Gå til innhold

Tromsøjenter 28.august


sommer2012?

Anbefalte innlegg

Idag e Magnus endelig mye mindre snørrete og tett, puh, takk for det!

 

skikkelig brått høsten kom for alvor nå....og behovet for ullklær!! Vi har alt for lite. Så ser fram til et ullklærparty. Gjerne kl 17 neste onsdag.

 

Den her torsdagen tror jeg endelig jeg skal komme meg på babykino for første gang!

 

Både mammaslepp og julebord høres knallkjekt ut!

 

Elke: når var det kurs som du skal ha i pilates starter opp igjen? vet du skrev det i en tidligere tråd, men ...

 

Ellers så har vi oppdaga at Andreas må ta ut ferie i januar/februar en gang, 2 uker. Og da har jo jeg 100 % permisjon enda. Så nå driver vi å sjekker sydenturer på nett og drømmer....hadde vært deilig! Særlig etter denne sommeren, som forsvant uten at det var så mye sommer vi merka.

 

Nei, nå er ungene lagt, jeg er alene hjemme, og det er "greys" på TV :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja julebord og mammaslepp hørtes koselig ut...

 

Babykino har jo vært artig å dratt på, no når vi ska dra heim fra Harstad så! Ska bli gått å komme heim til sett, sjøl om d har vært koselig å være hær så!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ja da var alles unger lagt og siste innspurt til egen sengetid roper:

 

Fint at dere er positiv til julebord. i utgangspunkt tenker jeg at menn og barn kan være med. Var litt ambisiøst tenkt å samle ALLE mødrene fra 2008 og ut året, men hadde vært tøft å fått det til...men jeg tror det blir litt for mye styr, så hvis vi holder oss på juli-klubben er det jo et fint utgangspunkt, eller? Så kan vi bestille bord et eller annet sted eller leier noe lokale muligens.Alt etter hvor mye en oker å styre med. Har dere noen ønsker eller forslag - noen som har tilgang til et sted der man har plass å lage til noe for en flere titalls mennesker?

 

Siv: kurset har startet, men det er vel mulighet for at du dropper inn innimellom, koster vel en 150 kr. da - ellers så startes nytt nybegynnerkurs etter 8 gg, altså om 6 uker.

Har time hos Kjersti jeg og i morgen, er veldig spent på "bekkenprofi -dama".

 

Syden hørtes deilig ut, vi er også på jakt etter noe rett etter jul.

 

Annette: bare ta med mann og co. og det gjelder jo alle som har mulighet å ta med flere barn, evt. mannen...er bare koselig.

Er jo meldt bra vær da, forstod jeg...håper og tror.

 

Å dra ut på vinkveld hørtes kjekt ut...det finns jo en del i byen..Grunder har jo vinkveld torsdager og Mirage fredager, hvis sånt er aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æ har ikke nåkk melk, ho får først litt av mæ så får ho ca 100ml mme t kvært målti.. ho blir så sur når ho legges t puppen så ho vil ikke ta så mye, får bare bynne me mer pumping:) har bare hålt på i noen uke no uten at d har blitt nåkka mer. går d an at man ikke greie å øke mengden? drikk havresaft å spis havregrøt før å prøve å få mer næring i den melka æ har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusi: Lage du havresafta sjøl? Prøv å drikk amme te å se om d hjelpe, NAF sin eller Kloster!

 

Sku jo tru d ble mere melk når man pumpa, eller tar æ feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusi, hvis jeg var deg ville jeg ha kontaktet Ammehjelpen.no. De er utrolip hjelpsom og du får rask svar hvis du lurer på noe. Har fått hjelp selv ved noe jeg ikke visste og spurte om. Kollega mi har måttet gi mme også fordi hun hadde ikke nok selv, så dette forekommer jo selv om du gjør alt rett for å øke melkeproduksjonen. Men du må ikke gi opp om naturen har lagt det slik at du ikke produserer så mye... fint å ha mme da! Håper det ordner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei jenter =)

 

Høres koselig ut, julebord og " mammaslepp" =)

 

Siv : så flott at magnus er bedre! Skal si dere har fått gjennomgå, og mildt sagt hatt deres " del" av sykdom, ja. Krysser fingrene for at den tid er forbi =)

 

Tove : Jeg pumpet jo helt fra A ble født, siden hun ikke tok puppen. Merket etter ca 5 uker at produksjonen stagnerte. Pumpet oftere, men det tok seg ikke opp. Lurt det Elke skriver, ta kontakt med ammehjelpen =) Håper det ordner seg=)

 

Nå er det snart mattid for A. Regner med hun er sulten, for har sovet siden kl 1915. Hvordan er deres kvelds/nattrutiner? A sover fra kl 19/20-24, så vekker vi henne, steller og gir mat. Så, er hun klar for ny matrunde ca kl 5/6. I natt var hun klar kl 4.

