Gå til innhold

Tromsømammaer 18.september 2008 :)


Tonemor 28 år

Anbefalte innlegg

Ja kanskje ikje lurt å la dæm sove så seint på ettermiddagen/kvelden, men kanskje litt vanskelig når man ser at de e trøtt..

 

Hær prøvde vi å legge Elias igår da han begynte å vise tegn til at han ble trøtt (at han ikje ble før overtrøtt), og sannelig sovna han ikje 30 min tidligere enn d han bruke te vanlig..

 

Så sov fra halv ti te 4 imårrest, så va d mat også sov han videre..

 

Spent på om d e tenner på gang dær, han har sånn kløe i gomman.. Men veit jo at d kan klø e god stund dær, før tennern kommer..

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hellu :) Noen som vet hvor lenge Gutta på skauen er i lavvoen på søndagene og hvor lenge utover høsten? Har tenkt oss dit imorgen kanskje om været blir bra og formen er fin!

 

No sover Noa-Nikolai ute i vogna igjen! Kjekt at han sover fint der om dagen hvertfall... spørs om det blir sein kveld idag igjen, hehe... får se når han våkne, kanskje kan satse på at han sovne i 21-22 tida. Men han er avhengig av at jeg er på soverommet. Bra vi har tv der, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tone!

 

Ser vi har det litt motsatt.

Kristine sover ikke så mye på dagen, men derimot bedre og tidligere på natt (kanskje en sammenheng....flire)

Vi begynte å ta kveldsstellet tidligere og tidligere, og så merket vi at hun var veldig surkete i 18-19 tia. Kanskje vi skal prøve å legge ho tidligere en 21-22 (23 til ca uke 8)

Så nå begynner vi med kveldstellet i 1830-1900 tia, og det har fungert bedre. Plutselig har vi 2-3 timer bare vi til vi skal legge oss.

Var faktiskt litt rart den første kvelden

 

Men lurer litt?

Hvor mye lar dere barna skrike. F.eks er K stort sett snill når vi kjører bil, mn noen ganger blir ho helt krakilsk. Nesten som ho holder på å kveles. Har stoppet bilen noen gang, men ikke alltid det går.

Får helt vondt i hjertet at ho

 

Og når man skal legge ut i vogna. Jeg har puppa ho, slik at ho har sovna for så å legge ho i vogna.

 

Har jo skjønt at rutinene er alfa og omega. At man gjør det samme på nytt og på nytt. For de tar fort etter, hvis det er noe som gagner de. De er skjønne og smarte disse små.

 

Vedr grøt så har jeg tenkt det samme som deg Tone. At kanskje de vil sove bedre på nettene når de får grøt. K våkner og får pupp 0200-0600-0700, så står vi opp 0800 ca. Men synes å ha lest at det er mest ideelt å fullamme til barnet er 60 mnd. Men det er vell mange som begynner med grøt når barnet er 4 mnd har jeg skjønt. Ja man må vell bare gjøre det som magefølelsen sier overfor barnet. Ingen barn er like, så det er vanskelig å sette noen mal for noe

 

Men det er mye å tenke på. Gjør man "rett" nå. Vi vi skjemme henne bort, blir dette en uvane, etc etc.

 

Dette ble et langt innlegg, men jeg tar igjen for ikke å skrive så mye ellers. Synes dere er en flott gjeng, og er kjempeglad for å bli kjent med dere. Alltid like kjekt å støte på dere om det er på treff eller i byen.

 

Ha en fortsatt fin lørdagskveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Må bare fortelle, Inger Lise (Romjulskos) fikk ei jente i natt:) Gratulerer til henne!

 

Skjønner godt at dere gikk tilbake til bilen, det må være tungt å bære så mye i slikt terreng, og skummelt med babyen med for oss som ikke er så vant til slikt terreng.

 

Vi hadde også tenkt å gå til lavoen i Tromsdalen idag Tone, men jeg vet ikke når. Jeg har ikke vært der før, men mener de holder til der hele året?

