lesedag hjemme idag, så kommer akkurat til babysvømminga begynner alle mann. Kjetil skal ha Aline med i garderoben idag også, mens jeg skal ha henne neste gang. Enn dere?

Tone: Skal Kent-Rune ha Noa-N sammen med seg?

 

Dundrende hodepine og menssmerter her i gården, men skal komme meg på babysvømming likevel :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel overstått dåp, til May-H og Kari-Anne. Herlig når slike dager går som de skal. En vil jo gjerne snakke med familien osv, for det er jo sjelden at alle møtes i den grad som i slike tilstelninger.

 

Kari-Anne : hehe.. ser for meg J som sitter der og holder seg for ørene. Hehe.. har ikke sett henne annet enn på butikken da, men likevel.. må se litt søtt ut da, lita jente som synes orgelmusikken er for høy.. hehe..

Morsomt :D:D

 

Kunne jeg få lånt den Nøstebarna-boka di en gang? BAre se om det er noe spennende som jeg klarer å strikke fra den? Strikket en pingvin til Aline i helga.. hehe.. måtte le da jeg monterte den:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du liker å strikke så anbefaler jeg deg faktisk å kjøpe den boka AS! Mange fine oppskrifter, og ikke så vanskelige heller ;-)

Her har jeg 'tvunget' mamma til å kjøpe den, for det er hun som er strikkeren her i huset, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dåkker som har vært på 3 mnd kontroll og fått vaksine. Kordan reagerte lillingan dåkkers?

 

Va d mye feber, og kordan va det ellers? Varte d mange dager og sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alva reagerte ingen ting på 3 mnds vaksina, så jeg regna med den neste skulle gå like fint.. men da ble hun kjempe slapp og hadde litt feber. Det kommer hvist mye ann på dagsformen de har når de får vaksina. Hvis de er litt snørrat så vil de få en sterkere reaksjon enn om de er helt frisk =)

Men det er uansett ikke uvanlig at de får litt feber og blir litt satt ut et par tre dager av vaksinene =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihå :) Da har vi vært på babysvømming nok en gang :) Noa-Nikolai dukka under tre ganga! Kent-Rune fikk filma det og tatt masse fine bilda! Han har med Noa-Nikolai i guttegarderoben, han er jo gutt! Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone : Flott å høre at bildene ble bra=) e så imponert over Noa-Nikolai æ.. flinke gutten!=) her skrek jo Aline de første 5 min, men så begynte hun å trives =) Fikk dukket og plasket en del. Gråt igjen da timen nærmet seg slutten, både trøtt og sulten. Svømminga er jo på slutten av det som vanligvis er siste dag-sovingen hennes. hehe..

 

Jeg skulle aldri dratt i svømmehallen jeg. Hodepinen dundret og menssmertene likeså. Da jeg kom hjem måtte jeg gå rett i seng. Frøs som bare det, var kvalm osv.. Skjønner ikke hva som skjedde, jeg. Er litt bedre nå, men fortsatt kvalm og hodepine som bare det. Kjetil hadde det på samme måte i helga, så er vel noe virus eller noe vi har blitt utsatt for.

 

Elise : Skal vurdere det=) får ta turen i bokhandelen når pengene har begynt å strømme inn.. hehe. Supert at du har en mamma som er flink å strikke. her overgår jeg mamma, så desverre lite nytte av henne i strikkesammenheng. hehe=)

 

Mzme : aline var slapp samme dag som hun fikk vaksinen. Dagen etter var hun varm og slapp da også. Sov hele dagen, så måtte vekke henne til mat og bleieskift. De få stundene hun var våken, var hun imidlertid i strålende humør =) Men, tydelig slapp. Dagen etter det igjen,var hun mer seg selv, men slapp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AS: Okei... Så feber i 2 dager da? Rart å tænkte at de ska ha den vaksinen 3 ganger tilsammen!

 

Men Aline e jo ikje 3 mnd enda, koffør fikk ho den før den tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

 

Da er vi kommet hjem fra Molde, har vært og besøkt søster med familie der siden torsdag. Gikk bare flott å fly med Magnus, var jo litt spent på det.