 

Sov godt, alle store og små =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AS: bare lurte hvorfor dere vekker henne for mating?

Fikk beskjed at man ikke må gjøre det og at det er best å la baby våkne av seg selv?

Her kan det gå både 5-7 timer før neste matrunde innimellom. Har aldri vekket C. for å amme, men var selvsagt forundret at hun sovner så lenge uten mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :) Å, så mye koselig vi finner på! Er så glade for å ha blitt kjent med dere og alle er så koselige og flotte jenter! Mammaslepp bli veldig artig og koselig. Som da vi møttes og var gravide, bare at nå har vi møtt babyene til alle sammen også. Kan bli skikkelig trivelig ser æ for mæ med mammaslepp/treff uten babyene en kveld. Det MÅ jeg ha med meg.

 

Har også et plutselig og skrikende behov for ullklær og strømpebukser pluss lester/lugger! Skal se om æ finn nåkka imårra og ser fram te ullklærtreff! :) Var også på SATS idag og er veldig fornøyd med timen og konseptet! Trivelig å trene med andre nybakte mødre og det var god oppslutning.

 

Idag har vi vært på besøk te et vennepar og fått to store søppelposer med klær! Og da har de sortert og kastet masse... SÅ fint :) Slipper å kjøpe klær på lenge lenge!

 

Også har æ vært på prøvevisning på Hålogaland teater på Sprengt. Va ganske bra, men ikke i nærheten av så bra som Pan var! Den anbefales =)

 

Noa-Nikolai sover fra tolv til seks har brukt å gjort, men i det siste har han sovnet halv ti. Veldig kjekt :) Da sover han te fire-fem på natta før han får mat og så sover han videre igjen ca. 3 timer - mat og så 3 timer til. Veldig våken på dagen når han sover 12 timer om natta, sover bare korte lurer. Men når vi er ute å triller sover han gjerne to-tre timer ute i frisk luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elke: Tror det er lurt å ha julebord for oss jentene som fikk baby i vår/sommer ja :) Mer koselig også siden vi kjenner hverandre litt no og at det ikke blir en voldsom stor gjeng. Vi kunne spist for eksempel på Steakers/Biffhuset/Egon? Eller leid et lokale.

 

Å...reise ja! Vi skal ei langhelg te Praha tenkte vi te våren. Har veldig lyst på sydentur også, men det koster...

 

Vært koselig med vinkveld på Grûnder eller Mirage! :) Eller hjemme hos noen av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone : Takk for info ang soverutinene =) Greit å høre hvordan disse småttisene sover=)

 

Elke: Ja, har også hørt at en ikke skal vekke for å gi mat. Vi gjorde ikke det vi heller, for å se rytmen til A. Så, viste det seg at hun våkner uansett mellom 2330 og 0030. Så, siden vi legger oss i den tiden, fungerer det fint å gi henne mat da. Hun våkner sakte men sikker i den tiden, om vi ikke vekker. Jeg som skal på skolen om dagene kl 08, vil gjerne få med meg så mange av måltidene hennes som jeg kan. Og, det får jeg når hun våkner for mat før jeg drar=)

Bra forslag ang julebord :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godmorgen!

 

Julebord og mammaslepp høres veldig bra ut!

 

Vi hadde en slitsom dag igår. Iver var sliten og sutrerte, men sov så å si ikke noe på dagen. Sovnet hos meg og våknet hver gang jeg la han ned. Hylskrek. Var sjeleglad da faren kom hjem. Kl 17 sloknet han og da sov han helt til kl 5.30 imorges!! Med en spisepause i 3-tida. Satser på en litt mer normal dag idag....

 

Jeg likte pilatesen, Elke! Både slitsomt og avslappende på samme tid. Og veldig godt å bare konsentrere seg om seg selv en stund;) Anbefales...

 

Håper regnet lugner etterhvert.. dårlig bærevær...

 

Ulltreff passer best på ettermiddagen her og. Og mulig jeg blir med på babykino på tors.

 

Ha en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Både julebord og mammaslepp høres knall ut, jeg er med!

