sommer2012? Skrevet 28. august 2008 #1 Del Skrevet 28. august 2008 Ta meg den friheten å åpne ny tråd.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138563475-troms%C3%B8jenter-28august/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommer2012? Skrevet 28. august 2008 Forfatter #2 Del Skrevet 28. august 2008 ...og her har det vært turdag på Kjølen, med jenta i ergoen. Fint at de fleste har anskaffet seg den nå. Kan ikke vi ha noe Bærtur snart...altså uten vogn da? Hadde vært gøy. Ang. borte fra baby, Tone: greit for meg å være borte noen timer når faren kan passe henne, evt. en annen kjær person, har ikke vært borte mer enn 3-4 timer. Har lyst å kombinere det å være mamma mest mulig med det livet jeg lever, og noen gang må jeg bortprioritere veldig mye framfor å være mamma - og det gjør jeg gjerne. Men som det sies her: vi er forskjellige og har ulike behov. og det viktigste menneske i livet ditt er du jo selv, så det må jo ikke glemmes. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138563475-troms%C3%B8jenter-28august/#findComment-138563670 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2 gull :) Skrevet 28. august 2008 #3 Del Skrevet 28. august 2008 AS: Lykke til på eksamen imårra :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138563475-troms%C3%B8jenter-28august/#findComment-138563721 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonemor 28 år Skrevet 28. august 2008 #4 Del Skrevet 28. august 2008 Takk for alle svar De var fine! Flott at dere er så positive... Men no e det sånn at Kent-Rune har klart å rote bort sitt helgapass te Døgnvill da, så han tar gratisbilletten æ fikk te fredag og kjøpe sæ dagspass te lørdag. Rart at det e mammaen alle forvente skal være sammen med babyen døgnet rundt og ikke pappaen. Han kan liksom feste, trene, dykke og leve det livet han hadde før selv om han har fått barn, hvertfall etter det første barnet har kommet. Kanskje annerledes med to barn? Men tror egentlig ikke det?! Dere som har erfaring? Kanskje det bedrer seg og blir annerledes når barnet blir større? No e de jo avhengig av oss med puppen... =) God helg alle sammen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138563475-troms%C3%B8jenter-28august/#findComment-138563980 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ebenholts Skrevet 28. august 2008 #5 Del Skrevet 28. august 2008 ja, det e jo oss mammaer og den puppen da...... Når men e maten til babyen, e de jo heilt totalt avhengig av oss. Nån ganga tenke æ at "sko ønske vi dreiv med MME isteden, bare så ikkje Magnus sko vært så avhengig av mæ", men det meine æ ikkje egentlig. Æ har gnagsår føles det som fremdeles på puppan fordi Magnus gnæg og tar spagetti-grep som æ ikkje klare å lære han av med, men såre puppa til tross, det med amming e så spesielt og sånt en unik ting å kunne gjøre, at det vil æ holde på med så framt æ bare kan!! Og da kreve det jo litt.... Og babyperioden går jo fort, det e kun en kort periode i livet, og sånn sett e det enkelt å sette litt av egne ting til side i den perioden. Men samtidig viktig å trives sjøl, og ta vare på sæ sjøl og! Min mann har vært unik til å være tilstede når han ikkje e på jobb, tatt med sæ han største på ting osv. Så sånn sett har han vel ikkje styrt med så mye anna enn jobb og unga han heller i det siste. He he, han verken trene eller dykke eller sånt da... trur egentlig ikkje det e forskjell fra da vi fikk første mann. Men han e jo meir vekk fra babyen med at han fritt kan være ute, dra på butikka eller kafe, jobbe i garasjen og sånt. Når Henrik blei litt større, og ikkje så avhengig av puppen min, har vi nok levd livet som før med egne ting like mye, æ og pappaen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138563475-troms%C3%B8jenter-28august/#findComment-138564077 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommer2012? Skrevet 