Gå til innhold

Tromsøjenter 28.august


sommer2012?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei kan godt være æ bare svippe bort på jekta i mårra å tar det på cubus der, sånn at æ får vaska å tørka det før tur på fredag!

Flott at va greit å ha med mann å barn! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der va snuappa i seng og jeg kan få litt tid til surfing på internett og tv-titting:-) De siste dagene har hun lagt seg halv ti- kjemepdeilig å få noen timer for meg selv på kveldene!

 

Elke: jeg har veldig lyst å lære meg babymassasje, så det er jeg gjerne med på:-)

 

Ang. bilkjøring: vi sitter ikke bak med A i bilen. Har kjøpt et speil slik at vi kan ha en liten "oversikt" der bak når vi kjører. Kjøpte det på sjarmtroll. Synes det er greit å kunne følge litt med på henne når vi kjører, i allefall dersom vi skal kjøre en litt lengere strekning.

 

Ang. tur til lavvoen på fredag: er det meningen vi skal grille pølser å sånt der? Tenkte kanskje jeg skulle bære A i sjalet mitt... Har ikke vært på bæretur med henne før, så lurer litt på hva jeg må kle på henne, evt. ta med av klær dersom hun vil ut av sjalet?

 

Er litt usikker på om jeg kommer på kino i morgen... Har ikke bestemt meg enda om det er en film jeg vil se eller ikke :-p

 

Ha en fin kveld damer :-)

 

Forresten, flott initiativ til julebord og vinkveld- er med på begge deler (i allefall vinkveld). Må innrømme at jeg gleder meg til å kunne gå ut å ta meg et glass vin eller to... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sover O søtt i senga si :-)

 

Jeg har planer om å trille til byen i mårra. Jeg hopper over kino, men vil gjerne møtes på kafe tidligere. Møter deg gjerne kl 12 Anette :-) Må være hjemme til i to tida, svigers er her.

 

Det går på et vis å trille opp fra gravlunden, vi gjorde det i fjor. Veldig humpete, men det er jo så gode vogner nå. Jeg bærer i sjal, så jeg har en ledig Ergo med spedbarnsinnlegg om noen vil låne.

 

Jeg elsker Cornelias hus Tone, såå mye fint der! Jeg glemte å skrive den danske siden jeg www.prinsessebutikken.dk.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :) Bli koselig med shopping og kafè imårra! Æ e i byen fra halv tolv av, så bare ring/meld om du vil møtes før! Ellers sees vi på Sånn halv to! God plass te vogner der!

 

Koss pysj på nøstebarn e det dåkk har? Den i ullfrottè med fot som koste 388,- kroner? Eller uten fot te 448,- kroner? E vel bare en smakssak, sikkert like gode! Æ tenke å vente med å kjøpe ull te etter ullpartyet, men ser at krokofanten e ganske dyr, men mange fine farger og design da! Kanskje hun har noen tilbud å komme med på treffet, håper det!

 

Elke: Æ tror det går bra for Noa-Nikolai med både babysang og babykino samme dag æ =) Han sier vel fra hvis det blir for mange inntrykk, men han er veldig godt vant te å bli tatt med rundt omkring på ting så langt. Han må bare bli vant te det med en sånn mamma og pappa som liker å være med på det som skjer! Han sover no stort sett på kinoen så da får han ingen inntrykk derfra, hehe.

 

Da møtes vi på gravlunden på fredag klokka ett, ja, Elke du kan selvfølgelig sitte på med meg! Passer fint siden du ikke har med vogn så får vi jo fint plass i min bil.

 

Angående babymassasje! Kent-Rune er interessert :) Men koster det 500 kroner for en kveld synes vi det blir for dyrt. Eller mente du at det koster 500 kroner til sammen, altså 100 per person om det blir 5 deltakere? Vi vil gjerne være med begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den med fot mens han er så liten, men fra størrelse 80 og oppover har vi uten fot. Da passer de lengere. Nøstebarn er jo ubehandlet ull, så det er en helt annen kvalitet enn den behandla ulla. J blir svett og ekkel i behandla ull, men ikke i den ubehandla. Hun har jo til tider ganske mye eksem, men det går helt fint å bruke nøstebarnulla.

 

Ja, håper hun har noen bra tilbud på Krokofantulla :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen!

Så flott Kari Anne!! Tone og Elise sku å komme te byen tidligere, så kanskje du kan møte oss å så finn vi ut kor vi går da? Eller vil du gå rett på cafe?

Kan man ta med vogna inn på Sånn?? Æ like ikke å la vogna stå ute...

 

Tone; æ har den uten fot, for da kan den brukes litt lenger.. :)

 

På fredag tenkt æ å se an været før æ bestem mæ for vogn eller ergo, men det kjekke med ergoen e jo at æ e så mye friere!

 

Pølse å saft innkjøpt i dag så vi e klar te tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kari Anne: Æ har veldig lyst å låne Ergoen din med innlegget, har ikke fått min enda så kan vær greit å prøve :) Hadde så lyst å gå med Ergoen, men tror ikke den kommer til da (2 dager siden æ bestilte:) Så det hadde vært supert! Men lure på om æ kanskje treng sånn belteforlenger - vi får prøve på fredag! Æ tar no med vogna i tilfelle, tror det går greit å gå med den opp.

 

Vi skal møtes i byen klokka halv tolv på Hennes&Mauritz i Storgata (Æ, Elise og Annette). Bare kom dit til da, eller ta kontakt med en av oss og hør kor vi e om du kommer klokka tolv!

 

Vi prøver å legge Noa-Nikolai klokka ti også, men foreløpig har han ikke sovna, ligg å surke nå voldsomt... ikke direkte skriking, men klaging og sutring. Bruke dåkk å gå inn te de da og ta de opp? Æ sitt no her inne på soverommet med han no.

 

Nei, vi sitt heller ikke baki sammen med Noa-Nikolai nå. Gjorde det i starten, hjem fra sykehuset og sånt, men slutta fort med det. Har også sånn speil så vi kan se fra førersetet.

 

Ja, hvis vi får tilgang te lavvoen så tenkte vi vel å grille? Æ har med pølse hvertfall =) Også usikker hvilke klær æ skal ta med om æ skal bære! Hvis det regner kan det bli litt vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kordan merke man om de får tenner? Kan de spise mere da, altså trøstespise før at d klør i munnen eller?

 

Lure på om d e en kar hær som hold på å få d...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for adressen te prinsessebutikken Kari Anne :) Supert sted! De hadde tilbud på strømpebuksene til IdaT til 51 kroner så bestilte de der pluss en ullstrømpebukse og en lue til meg selv! Men det kostet porto selv om det ble under 200 kroner, pytt pytt! Skal bestille mer derfra ved en senere anledning tror æ! Å, e så mange bra nettsteder, bare synd det koste så mye å sende!

 

Æ har ikke vært i Cornelias Hus, finnes det bare i Trondheim eller andre steder også? Å, glede mæ te æ skal te Oslo neste gang og hjem te Trøndelag. Der e det bedre utvalg når det gjeld barneutstyr og babyklær :) Skulle vært mer sånt i Tromsø altså! Men e desto artigar å finne andre steder da.

 

Ja, lure og på om Noa-Nikolai driv å får tenner snart, sikle endel, e sutrat og sånt... kor kan man finne informasjon om det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Sånn e det god plass til vogne, men det e uansett for mæ kor vi går. Har ingen spesielle gjøremål i byen æ, så rett på kafe går fint. Men e med om dåkker vil vandre litt først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kari Anne, Tone, Elise og Anette: Ser at der er stemning for at mødes kl 12 idag. Er der en af jer der vil sende en sms om hvor vi skal mødes så kommer Gustav og jeg forbi :-)

 

mit mobil nr er 99396877

 

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenner e morsomt ja... Kan gi masse ubehag te de små, i det hele tatt e tenner nåkka sjit!!!!!!!! Kosta skjorta å fikse dem å ondt gjør dem når det e et minihull i dem!!! blæh! Men ja... Æ like ikke tannlega etter å ha blitt omtrent kvalt av en, å me solid sprøyteskrekk i tillegg e det absolutt ikke nåkka arti me tenner...

 

Tenner kan gjør at de små sikle, at dem klør veldig mye munnen å mange andre ting. Som feks nån får grønn å slimat bæsj, feber å e generelt utilpass.. Mamma sin pupp e nok god trøst da ja.. Mange får liksom ei kule/en hevelse der tanna ska kom. Men de kan ha det leeeenge før tanna kommer ut.

Om de klør mye så kan man prøve med Dentinox som fås kjøpt på apotek, å de her biteringan som kan ligge i fryser/kjøleskap e god å tygge på. Problemet no e jo at de e så små at dem klare ikke holde på de! Men men..

 

Ja æ fikk no dåååårlie nyheta om bil her no på mårran.. Ulf ska ha volvoen i dag, å det e et knot å fær ut på tur me lillebiln.. Men ska vel få det til. No ska æ hoppe i dusjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen :) No har æ sjekka priser på ulltøy rundt omkring og funnet ut at Janus er billig i forhold til mange andre hvertfal, og de har fin design! Har funnet et nettsted som selger det - www.krabaten.no. Men synes det var noen som fortalte at det selges i butikk, hvilken? Æ kommer no på ulltreffet, men er ikke sikkert æ bestille så mye fra ho da, ser at det er endel dyrere enn andre merker. Men blir gøy å se!

 

Æ har bestemt mæ for ikke å melde meg på babysang, jeg velger heller å gå på babykino, elsker jo film! :) Dumt at tidspunktene kolliderer, ellers hadde jeg nok blitt med på babysang også, har en venninne som har gått på det et års tid og er veldig fornøyd.

 

Sees snart jenter! :) Dere som skal til byen hvertfall! Enten på kafè, kino eller shopping!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jente! No e d lenge sia æ har gitt lyd fra mæ her inne. Kor kos me kafe' i dag, æ e me!..

 

Kor masse flotte intiativ til aktiviteta fra dåkker jente, kjempearti! Håpe æ får vært me på dem, no som d blir Hansnesværing av mæ!....

 

Va forresten på 3mnd-kontroll i går.... Silja syns ikkje d va nåkka særli arti å få 2 lange nåle halveis inn i låret nei, men d va nok værst for mamman ja! Pappan e jo sykepleier så e vant til å stikke lange ting inni folk sjøl, han... Møtte no lille Charlotte å Elke på helsestasjonen, d va kjempekoseli!

 

Får se katti æ rekk å komme til byen, prøve å være der til rundt 12.

 

See ya!..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, æ sjekka temperaturen til Silja igjen. Sjekka den i går ettermiddag/kvel for dem få jo gjerne litt feber etter vaksinan, men da hadde ho ikkje feber. Men no hadde ho 38,1 i feber. Dem skal vist ikkje ha febernedsettanes før 39, men æ trur ikkje æ årke å dra til byen me ho når ho har feber.. Vet jo ikkje korsn d e d der, kanskje d ikkje hadde gjort nåkka me litt frisk luft, men føle tryggest å ha ho hjemme i dag. Kos dåkker masse på kafe' da, sku gjerne ha vært me:-)

 

Klem fra Marlen å litt syke Silja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off d hørtes ikke bra ut marlen....håpe ho blir bedre snart.. trur nåkk æ åsså ville ha vært inne me ungan... kossn vaksine ¨får dem på 3mnd?

 

her har vi vært på kontroll idag, ho va blitt 57cm å 5295gr.. så vokse 7 cm å lagt på sæ 1115gr:) så va gått å høre at alt va bra:)

 

trur selen e kommet t tromsø no:D pengan va vertfall trokke fra kontoen, så håpe på å få lappen i posten i mårra....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...