 

Her har vi ikke fått helt faste rutiner på sovingen, men han sovner som regel mellom halv ti og elleve. Da sover han i ca 5 timer før han spiser, så sover han tre nye for så å småspise utover morgentimene. På dagtid sover han ganske ofte, klarer ikke å være våken mer enn maks halvannen time. Han har selv begynt å dra ullpleddet sitt opp mot hodet når han skal sove, da koser han seg skikkelig.

 

Pusi: Jeg ville også ha kontaktet ammehjelpen. Også tror jeg du må legge henne til brystet før du gir mme, da er hun nok mest sulten og suger best selv.

 

Da blir det ulltreff onsdag 10 september kl 17.00

Jeg har ikke helt oversikten over hvem som kommer, men tror jeg har fått med meg: Tone, Siv, Minda, Elke, Janne'

 

Fint om de som ønsker å komme gir meg et hint, hun som kommer ønsket å vite det.

 

Håper dagen dere blir bedre i dag Minda, det er slitsomt med sånne dager.

 

Ja, også må jeg anbefale den ullpysjen fra Nøstebarn. Jeg er overbevist om at den gir bedre søvn for de små :-) www.nostebarn.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra dokk syns mammasleppet va en fin ide, håpa vi får det te utover no ja! :-)

Julebord for oss her på tråden ja! Høres veldig koselig ut!! :-)

 

I dag så va ene puppen så sprææængt da æ sto opp å den andre va kjempefull, så æ bare tok pumpa fatt å etter 10 minutta va koppen som romma 180 ml full... Å enda va det mer igjen på den samme puppen. Så økedøgnet hennes for to daga sia har gjort sitt ja. Snodige greier gitt...

 

Enig med Elke om å ta kontakt med ammehjelpen Tove.. Trist nok så e det jo sånn at melka ikke e like "villig" te alle. Æ måtte slutt da Sigurd va 8 mnd, å sjøl om han va stor gutt da så va det trist. Håpa du får orden på det!

 

Uff ja Minda, sånne daga e kjempetung.. Håpe det svinge rett vei no.

 

Æ ska te frisørn i dag!!!! Orke ikke å fær inn te byen så bli den på Farmen, håpa det bli bra... Sia Ulf har ferie så må æ nesten utnytt det no kjenne æ! Får regelrett noia av å ha håret ned i øyan.........

 

Ull ja.. Æ ska ta mæ en tur på cubus å shoppe litt ullklær te tuppa.. Vi har jo etter Sigurd men han begynt å bruk det når han va over et halvt år så de e LITT stor.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Se det, da dukka sola litt opp i dag :-)

 

Magnus sine soverutiner er ca sånn: sovner for natta halv ti, sover til ca halv fem,spiser, etter deten time eller to til før han begynner å knø og promper og styre, småspiser litt utover morrakvisten, jeg tilbyr puppen i håp om at han skal sove litt mer...men sånn i 7-8-tida, da vil han opp. Så er han våken i nokså nøyaktig en og en halv time før han må sove igjen, da sover han lang formiddagslur, gjerne 3 timer eller mer, ute i vogna som regel, siden vi ofte triller med Henrik til barnehagen i løpet av den luren. Så resten av dagen er han våken i en og en halv time for hver gang han er våken, og så sover han en eller to eller tre ganger til i løpet av dagen, alt etter hvor lange lurer han har. To lange og en kort lur er mest vanlig hvis vi er hjemme og ikke farter så mye rundt.

 

Idag ble første sovinga i vogna "bare" på 2 1/2 time, siden vi dro til fysioterapauten på helsestasjonen 10.45. Var der og lærte om babymassasje, det blir spennende å prøve.

I samme farta veide og målte jeg han, han var blitt 6145 g og 60 cm, vokst 1,2 kg og 2,5 cm på de siste tre ukene, det går jammen fort!! Har jo merka at klær i str 56 er for smått nå....

 

Nå sover han i vogna ute på veranda igjen, om ei stund triller vi til barnehagen og henter Henrik igjen, regner med Magnus sover fram til da. Hvis ikke triller vi avgårde hvis han begynner å knirke i vogna, da sover han garantert videre. Magnus er absolutt mest fornøyd og blid når han har sovet lange lurer på dagen. Og jeg synes det er greit å ha tid til litt forskjellig mens han sover. Skulle ønske han sov litt bedre på morrakvisten, men ellers liker jeg søvnmønsteret hans godt. Hvis jeg er fornuftig og kommer meg i seng i tide, sår jeg jo ei OK natt med søvn jeg og, men det er lett å la klokka bikke over tolv, og da blir det litt lite søvn på meg...da må jeg sove litt på dagen jeg og. At Magnus står opp før kl åtte på morran, er egentlig greit nok, siden jeg må stå opp med storebror de dagene Andreas er vekk uansett. Og hvis Andreas er hjemme og tar seg av storebror, legger jeg meg bare igjen når Magnus tar første luren sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebord og vinkveld høres koselig ut!

Men ikke før lille S har begynt med grøt... Jeg har litt angst for å tilby flaska for fort. Alva ville etter kort tid bare ha flaska, siden det var lettere å drikke av. Og jeg klarte ikke holde produksjonen oppe med pumping. Hun fikk flaske første gang da hun var ca 3 mnd, og da hun var 5 mnd nekta hun å ta pupp, ble bare sint når jeg prøvde. Hun ble gradvis mindre og mindre interesert i pupp. Så jeg orker ikke klusse med puppinga ennå.

 

Kjenner meg igjen på det du skriver Tove.

Du må bare prøve å ikke slite deg ut med pumping og sånn. Det er lov å gi opp når man føler at man har prøvd!

Men det kan jo høres ut som det er lettere å øke produksjon ved å amme enn med å pumpe. Kanskje prøve å tilby pupp hver time, og samtidig gi litt mindre mme enn du brker, så hun er litt sulten når du tilbyr? Ammehjelpen har sikker noen gode tips, sjekk med dem=)

 

AS=)

Sitter veldig gjerne på med deg til lavoturen på fredag. Men har du plass til to vogner i bilen da?? Og har du samme mob nummer som før??

 

Kari Anne

Tror jeg dropper ulltreff... Har sett igjennom Alva sine klær, og hun passer det hun brukte i fjor, så hun trenger ikke nytt, og Siri arver jo... Kjedelig =P For det er så gøy å shoppe nytt til de små...

 

Dere som går på kino...

Går dere på kaffe etterpå?? Jeg kunne tenkt meg en tur til byen i morra, og da hadde det jo vært hyggelig å treffe noen på kaffe i samme slengen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lest litt på sia t ammehjelpen.. så fikk litt tips der.. ska t helsestasjonen i mårra på kontroll me ho, går d ann å bare spørre der om litt hjelp? ja bruke ji ho så mye pupp ho klare før ho får mme.. så spis ho sæ ferdi på den.. men vil ikke gi opp, vil ha ho t å ta puppen mest muli:)

 

ja lage havresafta sjøl:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det dejligt med alle de der gode ideer. Glad for at være en del af denne gjeng :-). Jeg er med på julebord og vinkveld

 

Jeg vil gerne være med på ull træff, men var det den 10. kl 17 det faldt på??? Min mor kommer denne dag. Hvis hun kommer rundt den tid kommer jeg ikke! Eller hvis jeg ikke har nået at vaske ;-) da kommer jeg heller ikke...

 

Babykino... hmmm tror jeg er mest til at træffes før eller efter til kaffe evt på "Sån"?

 

mht det at mangle mælk kan jeg med min korte erfaring sige, at for mig hjalp det at pumpe mig hver gang Gustav havde spist. Jeg fik øget mælkeproduktionen betydeligt med det. Men På sygehuset sagde de også at det var lige så vigtigt at ikke bekymre sig om mælken (det kan jo være lidt svært...), gå tur og nyde livet, fordi mælken også er påvirket af din dagsform. Ikke at det behøver at være grunden til at man ikke har mælk, men det kan være medvirkende årsag.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, i dag har jeg meldt oss på babysang som starter 2.oktober 11-12.30 i byen. Hvis det er flere som vil være med, så må dere ta kontakt med Laila Sletten [email protected]: første mann i mølla...

 

Så har jeg møtt Anne som er babymassasje -instruktør og hørt om hun kan ha en kveld med oss å demonstrere babymassasje. Det kan hun gjerne ha for ca. 5-6 personer og da gjerne hjemme hos noen. Har ikke forhandlet om pris, men hun tar for 4 ganger 950kr - så da blir det vel tilsvarende for en gang, regner jeg med.

Hvis dette er aktuelt si fra til meg. Hun er klar i begynnelsen av november.

 

Når det gjelder tur på fredag så kan vi jo bare møttes, de som går, ved Gravlund i Tromsdalen kl. 1300 og de som triller starter fra Turistveien, det er buss 26 som går til Gaustaveien, der må man av og bare føle veien oppover dalen, ellers så kan man ta bil helt til skytebaneparkering og trille nedover langs veien.

