Gå til innhold

Tromsøjenter 28.august


sommer2012?

Anbefalte innlegg

Heia!

Lite data på mæ i helga med alt som har skjedd her, så ska prøv å se om æ huske ka dokk har snakka om over her...

 

Ull; JAAAAAA!! Æ e utroli glad i ull.. Og e så heldi at æ har og får alt æ treng av det etter behov.. Sigurd hadde te enhver tid 3-4 ull sett med bukse å genser, pluss at æ har kjøpt ullklær på cubus, de har klær som e bomull på innsia, nåkka som e et must fordi han har eksem. Men sia vi har så mye så treng æ liksom ikke mer. Dessverre :( Men men.

 

Dåp: vi hadde ikke blomsteroppsatsa, vi døpte i juni å brukte da blå små blomster som æ fant ute, ane ikke ka dem hete. Men pynten va utroli enkel hos oss da.

 

Utedress: ja vi brukte skogstad sin te sigurd i år, har brukt Reimatec før. Skogstad kosta 799 på intersport å va veldig god! Så æ bli å satse på den i år igjen!! Gidd ikke betale for en reima dress når den fra Skogstad va vel så god. Foret i den kan tas ut sånn at den kan brukes te vår/høst-dress å. Veldi praktisk! Pluss at forma på den passa Sigurd veldig bra, med litt strekk i livet så den ikke hang å slang på han.

 

Trille/bæretur på fredag?? Ja det hadde vært kjekt!! E det sti eller vei?

 

Flott dokk har lyst å gå opp til Skulsfjordvannet her! Gubben si det e ganske vått der enda, men høsttur ska vi nok få til!! Der e det en kjekk gamme å sitt i å amme å evnt skifte eller ka man treng. Man kan gå med vogn nesten helt opp, men så e det stopp!! Så der e det best med bæretøy...

 

Tone: sånne "sko" har dem på forskjellige plassa, æ ser det sånn innimella å glømme det av like fort igjen.. Men treng å et par no så ska hold øyan oppe å si fra!

 

E det bra kino på torsdag?? Har lyst å være med ja! Å treff i mårra?? Nån som har lyst å møtes da? eller e det lagt ut treff å æ ikke har fått det med mæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenner... Begynn å lur på tuppa her.. Ho har lenge hatt nån kule oppe i munnen, å helt frenetisk på å ska spis på nåkka, få klødd sæ litt.. Å no i de siste dagan så har ho å begynt å sikle nåkka vældi. Så æ lure ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nættemor, da blir det skogstad på oss og! Kjøpte nettopp jakke av skogstad til henne, og er veldig fornøyd med den, så satser på dressen funker fint også =)

 

Tone'

Har jo fått et skriv fra skolen som lånekassen skal ha, hvor det står at jeg har permisjon fra studiene, så kan sikkert ta med den å vise =) Håper det funker, for ellers blir det jo fryktelig dyrt! Ser ikke for meg at jeg blir å trene noe særlig mer enn et par ganger i uka...

Men den dansen høtes gøy ut Tove!!

Sikkert greit å ha litt fast å gjøre nå som vinteren snart setter inn her, GRØSS... Håper vi får en fin høst, med mye fint trille/bære vær...

 

Tove, hvor bestilte du??

For da skal ikke jeg bestille der=P

Kan bestille fra: http://www.vidunderbarn.no/kategori.php?kategori=12, i tillegg til den Kari Anne nevnte der...

 

Jeg er gjerne med på trille tur til lavo på fredag, men er da avhengi av å få sitte på med noen.. Og avhengi av sånn passe greit vær, orker ikke hvis det pøser........................

 

Mulig vi får oss en ekstra bli om litt! Så da er jeg mye mer mobil, hehe... Problemet er bare at den trenger litt reprasjon, og lakkering.. og for å få gjort det må man ha tid til det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :) Kari Anne: For meg passer det best med ukedag i forhold te ulltreff! Onsdager kan æ ikke, men ellers e det uansett dag!

 

Elise: Du kan godt sitte på med meg på fredag, enig med du - om det pøsregner så orker ikke jeg heller å gå. Er vel ikke noe særlig med bæretøy heller da? Æ må bruke vogn da, kor skal vi gå fra? Har ikke gått dit før. Bli artig på SATS imårra på babytime!

