Gå til innhold

Svangerskap utenfor livmoren.

SUKK!!

Anbefalte innlegg

Mensen, ja....

Den vet jeg jo ikke når jeg skal ha, derfor er det jo såå usikket på om jeg faktisk er gravid..

Har vel egentlig ikke hatt en årntlig mens siden SA og exu....

Men jeg bruker jo aldri å ha ømme pupper før mensen, men det kan jeg jo ha denne gang, kanskje fordi kroppen skal komme på rett kjør nå..

Huff det er så vanskelig. Men må vel bare ta en test innen lørdag, for da er det julebord med jobben.

Fander hvor vanskelig det skal være..hehe...

Fortsetter under...

Vet dere hva? Jeg gleder meg faktisk til jul selv om jeg ikke har julestemning. Skal bli deilig å komme seg bort, tenke på helt andre ting og være sammen med sambo og familie og ingen barn eller gravide mager :-) Jeg gleder meg også til å slutte å blø, har jo null sjangs til å ha noenting som likner på et sexliv slik som det er nå og da blir det heller ingen baby...........he he he

En ting er i hvert fall sikkert, jeg hadde aldri kommet meg gjennom disse tingene hadde jeg ikke hatt dere! Dere forstår meg jo bedre enn noen andre. Synes nesten vi alle burde møtes når det har klaffet for oss alle :-)

Så vidt jeg husker pleide ikke jeg heller ha ømme pupper før mensen, men i den siste tiden har jeg hatt vondt fra eggløsning og frem til mensen og så har det gått bort. Det er nok hormonbestemt. Men sist jeg ble gravid så fikk jeg vondt i puppene på en helt annen måte. MEN det er tross alt veldig forskjellige fra person til person. Du får bare teste før juleborder Sukk og du også Lillemor. Det er jo slitsomt å vente på mensen på overtid vist en ikke er gravid. Da lurer man jo voldsomt på hva som er grunnen til det og kommer seg heller ikke videre til neste pp.

jeg gleder meg skikkelig til jul - OG jeg har masse julestemning allerede. har pyntet leiligheten og gleder meg til laaang ferie, til å bare slappe av og kose meg og være sammen med familie og venner og mannen min.

Imorgen skal jeg på jentejulebord. Tror det blir gøy! Håper bare at det ikke er enda flere som er gravide.... er jo den verste babyboomen hos meg også!

Forøvrig ser det ut til at jeg slipper dårlig unnskyldninger for hvorfor jeg ikke drikker vin. ganske sikker på at mensen er i anmarsj. har begytn å blø littegrann nå. Synes det er helt greit. Som jeg sa igår, vil egentlig bare komme meg videre nå, over i neste pp... det var jo som forventet.

Dere får ha en fin helt alle sammen jenter! Veldig godt å ha dere å prate med!

Jeg gleder meg til julefri med familie...har forøvrig mistet svigerfar i høst så det blir en rar og vemodig jul...

Jeg har også pynta hjemme, så julestemningen begynner å komme...

På toppen av alle hormoner og alt stress og en tung høst har jeg nå fått utslett både her og der og ser ikke spesielt lekker ut...skal til hudlege over helga for nå er det også kommet i ansiktet..uff..huden er sjelens speil...

Satser forøvrig på rolig helg, kos dere dere som skal på julebord...

Lillemor: følte det som deg...at mensen som kom , dog litt seint hos meg og..bare fikk meg til å føle at jeg kom meg videre..men er jo nå relativt opphengt i dager og eggløsning...så får satse på fulltreff rund EL neste uke....

Fint at dere andre er i julesteming da:) Bortsett fra storepus har dere hatt litt lenger tid siden exu, så får vel bare håpe julesteminga når meg og snart;) Blir forsåvidt godt med rolig juleferie, men hjemme treffer jeg mine barndomsvenninner som alle har barn nå, men, men, må vel bare venne seg til det. Trodde forøvring formen var på god tur oppover, men i dag måtte jeg bare bli hjemme fra jobben. Kanskje ble det litt for mye jobb, selv om dagene har vært kortere. Satser på formen blir tipp topp i løpet av helga..

Måler dere forresten EL? I så fall hvordan? Kjøpte noen dyre målepinner tidligere på apoteket, men fikk ikke utslag noen av dagene jeg prøvde. Så enten var det ikke EL da eller så hadde jeg vel drukket for mye vann eller noe sånt.

