Gå til innhold

TROMSØJENTENE 20.AUGUST :)


Tonemor 28 år

Anbefalte innlegg

Hei! :) Laget en ny tråd æ! Har lagt ut hjemmetreff på tirsdag (26.august) klokka 12! Håpe dåkk vil ta turen te Storelva! Har parkeringsplasser både foran og bak huset, ellers går buss 42 hit. Gå av på Mølnenga busstopp (nest siste stoppet), og gå litt tilbake så går det sti rett opp te huset. Kan være litt småekkelt med barnevogn akkurat opp den første bakken, men det går veldig fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei=)

 

Flott med ny tråd=) Passer godt med ny tråd når det er over 100 innlegg.

 

Tone: Ååååh.. hadde vært trivelig å kommet meg på treff til deg! Skal se om jeg får rydda unna noe skolearbeid til da og kommet meg avgårde =) Kjører isåfall..

 

Her har Aline vært på 6 ukerskontroll, ja selv om hun er 7 uker idag da..hehe=) Hun veier nå 5035 gram, så det er opp nesten 1,5 kg siden fødselen. Ja, og var 58 cm, til forskjell fra 51 ved fødselen. Greit å få full sjekk, selv om vi selv føler hun har det bra, vokser, trives og følger utviklingen. Veldig greit å få det bekreftet, og ikke minst.. veldig greit for meg å ha hjemmedag idag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å flott Tone! Æ e me!! =)

 

Jada, her e heimen invadert.. MEN!! Æ har Ingrid på mi side!! Ho sov lenge i dag, vi sto ikke opp før kl 10, å da va de allerede gått ut her for å hjelp til med vedhogging å alt.. Så no har æ lagt ho i senga (tar vel tre sek no før ho ropa på mæ igjen) å laga mæ en kopp te. Ska jo ut æ å, men vogna ligg i bilen å æ lika ikke gå fra for å hent den. Å så har æ jo da unnskyldning for å vær aleina inne....... :-)

 

Æ sa vel fem setninge eller så i går, va ikke plass te mer, for lydnivået øka med 460% når de e her.

 

Takk for utrolig trivelig treff i går!! Får jo ikke snakka me alle når vi e så mange, men æ satt flere ganga å bare så på alle mammaan å babyan å kosa mæ!! Syns det e så flott!!! Vi e no en kjekk gjeng syns æ! =)

 

Nei ska se om æ får kasta igang en vaskemaskin før ho ska opp igjen, ho har jo de her superkortluran sine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei...

 

Fint me ny tråd..

Hær har Elias sovet godt de siste nettern, håpe d hold sæ.. Ikje begynt me læggerutina enda, så får ta d etter ferien!! Går vell greit d!

 

Ja e så fint å se at de går opp i vekt og at de veks og trives...

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig treff i går- dåkker e no en hærlig gjeng med jente! Så har vi jo nåen hærlige unga også da!! :-)

Kommer sikkert til dæ i neste uke Tone. Kjøre i så fall... Men trur ikkje æ skal på Ban Thai i morra. E ikkje så glad i maten der. Men smak og behag da :-)

 

Anette- lykke til me svigers på besøk! Går nok fint skal du se:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhh kor deili!! første gang ho sover i vogna si når faren e på jobb!:D å d e andre luren hennes, første va på mæ da.. men da lå vi begge å såv:)

 

glede mæ t æ åsså kommer mæ på treff å får troffe dåkker å ungen dåkkers:) bynne å bli ei stoinn sia sist no...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig fint treff, Janne. Glad at jeg var der, trivelig med så mange små i samme alder.

Ved treff hos Tone kan dere gjerne bruke parkering hos hos og. Samboern kommer først i 4 tia så da er plassen ledig til da.

Ang. babysvømming: kurbadet åpner varmtvannsbass i slutten av september. Jeg satser på å gjør det der. Svømmeskolen har ikke så bra kvalitet, det er alt for mange folk i bassenget og lite oppfølging derfor + at de er ganske dyrt.

Kanskje vi er flere å kan få til noe i åpningtiden til kurbadet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Ja, takk for kjempekoselig treff i går :-) Kjempeglad for at jeg og Oskar har en så fin gjeng å møte i permisjonen :-)

 

Vi har også vært på kontroll i dag. Oskar har lagt på seg hele 2 kg siden vi reiste hjem fra sykehuset!! Han veier nå 6,2 kg og er 59 cm lang. Stor, fin gutt vi har :-) Legen mente han har litt eksem, og det ser jeg jo han har. Så da får vi håpe på at resten av atopisykdommene holder seg langt unna! Ellers var han veldig imponert over sjalet mitt :-) Kjempetrivelig helsesøster også. Ser ut til at vi havner i samme gruppe As :-)

 

På tirsdag skal jeg på etterkontroll etter fødsel, så da blir det ikke treff på oss. Er det noen som er med på Jekta neste torsdag? Da har jeg bil, er så kjekt å kunne kjøre dit.

