Gå til innhold

Tromsøjenter 28.august


sommer2012?

Anbefalte innlegg

Bæretreff høres bra ut :-) Det er vi med på.Har vi forresten avtalt noe treff til uka?

 

Jeg fikk en lapp i postkassen om en mamma her i nabolaget som har kan komme på hjemmetreff å vise frem gode ullklær fra Krokofanten.no. Er det noen som er interessert i det nå som vinteren nærmer seg`? Jeg kan jo sende henne en melding å høre om hun har mulighet til å komme på dagtid om det er interesse for det.

 

Vi har akkurat kommet hjem. Har vært på besøk hos Gutta på skauen i Tromsdalen. Det er jo kjempefint å gå opp dit med vogn. Johanne er en skikkelig turjente så humøret er på topp når hun får være ute i skogen. Litt regn gjør ingenting :-) Kjempefint å dra dit med små barn Elise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo Elise :) Jada, det er lov med prøvetime på SATS. Det var det jeg og Elke gjorde nå sist! Bare å fylle ut et skjema før timen så går det fint! Tenkte æ skulle i byen imårra og på Langnes på tirsdag! Tirsdag e det kl. 10.30. E du med? Artig om flere blir med og! Passe kanskje best på Langnes for dæ Elise?

 

Æ har også lyst på Ergo... lure på om æ bare skal bestille. Siden dåkk e så fornøyd som har den. Red Cross bæreselen jeg har er ikke så god å ha på, belaster bare en skulder og Noa-Nikolai henger liksom på hoftene sine i den. Ellers skal æ bestille sånn praktisk tøypose som heter Dipers&Vipers på nett - kjempekule mønster. Finner de på amazon.com. Er for å ha bleier og våtservietter oppi, tar veldig liten plass, slipp å ha med hele stelleveska. Etterhvert trenger man ikke alt stæsjet, kan være greit å ha skift da, men. Ei venninne av ei venninne av meg som har sånn. Ho har ei jente (Serine) som er født 13.juli, nevnte treffene våre for ho så kanskje ho blir med etterhvert. Ho har en gutt på 2 år som bare har plass i barnehage 3 dager i uka, så ho måtte se an hva ho fikk tid til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke avtalt noe treff te uka! Jeg er med hvis det blir noe :) Tenker meg på babykino på torsdag, noen andre som skal? Men koselig å møtes før det, en anna dag eller i forbindelse med kinoen! Kan godt være med på hjemmetreff med klær fra Krokofanten, det hørtes bra ut! Ullklær er vel alltid kjekt te vinteren! =) Trenger det, har bare en ullbody fra før og en dress med lue i ull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Va det æ lurte på ja - noen som vet hvor de selger kule strømpebukser? Kari Anne, mener å huske at Oskar hadde en fin strømpebukse med mønster på, smilefjes eller noe på baken! Det e jo litt artig istedet for de kjedelig hvite! Trenger endel av det no til høsten/vinteren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mene vi fikk sånne strømpebukser me mønster på i gave av nån, va vest kjøpt på Exit..

Ellers kjøpte vi ei strømpebukse på obs me blåe og gråe stripe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone: Jeg kjøper veldig mye barneklær på nett. Den strømpebukse O hadde på seg er fra Ida T og er kjøpt på www.engulknapp.no De har også mye fint på www.lilletordivel.no. Om man bestiller for under 200 kr slipper man toll på varer og da kan det lønne seg å bestille fra Danmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tone

Jeg tror det klarer seg med trim et par dager i uka, og at det er på langnes gir jo bare akkurat påasse med oppvarming før timen! Men er ikke sats veldig dyrt? Sto jo noe om 8-900 kr pr mnd?? Ellers høtes det jo trivelig ut at både du og elke er med! Blir med på en prøve time på tirsdag!!

 

Kari Anne...

Hva er det derre gutta på skauen greiene da?? A er også glad i å være ute, og vi synes og det er godt med litt frisk luft!

 

Må få fiksa ERGO vi også da=P Alle andre har jo, så ellers blir vi utenfor......... Kan nå bruke det som argument hos sambo i allefall, hehe...