28. august 2008 Forfatter #6 Del Skrevet 28. august 2008 Fint at man kan dele perm.tiden... da er det jo pappaen som får sjanse å være "mamma " Kent Rune gleder seg vel sikkert til du skal på jobb og han overtar (hvis det var slik?) ? Og nei oh nei, her er ikke livet det samme for mannen som før, langt ifra. Og så tror jeg så må man bare slår hånda i bordet og kreve likeverd...går jo ikke an at noen sitter igjen mens den andre koser seg. Da går jeg ut fra at vi ikke skal være barnevakt på fredag.Må K-R kose seg på Døgnvill! Hadde jo vært gøy å se Charlottes misunnlige blikker på vippestolen til Noah . Jada, det blir nok noen anledninger, regner jeg med. Er spent på opplegget på SATS i morn. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138563475-troms%C3%B8jenter-28august/#findComment-138564199 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonemor 28 år Skrevet 29. august 2008 #7 Del Skrevet 29. august 2008 Hei igjen! No dukka det opp en ny mulighet i forhold te Døgnvill... å ta med Noa-Nikolai dit en tur på fredag. Det er jo ingen aldersgrense på festivalen og de satser enda mer på tilrettelegging for barn i år enn i fjor. Sendte en mail te festivalsjefen og en anna i Døgnvill for å høre hvordan det var å ta med en baby i barnevogn dit. Hadde ikke trodd æ skulle få noe svar siden festivalen starter idag, men fikk en hyggelig mail tilbake fra begge to om at det ikke var noe problem å ta med baby i barnevogn og at de til og med hadde laget et stelleromstelt hvis jeg hadde behov for det! De skrev at jeg ikke kom til å bli alene om å ta med baby i barnevogn og at de solgte hørselsvern på festivalen. Så skrev de at jeg måtte huske at det ble kaldt utover kvelden, så jeg måtte ta med nok klær til meg og babyen... =) Bra service hvertfall. Vi har jo hørselsvern og utedress te Noa-Nikolai, kanskje jeg bare tar han med? Noen synspunkter? Ingen andre som har tenkt på det samme? Så holder jeg meg bare lengst mulig unna høyttalerne/scenen. Veldig bra at de har tilrettelagt for oss med barnevogn da hvertfall! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138563475-troms%C3%B8jenter-28august/#findComment-138564448 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommer2012? Skrevet 29. august 2008 Forfatter #8 Del Skrevet 29. august 2008 Hvis jeg selv hadde vært så gira på konsert hadde jeg sikkert tatt henne med. Er litt i tvil ift støynivå etc., og om det er 100% trygt med hørselsvern. Har jo selv vært på MSM med henne da hun var kjempeliten...og da var det høytaler rett inni ørene, men hun sov bare videre. I dag hadde jeg nok vært litt mer tilbakeholden, men det er bare en magefølelse, så om du føler deg komfortabel med det å ta han med på konserten, går det sikkert bra. Lytt og se signalene hans, tenker jeg. Var forresten veeeeelig tidelig opp, du Tone?! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138563475-troms%C3%B8jenter-28august/#findComment-138564819 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ebenholts Skrevet 29. august 2008 #9 Del Skrevet 29. august 2008 æ hadde med Henrik på Bukta da han va 3 mnd, på konserten på dagtid der. Han sov som bare det! Syns æ huske det va Madrugada. Hadde ikkje hørselvern engang, sto ikkje så nært scenen da. Døgnvill e jo ute det og, så man treng jo ikkje stå der det e sterkest lyd. På døgnvill i fjor va det jo mange unga, sånne for store til barnevogn, som va med fram til leggetid, så det e jo en ganske familievennlig festival. Henrik storkosa sæ på konsert der i fjor, dansa som bare det til Mira Craig. I år skal vi på hyttetur til Middagsbukt akkurat den her helga, invitert dit av tanter og onkler. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138563475-troms%C3%B8jenter-28august/#findComment-138564912 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliise Skrevet 29. august 2008 #10 Del Skrevet 29. august 2008 Tone! Jeg er veldig enig i alt du skriver i den første innlegget ditt i "noen formeninger her?" innlegget.. Men jeg synes det er stor forskjeld på å ta seg noen timer pause fra mamma-jobben, hvor man drar på kino, trening eller hva det måtte være, og det å ta seg 'en skikkelig fest'. Folk burde nå i allefall ikke få dårlig samvittighet for at de blir lei, og har lyst å gjøre andre ting av og til. Det er jo helt normalt! Jeg var nok mere utolmodig og følte det som uretferdig å måtte være matfat hele tiden sist. Men nå trives jeg kjempe godt hjemme med snuppene =) Det er jo en stor overgang fra å være fri til å gjøre hva man vil, når man vil, til det å bli mor hvor noen er avhengi av deg hele tiden! Sambo er ute på byn, eller ute med hobbyen sin av og til. Og det er helt greit, for jeg synes egentlig det er deilig å slappe av alene på kveldene av og til med min hobby. Og jeg savner ikke egentlig bylivet. Om jeg får velge, så er jeg heller hjemme. Orker ikke tanken på å kaste bort en hel helgedag på å sove og være fyllesyk! Men jeg går gjerne ut en kveld å deler en flaske vin med ei venninne, eller noe i den duren ;-) Men vi er jo alle forskjellige, og det er jo viktig at vi gjør det vi trives med. For som du sier Tone, "for at babyen skal ha det bra må mor ha det bra"... Det ble litt langt det der... Men poenget er vel at jeg synes ikke folk skal ha dålig samvittighet for å ha lyst til fritid =) Ha en fortsatt fin dag jenter! PS!! Håper eksamen gikk bra AS=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138563475-troms%C3%B8jenter-28august/#findComment-138565211 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surgodis Skrevet 29. august 2008 #11 Del Skrevet 29. august 2008 Heihei! Har fått skrikerunge:/ Så er det noen som har kiropraktor eller noen andre å anbefale? fra å ha en rimelig fornøyd unge som tok kveld i 20 tia å sov i 4 tima,puppa å sov vidre 4 tima osv..SÅ har æ ei som skrik fra kl 16 ca å til 23-24...Litt pausa innimellom..Men noe er i gjære for å si det sånt. Utilpass etter mat e ho å. Nok mat får ho.Va på veiing i går å da hadde å lagt på sæ 840 g på 20 daga. Må si oss fornøyd med det. Drikk amme te og fenikelte.Å har prøvd å gi ho fenikel te å. Men bare en gang.Så vet ikke om det hjalp. Drikk ikke kaffe,sort/frukt te eller brus. Spis forsiktig åsså så vet ikke ka mer æ kan gjøre.. Har fått låne mæ en mei tai,men ho e vel for lita for det enda eller?? (født 5 aug). Har bet. på gang i skuldra/nakken etter ukas skriking..Så må ordne bæreavlastning fort.... Elin Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138563475-troms%C3%B8jenter-28august/#findComment-138565346 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliise Skrevet 30. august 2008 #12 Del Skrevet 30. august 2008 Elin Det er ganske vanlig at de er utilpass og litt ekstra kravstor en periode i løpet av døgnet, og gjerne på ettermiddagen/kvelden. Snuppa mi har og vært sånn. Krever ekstra mat og bæring, og sliter med å få bæsja fra rundt 16.00 til 24.00. Snuppa her er ca en mnd eldre, og det har begynt å bli bedre nå. Hun skriker ikke like ille når hun må bæsje på kveldene lenger, men hun jobber skikkelig med å få det ut! Men hvis pia di skikkelig skriker hele tiden, så er det jo noe som ikke stemmer. Kan ikke anbefale noen spessiell kiropraktor, men har hørt mange som har fått god hjelp hos dem! Så ring og få sjekka ut om det kan være noe de kan hjelpe deg med. Ellers så hjelper jo de vibrerende vippestolene. Og bære selvfølgelig.. men det blir jo slitsomt i lengden.. Du kan bruke MT'en, sjekk bruksanvisning på www.tettinntil.no. Håper det ordner seg snart.. for det der høtes slitsomt ut! Nå var sommeren definnitivt over =( Hater at det er sånn her vær i helgene..................... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138563475-troms%C3%B8jenter-28august/#findComment-138571526 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nætte;mortil2 Skrevet 30. august 2008 #13 Del Skrevet 30. august 2008 Ja Tone, her i huset har vi hatt en del runda på det at mannen kan bare si :æ fær ut i båten en tur, eller æ fær te naboan en tur... Han hadde litt trøbbel da Sigurd kom for å skjønn at det va tungt for mæ å vær aleina hele dagen, å så når han endeli kom hjem å kunne både avlaste å vær selskap, så for han ut!!! Men han tenkte rett å slett ikke på at det va sånn, så det ble bedre etterhvert. Vi måtte ha en ny runde på det no når Ingrid kom, for han va omtrent ikke tilstede her å fikk ikke bli kjent med ho i det hele tatt.. No har vi jo mye å styre med her ute, så klart han må gjøre en del ting på huset å sånn, men av å til må man prioritere litt annerledes... Æ kan bare skrive under på de over her som si at man må nesten gjøre som man føle for! Æ kose mæ ilag med mine små, syns det e så godt å ha dem, men kan å føle mæ aleina, å treng å møte folk! Derfor syns æ det e kanon å kombinere!! =) Møte dokker å ha tuppa ilag med mæ!! :-) Elin: Ingrid hadde å en periode fra ho va sånn ca 3 uke te ho bei ca 6 kor det enkelte kvelda å netter va mye gråting.. Æ bar å bar å byssa, å følte mæ rimeli maktesløs te tider. Men så gikk det plutseli bare over.. Så om det va nåkka som måtte modnes eller ka, det e ikke godt å si. Men enig med Elise, hvis ho bare gråt å e utrøstelig, så ta kontakt med kiropraktor eller fastlege (må man ha henvisning?) og få ho sjekka! Kan jo være så "enkelt" som at nåkka e litt skjeivt å treng oppretting.. Eller nåkka som må modnes å bare må ha tid.. Vi har ergosela å den e å god å bære i, men håpe du får til MT sånn at du får avlastning. Om noen har lyst å gå tur i skog å mark med sele, eller på sti med vogn (bare det ikke e asfalt å helt flatt) så vil æ gjerne være med, for treng å komme mæ på tur! E veldig fint her å gå opp te Skulsfjordvannet, men e jo langt for dokk å kjøre. No har vi fått satt inn verandadør i stua, sørvendt!! Så no får vi nyte sola litt mer.. Idag skal Ulf å pappa sette inn to sånne smale vindua attmed døra, så det bli spennanes å se korsn det bli te slutt. Ingrid ska no vennes på å sove i senga, så no bli det bare senga ei stund framover, å vogna kun hvis æ skal nåkka.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138563475-troms%C3%B8jenter-28august/#findComment-138571725 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surgodis Skrevet 30. august 2008 #14 Del Skrevet 30. august 2008 Hadde det bare vært sutring, urolighet å litt skriking så hadde det ikke gjort så alt for mye.Men ho margeskrik. I natt så kom jentungen å spurte om æ hadde øreproppa slik at ho fikk sove. Bynte tidlig i denne uka med skriking i forbindelse med mating. Styre å skrik maasse etter mat. Får opp luft,men hjelpe ikke så mye. Sover kortere lura å ligg gjerne bare å slumre med øyan litt åpen enn å sove godt å lenge som ho har gjort før. Fikk lånt mæ et elastisk bæresjal i går å det funka første gang æ prøvde det. Ho sovna av i17 tia å etter 3 kvarter ca så la æ ho på soveplassen i stua.Å der sov ho til kl 21.30 å da vekte vi. 21.45 bynte skrikinga å ho holdt på til kl 1 nesten.Sjalet hjalp ikke å sidn æ har så ondt i nakken så var det uaktuelt å gå å bære på ho. Så la oss i senga å så måtte æ ligge å "riste" på ho.Roa sæ innimellom å så starta hylinga igjen. Vil overhode ikke ha pupp,selv om ho ligg å gape etter den. Blir rasanes om æ prøve på å gi ho den. Vippestoln håpe æ å ber om at kommer fram på mandag.Ble sendt fra oslo for 2 daga sidn..Men ikke kommet fram enda.. Trur æ ringe legen på mandag uansett.Syns ho surkle litt i brøstet å. Å så skal æ be om henvisning til manuellterapaut eller noe. Ei uka med skriking e nok for min del. Særlig sidn samboern jobbe på de tiden ho e urolig.... Har dokker hørt noe om minifom dråpan?Høre enkelte sir at de ikke e bra å bruke sidn de innehold parabena som har gitt nedsatt sædkvalitet hos guttemus..Så bør ikke gies til gutter.. Men tenker at siden jeg har jente så har sædkvalitet lite å si?