God helg alle sammen:)

Her kan jeg ikke si at jeg gleder meg så voldsomt masse til jul. Sønnen min på 8 år skal være hos sin pappa, for første gang på disse årene, så jeg og sambo skal jobbe i romjula. Men vi skal gjøre vårt aller beste for å bare ha tid tid hverandre og.

Testet i sted og den var negativ.

Verste er jo at jeg føler meg ganske gravid :( Er vel bare syken som spiller meg ett kraftig puss..

Da får jeg bare vente på mensen, sånn at jeg får begynt på pergo.

Får bare håpe at det gjør susen :)

Men da kan jeg iallefall drikke litt på julebordet i mårra :)

Ha en fin fin helg da jenter.

Håper virkelig at 2009 blir vårt år :)

Annonse

Hurranei, håper formen er bedre nå!

Og ja, jeg pleier å måle EL. Bruker EL-tester, som jeg har kjøpt på billigtester.no. du kan kjøpe på apotek også, men de er mye dyrere.

Sukk, har du fått mensen ennå? Hvis ikke så er det jo fremdeles en mulighet da.. .

Jeg har fått mensen nå. Litt "rar" ift hvordan jeg pleier å ha den, men nå er den ordentlig igang, og skikkelige menssmerter og full pakke... Uansett litt deilig, nå kan jeg tenke fremover og satse på neste pp! Får virkelig håpe at vi klarer det snart! Jeg hadde virkelig trodd at jeg skulle ha en stor og rund mage denne julen - eller aller helst en bitteliten baby. Men den gang ei..

Akkurat nå er jeg drittlei... Føler at hele livet mitt svirrer rundt dette med babylaging. Vil liksom ikke planlegge noen store ting, f.eks reiser, alpin-turer (kjører mye telemark, men det skal man visst ikke gjøre når man er gravid), osv. for jeg håper jo jeg skal bli gravid snart. Vi pleier f.eks å reise bort i julen, men det ville vi ikke i år, for planen var jo som sagt en stor mage. Men men. blir sikkert deilig å være hjemme også. Får håpe det blir bra skiføre i Oslo, så jeg kan gå masse på ski...

Beklager klagingen... Enig med deg Sukk, håper 2009 blir vårt år!!!!!

Jeg har hatt skikkelig førjulshelg, så er nesten mer sliten i dag enn jeg var på fredag. Sambo og meg koste oss med pinnekjøtt på fredag og i går var det kalkun med familie og selvfølgelig en liten baby. Har ikke gjort annet enn å lage mat :-) Det var nå bra at mensen kom selv om den kom sent. Min var også veldig rar etter første runde med exu men så kom den seg igjen. Dessuten blir mensen litt anderledes med akupunktur også. Jeg venter i spenning på min, vet liksom ikke når den skal komme men håper det blir i år...........

Jeg bruker også EL tester, men bruker clearblue digital. Brukte disse billigtestene før, men ble litt smågal av å analysere om den ene streken var sterkere enn den andre eller ikke...... Kjøper også på billigtester. For meg pleier en pakke holde til to sykluser så det blir da rett under 100,- per runde noe jeg synes er greit. Etter å ha prøvd i i snart to år så blir det ikke den mest spontane sexen så da er det greit å time det litt :-)

Jeg tror det er viktig å prøve så langt det lar seg gjøre å prøve å leve normalt. Tenkt deg alt en kan komme til å angre på vist det tar tid før neste spire sitter! Alle turene, alle feriene, alle skiturene. En kan jo ikke leve som gravid før en faktisk er det........... Men jeg er enig i at en tenker, nå skulle jeg hatt stor mage etc. Jeg skulle faktisk hatt en 10 mnd gammel baby nå hadde jeg ikke opplevd MA i fjor. Det er sprøtt å tenke på..........

I morgen skal jeg til Dr. Gyn. Krysser alt som krysses kan for at alt er normalt.

Lykke til hos legen, Storepus! jeg krysser fingrene! har smertene gitt seg nå?

Kan man kjøpe digitale tester på billigtester.no? Er nemlig helt enig med at de vanlige testene er noe herk.. de har vel aldri helt funket for meg, men bare sånn halvveis, sånn "nå må det vel være bra nok"... og begge gangene jeg har biltt gravid har det funket. men nå tror jeg at jeg skal prøve digitaltestene altså! Som du sier, er jo ikke som om vi driver og har oss som kaniner helt av oss selv om dagen.. ;o)

To uker til jul nå. to uker til deilig og laaaaang ferie! Det skal bli så bra!!