 

Annette: Ikke lagt ut koss kino som skal være enda, de er så treige! Men jeg har tenkt meg i allfall! Flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle.

 

Her i huset er vi litt redusert i formen igjen...først ble storebror forkjølt, og så ble Magnus det. Hen er skikkelig snørrete og tett og har vært det sia fredag. Må ligge med overkroppen hevet for å få til å sove, og sover urolig sånn og. Så jeg er trøtt etter flere sånne netter på rad.... i tillegg er ene puppen rødflammete og vond siden det ikke er så lett å få tømt den nå som Magnus spiser dårligere. Stakkars lille vennen, håper han blir kvikk igjen snart. Synes han har vært nok syk på ei stund nå!

 

Bæring er jeg ikke så inne i, men jeg blir gjerne med på treff der jeg kan trille med vogn.

 

Trening ja....jeg gikk på satsdans-timene fram til kvalme og bekkenløsning satte effektiv stopper for det forrige høst. Kjempeartige timer! Har veldig lyst til å gå på det igjen, men skal ihvertfall avvente både det og satsbaby til jeg har snakka med fysioterapauten, Kjersti Strand, skal dit om ei uke for første gang etter svangerskapet. Etter jeg hadde fått Henrik, fikk jeg ikke "lov" av henne å trene sånne saltimer før jeg hadde trent meg opp igjen med turer i skog og mark, sykling og endel øvelser for hjemmetrening, og jeg regner ikke med det er bedre stilt denne gangen... Meldte meg dessuten ut av sats da jeg fikk bekkenløsninga igjen, fordi jeg regna med at jeg heller kom til å trene vannaerobic en lang periode, sånn som sist. Men det ble jo desverre ikke mulig :-(

Pilateskurset til Elke hadde sikkert vært veldig bra, men det er så vanskelig for meg med sånne kurs en fast dag i uka, siden Andreas jobber sånn i hytt og pine.Greit nok å finne barnevakt til en treåring, værre med en treåring og en liten baby. Går vel ikke ant å ha baby med på de timene?

 

Ullklær-treff er jeg med på, egentlig det samme om det er helg eller kveld. Dvs på kvelden er jeg med hvis Andreas er hjemme, for Magnus har stilt seg inn til å ha natt fra kl halv ti, så da passer det ikke så godt å ha han med.

 

Elin: hvordan går det? Håper skrikinga har avtatt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra du va fornøyd med jakken da Elise!! Alltid kjekt å finne klær man syns fylle kravan te de små.. Å en ting æ har spøtta en del kroner i e uteklær å sko te Sigurd.. Så ho Ingrid bli å arve en god del dressa å jakke å bukse som e helt flott sjøl om dem e masse brukt. Sko e æ ikke så gla i å arve, men e mest fordi æ har vanskelie fota sjøl, som Sigurd dessverre har arva, med høy vrist å veldi varme fota. Så han må ha skikkeli skotøy som kan tørkes godt å som pusta! Å vi har jo hatt så mye som 6 grader her i dag, så e jo nesten på tide å finn fram dressen! No e den super uten nåkka anna inni enn en tynn genser å tynn stilongs, så e et flott kjøp..

 

Uff da Siv! Syns virkeli dokk har hatt dokkers del no av sykdom... Håpa han bli bra snart å at du slipp å plages mer me puppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siv: jeg har hatt baby med i timen til Åse i dag og det tror jeg går fint ant i min time også, dersom vi ikke er så mange at all plass er fult opp. Hvis babyn ikke gråter så ser jeg ingen hinder i det. si fra om du vil prøve en gang..

 

Har prøvd å få tak i noen fra gutta på skauen, men fikk ikke svar.

Vi får bare drar og ser om det er mulig med lavoositting.

 

Ulltreff er best på kveld for min del...helgen er litt hellig, hva syns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ull treff, blir samme for meg, men må nok ha med snuppa uansett. Orker ikke venne henne til flaske, om vi ikke må =)

 

Nættemor, hvilken av de dressa har du kjøpt??

Var å så på de i dag, men de hadde to ulike, en med ullfor(tror jeg) og en med vanlig for. Og begge kosta 999... Har lyst på den med ull tenker jeg.. Eller??

 

Hva gjør man på babysats?? Lurte litt på hva jeg må ha på meg.. Har jo ingen ting trenings tøy, og ikke innesko.. Må vel investere i litt hvis dette er noe for meg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

kjøpte minifom på lørdag å ser ut til at den funke!For har ikke hatt så mye skriking sia da.

Men ho e ikke fornøyd.Klage veldig når e våken.

Men har fått masse utslett i ansiktet. Var på helsestasjon i dag å helsesøster sendte oss over til legen. Ho syntes at Nathalie hadde vel mye utslett å ho syntes ikke det ligna på hormonutslett.

Veldig hissig rødt utslett som ligne på elveblest.

Fikk komme inn til legen med en gang. Å han viste heller ikke ka det kunne være.Men siden ho tydelig preges av det så fikk vi phenamin mikstur som skal gies to ganga om dagen.Er antihistamin så skal ta kløen som nok er der.

Så får håpe det funker å at utslettet går bort fort.For ser ikke bra ut.

Plages sjøl med elveblest for tia så kan være noe vi reagere på.men har ikke peiling på ka det kan være...

Fikk forresten vippestolen i dag. Fikk såvidt prøvd den før ho tok kveld i 19 tia. Medisin gjør ho trøtt sa legen...Så spent å se katti ho våkne.Enda ikke vært våken sia leggetia.*ondt i puppan*

 

Æ e med på ull treff:)

 

Å Petrine du må bare si ifra om du skal ut å trille tur. E no her i gata nedfor:)Vi farte no litt på dagan når ho sover. Har ikke vært så greit å være på farting når ho e våken pga ho e så gretten/utilpass.Men får håpe medisin funke å at den tia e over!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :) Der va ergoen bestilt i svart retro - samme som Elise. Ville egentlig ha blå, men den har gått ut av produksjon og samme med sjokolade, så da ble det svart gitt. Litt stilig med sånt grønt retromønster inni! Selv om æ e helt forelska i den blå da... jaja, sånn går det når man e så seint ute!

 

Over te en anna ting. Hver gang etter Noa-Nikolai har spist så begynner han å hylskrike... også gulpe han opp masse klumpete gulp. Er han mer sulten eller får han for mye mat? Reagerer han på noe jeg spiser? Han har ikke vært sånn før.... mener å huske at det var et eller anna med de symptoman, men huske ikke ka! Tror det er blitt nevnt før?!

 

Sees imorgen på SATS! Bli skøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ska no åsså hive mæ me på sats snart:) ja e gått muli tone at du kansje har sett mæ før på danse timan..:)

 

ho sov fra 19.00-02.00! 7 tima! hadde vi vist at d ble en så lang lur så hadde vi åsså såve da... no har ho endeli såvna igjen så no kan æ snart legge mæ æ åsså:) takk gud for vippestolen:D

 

håpe resten av dåkker sover gått no:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tove: Ååååh.. så herlig når de småttisan sover lenge sammenhengende i forbindelse med kvelden. Vanligvis sover Aline fra kl 20-00. Da vekker vi henne og gir ho mat. Så, sover ho fra 0015-06. Herlig det=) I går derimot, sov hun fra kl 1830-2345 og fra 00-04. Hehe =) Hun sover derimot ikke mer enn ca 1 time sammenhengende ellers på dagen. Enn Andrea?

 

Her er jeg forkjølt, men håper og tror at jeg er klar for treff på fredag. Da blir jeg isåfall å ha A i vogn. Kan hente deg da Elise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen!

Den høres kjempetøff ut den Ergoen Tone, de hadde bare ensfargede da jeg bestilte :( Oskar pleier også å gulpe opp endel klumpete og slimete gulp, vet ikke hvorfor, men det virker som om han er litt urolig i magen når han gjør det. Kan være sånn et par dager, så er han plutselig fin igjen.

 

Jeg lurer litt på å melde meg inn i sats igjen, men er litt i tvil. Synes det er noe herk å trene der når man jobber. Det er så himla fullt og kø overalt på ettermiddagen.Blir så irritert av det. Men nå som man kan dra på dagtid er det jo bedre. Jeg får tenke litt på saken, trenger i alle fall å få trent litt vekter.

 

Fikk melding fra hun med ullklærne. Hun kunne også komme kl 17 en dag. Tenker også at helga er hellig, mange som reiser bort da også. Er det mange som kan kl 17 neste onsdag??Eller skal vi ta det kl 20?

 

Elin: Johanne bruker Phenamin og hun blir slått helt ut av den. Det er nærmest som en sovemedisin. Hun bruker det når hun har mye eksem og klorer seg opp om natta. Får hun Phenamin sover hun så tungt at hun ikke klør, i tillegg er det jo antihistamin i den som virker mot f.eks elveblest. Oskar var veldig prikkete og irritert i huden rundt 6 ukers alderen (til og med hoven i huden), men det har roet seg heldigvis. Men ser jo han har samme huden som J, så spørs om jeg ikke får meg en til eksemunge.. Jeg triller stort sett hver dag vi er hjemme, så bli gjerne med på tur. Pleier å trille med Unni som bor her i BB også.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei...

 

Ja e så fint når småingan søv på natta, Elias e begynt å sove 5-6 tima sammenhengende..

 

Men e enda d dær å få han te å sovne tidlig på kveldan! Han e så trøtt og gnir sæ i øyan, men allikavell klare han ikje å sovne..

Men bedre sæ vell me tia regne æ me...

 

Dæm veks no så fort, litt kjipt når man ikje får brukt alle klærne man har fått :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første snø i fjellet...jippiiii ------neida, slik er det ikke altså, tvert imot...første gang jeg blir skikkelig vemodig på se at dette var sommeren som skulle være så fint "å ha baby sammen med".

 

Kom på å tenke på julebord,og hadde faktisk tenkt å samle alle jenter som har fått barn og fremdeles venter "ut året" til et julebord (om det er stemning og lyst av den enkelte) rundt mndskifte november-desember. Hadde vært artig da, det er jo veldig mange som har blitt så godt kjent gjennom graviditeten og barselstid etc., og julijentene har jo vært spesielt ivrig på å holde"tråden" og arransjere saker og ting.

(Artig å se at det er "oslo-jentan" som "konkurerer" om første plassen på siden, tilfellig?.)

 

Når det gjelder trening på Sats så er jeg enig med Kari Anne: nå er det jo enda lønnsom når man har tid på formiddag, men så snart man har lyst å trene ettermiddag er det riv om plassene, dårlig plass i garderoben og sal og mye frustrasjon pga det...så om man tenker langsiktig...???. Synd at de ikke ha klippekort (ifølge Tone), tror det ville vært positiv for mange. Og spesielt vi som er glad i å trene ute også, gå tur til fjell og mark isteden på å hoppe i salen fordi man har betalt. Jeg har ingenting imot det, det er ikke det... syns det er flott at folk trener, hva og hvor som helst, bare de bruker kroppen, men det kunne med fordel vært mer tilrettelagt av SATS for de som ikke vil gå for et medlemskap på et helt år. Og at det koster 250 kr for å trene på en enkel time (eller hele dagen om så).. er vi vel enig om at: dette er dyrt!!!

 

Ulltreff: passer begge tidspunkt for meg, kanskje best 20.00, da samboer er godt etablert hjemme da, men dumt for de med små som skal være med kanskje?

 

Håper for dere med eksemunger at ting ordner seg, må være tungt å passe på mat og medikamenter etc. Men også det er jo et spørsmål om vane og omsorg, så virker jo om K.A. har veldig god peiling på behandling og slik. Sikkert mange som har fått nyttig tips av deg, inkl. meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tudlu!!!

 

Ja no som æ skriv dette bli nok tuppa å våkne, men no har ho altså sove i over to tima... Det e rekord!! Ikke sia ho va helt fersk har ho sove så lenge!! Men hadde økedøgn i går så ho spiste jo absolutt hele dagen å sov nesten ikke, så ho treng det kanskje. Men no har altså mammaen en pupp som e så sprengt at grøss.. Jaja..