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138563475-troms%C3%B8jenter-28august/#findComment-138572110 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AS og lillemor=) Skrevet 30. august 2008 #15 Del Skrevet 30. august 2008 Hei hei jenter =) Tusen takk for lykkeønsker mht eksamen. Skal love dere at jeg grua meg stort, særlig siden sensorene var veldig unge. De skulle vise seg å være veldig trivelige! Eksamen gikk bra, selv om jeg skal innrømme at jeg føler jeg kan pensum mye bedre enn det jeg fikk uttelling for. Men men, hodet mitt er jo i grunnen ikke kommet seg helt tilbake til normalen etter fødselen. Merket det godt hva angår å ordlegge meg under eksamen. Men men ,.. det går seg til ! Er alt i alt fornøyd. Avla to tunge eksamener som høygravid og fikk tatt siste igår. Alle med gode resultater, noe som er veldig godt!=) Håper jeg får møtt dere på treff en dag snart =) Er det slik at alle treffene er på dagtid? Da må jeg isåfall se når det passe mht skolen. Tone : Helt enig i det som skrives overfor her. Dra på festival du og kos deg! må si jeg er imponert over at de som jobber med festivalen svarte deg på mail så fort!=) supert=) Synes det er så flott når det tilrettelegges for mødre med vogn og andre som må tenke på det praktiske med slike arrangementer. Hva angår det å forlate hjemmet, så er jo jeg dessverre i en anna situasjon enn dere. Jeg er jo borte fra aline 8 timer hver dag, og det merkes godt. Det er liksom INGENTING som får holdt meg hjemmefra i det skoledagen er over. Fyker hjem i ei faderlig fart!! Da lager jeg som regel middag, og så er jeg sammen med Aline og Kjetil resten av ettermiddagen og kvelden. Kjetil får da avveksling, og det er bra for han =) Han jobber en kveld i uka, og det er faktisk veldig herlig. Han får kommet seg ut hjemmefra og vært sosial med gutta på jobb, og jeg får være alene sammen med Aline =) Så... kjønnsrollene er veldig bytta om på her i gården. Føler jeg har masse frihet, men den brukes på skolen. Tenker som så at jeg MÅ være effektiv når jeg er på skolen, for det er jo tross alt derfor K er hjemme i permisjon. Så, ansvarsfølelsen er forsterket hva angår skolen og motivasjonen stiger i takt med det. Selv om K er hjemme på dagene, er vi begge veldig opptatt av tid sammen som en familie, men også at vi hver for oss skal få drive med våre hobbyer!=) Ja, og så får vi kjærestetid sammen på kveldene når Aline legger seg. Tror det er viktig det =) Nå skal det sies at tiden jeg har hjemme på ettermiddagene og i helgene, er hellig for meg Kvalitetstid =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138563475-troms%C3%B8jenter-28august/#findComment-138572132 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AS og lillemor=) Skrevet 30. august 2008 #16 Del Skrevet 30. august 2008 Elin : Håper plagene til snuppa avtar!! må være fææælt når det står på i den grad dere opplever! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138563475-troms%C3%B8jenter-28august/#findComment-138572148 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommer2012? Skrevet 30. august 2008 Forfatter #17 Del Skrevet 30. august 2008 Hei Elin! Ja, kan være noe skjevt, så du kan få deg en time hos manuell terapeut. Da trenger du ingen henvisning fra lege. MT har en særordning. Har fått anbefalt Sjølund fysikalske på barn med kollikk. Jeg har selv utdanning i fotsoneterapi som hjelper godt hos babyer. Jeg bruker det på C. og hun har ikke de store plager, magen tømmer seg godt etter massasjen. Sjekk ellers postkassen din, har sendt deg en mail. Ang. babysats: bra opplegg med god plass i salen, noen øvelser som er utfordrende for de som nettopp har født, men man bestemmer jo selv. Man bør ha trent litt før eller be om ekstra oppsyn fra instruktør for å unngå ryggproblemer etter trening. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138563475-troms%C3%B8jenter-28august/#findComment-138572223 Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Petrine- Skrevet 30. august 2008 #18 Del Skrevet 30. august 2008 Hei og hopp! Da var det helg igjen! Synes ukene går alt for fort! Jeg synes ikke man skal ha dårlig samvittighet for å ønske seg tid for seg selv. Jeg nyter hvert øyeblikk alene når ungene sover eller jeg omså bare tar meg en tur på butikken alene. Jeg hadde en nedtur da jeg fikk J for tre år siden, hadde jo brystbetennelser i ett og i tillegg syntes jeg ikke det var så veldig stas å bli mamma. så A måtte tidlig ta mye ansvar for henne da. Og det tror jeg har ført til at han nå skjønner at det er tungt å være alene med baby eller større barn. Jeg har knapt hvert alene med de to. Og om han skal noe så drar han ut etter at J har lagt seg. Han trener jo flere ganger i uka, men ikke før etter kl halv ni. Nå er han ute med Kajakken og J er på bytur med onkelen sin. Og jeg koser meg med husarbeid, kjedelig :-( Jeg er gjerne med å gå opp til Skullsfjordvannet. Jeg har bil noen dager i uka, og da kan jeg godt kjøre. Har plass til en mamma med baby i bilen. Så hyl ut om noen vil sitte på. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138563475-troms%C3%B8jenter-28august/#findComment-138572404 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2 gull :) Skrevet 30. august 2008 #19 Del Skrevet 30. august 2008 Hørte de på apoteke sa at helsetilsynet (ja mene d va de) som hadde sagt nåkka om at man ikje sku bruke de minifom dråpan.. Men helsesøstra sa at vi bare sku bruke dæm.. Brukte dæm av og te når Elias plagdes me magen! Men kunne man ikje bruke sånn malt og? Kor får man kjøpt d, kor mye ska man ha? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138563475-troms%C3%B8jenter-28august/#findComment-138572546 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliise Skrevet 30. august 2008 #20 Del Skrevet 30. august 2008 Malt får du kjøpt på vanlig daglivare foretning, du finner det i området med teen tror jeg... I allefall på obs. Du kan bruke 1-2 tskjeer per dag, men kan jo fordele det på flere flasker om så... Elin Hvis du drar til legen, så be han sjekke om det kan være ørebetennelse. Det er hvist veldig vanlig at de små får det- Symptom er at de ikke vil ligge, for tryket i ørene er værre da, enn når de blir bært eller sitter mer oppreist. Ellers så kan det jo høres ut som kolikk stakkar =( Den kommer som regel snikende etter 3-4 uker, og varer til de er 3-4 mnd. Og det er det vanskelig å gjøre noe særlig med. Men få deg time hos lege, så har dere i allefall fått prøve det som er å prøve. Huff, misunner deg ikke, for jeg vet hvor tungt det er! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138563475-troms%C3%B8jenter-28august/#findComment-138572834 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2 gull :) Skrevet 30. august 2008 #21 Del Skrevet 30. august 2008 Nættemor: Du har jo hadd dåp te gutt, kordan blomster hadde du da? Oppsatsa eller? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138563475-troms%C3%B8jenter-28august/#findComment-138573129 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonemor 28 år Skrevet 30. august 2008 #22 Del Skrevet 30. august 2008 Hallo Døgnvill va bra, vi dro hjem i 20.30-tida når Kaizers orchestra spilte. Begynte å bli fullt med folk da og de begynte å bli godt i farta. hehe... Men det gikk veldig greit, Noa-Nikolai sov godt hele tida og var SÅ søt med hørselsvernet på! Æ likte SATSbaby kjempegodt, håpe det e flere jente som hive sæ med på det etterhvert. Er hver tirsdag og fredag kl. 11.30 på SATS