 

Vi hadde en del skriking om kveldene her også. Begynte i forrige uke å stelle og legge Lea tidligere, og det fungerer mye bedre. Vi trodde jo hun gråt pga. at hun var trøtt, og ikke fikk sove. Det kan virke som vi hadde rett, og at hun var overtrøtt. Nå legger vi henne ca. kl åtte, og hun gråter ikke så mye og intenst som før. Nå er det mest bare klaging, og at vi må gi henne smokken. I løpet av uken har vi gått fra å legge henne ca. 22 til 20, og det går bra foreløpig. Det er herlig med stille kvelder igjen.

 

Ha en fin dag alle sammen, og lykke til med dåp dere som har idag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Gratulerer masse te Inger Lise! Du må hilse ho Elin!

 

Igår ble klokka jaggu 23 før Noa-Nikolai sovna ja gitt... hehe... vekte han halv sju når han sov ute i vogna. Hadde sovet en time da. Tenkte at det var lurt så han skulle sovne tidligere på kvelden, men den gang ei... han sovna kl. halv ni oppå meg, men når jeg bærte han ned var han lys våken :(

 

Elin: Hvordan gikk dere fra klokka ti te åtte da? Dere bare la ho tidligere? Må prøve at han ikke sover etter klokka fem tror jeg, kanskje han er trøtt klokka åtte da...

 

Så bra om dere også kommer te lavvoen idag da! Vi går klokka ett, jeg, Elise og Annette med familier :) Hvis bare været holder seg bra, håper på oppholds og ikke så masse vind. Ellers har jeg tenkt meg på Tromsø Storm-kamp i ettermiddag!! Det er så bra underholdning.

 

Gleder gleder oss masse te babysvømming imårra :) Hvordan gikk dåpen dere som har hatt?

 

Maria:) Har nok en sammenheng med hvor mye de sover på dagen om de sover på natta ja og hvor tidlig de sovner ikke minst. Vi har jo tid for oss selv på ettermiddagen når han sover da, kan være greit det og :) Han sover hvertfall lenge da, sover jo 9 timer når han sovner på kvelden. Fra 23 te 8 e ikke så verst egentlig, godt fornøyd med det! Han følger vår døgnrytme. Går seg kanskje til etterhvert at han sovner tidligere. Har fungert bra før å prøve å snu døgnrytmen hans hvertfall.

 

Er veldig enig med deg og kjenner meg igjen i det du skriver om at vi er redd for at han skal bli bortskjemt og at vi skal lage uvaner. Babyene skjønner jo så fort hvordan de skal gjøre for å få det som de vil.... også er han jo så søt når han smiler og ser på oss... må være bevisst på at det er vi som bestemmer og ikke han alltid.

 

Huff, æ skriv bestandig lange innlegg ser æ! Selv om skriv ofte...

 

Angående skriking synes æ også det e vanskelig. Man må vel bare se hva som er praktisk mulig. Om man er midt på brua i bilen går det jo ikke an å stoppe da, må bare finne nærmeste anledning om ho ikke roe sæ... og på kveldan høre vi an skrikinga litt. Lar han klage og kjefte, men går inn te han om det øke i intensitet... tror det fungerer, nå har vi prøvd i to kvelder. Han må skjønne at han ikke kan få det som han vil med å skrike hele tiden. Men når han hyler så kommer vi inn og roer han, og går så ut igjen... for at han skal sovne selv. Ser det litt an om vi er der sammen med han til han sovner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her e det Ingrid sjøl som bestemme rytmen, å det går no helt fint! De siste fire kveldan har ho sovna halv ellve, nåkka som passe helt glimrende.. Så har fått lagt ho i egen seng da. Å i natt å sov ho helt te halv seks før ho ville ha mat, å så sov ho te nesten ni!!!!!!!!!

 

Ho sovna nesten best om æ ikke rugga på vogna, men e jo fordi æ ikke trilla jevnlig. Klare fortsatt ikke gå nå særlig på asfalt, men bli no bedre å bedre det å.

 

Vi bli nok å begynne med grøt en eller anna gang mellom 4 å 5 måneda, ho spis myyye på kveldan å æ kan jo da ikke bare legge et sultent lite ban!! Men når grøten e vel etablert å æ e sikker på at ho e mett så bli det å begynne å legge litt tidligere. Men det der går å veldig bra av sæ sjøl.. Me Sigurd så begynte vi å legge han mellom 22 å 23 på kveldan, men etter bare et par måneda så va klokka 20, å før han va ett år så la han sæ klokka 19.. Det gjør han fortsatt!

 

Ja æ syns jo å det hadde vært kanon å kunne strikke litt. Så om noen har ei LETT!!!!!!!!! oppskrift på ei ullbukse så bli æ overlykkelig!! Ja de nøstebarn klean e veldig fin, e sant det! Så på Obs i går dem hadde en veldig fin ulldress da.. En brun en som virka veldig ok i formen.. Kjøpte den ikke, fant istedet bodya te Ingrid å ullskjorte te Sigurd for 79 kr stykket.. Men den dressen hadde vært kjekk... Så æ ska no se om æ ikke får kikka litt mer på den.

Har no tenkt å starte i det små da å lage ho en liten hals i sånn babygarn.. Den nøstebarn pysj/lekedressen e jo så god, men har blitt så vid i halsen av så mye bruk. Så en liten hals gjør at den kan brukes mye lenger!!

 

Høst no gitt.. Vakkert ute med alle de her flotte fargan, e definitivt favorittårstida mi! Snodig vær i dag da.. Vind å regn å bittelitt sol å varmt! Heheh!

 

No har ikke tuppa bæsja sia mandag, å ligg no å "lufta" godt her.. Så tenker at den bleien bli pappaen sin! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da fikk æ lest litt flere av innleggan her.. Hadde ikke oppe pcen i går i det hele tatt, å det blir fort mange innlegg å lese!

 

Forkjølelsen e nå sjait!! Den vil ikke gi sæ, hoste å fresa å styra verre. Snørrat å riktig arti!! NOT! Men sånn e det vel på høsten når det e så ustabilt i været.

 

Så arti at de flire! Det e stor stas! Tuppa gjør det innimellom å æ bli så happy hver gang! Særlig i badebaljen! Det e arti det! =)

 

Tirsdag ska vi på sånn dåpssamtale kl 11, så æ lurte på om nån ville treffes på jekta/polarsenteret i 12-13 tia??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi droppa turen te lavvoen idag, pga. vind og ustabilt vær! Skal heller gå en "vanlig" tur her heime før Tromsø Storm-kampen. :) Trenger å få gjort litt i huset også.

 

Kan godt komme på Polarsenteret på tirsdag, skal på babysats halv elleve på Langnes så kan komme bort etterpå! Legger det ut på treffsidene, håper flere kommer!

 

Kor bli det hjemmetreff på onsdag? Blir det hos deg Siv? =) Vi e klar hvertfall.

 

Noa-Nikolai flire og smile masse om dagan, han e spesielt blid på morran når han e utvhilt og har sovet lenge. Virker som vi har samme døgnrytme Annette, han sovne også mellom 22 og 23 og våkner åtte for mat og sover videre te 11-12 etterpå :) Deilig! Egentlig ganske fornøyd med det, men godt å høre at Sigurd sovna åtte og etterhvert sju før han va ett år av sæ sjøl da! Sover vel mindre og mindre på dagen etterhvert, flott at det regulere sæ sjøl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer på polar på tirsdag, og til Siv(?) på onsdag!

 

Torsdag og fredag har BH stengt så da passer det dårlig med kaffe-treff. Men om noen andre er hjemme med 2-3 åringer, så er vi gjerne med på å finne på noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært i Tr.dalen nå. Det var en del vind der oppe, ellers var det fint å gå dit. Lavoen er ikke åpen, den er ikke ferdig innredet enda. Da skal sette opp telt først, de skal åpne den 5.okt. og begynner da med servering på søndagene. Det var flott der, masse bord og benker å sitte på. Og bål slik at man kan grille.

 

Tone:

Jeg skal hilse til Inger Lise fra deg.

Vi begynte bare å legge Lea litt tidligere enn vanlig, ca 30 min tidligere, så enda tidligere neste dag. Men vi hadde ikke sånn ordentlig fast leggetid før, det var fra 21.30 til 22.30 (ca). Hvis man har fast leggetid kan man jo prøve med eks. 15 min tidligere først. Det er jo verdt ett forsøk. Det skal jo nevnes at hun de fleste dagene etter den nye leggetiden har våknet tidligere også. Det virker som hun normalt har ca. 12 - 13 timers natt, avbrutt av 2 måltider.

 

Anette: Vi skal på 2,5 års kontroll på tirsdag kl. 13, så kan ikke komme på Polarsenteret. Synd, det hadde vært koselig. Dere får kose dere. Hvis det blir andre treff denne uken vil jeg gjerne komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei jenter=)

 

her var det veldig mye spennende å lese siden sist. Har nesten ikke vært på internett i helga. Har strikket og kosa mæ med aline og sambo. Hatt besøk og kosa oss bare værre =) Herlig med helg.Merker at de er hellige her i gården, ja =)

 

Tone : Aline sover ikke etter kl 17. Det resulterer da i at hun enkelte kvelder er veldig trøtt før kl 19, og da blir hun lagt før hun rekker å bli overtrøtt. Når hun sovner kl 19, sover hun til vi gir henne mat i 23-24 tiden. Avhengig av når vi er klare for natt selv. Hun våkner for mat alt fra kl 04-06. Dersom hun våkner kl 04, steller vi henne ikke, men gir henne maten i senga. Blir jo vanskelig for ammende mødre det da.. heeh=) Men, iallefall så snakker vi ikke til henne, for å unngå at hun tror det er morgen og blir for våken. Med mat i 4-tiden, er hun klar for mat igjen i 7 tiden og når jeg henter henne nå, sier jeg " god morgen lille venn" og snakker masse til henne før stell og mat. Det hender at hun ikke er sulten med en gang, og da får hun mat først når hun gir tegn til å ville ha. Fra morgenstellet er hun våken i ca 1 time, og så legges hun igjen. Da har hun som regel gnidd seg litt i øynene og er tydlig klar for å sove litt. Da sover hun i 1-1,5 time. Er våken like lenge og slik går det til hun tar siste "dag-sovingen" fra 15-16 eller 16-17.

 

merker godt at hun er ordentlig årvåken. Følger med som bare det. Dersom jeg står litt attme sengen etter å ha lagt henne ned, så ser hun masse på meg og smiler. Herlig følelse=) Iallefall. Tror nok som nevnt ovenfor her, at de følger mer og mer med disse småttisene.

Har du prøvd å legge et skjerf eller noe som lukter mamma attme Noa-Nikolai når han skal sove? det brukte vi da A var nyfødt. Har ei venninne med en sønn på 2 år, og han tar mammaskjerfet over hodet og koser med det i det han skal sove.

A tar en klut hun, men brukte ett av mine skjerf tidligere. Nå får hun en ny klut med noen dagers mellomrom, slik at min skjerf ikke blir suttekluter. Hun er så søt at, der hun legger den over ene øyet, gosser med det og sovner. ( den er lett og liten, slik at hun ikke kveles)

 

Håper dere med barndåp hadde en flott barndåp i dag=) Koselig med så mye familie samlet, selv om en må mingle en god del :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette : Ler ingrid? så morsomt=) Kan tenke meg det smelter omgivelsene, ja=) gleder meg til Aline også får lyd på alle de smilene hun så villig serverer oss.. hehe..

 

Vi merker at hun blir mer og mer sterk den lille jenta. Når vi ligger på sofa, setter vi bena våre opp slik at hun kan ligge inntil lårene med støtte der. For noen uker siden begynte hun å slenge fram hodet. Så, gikk det noen dager før hun tok tak i hendene våre og trakk seg framover. I går morges da jeg satt med henne slik, kastet hun seg framover uten hjelp av hendene mine. Morsomt å se, for hun blir så overrasket når hun prøver å sitte i det hun kommer " fram". Må bare le av henne, jeg=)

 

I morgen er det forresten babysvømming. Gleder meg til å se dere igjen=) Håper på å treffe dere andre også snart=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at flere har lyst å komme på tirsdag!!

Onsdag, hjemmetreff?? Kan du skrive en detaljert veibeskrivelse her?? Har lyst å slenge mæ med da :-)

 

Haha! Ja AS, Ingrid ler. Å ho driv også å sleng sæ framover, mest fordi ho overhodet IKKE skal ligg bakover!! hhehe!! Nåde den som prøva det altså.. Ho får no iallefall nån skikkelige magemuskla!!!

Ho bæsja isted, å det va litt arti, for ho bei så snodig i ansiktet etterpå!! Hehehe!!

No sitt ho mellom fotan te Ulf å hiv sæ framover så hvis ikke han stoppa ho så legg ho sæ dobbelt omtrent....

Men nåkka som bli mer å mer tydelig e kor gla ho bli når Sigurd kommer i nærheten av ho! No kom han å la sæ framfor ho å smila, å da flira ho rett å slett!! E så koselig :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja koselig når de flire.. Hær begynte faktisk Elias tidlig å flire, va ikje mange uker da..

 

No har han fått heilt dilla på tv, blir sikkelig aktiv når han sitt i vippestolen sin å ser på!

 

E no artig de små :-)

 

Nættemor: Kor koselig d hørtes ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for leggetips :) Idag har vi prøvd å fulgt de, han har ikke sovet siden seks... la han nå. Satte på lys og tv på soverommet, kanskje det hjelper. Puppa han i søvn og han våkna ikke når æ gikk ut hvertfall!

 

N-N sover også 12-13 timer avbrutt av et måltid etter 9 timer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

 

Der var dåpen vel overstått :-) Det har vært en kjempefin dag og hovedpersonen har oppført seg eksemplarisk! Han var så søt i kjolen at :-) Johanne var kjempeflink i kirka, hun satt rolig å så på, men holdt seg for ørene når orgelet spilte.

 

Selskapet var veldig koselig. Kjempegod mat og vi hadde til og med levende musikk. Lillebroren min og bandet Ilhabia gav ut cd i helga og kom for å spille litt for oss, kjempekoselig :-) Oskar fikk så mye fint i gave også, helt utrolig!

 

Oskar ler han, kjempegøy! Og han liker når J kommer i nærheten. Men, det hender han blir skremt og redd når hun raser som verst.

 

Det er ikke alle babyer som sover bedre av grøt. J sov rundt fra hun var tre uker, men da vi startet med grøt da hun var seks måneder begynte hun å våkne hyppig på natta. Hun ble rett og slett urolig i magen av det.

 

Jeg lar O selvregulere både søvn og mat. Han holder på å finne rytmen selv og tar kvelden tidligere og tidligere nå. Han har sovet nå siden kl 20. Men han sover jo enda litt her og der da. Legger han ikke alltid i senga til et bestemt tidspunkt. Merker jeg er mye mer avslappet som tobarnsmor enn som førstegangs. I tillegg synes jeg ofte han får litt lite oppmerksomhet når storesøster er våken, så det er godt å kose seg litt med han på kvelden.

 

Nå blir det godt å legge seg! Fikk meg en rask gåtur nå på kvelden og det var jaggu godt etter en dag i finstasen!

 

Noen som skal på trening på tirsdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kari Anne: Æ skal på babysats på tirsdag! :) Tar med mei taien din da, har jo fått Becoen no! Også kan æ få ullsokkan av dæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go søndagskveld jenter :-)

Gratulere til Inger Lise med baby :-) Du må hilse henne så mye fra meg og Aurora, Elin!

Ser dårlig ut med både treff og baby SATS på meg denne uka. Skal på 3 måneders-kontroll på tirsdag og reiser til Oslo på onsdag. Snakket med helsesøster, hun sa A kunne få vaksinene sine når vi kom hjem fra Oslo, men at vi kunne komme på den ordinære kontrollen på onsdag. Takker ja til det i tilfelle A reagerer på vaksinene! Kjedelig å reise i tilfelle hun er slapp etc.

 

Kari Anne: vet ikke om jeg rekker å hente ullklærne før jeg reiser. Men regner med de ligger trygt hos dere til jeg kommer hjem igjen. Vel overstått dåp forresten :-)

...og vel overstått dåp til May Helen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No e æ litt redd for å skyte mæ sjøl i foten, men æ trur faktisk ho snuppeluppa mi har funne sæ en liten rytme... For igjen sovna ho i halv 11 tia, å sov i egen seng te halv fire, da begynte stormen å dundre i vinduan, å Ulf måtte opp å styre med dem, så da livna ho litt til. Men trur egentlig det kun va pga bråket, for ho omtrent bare lukta på puppen så sovna ho igjen...

Men det e helt fint at ho legg sæ såpass seint, for æ syns det e så koselig å ha ho ilag me mæ om kveldan! Ulf e mye ute å gjør et eller anna, så det bli no mest bare oss to da.. :)

 

Ja det bli spennanes å se om ho reagere på grøt sånn som Sigurd gjorde. For han takla grøten helt fint å bei veldig rolig av den. Etter nån uke med grøt va det å slutt på nattamminga, så slapp å avvenne der, det gikk helt av sæ sjøl. Men sia det gikk så fint med han så ligg det vel i kortan at det skal bli nå helt anna no... :-)

 

Kjenne ikke at æ orka å gjør nåkka som helst i dag... Sku egentlig vært i byen en tur, men æ orka rett å slett ikke! Va en så rolig dag i går at det va en fryd.. Trur Sigurd satt i nesten tre tima å leka me sånn "lekedeig" eller kitt å laga froska å slanga å bamsa å alt mulig. =)

 

Ja gratulere med jenta te Inger Lise, godt ho kom!! =)

 

Så fint at dåpen gikk så bra Kari Anne, alltid godt store daga går fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har samme erfaring som deg Nættemor med grøten. Vi begynte med grøt da Alva var 4 mnd og da begynte hun gradvis og sove lenger og bedre om nettene. Men hun ble jo ikke fullamma da. Hun fikk jo allerede en flaske med mme ved flere måltider da.

 

Gratulerer til Inger Lise ja!

Jeg kjenner deg ikke da, men hilste bare såvidt på polarsenteret sist... Jenta kom på termin og som jeg skjønner, ikke dårlig!

 

I da tenkte jeg å være hjemme å få vaska litt... Men så viser det seg at de stenger vannet mellom 12.00 og 15.00... TYPISK....

Får vel finne på noe annet da ;-) Som å slappe av kanskje, hehe...

 

Ha en flott dag folkens!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle tromsømammaer!

 

Så flott at Inger Lise har fått pia si! Du må gratulere ho fra meg også, Elin!

 

Lenge siden jeg har vært inne på tråden nå, har hatt det litt for heftig med kolikk-barn.. Adam har skreket noe så vannvittig, forhåpentlg så begynner det å gi seg snart. Jeg er jo for tiden alene med to barn under to år, og det tar på. Innbiller meg i alle fall at det hjelper litt på kolikken at jeg har kuttet ut juice og begynt å drikke amme-te i steden.

 

Har også begynt med babymassasje, eller bevisst berøring som fysioterapeuten kaller det. Adam har dessuten ett eller annet feil med nakken sin, så nå skal vi til manuell terapeut for å sjekke om han har kiss-kid. Håper for guds skyld han ikke har det, for det vil jo innebære en god del behandling. Problemet er at han ligger med hodet vridd til høyre stort sett hele tiden, mens resten av kroppen er bøyd i "bananstilling". Det må man vel uansett gjøre noe med.

 

Dersom dere skal treffes på Polarsenteret i morgen, skal jeg forsøke å komme. Og hvis det er treff i Hamna på onsdag, så må jeg jo i alle fall prøve å få det til. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Gratulerer så mye Inger Lise!

 

Til dere svømmer som skal på babysvømming i dag.

Jeg skal gå til byen, og til Elisabethsenteret

Har dere lyst å møtes i byen på kafe før svømming gjør jeg gjerne det

 

Gleder meg til svømminga :)

 

Nå sover snuppa i vogna på veranda. Ho våkna tidlig i morres

Ligg å kave og vil ikke sove, men er tydlig mer trett.

I det siste har ho vært veldig å skal ha pupp, håpe inderlig at jeg ikke har for lite melk til ho. Vi får ta det som det kommer :)

 

Vi sees

Tjo hei!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Gratulerer Inger Lise! Håper det er bra med dere!

 

Og gratulerer med vel overstått dåp Kari Anne og May-Helen! Slitene idag? Jeg var i allefall skikkelig sliten mandagen. Men ikke så verst følelse når en er fornøyd og sliten;)

 

Her våkna prinsen kl 5 idag. Prompa og kava. Vi drøyde det til kl 7 å stå opp. Da var han kjempefornøyd. Da kl var 8 og jeg hadde dusja, spist, våkna og fått meg kaffe da slokna han.... Kunne godt tenkt meg en times lur jeg og, men da var jeg våken.

 

Idag skal jeg på postkontoret å hente mitt nye brukte bæresjal. kan jo bli spennende!

 

Prøve å ikke bekymre deg for det med melka Maria. Forhåpentligvis ordner produksjonen seg selv når hun får ofte..

 

Ønsker dere en god dag! Kos dere på babysv dere som skal sdet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulere me jenta inger lise:D å gratulere me veloverstått barndåpa:D

 

virke som d e flere å flere som får til legginga...:) no fortsette ho å såve når ho såvne på åss å vi legg ho ne i senga eller på sofan... på lørdag sku ho bare få litt pupp før æ sku spise pizza på kvelln.. ho såvna da me puppen så la ho no bare ne på sofan mens æ spiste, tenkte at ho kom nok t å våkne snart, ho sov i 5 å 1/2 time:D

 

gud kor lang ti d tar å ringe t lånekasse!! sa først at vente tia va på over en time, men d va d da heeeeldivis ikke.. så fikk æ han endeli på tlf'n, å da får æ beskje om å vente..... så da veeeente æ ijæn... spent å høre ka dem sir katti pengan kommer! ja da viste d sæ at de permisjonspapiran som æ hadde fått i fra uitø ikke va rette papira selvom står at æ e i permisjon. så da sku han årne d der at dem hadde fått papira på at æ va i permisjon, å da sku d ta 4 uke før æ fikk pengan!!!!!!!!!!!! men da ble æ litt irritert, så no sitt æ å vente på en anna som ska hjelpe mæ... æ ska ha pengan i løpet av uka!!! vente vente......

elise: du bør bare ringe lånekasse viss du heller ikke har fått pengan!

 

trur ikke blir å kåmme på nåkka treff den her uka, ska prøve å få ho litt flinkar t å såve før vi fær t arnøya så vi slepp å styre sånn me d der ute..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der va æ ferdi ette 3 kvarter på tlf'n me dem... ho ska prøve å få fort gang i papiran mine så håpe får penga snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...