 

Er gjerne med på treff hvor vi får se på ull tøy! Det er vært å ha noen fine sett å bytte på.. Mye bedre med ull om vinteren enn bommull i grunn =)

 

Den strømpebuksa med fjes på baken er IdaT. Vi har i lilla til snupp.

http://www.idat.dk/

De har mye fint, men er jo ikke spess billig da..desverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutta på skauen er en gjeng pensjonister som har bygd lavvu og bålplass oppi Tromsdalen. De serverer kaffe og boller hver søndag og alt er gratis. Men man opprordres til å gi et bidrag i en bøsse de har der. Man kan forsyne seg av ved der for å tenne opp i gruva. Vi bruker å ha med pølser å grille osv. Veldig trivelig også er det alltid masse barn der. Passelig gåtur for en treåring, men det er spørs om ikke Alva synes det er litt langt å gå hele veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :) Neida Elise, du er jo student, så da får du studentmedlemskap på SATS, koster under 400 kroner i måneden hvertfall! Ca. 375 kroner i måneden tror jeg. Vis studentbevis! Elke er vel ikke medlem i SATS, men tenkte å være med av og til som jeg forstå det. Går an å kjøpe enkelttimer eller klippekort også, men det lønner seg ikke hvis man skal trene der hver uke. Gutta på Skauen hørtes bra ut, hvor lenge utover har de bål?

 

Ja, æ må også bare bestille Ergoen tror æ. Har ho på sweetlittlemonkey den eller må den bestilles på nett? Takk for tips om strømpebukser! =) Skal sjekke det ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Nå er vi tilbake fra "signingsferden";) Hatt det veldig fint, men godt å være hjemme igjen.

 

Jeg er interessert i å være med på treff med ullklær! Har alt for masse klær i bomull ift behovet fremover. Skulle gjerne bytta inn noe, men fått så mange rare klesmerker som ikke kan byttes her.Så lenge vi bærer så mye blir det til at vi bruker mest ullbody, da slipper han å bli klam og kald.

 

I ugangspunktet interessert i trening, men vet ikke om det funker for oss hvis Iver skal ligge på en matte en time mens jeg trener... Er det øvelser der man holder ungen eller ligger de "og venter"?? Ellers så skal jeg på pilates på tirsdag. Gleder meg til det.

 

Og er med på bæretur! Har forresten bestilt ergo vi også nå;)

 

Ha en god høstkveld - store og små!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kari Anne

For noen koslige pensjonister da!

Tror vi må forte oss å få ERGO i hus, så kan vi trille lille, og putte Alva i ergoen når hun blir sliten. KAN jo ta med vogna hjem fra BH, men det er så sjelden hun gidder å sitte i den at det er bare mas å dra den med... Er det god plass i lavoen sånn med tanke på slike dager som i dag.. Mulig å få amma der foreksempel?? Hørtes jo kjempe fint ut!

 

Tone

Jeg har ikke fått noe stud. bevis for i år, siden jeg ikke er meldt opp til noen fag.. Vet ikke om jeg kan få det uten å betale semmester avgifta...... Men det er kanskje verdt det å betale den, om det ikke er for seint nå da?

 

Minda

Er litt sånn her og. Vi har mye fint i bommul, men av erfaring så vet jeg at det er mest ull som blir brukt gjennom vinteren......... Så et lite tips til dere andre;-)

 

Og så var det tid for utedress til barnehage barna...

Nættemor, du som jobber i BH, var det Skogstad du anbefalte??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia

 

Minda: fint at du er med på pilatesn. Det er en ok liten gruppe som startet forrige tirsdag.

 

Baby sats er lagt opp slik at du kan bestemme selv om du vil ha baby liggende en time eller om du ta han opp og med i trimmen... tror dette vil går bra med Iver. Jeg har gjort det med C., men ikke hele timen, litt opp og litt ned for å si det slik... fikk selv god utbytte og C. tror jeg hadde det gøy.

For min del hadde det vært altfor dyrt å melde meg inn i sats ift til mitt treningsbehov der. Liker ikke forplikte meg for så lang tid framover og så føler at det press bak trening, bare for å får en god timepris.