Langnes og hver mandag kl. 11.30 på SATS i byen. Veldig godt tilbud! Koste ca. 370,- kroner i måneden å være medlem tror æ. Hvis man går på alle timene blir det ikke ille timepris Æ skal hvertfall prøve å gå. Grei måte å komme seg i form etter fødselen igjen og så kjekt å kunne ha med babyene, vi kan amme og skifte bleie i salen. Alle i samme situasjon. Fra de er 6 måneder gamle kan de være i MiniSATS. Æ bli gjerne med å gå opp te Skulsfjordvannet - går det an med barnevogn? Kan godt kjøre te dæ Annette og har også plass te en mamma med baby i bilen. Det hadde vært koselig en dag! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138563475-troms%C3%B8jenter-28august/#findComment-138573680 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surgodis Skrevet 30. august 2008 #23 Del Skrevet 30. august 2008 Kommer meg ikke inn på siden min..Er et par uker siden sist jeg kom inn der...Får bare opp feilmelding..Vet ikke hvorfor..... Kjøpte minifom tidligere i dag å det ser ut til at det har hjulpet i dag hvertfall..Mindre skriking enn de andre dagene..Men får se hvordan kvelden blir før jeg roper Hurra.... Sovna i senga vår isted.Der skal hun få ligge til hun våkner å vil ha mer pupp.Forhåpentligvis så går det smertefritt....Lov å håpe. Skal ringe legen på mandag å få han til å sjekke ører å alt annet som kan sjekkes.Så ringe sjølund. Kan jo være at noe er i klem eller noe for alt jeg vet.Hun lå jo i tverrleie store deler av svangerskapet å ble tatt med ks.Kan jo ha noe å si kansje?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138563475-troms%C3%B8jenter-28august/#findComment-138574538 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliise Skrevet 31. august 2008 #24 Del Skrevet 31. august 2008 Tone Får man lov å være med på 'prøve-time en gang på SATS?? Har aldri vært på noe sånt sted, for jeg har liksom ikke følt at jeg har hatt ork....... Men nå synes jeg nesten at jeg trenger det, hehe... 11.30, med baby 2-3 ganger i uka hørtes jo flott ut! Kanskje jeg kan bli med deg neste gang?? Dere med unger på 2-3 år... Hva gjør dere på dager som dette? Er så trasig å være ute hele dagen... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138563475-troms%C3%B8jenter-28august/#findComment-138578057 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pia&Liam Skrevet 31. august 2008 #25 Del Skrevet 31. august 2008 Hei alle sammen! Håper dere har hatt en fin helg! Tone: Så bra at det ble Døgnvill på deg :-) Støtter alt som er blitt skrevet ang. det å gjøre ting man har lyst til og gjerne uten barn. Man trenger et pusterom av og til og det er jo ikke bare vår bedre halvdel som skal kunne pleie hobbyene sine. Selv har jeg en mann som er kjempe flink til å avlaste. Han tar ofte med seg hund og barn på tur, så jeg kan slappe av her hjemme eller gjøre andre ting. Det gjør godt av og til. Og jeg tror absolutt det gavner Liam når jeg får tid til å pleie meg selv litt. En glad og fornøyd mor gir et glad og fornøyd barn. Det er nå min mening :-) Elin: Her hadde vi også endel grining og magevondt i begynnelsen, men etter at jeg kuttet ut melkeprodukter som melk, smør, ost osv. så ble det ting mye bedre. Kan jo være tilfeldig, men kanskje vært et forsøk. Ellers drikker jeg ammete og har også gitt litt direkte til Liam. Vi gikk også til anskaffelse av vibrerende vippestol og det er vel som jeg har sagt før, den beste innvesteringen vi har gjort :-) Håper ting blir bedre snart! Her har vi øvd oss med Ergoselen i helga. Ble litt grining i begynnelsen, men så gikk det seg til. Har bare brukt den hjemme, men håper på noen bæreturer i løpet av uka :-) Hadde vært gøy med et bæretreff etterhvert ;-) Ha en fin søndag alle sammen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138563475-troms%C3%B8jenter-28august/#findComment-138578816 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå