Gå til innhold

TROMSØJENTENE 20.AUGUST :)


Tonemor 28 år

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, enig med Nætte, veldig glad for at Kari Anne presenterte ergoen. Den er så praktisk og god...hadde sikkert bare holdt meg på bæresjal hvis jeg ikke hadde sett den på bæretreffet. Godt å kunne også variere bæremåter.

 

go helg til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AS: Okei.. Hørtes ut som d va sikkelig fint.. :-) Spurte nån ang bortkort, d va vest ikje vanlig i dåp.. Men e vell alt etter kordan man vil ha d sjøl..

 

Kor dåkker bestilte koldtbordet fra? Hadde dåkker selskapet heime da? (hær i harstad ja)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere nå er inne på bæring...

Hva er mest praktisk av sjal og ergo til flyreiser?? Tenker det er enklest å ha en på meg når jeg reiser alene med begge 2...

 

Nå har vi vært å handla inn klær i size 62.. Plutselig var alt så veldig lite, sånn veldig åpent i halsen, og trang rundt låra............... Hun vokser for fort! Har jo lyst å bruke de søte klærne litt til liksom =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ahhhh! deili sov fra 12 igår kvell t hall 1 idag! utenom 2 tima mating inatt! æ va helt knekt igår kvell, va så sliten å trøtt... så fikk beskje hos stian å bare gå å legge mæ å stå opp når æ va ånkli utkvilt! trengte d ja:D

 

t bryllupe så hadde æ laga et stort hjerte av papir som æ hadde lagt oppå glasse, å et silkebann som hang ne.

 

va veldi fint, så tok d ikke nåkka ekstra plass heller..

 

ja her må vi åsså bruke 62, har noen bodya i 56 som passe fordi dem e stor i str...

 

e d noen som vet kor lang ti d tar før vanne forsvinn ut av kroppen? har ennå så ont i hannleddan, så håll på å daue av å t når æ bær på andrea...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kari-Anne: Ble som sagt veldig inspirert til å prøve moby sjalet igjen, da jeg møtte deg på helsestasjonen på onsdag. Prøvde det her hjemme i morges, og Aline sovnet tvert. Sov i 1 time.. Dro så på Jekta, og joda.. der sov hun også i en god time=) herlig herlig=)

Prøvde det for noen uker siden også, men syntes ikke noe om det da. Men, nå satt det bedre på og A stortrivdes=) herlig herlig=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elise: Sjal vil æ tru e lurest til fly, for ellers må man av med hele ergoen.... Pga spenne å glidelåsa. Så no når æ ska ut å fly så bli æ ikke å bruke ergoen, for Sigurd e så kjapp å spring avgårde hvis æ bli ståanes å knote.. Har jo tenkt at Ulf ska følg mæ, men sånn i tilfelle han ikke kan.

 

Hjælp si æ bare... No e det godt å få litt fred.. Dem e ute i båten hele gjengen, å vi har for sikkerhets skyld fått det største barnebarnet demmes hit å. Mykje liv og mykje røre... Så æ kan jo da si for å vær litt postitiv i dette at ho svigermor laga jo steike god mat da! Å ellers så gleda æ mæ enormt te dem finn ut de skal dra hjem. Men det ser ikke ut te å bli riktig enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang dåp; te Sigurd sin så hadde vi mørk blå duk i bunn (sånn på rull som man klippe av) og så en hvit løper oppå. Blå store stearinlys å rundt lyset å på bordet dryssa æ sånne små "vanndråpa" som reflekterte lys å farge. Så no te Ingrid sin bli det hvit sånn duk i bunn, men lilla løpera, lilla stearinlys å sånne dråpa.. Hvis det e sesong da så bli blomsterpynten funne ute i skogen, høstfarga å lilla e jo veldig fint!! =) Bordkort har vi ikke, men det e jo bare korsn man vil ha det egentlig.. Vi har det iallefall veldig enkelt, men fint (syns vi da). Et gavebord med helt lilla duk å hvis æ klare å finne ei fin bok (sånn førstebok- bok) så ska æ ha den med sånn at de som vil kan skrive en bitteliten hilsen...

 

Ingrid hadde sovedag i går, sov absolutt hele dagen. Kun våken for å puppe litt no å da. Våkna i seks tia i går ettermiddag, å va da våken helt te halv to i går kveld, for ho stakkar bei overtrøtt å sliten... Å svigers styra verre her da ho gråt, men æ klarte heldigvis å bare overse dem å kjøre mitt eget løp.. Så sov ho jammen ta mæ te 7 i dag mårres, puppa litt å sov te over 10!!!!!!! Da va mammaen stått opp å nydusja å ferdigspist å så på kamp!