Klippekort, hvis dette er aktuelt, er et bedre alternativ for min del.

 

Og å ha bæretur til lavoo høres jo fornuftig ut, da kan jo de som ikke har sele være med lmed vogna. Så kan vi grille ute eller inne i lavooen.

Nestkommende fredag, kl 1300 ved Gravlund i Tromsdalen?

 

Ulltøy-treff kan jeg og godt tenke meg...mye bedre med ull...uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sender jeg en sms til hun som ønsker å komme for å høre om hun har mulighet til å komme på formiddagen. Jeg liker også best ull. O har ikke så mange ullplagg, men det er stort sett de han har på seg. Godt og varmt! Handlet masse på Nøstebarn i går, gleder meg til det kommer i posten :) Ja, også er det veldig kjekt når man bærer mye, da slipper babyen å bli så klam.

 

Ja, der oppe med lavvuen går det fint å amme. De har en brakke man kan gå inn i i tillegg til lavvuen. Jeg amma i vedskjulet i dag, gikk fint det :-) Men de har bare åpent på søndager i selve lavvuen og i brakka. Men man kan bruke uteområdet og ta ved ellers også. Om man vil gå med vogn er det best å gå opp på andre siden av Tromsdalen. Men om man skal bære er det best å gå fra gravlunden, det er en litt lengere tur. Trilleturen er veldig kort fra andre siden.

 

Ergoen kan man bestille på www.babyslynga.no

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God søndagskveld jenter :-) Da har jeg og Aurora kommet hjem etter å ha vært på besøk hos mamma i hele helga. Med en bestemor, 3 tanter og to søskenebarn har jeg nesten ikke holdt i Aurora i hele helga. Jeg har stort sett bare hatt henne når hun skulle amme:-) Så det var godt å komme hjem å kose med henne igjen! Hehe...

Kari Anne: Jeg er gjerne med på sånn ull-party! Har nesten ingen ullbodyer, men har skjønt fra andre at dette er lurt når høst- og vinterkulda setter inn. Det minner meg faktisk på at vi nå må kjøpe en voksi-pose. Huff, trist at sommeren er over :-(

 

Er gjerne med på tur til lavvoen- dersom været bedrer seg... Synes det var hustrig og kaldt ute i dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til dåkker som tenke på å bestille ergo så bør dåkker gjøre d snarest muli.. e lang venteti på dem.. dem har hatt ferie t den 17 aug så, fikk dem dataproblema,, så d tar si ti no...:) går bare å vente på min..

 

æ e åsså medlem i sats.. syns dem har et supert tilbud der å den sats danse timen e jo kjempe arti:D e ikke så gla i trenning eller dans, men den danse timen dem har gleeede æ mæ kjempe mye t kver gang:)

 

angående d som e sagt om å være borte fra babyen så må man jo se sjøl ka man vil:) æ greie ikke å sku være borte fra ho.. e greit når ho ligg å såver, men ellers må æ ha ho i nærheten av mæ..:) men d kommer nåkk ettehvert at man vil ha litt "fri" fra lillingen...

 

kor mye har ungan dåkkers gått opp når dåkker har vært på 6 ukers kontrollen? ska dit på torsdag... glede mæ t å se kor mye ho har lagt på sæ..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, er lavvoen stengt utenom søndager? Det er da noe nytt.

 

Jeg kan ta kontakt med Guttene og høre om vi får lov å bruke den likevel, evt. hva det koster. Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur på fredag kl 13 høres bra ut!

 

Enig med deg, Janne. Kos å "dele på" ungen, men veldig godt å komme hjem og ha han for seg selv og;)

 

Hmm.. Kanskje jeg skal ta en prøvetime på sats jeg og da? Men kan hende vi står over imorgen. Forstår jeg dere rett hvis en må melde seg inn? Kan en ikke betale bare for enkelttimer?

 

Er det forresten noen som vet om en forretning i byen som fører mexx babyklær?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mexx selger de på Sjarmtroll tror jeg. Synes jeg har sett det der.