 

Nå har Johanne brukt en time på middagen! Ny rekord i spising tror jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gjerne med på jekta på torsdagen, det er så kjekt å gå dit ;-)

 

Kommer gjerne en tur til deg og Tone på tirsdagen!

 

Enig med Kari Anne!

Det er kjempe fint at vi har en så flott gjeng å være sammen med fremover =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dere: veldig koselig treff igår! Mange hyggelige jenter og flotte babier. Blir spennende og følge dem fremover. De vokser jo og utvikler seg kjemperaskt!

 

Høres ut som Aline og Iver er støpt i nogelunde samme form;) Så og si identisk mål og vekt ved 6 ukerskontrollen da begge var 7 uker. 10 gram fra eller så..

 

Trodde nesten Oscar var lengre.. Synes han ser så lang ut;) Får håpe han ikke får astma og allergi. Men om han skulle få det, høres det jo i hvert fall ut som dere er superforeldre med masse erfaring på området..

 

Vi kommer dessverre ikke på treff til uka. Da skal vi til Ås!

Idag har vi vært på skattekontoret å fått fødselsattest før vi skal ut og fly. Må jo sjekke opp det etter at det blr snakk om det på treffet i går. På sas-flygninger trengs ikke id på spebarn. På norwegian må en ha. Tok "bare" en times venting før vi fikk fødselsattesten (han glemte oss av) Men så lenge en har baby har en jo noe å gjøre på mens en venter, kjekt det;)

 

Nå har gutta mine vært ute på tur i over en time. Nyter det. Visst er det kos å ha Iver hele dagen, men innimellom kjenner en at det røyner på tålmodigheten... og da er det supert med en pause.

 

Regner med at vi kommer på Ban Thai (var det den het..?) imorgen. Mange som skal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei å takk for i går :-) Kjempekoseli me så mange på treff, sjøl om man ikkje rekk over alle, som du sir Annette;-)

 

Her har d gått i ett i dag, me baby, husvasking og baking. Bursdagsfeiring her i mårra me familien. Huff kor de åran går. Man begynne å bli gammel når man ikkje vet kor gammel man blir, hehe..

 

Kos dåkker på kino å Ban Tai i mårra, satse på treff hos dæ Tone på tirsdag, blir morsomt å besøke gamle trakter. Søstera mi bodde i Mølnenga da æ gikk på Kvaløya vg skole, va ofte på overnatting der:-) Kanskje æ går av bussen ved brua å traske på den gamle skoleveien min da, mimre,mimre ;-)

 

Silja e lagt sæ, huse e shaina, "mor" har tatt sæ et lite glass vin å har tatt go'plassen i sofakroken. Deeeili!.. ;-)

 

Ha en fin kvel jente!

 

Marlen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes herlig ut med shina hus etterfulgt av vin i sofakroken :) Gratulerer med bursdagen i mårra :-)

 

Vi kommer ikke i mårra. Æ hente Johanne i den tida, så da blir det vanskelig med treff for vårres del.Like maten der godt æ, så e gjerne med en anna gang. Skal reise til Harstad i helga, så satse på litt pakking og husvasking i mårra. Greit å komme hjem til rydda hus.

 

Æ sitt nu å øve mæ på brettemetoda for brettebleia, rart for noen interessa som følge med å få barn :-) Hadde besøk av en tøybleieguru i formiddag, så da blei æ inspirert!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petrine: Når va d dåkker sku ha dåp i Harstad? Trondenes kirka ikje sant?

 

Vældi populær den kirka og mange som sku ha dåp dær framover...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var jo stor og fin gutt det der!

 

Har fått pakke fra Amerika i ettermiddag. BumGenius++. Mannen bare lo av at jeg er like entusiastisk overfor noen tøybleier som han da vi kjøpte videokamera nettopp.... Har prøvd å forklare han litt hva de forskjellige typene er men... Blir spennende å ta i bruk etter x antall vask. Håper virkelig vi blir fornøyde!! Ikke minst hun lille bestemte frøknen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Får se om jeg kommer meg på treff i morra, men tror det blir litt travelt. Tirsdag hos deg Tone høres kjempekoselig ut, jeg må se om jeg får det til, jeg har time hos legen til seksukerskontrollen, og Henrik har andre dag med tilvenning i barnehagen, men pappaen er jo hjemme. Jekta på torsdag rekker jeg ikke fordi jeg skal på noe kontroll-greier på sykehuset i et forskningsprosjekt jeg er med på, det er i ett-tida. Men det er jo så trivelig på treff at jeg vil ha med meg flest mulig!

 

Ikveld var pappaen alene hjemme med Magnus for fførste gang i over to timer mens jeg var på agilitytrening! Det gikk bare flott. Ikke så lenge jeg var vekk, men lenge nok til at min storspiser av en baby trengte en liten flaske med melk jeg hadde pumpa ut, og han tar flaska som bare det, det er godt å vite! Som Minda sier, det er kjempekos med baby, men godt med litt pause vekk fra dem og for å være for seg selv. Så på hundetreninga i kveld sprang jeg for første gang på veldig lenge, det var helt rart! ikke så mye jeg sprang da, det tåler ikke bekkenet enda.

 

Nå sitter jeg i senga ved siden av Magnus sin seng, han tar smokken veldig godt nå, og klarer derfor å sovne i egen seng på kveldene, men han er fæl til å miste smokken når han holder på å sovne,og blir urolig når han merker det, så da er det greit å være i nærheten og gi han smokken helt til han har sovnet ordentlig. tar gjerne over en halv time, men jeg foretrekker det framfor å måtte ligge og la puppen være smokken hans!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kari-Anne: Flott at vi er i samme gruppe. Tenkte som du vet på det idag, at siden O og A er født så nært og vi har samme helsestasjon, så skulle en tro vi kommer på samme gruppe =) Hadde vært koselig det! Ja, skal si han også har lagt bra på seg. Varmer mammahjertene det, ja=) Får håpe O slipp mer trøbbel med utslett ol. Men, må si meg enig i det som ble skrevet, om at dere virker som om dere har bra peiling på slike ting, Og, det hjelper jo klart på =)

 

Ble forresten motivert til sjalbruk av å se hvor godt O sov i sjalet ditt. Så ut som han storkosa seg. Fikk jo ikke sett han noe særlig pga det da, men vi får ta det igjen!=)

 

Anette : Hehe.. hører det for meg jeg, hvordan støynivået og ikke minst entusiasmen er med svigers på besøk. Hehe.. Koselig med besøk, men kan jo bli litt for mye til tider. Iallefall når en er vant til å ha det roligere. Etter en sommer med masse folk som alle skulle ha din andel av tid med Aline, var det utrolig godt å komme seg hjem. Stille og rolig, våre rutiner osv.. Regner meg at S storkoset seg med besteforeldrene på besøk og all oppmerksomheten det medfører ;)

 

Minda : Ja, den fødselsattesten, ja. Vi har enda ikke fått den vi. Ringt å purret på de, så den kommer vel plutselig. Spennende at dere skal ut å reise=)

 

Tone: Hadde jo ryddet unna slik at jeg kunne komme meg på treff på tirsdag. Ser dessverre dårlig ut for det =/// Fått time til etterkontroll, så må bare ta den. Var visst ikke så lett å velge tidspunkt eller dag der i gården, nei.

 

Anette i harstad: Håper dere koser dere hjemme! Vi tenkte oss hjem om 1,5 uke. Unngå storinvasjon her i Tromsø, så satser på å reise hjem med noenlunde gjevne mellomrom. hehe=)

 

Er det forresten noen av dere som legger barna i slik " sovepose" om nettene? Aner ikke hva det heter, men slik pose som gjør at de ikke sparker av seg sengklærne og slik. Tenker om det er vanlig å bruke slike. Ser det er tråder for å knyte de fast i senga, men det har ikke vi gjort.

Aline har i en ukes tid nå sparket seg rundt omkring i senga, så var nødt til å finne frem den posen. Arvet den og tenkte ikke på å ta den i bruk enda, for i våre øyne tenker vi at det er for tidlig. men men... en må vel se behovene ann. Hun sovnet som en stein i den, godt er det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter:)

 

Denne uka har æ å lillemor bussa å vært i byen å på besøk.

Så no kjenne æ at æ e klar for treff å alt sånn der:)

Va utrolig godt å komme sæ ut!!

 

I den siste uka så har Natalie regulert leggetia si sjøl.Så kl 21.30 så sover ho i egen seng å sover der til i 1-3 tia. Alt etter som.Våken å puppe litt å så sove i 3-5 tima igjen.Så er uthvilt å i flott form!!

Amme ho i søvn i senga mi da,men tar ikke lange tida. Å føle det e greit å gjøre det sånn enda.Ho e no bare 15 daga gammel så:)

 

Plages enda med den puppen æ plagdes med i forrige uka,men er ikke tette melkekanala.Vet ikke helt ka det e med den..Men gjør vondt inni den. Har tatt melkeprøve på unn,får svar i neste uke..Håpe nesten det e noe slik at æ kansje kan få noe for det...Grue mæ til hver amming på den puppen å timen etterpå for da er det mest vondt..Menmen..Overleve nok...

 

E nån av dokker jentene inne på facebook?

 

Hilsen ho Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten endra til mitt vanlige nick..Det æ hete rundtomkring..

CaJenne va det æ het før her inne...Ble helt feil så bort med det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia! :) Så bra at dere kommer til meg på tirsdag! Så mange som skulle på etterkontroll den dagen, fire stykker tror æ! Hehe, jaja, kjæm jo flere sjansa te treff.

 

Torsdaga har æ lyst å gå på babykino =) Men kan komme på Jekta/Polarsenteret etterpå om det blir treff der neste uke.

 

Idag har Noa-Nikolai vært så blid, utrolig artig! =) Bare smile. Fant ut at æ ikke kunne stole på bussen, kom to busser som var fulle og bare kjørte forbi. Så da måtte æ ta bilen. Kjedelig å ikke kunne stole på den offentlige transporten. Men kan være fordi videregående skolene startet idag da. Skal prøve igjen imorgen, så får se da! Æ skal på babykino, men planlegger å komme på Ban Thai etterpå!

 

PS: Hehe, idag prøvde æ å amme i tannlegestolen mens ho jobba i munnen min... Noa-Nikolai illskrek når vi var der og det var det eneste som hjalp. Etterpå lå han på magen min og fulgte med på tannlegen og munnen min og var riktig så fornøyd. =)

 

E gjerne med å bade i kurbadet og på et eller anna opplegg rundt det. Men har fått plass på svømmeskolen også! Glede mæ! Kjøpte badebukse idag, så søt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Elin :) Kult nick du har! Så artig at du har fått Natalie og e i fin form! Kommer du imårra på Ban Thai? Noa-Nikolai har no vokst ut av buksan i 56 har æ funnet ut, de rekker han til rett under kneet, haha... må nok begynne å bruke 62 ja uansett kor kjipt det e at vi har masse klær han ikke har fått brukt!

 

Æ e på Facebook - Tone Meland Myrseth! Ka hete du te etternavn?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

go kveld fra Kvaløya!

 

Lillemus ligger å snorker etter en intens plasking i basseng i kveld. Det ble tidelig kveld for henne - sover alltid veldig bra etter det.

Mor fikk seg en treningsøkt på styrke i treningsstudio for første gang.

Må si at jeg var sånn passe nervøs, for hun som ledet den timen er gangske energisk og sprek...men klarte å holde buksa tett for å si det slik...men mere hopp hadde nok ikke jeg klart uten å gå på do først.

Hvordan går det med bekkenbunnen deres? Klarer dere å huske knipingene? Noen som er flink å gjør det 3ganger dagligx10?

 

Gleder meg på den herrlige Taimaten i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Er enig med dere, det er godt å få litt tid for seg selv. Har foreløpig ikke kommet meg ut av huset alene (utenom snarturer til Jekta), men har god avlastning når mannen min og storesøskene til A er hjemme. Gleder meg til jeg kommer i gang med treningen på SATS igjen. Men må vel kanskje først forsikre meg om at A kan ta flaske...

Bekkenbunnstrening ja... Prøver å huske det hver dag, men sliter litt. Blir i allefall ikke 3 ganger daglig, Må vel kanskje bli litt flinkere, for kjenner jeg er ikke like flink til å holde meg som tidligere. Så SATS-timer med mye hopp og sprett er nok ikke aktuelt enda :-) hehe...

 

Kos dere på ban thai i morgen:-)

 

Elin: jeg heter janne brustad, bare søk meg opp på facebook og legg meg til. Kult nick du har :-)

 

Siv: har du hørt noe om barselgruppa vår og om når vi skal møtes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AS: Hehe ja e bedre å dra hit, enn at d kjæm innvasjon te Tromsø.. :-) Hehe..

Vi koser oss hær i Harstad, alle ska jo dulle me Elias og koselig e d :-)

 

Petrine: Vi ska ha dåp 9 November, va ganske så fullt sa dæm!

 

Hær har Elias begynt å bruke nån klær i str 62 allerede, har enda noen i 56 han bruke da.. Men har merket at d varriere fra klær til klær, om kor stor dæm e..

 

Nån klær i 62 e større enn andre i 62,( alt etter som kordan butikk man kjøpe dæm på ) men e vell sånn d e..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...