Takk. Nei smertene har ikke gitt seg. Det varierer veldig fra vanlige kraftige menssmerter uten mensen selvfølgelig til noen helt syke kramper på venstre side. I det jeg tror jeg er ferdig med å blø så begynner det igjen, blir pokker meg 3 uker på onsdag :-( Skal bli godt å få tatt en kontroll i hvert fall!

Kanskje jeg kjøper tester et annet sted enn deg? Her er linken i hvert fall.

http://www.billige-tester.no/eggloesningstest_clearblue_digital-c-4_31.html

Pleier å ta de når jeg står opp så slipper jeg å tenke på hvor mye jeg har drukket og hvor mange timer det er siden sist jeg tisset :-) De fungerer veldig bra!

Gleder meg til å sove i julen :-)

Det gjør jeg og med den digitale testen er det umulig å bomme på svaret :-) Det heter seg vel slik at LH hormonet stiger utover dagen, men jeg har alltid testet med morgenurin. På de fleste testene står det at du ikke skal ha tisset på 4 timer og det er uaktuelt for meg :-) På Clearblue sine står det at du kan teste når som helst på dagen, men rundt samme tidspunkt hver dag.

Annonse

Hei jenter. Nå er det Store pus gir SNART opp. Dette begynner å bli så absurd at jeg tror det ikke selv en gang. Det virker nesten som om jeg dikter opp historier.

Var hos Dr Gyn i morges og pratet om å sette i gang prosessen med IVF. Det synes jeg egentlig er helt greit i og med at der er lang ventetid og blir vi gravide i mellomtiden så blir vi det. MEN så kom ul kontrollen. Her er gyns reaksjon: Dette er et merkelig funn, dette er ikke over! Det viser seg da at jeg har blitt gravid emd tvillinger, en i egglederen og en i livmoren. Positivt er at cysten på høyre eggleder er borte.............Selvfølgelig er ikke den i livmoren levedyktig, men har vokst fra 11 til 30 mm på 3 uker. Da jeg var hos gyn sist fant han jo et funn på 11 mm og anbefalte Ullevål både utskrapning og lapraskopi. De fokuserte jo kun på exu og foretok aldri en utskrapning. Så nå blir jeg sendt tilbake til gyn pol i morgen kl 09 og sannsynligvis en utskrapning eksakt 3 uker etter forrige operasjon. Orker ikke å tenke på hva som kunne ha skjedd om jeg ikke hadde dratt til Dr Gyn for en kontroll. Det som kanskje er verst er at for de fleste dette skjer med, så overlever den i livmoren og de føder ett friskt barn selv etter å ha fjernet exuen. Men neida, ikke Storepus. Hun skal lide enda mer...........

Så det å planlegge fremtiden utgår med høye kneløft. I stedet for rykket jeg tilbake til start...... Jeg orker ikke mer, jeg kjenner på meg at dette blir for mye å takle. Først sørget jeg over det jeg trodde var en SA, så ble jeg operert for exu og nå skal jeg på ny ha en abort!!!!! Hva faen (sorry) er sjansen for to exu etter hverandre om ikke to exu etter hverandre og en MA på samme tid........ Så nå er jeg jo en habituell aborter alikevel.

Jeg føler meg bare så umåtelig trist.

Storepues - det er jo bare helt utrolig!!! Hva er oddsen for dette liksom? Hvordan kan det ha seg at det har vokst, mne likevel må fjernes? og hvordan i all verden kan de ikke ha sett det da de tok lap forrige gang? Høres virkelig helt merkelig ut. Sa gyn noe mer?

Jeg forstår hvor kjipt det er med både sa og exu - men tror nesten ikke jeg kan klare å begripe hvor forferdelig dette må føles!!! vet faktisk ikke hva jeg skal si en gang!!!! Men eneste "positive" er jo at nå MÅ du jo få en ordentlig utredning etter alt du har vært igjennom. de kan ikke slippe taket nå - da er det noe virkelig galt med norsk helsevesen!!!

Lykke til imorgen. håper du ikke slutter å fortelle hvordan det går med deg! Tenker masse på deg!!!!!

Her er en liten oppdatering fra meg: Gyn på Ullevål fant samme funn som Dr Gyn, men var ikke sikker på at det var snakk om et embryo. Tilkalte til slutt overlege og begge konkluderte med at det enten var en konsentrert blodsamling eller et myom (muskelknute). De antok at det var mest sannsynlig blod fordi det var forenlig med smertene mine og det at jeg har blødd i 3 uker. De mente at denne stenger igjen livmorhalsen og derfor vokser seg større. Det ble bestemt at de skulle foreta en utskrapning + ul underveis.

Her er det som skjedde: INGENTING. Da legen skulle foreta utskrapningen hadde jeg begynt å styrtblø friskt blod. Legen kom derfor ikke inn i livmmoren og fikk derfok ikke oversikt og vet derfor ikke hva dette her er og fikk heller ikke foretatt utskrapningen. De hadde i tillegg tilkalt en overlege og en spesialist som heller ikke viste noenting. Så de hadde kommet frem til at de ikke kunne gjøre noenting før jeg har sluttet å blø...........Livmoren hadde i tillegg vært forstørret så de hadde gitt meg noe som skal gjøre at den trekker seg sammen. Da legen kom for å fortelle meg hva som hadde skjedd sa hun bare "jeg vet ikke" til alt. Jeg blir jo redd for at det er noe alvorlig, men de mener at det ikke er det. MEN hvordan kan de mene det når de ikke vet noe. Det hadde vist også kommet ut noen hvite klumper som de hadde sent til analyse.

Jeg er jo dritredd for at det skal være noe, farlig eller ikke, som kommer til å gjøre at jeg ikke kan få barn. Jeg skal tåle mye, men den beskjeden klarer jeg ikke. Nå har jeg time hos han her exu spesialisten på tirsdag og har blitt satt på venteliste til MR-undersøkelse. Tanken på å reise på juleferie uten å vite hva dette er, er ikke god. Håper at jeg får noen svar på tirsdag og prøver å tenke at dette er bare en reaksjon på alt som har skjedd med kroppen min i det siste. Det "morsomte" av alt er at jeg ikke har fantasi til å inbille meg hva dette kan være en gang.

Oh My god!! dette vil jo ingen ende ta! Noen ganger virker det som legen på Ullevål ikke vet noenting.. Det er jo selvfølgelig ikek tilfelle, men det er jo SÅÅ frustrerende å ikke få noe svar!!! Skjønner heller ikke hvorfor de ikke kan gjøre noe hvis du blør... men. jeg er jo ingen lege - så jeg aner ihvertfall ikke! Men hvis det hadde vært noe alvorlig, så hadde de sikkert sett det - for det vil jo være ting som de "kjenner igjen" vil jeg tro. Jeg tenker nok litt som deg - at livmoren din antageligvis er veldig "sliten" etter alt du har vært igjennom...

Huff av meg. Så utrolig kjedelig dette er. utrolig hvor mye man må takle altså! Håper du får masse støtte og kjærlighet av samboeren din i en så vanskelig tid!

Tenker på deg! håper du slutter å blø snart da! for da kan de kanskje se mer, eller?

Det hele er helt sykt! Problemet var at det var mengden blod og det at det var friskt. Det gjør jo at de ikke fikk sett noenting for de kom seg aldri inn i livmoren pga blodet. Derfor kan de ikke foreta noenting. Nå har jeg stoppet å blø noe som jeg synes er litt rart alt tatt i betraktning. Forhåptenligvis begynner det ikke igjen slik at det kan gjøres noe på tirsdag for han spesialisten var avhengig av at jeg ikke blødde. Jeg har uansett lite kontroll over hva som skjer der oppe........

Det som er skremmende er at det er "noe" på 4x3 cm inne i livmoren (rett innenfor livmorhalsen) min som ingen vet hva er.......

The nightmare before x-mas............

Uff, Storepus. Utrolig at så mye rart kan skje, og at legene høres ut som like store spørsmålstegn som deg selv. Tydelig at det ikke er noen jevn fordeling av flaks og uflaks med å prøve å bli gravid. Kjipt og bare måtte vente uten å vite hva det er da. Håper de snart finner ut av det, og at du kan begynne prøvinga igjen. Høres jo ut som noe har rettet seg siden du har sluttet å blø da.