 

Sigurd e i barnehagen no, å gjett om han va gla da vi spurte om han hadde lyst å dra dit!! Hehehehe! Godt at han e så glad i å være der, han får leka å styra å kosa sæ masse.

 

Æ trives best ute i naturen, sats e ikke helt plassen for mæ.. Sku ut å gå tur i dag, men i regn så funke det dårlig (går jo i skogen, å da sitt tuppa i ergoen, men regn e ikke helt å satse på da). Men hvis ho no sku finne på å bli trøtt igjen så trur æ at æ må rusle en tur på veien, for fikk jo omtrent gnagsår i går av å sitte så mye!! Ikke bra..

 

På fredag har æ lyst å ta med Sigurd å Ulf.. Syns dokk det bli dumt? Ulf har ferie enda å Sigurd kosa sæ på tur. Men hvis dokk syns det bli dumt så skjønne æ det.

 

Å der våkna tuppa ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kari Anne: Kor du bestilte fra der du ikke trengte betale frakt under 200 kroner?

 

Håpe flere melde sæ inn i SATS :)

 

Passe onsdag kl. 17 for mæ, men kan klokka åtte også :)

 

Æsj, hadde skrevet kjempelang melding som ble slettet, kom borti en knapp. Surt!

 

Har sett babykinoen på torsdag, den siste revejakta, men den e veldig bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elke: Julebord hadde vært topp :) Vi er med! Med partner da eller? Det hadde vært hyggelig!

 

Sees på fredag om det blir bra vær! Om ikke drar æ på babysats på Langnes halv tolv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kari Anne: det passer best for meg med ull-treff på ettermiddagene. Aurora er som regel svært trøtt i halv ti-tiden og er i seng til klokken er 22. Av erfaring så kan jo slike "party" ha en tendens til å trekke ut...

 

Jippi- var på babySATS i dag. Kjempegøy, men kjempetungt! Kondisen er ikke det den en gang var. Får trøste meg med at den blir bedre ved jevnlig trening :-)

 

Noen andre som skal på kino på torsdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

 

Ser det har vært spørsmål her om barneklær "name it"

Vet ho som har exit/name it på Finnsnes er på utkikk etter lokale.

Håper det kommer hit!!

Siden eg e fra Finnsnes, har et fått en del name it klær.

De er kjempefine, og kvaliteten er kjempebra

 

Janne: Eg har lyst på kino torsdag :)

 

Nå sover lille snuppa. Men er ikke lagt for kvelden.

Bruker ikke å legge ho så tidlig, så har ikke tatt kveldsstellet enda.

I dag har ho vært i ulage stakkar. Har grått og grått, og bare puppen som var god nok. Ja ja alle dager er ikke like

 

Nå er sommeren definitivt på hell. Så det var snø på Tromsdalstinden. Synd jenter at vi ikke skulle få bedre vært nå når vi virkelig hadde muligheten til å nyte sommeren

 

Ha en fin kvled jenter

I dag er jo Greys Anatomy dag.

DET like eg!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørtes veldi kosli ut me julebord:)

 

e d noen som har tips t å få økt melkeproduksjonen? går 2-3 tima mella kver gang ho får pupp.. prøvde å pumpe mæ no når ho såver å fikk bare 20 ml:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tove: Hvis ho e gla å fornøyd så har du jo nok melk, eller e det for å ha litt ekstra? Ammete, pump oftere (jo mer ho får pupp/du pumpe så jo mer får du, sjøl om du syns du får lite ut). Drikk å spis nok sjøl å tilby puppen så ofte du klare! Det e de tipsan æ har, men har sett rundt om andre tråda så finnes det linka te sie me mer tips, men æ e så lite flink å leite...

 

Julebord høres kos ut, men e det kun for mamma å barn? Eller kan partner å øvrige barn regnes med?

 

Utpå høsten en gang så kunne æ godt tenkt mæ at vi hadde et lite "mammaslepp"!! Nån flere som syns det høres arti ut? Treng ikke gå ut, men bare treffes å ta sæ et glass vin/øl/drink/te/brus/kaffe/melk/juice /whatever... en kveld å kose oss uten de søte små?

Meeeen.. Æ e ikke klar te sånt enda æ da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...