 

(dæggern han Thorkildsen kor hæææærli han e...... Fysja mæ... Sikle.... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en misjon med bæretreffet og det var vise hvor fantastisk det er å bruke bæretøy til babyer :-) Kjempefint at dere får til å bruke. Jeg elsker å bære i sjal og etterhvert i Ergo! På www.tettinntil.no er det demonstrasjoner på mange ulike knytemetoder til sjal.

 

Jeg kom visst til å kjøpe noen flere tøybleier i dag jeg! Jeg er litt hekta på bæretøy og tøybleier, får aldri nok :-) Så nå kommer det tre tøybleier i spreke farger i postkassa snart.

 

AS: Veldig mange søte babyklær på den blomsterbutikken som ligger på torget i sentrum av Harstad. Der har jeg gått amokk mange ganger. Var innom i dag, men de hadde heldigvis ikke så mange babystørrelser. Men det ble jo litt på Johanne da..

 

Noen som har sjekket hvilken kino som går på torsdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Elise, hvis det var meg,så hadde jeg brukt ergoen ved flyreiser, dersom det er lettere med å få av og på - unngå knytinger i trange omgivelser, men går sikkert greit om man har sjalet på seg under reisen. Da trenger du jo ikke å knyte, bare pytte babyen innn igjen.

 

Her har Charlotte for første gang tissa i doen idag,mens jeg holdt henne over doskåla.

Før har vi brukt vasken til dette formål i forbindelse med vasking av bæsjerompa. Så tenkte jeg at det kanskje er lurt å prøve "det rette stedet" - og med hell altså...dette er gøy!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja æ e iallefall glad æ kom dit å at æ turde å bestill ergoen etterpå.. =)

 

Æ har gått tur i dag, å ikke så kort heller, på veien å med vogn. E utrolig glad for at æ kunne det, gjorde vondt på slutten når vi va noen hundre meter unna heimen, å da va det bare å gå på for da våkna tuppa!! Hehehe! Å ho va IKKE fornøyd med at mamma ikke tok ho opp med en gang.. :-)

 

Hmm.. Ka ska æ se på da om dagan når OL ikke e her mer.. NRK1 byr ikke på så mye fæncy altså.... Jaja!!

 

Gubben e ute på tur med båten igjen, å svigers e borte. Så no sitt æ bare her å tar livet med ro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ikke lagt ut hvilken film som vises på babykino enda, synes de er treige til det... tror det blir lagt ut imorgen - spennende! :) Æ så den siste revejakten igår, den va bra! Og i helga har vi vært på hytta med svigers, på lørdag var æ på Heiafestivalen der Return, Intrigue og Duolva duotter fra Norske talenter spiilte. Veldig godt å komme seg litt ut og gjøre nå anna enn å amme, skifte bleie etc. Gikk kjempefint med Noa-Nikolai i mens, han hadde mange barnepassere på hytta og tar flaska kjempefint. Prøvde med morsmelkerstatning siden æ ikke fikk til å pumpe ut nok te to måltid, det gikk også fint. Drømmebaby! =)

 

Det e vel som regel løk i finnbiff, e det ikke? Hvertfall i den finnbiffen svigermor lagde, så den kunne æ ikke spise på hytta :( Også hadde ho laga pølsegryte med purreløk i... kjedelige greier. Men æ plukka no ut nån pølse- og potetbita og spiste også kjøpte æ mæ mat på festivalen. I tillegg hadde de jordbær med fløte på til dessert....argh! Elsker jo jordbær, men Noa-Nikolai får luft i magen av det... når han er 3 måneder tåler magen mer, er det sånn? Da kan æ kanskje prøve litt jordbær igjen, hvis det er å oppdrive da... da snakker vi jo i slutten av september. Jaja, sånn er det no bare. Gleder meg til besøk av dere imorgen!

 

Idag skal jeg trille rundt Prestvannet med Pia og Annette, bare å slenge seg med hvis flere kan! Regner med det blir i 12-tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dere hadde vel en fin trilletur i varm sol...herregud, det er ikke til å tro at vi få et glimt av sommer nå på tampen. Her var det soling og studieforberedelse, ellers rolig.

C. fortsetter å tisse i do. Er det noen med lignende erfaringer?

 

Og så et annet spørsmål for de som har barn fra før eller er godt dannet:

Hva kjennetegner at den første tann kommer? Hvor finner man event. råd om det...var litt lite her på sidene om akkurat det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en nydelig dag i dag, ikke sant??

Håper dere hadde en fin tur rundt prestvannet i dag. Her har jeg brukt godværsdagen til maling rundt vinduene hjemme. I ettermiddag trillet vi gjennom lysløypa til Fløyabanen for å se storebror spille fotball. Fotballkamp er god sovemedisin til A- hun sover godt gjennom heiarop og brøl :-) Hehe...

