Gå til innhold

TROMSØJENTENE 20.AUGUST :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mzme: æ fant dem på Løiten lys, va ikke så dyrt for et sånn glass med dråpa.. Dem e kjempefin! Å har brukt dem litt rundt omkring etterpå å. Ska ut på jakt etterhvert for å finn resten av dåpspynten, men tenker det går kjapt sia æ ska ha det såpass enkelt.

Jau, får se ka som skjer med treff idag for min del, her e det full fart.. Vi prøva å få tak i døra å vinduan som ska settes inn i stua i helga, men butikken e jo så trææææg.. Dvs Ulf prøva!! Hehehe!

Hei jenter!

Ser det er flere av dere som har gått til anskaffelse av vibrerende vippestol ;-) Det er den beste innvesteringen vi også har gjort.

I tillegg kom Ergoselen i posten i går, så nå gleder jeg meg som en unge til å teste den ut!

Liam elsker å henge på mamma´n sin, så jeg håper han blir å like bæreselen. Kan jo være greit å gi armene litt fri av og til :-)

I tillegg begynner lillemann å bli ganske mye å dra på. Var på 6 ukerskontroll i går (selv om han nå er 7,5 uker) og da veide pluggen 6,5 kg. Så jeg begnner å få bra armmuskler ;-)

Ellers har Liam satt ny soverekord. I natt sov han 7 timer i ett strekk. Bare gav ham sutten et par ganger. Utrolig at han ikke våknet og ville ha mat. Normalt spiser han hver 2-3 time. Men jeg klager ikke.

Etter å ha spist litt i 6 tiden, så sovnet vi igjen, så i natt har jeg sovet sikkert 8 timer og det er jo bare så godt. Det er vel lov til å håpe at det skjer igjen en gang :-), selv om jeg tviler på at det blir altfor ofte.

Mulig han var overtrøtt etter å ha blitt undersøkt av helsesøster, barnelege og to studenter, i tillegg til lang trilletur og bading :-)

Ellers så håper jeg å komme meg på treff til uka. Eller en trilletur om noen har lyst..?

Er og går mye rundt Prestvannet ettersom vi bor like ved :-)

Deilig med litt mosjon!

Noen som har tips til hvordan man effektivt kan trene opp magen igjen? Bør man vente litt, eller kan man starte nå?

Har så lyst til å ikke se gravid ut lenger...Holdt liksom med 41 uker :-)

Ha en fin dag i sola jenter!

Håper vi sees snart!

Heisann!

Kom over denne:

"En baby gjør kjærligheten sterkere,dagene kortere,nettene lengre,bankkontoen mindre,hjemmet lykkeligere,klærne mer flekkete,at fortiden blir glemt og at fremtiden blir verd å leve for." ukjent

.......

Flott å høre at det er glimt av sommer i tromsø! Kos dere i sola!! Vi koser oss i Ås: Iver har fått hilse på familie og venner, vi går fine turer, plukker sopp! og koser oss. Iver har sovet unormalt mye de siste dagene, men tror rett og slett at han har behov for å stenge litt av - mange nye inntrykk. Og jeg som trodde at vi var blitt venner med vogna, det er bare tull... Så lenge leve bæresjal;)

Vi er forresten også fan av vippestolen vår. Savner den nå.

Lurte på en ting: Dere som er ferdige med dåpen, hva snakket dere om på dåpssamtalen?

Fint sitat Minda!! :-)

I dåpssamtalen pratet vi om alt mulig og ingenting... egentlig... Presten spurte om vårt forhold til kirka og hvorfor vi ville døpe ungen. Så informerte han hva Grønåsen kirke kunne tilby, blant annet barne/babysang, kafe, kor osv. Så fikk vi utlevert "beviset" til fadderne samt et annet hefte. I tillegg kosesnakket vi om ferieturer, jakt osv. Hyggelig og pratsom prest som ville prate om mye rart:-)

DEILIG vær i dag! Hadde en fin trilletur til Jekta i sola, men var så sliten etterpå at vi måtte busse hjem Formen er ikke så bra lengere... :-p

Jeg lurer også på hvordan trene magen. Prøver å ta noen sit ups hver dag, men ofte er sofa en bedre plass å være i... :-) Jeg trener i allefall de skrå magemusklene, vet ikke helt når man kan begynne å trene de rette. Har prøvd å google litt etter treningsprogram for nybakte mødre, men finner ingenting på nettet.

Hei hei jenter =)

På dåpssamtalen spurte presten om hvorfor vi vil døpe Aline. Og, om vi visste hva dåpen betyr for kirken. Måtte vel bare innrømme at noe flott svar på det sistnevnte, hadde vi ikke. Hehe.. fikk ellers innføring i hva som skulle skje på dåpsdagen osv. Vår prest var student som var sommervikar. Genialt. Aline var den første ungen han noen gang har døpt. hehe..

Her er det eksamen i morgen. Muntlig eksamen, som jeg ikke fikk tatt før sommeren. Gruer meg som en gal, men men.. i morgen kl 1030, er det over uansett=)

Håper dere koser dere masse i finværet =) Vi skal hjem til Harstad i morgen. Har egentlig lyst til å være litt " egen", kose meg med Aline og sambo her alene i helga. Men men... Får vel dele de med familien hjemme.. hehe=)

Annonse

Heia alle sammen :) Å, så fint sitat Minda! Artig at sånne bidrag blir skrevet her! =) Idag har vært en innholdsrik og fin dag - først behandling på manuell terapi, så lunsj med en venninne ute på Kaffebønna, babykino med Lyanne&Mats Jesper som er 4,5 måneder tror jeg og kafè på Meieriet etterpå og så trillet jeg til Giæverbukta og tok bussen derfra hjem. Deilig siden det var så fint vær! Gry-Hege og Alvin Johan var også på babykino med mannen/pappaen. Bra film. Ikveld skal vi på Dolly`s å spise pizza med dykkerklubben også kommer David, en kamerat fra Oslo på besøk ikveld. Han blir te mandag og skal på Døgnvill sammen med Kent-Rune. Æ kunne også tenke meg å dra på Døgnvill, har fått gratis billett av søsteren te Kent-Rune som jobbe i Bakehuset te fredag. Men har ingen som kan passe Noa-Nikolai, alle skal jo dit selv. Så må vel holde meg hjemme. Lørdag er det grilling og fotballturnering her på Storelva, det bli koselig også skal æ på jentekveld te Hildegunn, ei venninne på Solligården på kvelden og ligge over. Kanskje jeg tar meg et glass vin der.

Synes dere det er helt forkastelig om jeg hadde dratt på Døgnvill en tur? Hvor mye er dere uten babyene deres? Jeg tenker å starte å trene litt på SATS nå etterhvert, kanskje en time i uka der Kent-Rune er hjemme med Noa-Nikolai og jeg trener. Trenger litt tid for meg selv også uten å være mamma, synes det er godt de gangene jeg har gjort det! Igår var jeg og Kent-Rune en time på teater mens tante Malèn og onkel Trond passet Noa-Nikolai. Det var supert, Pan er et fantastisk teaterstykke, anbefales på det sterkeste nå når det blir satt opp på Hålogaland teater i september!

Klem fra en sommerglad Tone!

høres ut som du har hatt en kjempe fin dag i dag:) kor du får all den energien fra?:) her har æ hatt besøk av pappan min, så han har kosa sæ me lille pia..e så sjelden han får se ho for han jobbe dsverre i polen... så syns d e så fint når han får kosa sæ me ho:D

no ska æ få sport om d æ sku ha sport om leeeenge:) når ho ennå får mme me omega 3, treng ho da tran? ho e jo snart 6 uke så bør jo bynne å gi ho d, viss ho treng d... å kor lenge blødde dåkker ette fødselen? å katti kom da mensen? har egentli slutta å blø sånn ca.. så lure på om æ kan bynne å vente mensen snart...

Pusi: Ja skjønne at d må være koselig før han, sia han ser ho så sjelden..

Ja har forstått at d e så forskjellig me den mensen.. Æ fikk min etter 8-9 uke :( Men i følge de på lægesentret kunne d ta 5 mnd eller mere før æ fikk den til bake igjæn, sjøl om æ har hadd den en gang allerede etter fødseln...