 

Se at Pia ikke har vært og skrevet her siden forrige uke, og at flere tenker seg på treff hos meg på onsdag, så da satser jeg på det;

 

Alle som vil er hjertelig velkommen på hjemmetreff hos meg nå på onsdag kl 12! Jeg bor i Hamnaveien 12, det er på nedsida av Ringveien (Ringveien er hovedveien gjennom Hamna), når man kommer fra Langnes, er Hamnaveien den første veien ned til venstre, kanskje 200 m etter Solneset skole. Når man har svingt ned Hamnaveien, er det ca 50 m til avkjøringa til vårt lille tun, der jeg bor i det gule huset rett fram.

Jeg har kald og varm drikke og litt frukt.

 

Magnus skal på 3.mnd kontroll i morra. Fikk vi beskjed om på tlf mens vi var i Molde, klokka sju fredagskveld, litt merkelig...Jaja. Håper han ikke reagerer mye på vaksinen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at det gikk greit å fly med Magnus! Vi kommer på onsdag!

 

Her er Iver lysvåken i 5-5.30 tida idag og, så nå "når vi endelig" har kommet oss opp og kaffen virker på mora, er han sliten og har han tatt frokostduppen..

 

Idag fikk jeg plutselig lyst til å prøve tøybleier.. Dere som har dette i henda nå: bruker dere de små eller store innleggene i bumgenius? Synes det er rart at bleiene skal pase opp til ca 16 kg.Ser jo på bleieboden at noen bruker dem på unger i 2årsaldren. Har på den største str nå. Hvis ikke jeg har misforstått noe vesentlig med bleia.. hmm...

 

Det ble tidl skrevet noe om vindtette utedresser til de små.. Hvor selges de?

 

Vi tar oss en tur på polarsenteret midt på dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at dokker kommer på polarsenteret Minda, æ har så lyst å høre om korsn turen bei!!! =)

Hehehe.... Så søt da som vil tidlig opp!! Bruke som regel ikke å passe for foreldran det nei.

 

Æ skøyt mæ sjøl i foten i går da æ sa at æ trudde ho hadde funne sæ en rytme.. For i hele går ville ho overhodet ikke ligge på gulvet, ville bare puppe litt å litt, ville ikke holdes sånn eller sånn eller sånn... Men ville være hos mæ. Pappaen kom heim kl 5 å dro igjen halv 7, så da klokka ble 23 i går å han kom tebake igjen så hadde æ laaaaaaaaaaaange arma, va søkksvett av å ha ho "på kroppen" hele tia, å ho sku overhodet ikke sove!! Ulf prøvde å bære ho rundt her, å ho blei god å slapp i kroppen, men ikke søren om ho sku sove.. Så til slutt ga æ opp, å tok ho ilag me mæ i senga.. Da gikk det fem minutta så sov vi begge to!! Vært ei urolig natt da.. Hodet verke her å æ har noia for spørsmålan te presten vi skal ha dåpssamtalen hos i dag,e nemlig ekstremt lite religiøs, å har en del sannheta æ sku fortalt han, men det bli vel lite greit.

 

No ligg ho på gulvet å har det kanonarti, så æ aner ikke ka som feila i går... Ikke gråt ho eller nåkka, ho bare ville ikke være unna mæ.

 

Glede mæ te cafe i dag!!

 

Å så greit når flyging går bra! Det e alltid kjekt..

Minda: så arti du prøve me tøybleia!! Syns det e litt stili æ da.. På mange måta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang utedress, sparkjøp har en te de små, æ ska bestille den, har bare ikke somla mæ te å gjøre det! hvis du ikke har katalogen å les dette før kl 10 å vil at æ ska ta med katalogen så send mæ ei melding!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mzme : Aline blir 3 mnd 2 oktober, men hadde innkallelse til 3 mnd kontroll 16 sept. Ikke godt å si hvorfor de ikke følger antall mnd helt slavisk, men har vel med bemanning osv å gjøre. Ikke vet jeg. Tenker iallefall at de ikke ville satt vaksinen så tidlig, om det ikke var greit ;)

 

Anette : Hm... kanskje noe som plaga ingrid igår,ja? hm.. kan tenke mæ du både va trøtt, sliten og lei, ja.. Får håpe dagen idag og påfølgende natt blir bedre ;D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AS: Ja ikje greit å vite kordan system dæm har..