 

Elke: tisser hun i do? Haha.... Tror det er lenge til A gjør det. Foreløpig havner alt i bleia :-)

 

Pusi: jeg har fortsatt vann i kroppen...tror jeg da... Fingrene mine er kjempestiv når de har vært i ro lenge. I følge min lege var det fordi jeg fortsatt har vann i kroppen. Håper det forsvinner snart, for det er kjempeekkelt når fingrene stivner!!

 

Sees i morgen dere som skal til Tone:-) Skal ta meg en skikkelig kvaløyadag i morgen. Først til Tone etterpå til mamma. Blir kos....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elke: nei sånt nåkka driv vi ikke med før de e litt større her.. :-)

 

Va kjempekoseli i dag, e så gla for at dokk kunne vær ilag me mæ litt lenger sia æ fikk trøbbel med bilen!! Den starta ikke da æ sku kjøre, å her ute på landet så går det jo ikke buss så veldig ofte..... Klokka va da rundt 11 å den neste gikk da 1450!! Det bli jo ei lita stund å vente!

 

Ja bli kos å treffes hos Tone i mårra! Æ e klar som et egg! =) Har hatt en liten kræsj me svigermor i ettermiddag så dem e ute på sykkeltur no..............

 

Jau jau... No får æ være litt husmor sia Ingrid ligg å leka på gulvet med babygymmen sin! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen!

 

Elke: Det kalles EC det du driver med :-) Husker ikke helt hva det står for, men du kan jo google det eller bli medlem på www.ringblomst.no. Der står det en del om pottetrening fra nyfødt :-) Er visst lettest å starte når barnet enda er fersk i verden :-)

 

I dag har det gått i ett! Jeg er helt utslitt her jeg sitter. Vi har besøk av svigermor og A har vært opptatt med å snekkerarbeid hele ettermiddagen. Skal blir godt å få lagt seg ja.. Oskar sovner av seg selv om kvelden nå og det er jo litt deilig. Han sovner som regel i ti tiden. Han ligger i vogga til jeg legger meg. Da skifter jeg gjerne en bleie og gir han mere mat.

 

Vi skal ha dåp i September, den 21. Så jeg må vel gå i gang å planlegge litt snart.

 

I mårra skal jeg trille til legetimen min i byen, det er jo meldt kjempefint vær da også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EC - høres spennende ut...fint hvis du kan forklare litt mer hva du mener dette er for noe.Ellers takk for tipset om siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Tone:

Kan hende æ å Mona kommer i morra med våres bittersmå..

Ikke helt avgjort enda da både lillemor her å lillegutt hos Mona er litt vrange i kveld...Har hatt skrikerunge før første gang ikveld..

Ikke så lett når man ikke vet grunnen til skrikingen...

Ønsker meg vippestol med vibrering.Avlaste slitne armer litt.

Men den jeg vil ha er de utsolgt for i hele landet....Typisk...

 

Får håpe hun har skreket ifra seg for i kveld..Slik at vi får natta god å våkner klar å fornøyd i morra tidlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk dag idag :) Deilig å trille ute! På bussen idag tippa vogna da, så heretter skal æ stå og holde på den hele tida så det ikke skjer igjen. Bussjåføren bremset hardt og da for den fremover gitt. Gikk heldigvis bra med N-N.

 

Hvis det blir like fint vær imorgen sitter vi ute på platten vår! Gjerne ta med noen stoler om dere har, har ikke så fryktelig mange utestoler sjø. Og ta med noe å snackse på =) Æ har litt frukt og drikke. Vær velkommen!

 

Noa-Nikolai har også begynt å skrike litt. Kanskje vi også skal vurdere vibrerende vippestol. Hva koster de? Hvilken vil du ha Elin? Også har æ lyst på Ergoselen.... eller bæresjal! Sukk... men mannen mener det bare er tull da og at æ ikke kommer te å bruke det. Vi har jo en bæresele, men den er så vond å bruke! :( Praktisk å ha med bæretøy om vi triller tur som idag og han slår seg vrang i vogna. Måtte stoppe på en byggeplass å amme litt, men han ville ikke ha puppen, ville bare være oppe. Da hadde han ligget i vogna i mange timer, så ikke så rart kanskje at han ville ha litt kroppskontakt da.

 

Sees imorgen da jenter og babyer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne stolen vil æ ha:

http://www.kidsa.no/epages/Store.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/KIDSA/Products/FH4789

 

Men e utsolgt over hele landet...De har bestilt den på ekstra leker,men hjelpe ikke mye når fisher price er fri.