Gir Elias D-dråpa, tran va ikje så popluært hos han etter at han hadde tatt d nån daga...

Tone: Det e veldig individuelt kor mye man har behov for å være borte fra de små. Æ kan jo bare snakke for mæ sjøl, å æ har overhodet ikke nå som helst behov for å være borte fra hverken ho Ingrid eller Sigurd. Men når du kjenne at det e greit så e det jo greit!! =)

Vi kom oss ingen plassa i dag.. Bei bare tull her for Ulf sku hent døra å vinduan vi ska sett inn i stua i helga, men så fikk han ikke tak i mannen på butikken å så fikk han tak i han ti på 12, å så bestemte han sæ likevel for å ikke hente!!!!!!!!! Jaaaaaaaa hurra..... :-( Så vi bei bare heime, å ser fram te å få morfar hit! :-)

Tone: Æ e sånn type mamma som e overbevist om at æ e en bedre mamma når æ prioritere å være litt for mæ sjøl og "være bare mæ" innimellom, det gir mæ overskudd! Æ trene f.eks aktivt agility med hunden min, og har allerede vært to treninge i Kroken uten barn. Bare et par tima da, fordi æ har vært usikker på om Magnus tar flaske, og kor mye æ treng å pumpe og sånn. Men no når æ veit han gjør det, og æ har pumpa ut litt som ligg i fryseren, kommer æ til å dra på flere hundetreninge aleina. Æ syns og det e gull verdt å få gått noen tura i naturen med hunden, uten baby, så det prioritere æ så framt mannen min e hjemme, godt for både psyken og fysikken! Og det å trene opp kroppen igjen e jo veldig viktig!

Så på spørsmålet ditt om vi syns det e forkastelig om du drar på døgnvill, så syns æ absolutt ikkje det!! Noa Nikolai tar flaske, så da e det bare å kose sæ om du finn noen du stole på som kan passe han sånn at du kan dra, synes æ! Så får han ei bli og fornøyd mamma når han treff dæ igjen :-)

Man skal gjøre det man syns passe for sæ, syns æ. Føle man for litt aleinatid, skal man ha det, og føle man sæ best lamme ungan, skal man være lamme dæm!

Æ synes det e heilt hærlig æ, å ha små "pausa" fra ungan, bare sånn som no, når begge guttan mine e lagt, æ storkose mæ aleina, med stillhet, PC, druer og spekeskinke. Gjett om æ savna spekemat da æ va gravid!!! Og æ nyt følelsen av å være søkkanes fornøyd med mæ sjøl etter å ha vært aleina med ungan fra i går kveld, holdt husarbeidet under kontroll, vært ute og aktivisert han største og hunden på blåbærtur i ettermiddag mens Magnus sov i vogna, bada begge guttan og fått de i seng.

Pusi: mensen kan dukke opp katti som helst, no eller om et år.... man veit aldri :-) Det om tran veit æ ikkje.

Lykke til på eksamen, AS!

Pia: Bak på treningsmatta æ nettopp kjøpte fra sjarmtroll, sto det treningsøvelsa for nybakte mødre. Og i bøker om graviditet og barselperiode pleie det vel også å være tips? Mageøvelsa e vel greit så lenge man føle man har fått kontroll på bekkenbunnsmuskulaturen, har æ blitt fortalt. Ellers e "planken" og "båten" greie øvelsa for magen, ikkje bare situps. Sist opptrening etter svangerskap trente æ "planken" en del bare mot et bord, ikkje nede på golvet, etter ordre fra kjersti Strand, va visst bra for bekkenet.

Ellers e vel Elke den rette å snakke med om trening... ?

har åpnet ny tråd, men kan gjerne svare på det med trening: har nettopp begynt med nybegynner pilates, som jeg kan anbefale alle dere... om på sats eller andre senter som driver med det, men start fra starten, jenter... ekstrem viktig for ryggen å ha kontroll over bekkenbunn og de dype magenmusklene først, før man legger opp til tunge plankeøvelser o.l...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...