Elias fikk vaksina igår, han la sæ egentlig som vanlig og sov på natta som han bruke. Bare oppe engang før å spise!

 

Idag virke han som han bruke å være, så fortsatt ingen symptomer på vaksina!

 

Hmm ser d snakkes i dåpssamtale, vi sku ja ha hadd d.. De sa at d ringte innen en uke før å avtale samtale..

 

Merkelige greier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, der gikk treninga i vasken. A har latt vogna stå ute i natt og den var jo mildt sagt klissblaut! Han skal få en liten komentar på det ja når han kommer hjem. Kom seint hjem i går fra Harstad. Kjørte sånn at ungene sov i bilen, noe som fungerte veldig bra.

 

Minda:

Så artig at du vil prøve tøybleiene :-) Vi bruker Bum Genuis bleiene på de mellomste knappene nå. Men jeg synes det største innlegget er alt for stort enda, så vi bruker spedbarnsinnleggene enda. Men det holder ikke med bare dem, derfor har jeg kjøpt ekstra bambusinnlegg på bleieboden som vi supplerer med. Det holder kjempebra i neste fire timer. Jeg liker de bleiene, men er enda mer begeistret for de med kapping i stedet for borrelås :-) Fuzzy Bunz er kjempebra! Du kan få låne en å prøve om du vil :-)

 

Husker jeg pleide å unngå mårrakaffe da J sto tidig opp. Så la vi oss sammen da hun begynte å bli trøtt. Kanskje du kan prøve det Minda? Slitsomt å stå så tidlig opp..

 

Du kan godt få låne boka AS :-) Kjempegod bok. Har også en kjempefin bok som heter Myk start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mzme: Flott at Elias ikke er blitt dårlig da! De reagerer nok forskjellig de småtassene på disse vaksinene.

 

Kari-Anne: Ja, vil gjerne låne de bøkene noen dager. Owwwiii, spennende=) Ja, det fungerte ypperlig for oss også, det å kjøre fra Harstad sent. Kjørte kl 1915, som er i leggetiden til Aline. Det gjør vi helt klart flere ganger=) Fungerer sikkert ekstra bra for dere, som har to små. hehe.. Ja, skjønner godt at du skal kommentere det at A har latt vognen stå ute. hehe.. Har jo mildt sagt vært dårlig vær i natt og idag.

 

Her koser jeg meg hjemme med mann og barn. Skriver litt notater i strafferett, til kollokvie på torsdag. Men, har mest kosa meg med Aline. Dere som er hjemme med deres små, det må være så koselig =) Ordningen vi har fungerer fint den, men gleder meg likevel til å være hjemmeværende dersom vi skal ha flere barn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siv: Kommer gerne på træf hos dig imorgen... tar m kage rest fra barnedåben, hvis den ikke er for gammel... skal lige høre med svigermor :-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært artig å hadd ei lista over nårtid folkan hær inne på tråden fødte.. :-) Kanskje gjerne me "nickname" etterfulgt av fornavn (for de som kanskje ikje huska alle navnan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susanne og Gustav, som er født 21.05. 6 uger før termin

Anette og Elias Alexander født 22.06

Janne (Mammamia77) og Aurora, som er født 21.06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susanne og Gustav, som er født 25.5. 6 uger før termin

Anette og Elias Alexander født 22.06

Janne(Mammamia77) og Aurora som er født 21.06

Maria(Olaug) og Kristine som er født 23.06. 2 uker før termin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susanne og Gustav, som er født 25.5. 6 uger før termin

Janne(Mammamia77) og Aurora som er født 21.06

Anette og Elias Alexander født 22.06

Maria(Olaug) og Kristine som er født 23.06. 2 uker før termin

Elise & Siri født 07.07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...