Kan hende de fikk den inn på lager i neste uke,å da tar det 2-4 uker før den er i tromsø...Litt vel lenge å vente da jeg vil ha den nå..

Koster 550 ca,så er av de litt billigere til fisher price..

Men det brae med den stolen der er at den passer opp til 18 kg å kan gjøres om til stol etter vippeperioden er over:)

Vil ha nå!!!Flott at det følger leker med stolen også....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

før en stor dag før lille andrea:) prøvd ut vippestol som ho elska!:D t stor glede før mæ:) å ho fikk sutt i kvell, å den tok ho me glede:D fantastisk:D

 

vi har fischer price kick and play...:) å den kosta 500, syns den e kjempe fin:) e lyd, vibrering å musikk... å ho kan"spille" me å sparke me føttern på sete.. så e d åsså sånn der leka som heng ne fra et stativ...:)

 

har vært utroli fin dag idag.. vært så varmt å fint:)

ja e lurt tone å holde vogna, stole ikke på at vogna står trygt aleina me de her bussjåføran.. men e jo kjempe bra at han N-N ikke ble skada!

 

go natt alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde de plutselig stolen på lager..Skjønner ingenting.men skyndte sæ å bestille i morra tidlig..

Den stoln der er bare genial!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surgodis: Ja så at den va kommet på lager no.. Va jo så fint me den at den kan de ha te de e 18 kg og at den kan gjøres om..

 

Hmm lure på om de har den på lekebutikkan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri har blitt så forkjøla, så vi blir bare hjemme og tar det rolig i dag. Hun snørre og hoster stakkars =(

Dere får kose dere på treff ders som skal i dag.

 

Elke!

Jeg husker jeg leste noe om det der. Om pottetrening av unger lenge før de fyller 1 år! Desverre husker jeg ikke hvor jeg leste det, eller hva det heter. Men det går ut på å kartlegge NÅR ungene må på do. Altså du må finne ut av når hun tisser og bæsjer. Noe som gjerne skjer i forbinnelse med måltider.. Og du har nå tydeligvis funnet ut når hun tisser. Og når du vet dette skal du sette henne på do/potte når du forventer at det skal komme noe. Nå som hun ikke sitter selv, så må du jo naturlig nok holde henne da =)

Det skulle hvist være fult mulig å få unga pottetrente til de var 6 mnd!! Men det krever jo litt av foreldrene!

Håper du finner litt info om det, hadde vært artig om dere fikk det til =)

 

Sitter å lurer på om vi skal ha ERGO eller sjal jeg og Tone... Får ikke helt bestemt meg, men jeg heller mot ERGO siden jeg inbiller meg at den er enklere i bruk når de blir tyngre og større. Men det så jo ut som Iver til Minda hadde det så kos på magen hennes.........

Jeg har sydd meg MT da, og den er god nok å bære i. Men synes det er litt styr å få den på og av. Og den kan man liksom ikke gå rundt med uten ungen oppi heller.

Hvor får man kjøpt billigest ergo?? Og hvilke farger har dere?? =P

 

NYDELIG VÆR i dag, og de siste dagene!! Herlig å kunne gå ut uten å fryse, eller måtte pakke på seg lue og jakke =) Håper det holder utover uka, som de lovte på værmeldinga!! Må ut å trille en tur, får bare passe på at det ikke trekker på Siri snuppa, og håpe at hun ikke plutselig må ha mat!

 

Ha en fin dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ergo i svart å mocca. Syns den va fin å så e den jo absolutt mannevennlig! =) Kor den e billigst hen vet æ ikke, men du treng jo ikke invester i nyfødtinnlegget å da koste den jo rundt 800 kr eller nå i den duren. Æ e veldi fornøyd med den iallefall.

Ingunn som fikk baby i mai har en som hete Jet pack å den e ganske lik ergoen, koste omtrent det samme å. Litt andre selesystema på ryggen. Fordelen e vel at det e ho som har butikk her i tromsø som lage/selg den.

Æ glede mæ no te at snuppa kan sitte med beina ut på hver side, bli kjekt å la ho få sitte å se litt ut på verden!

 

Hmmm... Kjedelig.. Ikke lagt ut babykino for torsdag enda! Men e det ikke nå særli te film så tar æ turen te jekta å treff der isteden! Korsn kafe va det treff på da??

 

Hehhee! Vi sku prøv å gi tuppa flaske i dag sia ho sov så lenge i natt at æ måtte pump mæ.. Å ho sovna fra hele flaskeseremonien!! Drakk bare noen dråpa å va helt fornøyd der ho lå på pappaen sin arm, å så sovna ho! :-) Thiihi

 

Ses seinar! =) Her e volvoen forhåpentligvis reparert så æ tar sjansen på å kjøre! =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...