 

Minda: koselig at du likte Pilates.. alltid greit å høre litt tilbakemelding om hva en syns om metoden. Det gir jo en deilig avslappende effekt etterpå når man konsentrert seg så mye på sin egen kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :) Idag fikk jeg kjøpt strømpebukser på Hennes&Mauritz samt votter og bæresko! Fant en stilit blå og gråstripet strømpebukse, så fornøyd med den også kjøpte æ to helt enkle ensfargete. Skal ta en tur på Cornelias Hus når æ reise hjem te Trøndelag 29.september - 12.oktober tenke æ å shoppe noen IdaT strømpebukser =) Si fra om noen vil at jeg skal kjøpe med noe!

 

Har mailet babysang-damen i forhold til om jeg kan gå litt før de dagene det er bra babykino, dumt at det kræsjer! :) Men høres gøy ut med babysang, har en venninne som har gått på det.

 

Vi kan være interesserte i babymassasje-kveld :) Men det er Kent-Rune som gjør det her i huset, kan han være med?

 

Kan ikke alle møtes ved gravlunden på fredag? Er det ikke mulig å gå derfra med vogn? Hvor kjører jeg i tilfelle for å komme te skytebanefeltet?

 

Skal vi møtes på Sånn imorgen klokka halv to? Dere som er på kino kan komme etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med på kafe etter kinoen, Elise og Susanne! Synes det sto at kinoen varte 1,5 time.. noe sånt.. Kafe i 13.30 tida da. Høres det ok ut?

 

De ville ha meg bort på jobb til fredagskaffen på fredag, så med mindre det blir knall vær blir det nok det istedet for tur på oss. Vi har vært der borte et par gangr etter Iver kom tilverden. Rart hvor fjernt det har blitt å gå på jobb. Føler seg som gjest på egen arbplass så lenge en ikke deltar i det daglige.. men veldig hyggelig å hilse på kollegaer.

 

Mange her som er flinke til å finne på ting.. sløver mine egene kreative evner? vi er i alle fall intressert i babymassasje;)

 

..og heldigvis bedre stemning her idag enn igår;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei...

 

Da va vi kommet fra Harstad, va godt å komme hjem til sitt... :-) Enig med flere hær, de vokser fort.. Måtte pakke bort en go del klær hær når vi kom heim, som va blitt for smått til Elias...

 

Bare et spm, når dåkker har ungan i bilstolen i bilen å dåkker e ute å kjøre... Sitte dåkker bake lamme ungen i baksete når samboer/mann e med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E det noen som kunne tenkt sæ å møtes på cafe litt før?? Æ må hente sigurd, å da bli det seint for mæ å først komme te byen da.. Æ klare liksom ikke bestemme mæ for om æ vil på kino eller ikke, har mer lyst på cafe æ!! =) Så om noen har lyst te å møtes i 12 - tia så hadde det vært knall!! Æ bli gjerne ei god stund da, va bare at å møtes 1330 så må æ kjøre 15.. Så bli litt lite tid kjenne æ.

 

Må innom cubus å kjøpe noen ullbodya å strømpebukse, kjenne jo no at det e blitt såpass kaldt at det må til.

Å kan skrive under på Kari Anne om at pysjen på nøstebarn e hærlig!!! Den e for stor te snuppa enda, men vi har brukt den litt utapå klean no å den e bare så myk å god..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kor du har handla, Tone...interessant, interessant.

 

Oja, man kan jo dessverre ikke alt få med seg, tror det er lurt for barnas skyld enten være med på babysang den dagen eller babykino. Sterke intense inntrykk uten noe pause...nåja... vet ikke - bør man kanskje tenke på litt.

 

Trilletur til lavvo bør gå bra fra Gravlund, du/dere har jo gode hjul på vogna som tåler litt steinet veier...men det er en bakke som kan være tungt å gå opp, så da er det bare å knipe igjen og "inn med navlen". Det er som KA sa, lettere å trille nedover veien fra andre siden...men men.

Kan æ sitte på med deg Tone?

 

På babymassasje er det vel det samme hvem av foreldre eller om begge er med. Skulle bare høre om det er interessant å ha og hvor mange i så fall som er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer på Sån kl 1330 imorgen. Ville gerne komme 12, men tror det blir for længe for gustav at være på cafe ;-), men melder fra imorgen anette, når vi har fået en fornemmelse af dagsformen.

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...