 

Tror det bare er åpent på søndager, men er ikke 100% sikker. Vi er også med på fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ skal bestille Ergo no og sånn tøypose for å ha bleier og våtservietter i pluss strømpebukser fra IdaT :) Glede mæ, e så gøy å handle ting te Noa-Nikolai!

 

Minda: Babyene ligger på ei matte mens mammaene trener på SATS ja pga. at de blir mer rolige da enn om de skal brukes i treningen pluss at det er så forskjellig vekt på ungene. Men om Iver blir urolig kan han tas opp og bæres under treningen. Kan også amme og skifte bleie i timen og det gjør ingenting om man kommer for sent! Veldig tilpasset vår situasjon :)

 

Bæretur høres knall ut! Føttene stikker vel ut, hvor får man kjøpt sånn opplegg for å ha på føttene til babyene som dere snakket om? For å holde varmen hvis vi skal bære ute i høst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tove: Noa-Nikolai hadde lagt på seg 1,5 kg på 6-ukerskontrollen (han var 7 uker da). Han lå litt under gjennomsnittet på kurven. Hodet var vokst med 1 cm, det var også under gjennomsnittet. Satser på at det har tatt seg opp te 3-månederskontrollen, tror det! Mange bodyer er skikkelig trange å ta over hodet no så og han har blitt større/tyngre. Kanskje æ har sett dæ på dansetiman te SATS da om du gikk der før du ble gravid?

 

Elise, tror du bare trenger å si at du er student og forklare at du er i permisjon med babyen no og derfor ikke har betalt semesteravgift om de spør etter bevis.

 

Minda: Du trenger ikke melde deg inn i SATS, du kan betale for enkelttimer (men tror det koster 200 kroner for en time) eller kjøpe klippekort. Så lønner seg å melde seg inn om du skal gå på SATSbaby-timene. Æ e veldig fornøyd med SATS. =)

 

Elke: Supert om du høre med guttan om vi kan bruke lavvoen på fredag, æ e med! Men må nok gå med vogn da, siden æ ikke har fått Ergoen te da regne æ med... Flere som skal gå med vogn? Har jo bæresele også om Ergoen ikke har kommet og ingen andre skal gå med vogn da. Du e no så flink å ordne med treff og greier og litt utradisjonelle ting, kjempebra og artig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjarmtroll fører Mexx babyklær ja :) Vi kjøpte fin skjorte og bukse der te Noa-Nikolai som reserve te bryllupet. Gleder meg sånn te Name it babyklær kommer te Tromsø siden de passe perfekt te Noa-Nikolai =) Han e så lang og ikke så tjukk/kraftig! Alle buksene i 62 som han må ha på lengden e så stor i livet. Noen som vet andre forskjeller på babyklærne på de forskjellige butikkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone: Hvor skal de begynne å selge name it? Liker også de klærne godt siden Aurora også er lang og tynn! Jippi dersom dette merket kommer til Tromsø :-)

 

Jeg kommer forresten også på SATS på tirsdag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone: Kor ska den Name it butikken åpne hænne?

 

Elias hadde lagt på sæ 1,5 på 6 ukerskontrollen (va da 7 uke) og 4,5 cm i hodeomkrets..

 

Mange som ska kjøpe ergoen hær,hmm må kanskje vurdere den æ og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at de skal selge Name it-klær i en Exit?butikk i det nye kjøpesenteret rett ovenfor Meieriet! :):) Noa-Nikolai hadde bare vokst 1 cm rundt hodet når han var 7 uker. Men han var 1 cm større enn normalt når han ble født da. Var 37cm da og 38 på 6-ukerskontrollen. Men det var visst at hodet ikke var for stort som var mest farlig forsto æ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Hun som har ullklær for visning ønsker helst å komme kl 20 (hun har to små barn hun må legge før hun kan komme) eller i helger (uansett tidspunkt). Hva sier dere? Ukedag eller helg?

 

Om det er problemer med å få tak i Ergoen finnes det mange liknende bæreseler. Manducaen er visst kjempegod. www.krusedull.net. Jeg har kjøpt lekesilke til Oskar herifra, den digger han :-) Anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...