Formen min har blitt bedre. Har klart meg gjennom tre lange dager med kurs, og er bare noe mer sliten enn vanlig, så skal vel ikke klage lenger nå, selv om kvalmen kommer og går litt enda. Føler meg litt desperat etter å få et lite knøtt, og håper det går fort, men kan vel ta sin tid bare å få første mensen. Har hatt litt ustabile perioder, så veldig vanskelig å vite når jeg egentlig har EL, så høres bra ut med billigtestene dere anbefaler. Men er de billigste sånn at man ikke klarer tolke om det er eller ikke er EL? Har dere forøvring kjøpt strips graviditetstester på billigtest.no?

Krysser fingre og tær for at alt er vel:)

Krysser fingre for at

Skulle forresten også si meg enig med deg Lillemor om at livet liksom står på vent mens man prøver å bli gravid. Er jo greit å prøve å leve normalt, men særlig ferieturer og sånt er vanskelig å planlegge når man ikke vet om man kommer til å bli gravid eller ikke. Og det kan jo bli litt kjipt når det tar sin tid. Lei av å vente så prøver bare å planlegge ting nå, også får ting heller avlyses hvis babylykken skulle snu :) Håpe, håpe:)

Hei jenter!

Storepus - hvordan går det i dag? Er blødningene fortsatt stoppet? Håper det! og håper at du har masse bra å se på dvd eller tv eller en god bok eller noe sånt - så du får kost deg litt i helgen også!

HurraNei - forstår du er lei... Sikkert lurt å bare planlegge, og så heller ta ting som de kommer! tror jeg skal prøve den vrien jeg også.. Så langt det er mulig ihvertfalll ;o) uansett håper jeg vi alle sammen ehr inne slipper å tenke på akkurat det så veldig lenge - for jeg håper vi alle får voksende mager veldig snart ;o)

Jeg har nå kjøpt de digitale billigtestene. Har egentlig aldri fått de aller billigste til å funke, så nå er jeg veldig spent på disse her. Og på billigstester er de jo SÅ mye billigere enn på apoteket!!!

her er link HurraNei: http://www.billige-tester.no/eggloesningstest_clearblue_digital-c-4_31.html

Ha en fin dag og en fin helg alle sammen! Jeg har 3 dager med "julefeiring" så det er jo nesten deilig å ikke være gravid - det hadde vært ganske vanskelig å bortforklare ;o)

FRUSTRERT! Endelig en natt uten truse, bind eller truseinnlegg. Ingen god ide, Våknet i morges og hadde selvfølgelig begynt å blød igjen.

Lillemor: Når fikk du mensen etter exu og etter at du begynte hos Vibeke. Er usikker på når jeg skal ha mensen så vet jo aldri hva disse blødningene er. Vil være 4 uker neste uke og vil jo ikke tro at den kommer tidligere enn 4.

Tirsdag virker så lenge til......Har egentlig lyst å drikke meg latterlig full......he he he he

Isj... så kjedelig! Jeg fikk mensen etter 5 uker etter exu.Blødde i en uke etter operasjonen, og så tok det fire uker til (ganske nøyaktig faktisk) før mensen kom. Men da med "hjelp" fra Vibeke da.. Kan jo ikke tenke meg at din syklus er helt på stell kanskje.. men man vet jo aldri..

Synes det høres ut som en god ide å drikke seg full... Det kan jo ikke skade! Hihihihihi

Hei på dere jenter :)

Skriver en liten oppdatering i natten.

Var nok ikke gravid, bare kroppen som lurte meg litt :) Men har fått mensen, så om 5 dager kan jeg endelig begynne på pergo :) Har vel aldri vært så glad for å få mensen noen gang. Og det passer helt perfekt for da blir det myyyye kos i julen. Eneste positive med jula, siden sønnen skal være hos sin far for første gang....

Men føler meg litt sånn "dum" å skal dele gledene med dere siden alle sammen går gjennom et helvete akkurat nå. For endelig kan jeg virkelig se fremover..

Så kommer vel ikke til å være her på denne tråden så veldig mye fremover.

Dere har vært fantastiske, og ønsker dere alle sammen lykke til.

Det er jo ikke sikkert at det kommer til å gå bra med å bli gravid, selv om jeg nå skal begynne på pergo, men jeg bare må tenke positivt og se fremover. For det er det som faktisk holder meg oppe i hverdagen.

Kommer til å se innom til dere :) og håper virkelig at 2009 blir ett godt år for oss alle sammen som lengter etter en liten spire i magen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...