Gå til innhold

Snakker om utakknemmelig barnefar! Hmpf!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner deg godt jeg Palmesus, men det vil nok ta en stund før du vil oppleve å få en takk fra ham - ettersom situasjonen er sånn mellom dere. Kanskje barnets mor etterhvert vil takke deg i form av et takkekort, evt neste gang hun treffer deg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, jeg tror ikke det.... Eller, jeg trodde hun og jeg hadde et "godt" forhold, men det var nå engang hun som skrev denne mailen jeg fikk i dag, og ingen takk... Håper egentlig hun sier det neste gang vi treffes, fordi jeg har følt at vi hadde en åpen dialog, og jeg har liksom vært litt lettet over at hun var såpass oppegående...

Jeg vet, at jeg aldri kommer til å få en takk fra han... Grunnen til at jeg vet det er at han ble sviktet av pappaen sin når han var 12. Faren hans har prøvd og fikse opp i dette i alle år, men han har gitt opp.. mannen er nå snart 30, og har enda ikke snakket med faren sin, på alle de årene... :( Trist, men jeg må snart innfinne meg med at det er slik det kommer til å være, helt til han ikke trenger og ha noe mere med meg å gjøre...

Skrevet

Herrejesus som du syter og klager! Han sa sikkert takk til dattera di, siden det var henne gaven skulle være fra.

Hva fader er det å bli provosert, irritert, fornærma eller whatever for, at han ikke sier takk til DEG?! Du har jo allerede skjønt at han er en dust, som vil ha minimalt med kontakt med deg, og da burde du jo ikke forvente at han sier takk til deg.

Nei, fatt poenget, han vil ha minimalt med kontakt med deg. Gjør det samme, og bare aksepter det, uten å ta deg nær av hver minste lille ting. Dette blir sikkert ikke den siste tingen. Hvor kjedelig kommer det ikke til å bli dersom du skal ta deg nør av alt fremover? Urk.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Fordi du skjønner det, Silja28, at dersom ikek JEG er hyggelig mot han, så ringer han advokaten sin å klager!!!! Også blir det tatt opp på neste rettsmøte...også sitter dommer, sakkyndig, og advokater der og sier "nå må dere være hyggelige mot hverandre, og oppføre dere for datteren deres sin skyld", også sier barnefar "jada, det skal jeg. Det er ikke jeg som oppfører meg teit her, det er henne"....

Vet ikke hvor mange ganger jeg har lest her inne at JEG må være grei, jeg må være hyggelig, jeg må gjøre som han sier, jeg må lystre hans fløyte... OSV OSV.... det er jo ingenting jeg gjør nok som er bra for hverken dere eller han....

Skrevet

Det er ikke det jeg sier. Jeg sier at du trenger ikke snakke noe med han utenom dattera deres, du trenger ikke gjøre ditt, du trenger ikke gjøre datt. Hold deg til KUN det aller mest nødvendige, det som omhandler dattera DERES, ikke noen andre. Om du kjøper gave til "nyungen" hans, som en høflig gest fra dattera deres, spiller egentlig ingen rolle. Det er ikke din sak, eller ditt ansvar.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke. Men det er et forsøk fra min side på å få et bedre forhold, OG fordi jeg faktisk ønsker og være høflig. Jeg har ikke noe ønske om å gå rundt og være sur og tverr mot han, jeg er ikke sånn! Jeg har ikke noe imot han, utover det han gjør for å ødelegge for meg, så hvorfor skal jeg la være og være hyggelig?? Jeg er ikke oppdratt på den måten...

Skrevet

Jeg synes faktisk det er dårlig gjort mot datteren din å skrie så mye dritt om fare hennes so du gjør her inne, jeg...

I lykkrus over å bli pappa, kanskje ikke det å takke hans kranglevorne (og nei; han er sikkert ikke bedre selv) x-dame det han går og tenker på?

Skrevet

Du skal la være å være hyggelig, når alt som skjer er at du ikke får den feedbacken du forventer. Folk som ER hyggelige, driter i om folk sier takk eller ikke. Og så lenge den "hyggeligheten" din ikke gir deg noe, hvorfor gidde? Han bryr seg jo ikke uansett. Og hvis du fremdeles vil være hyggelig, så drit i å klag hver gang han ikke gir den responsen du vil ha.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg forstår ikke hvordan dere får det til at jeg er så kranglete...eneste stedet jeg får lufta frustrasjonen min, er jo her inne. Tar den jo aldri utover han....

Lett og bli misforstått, gitt...

Skrevet

Synes ikke det var så rart jeg da, om gaven var fra jentungen er det jo ikke rart om han takker henne(for det har han garantert gjort) selv om du betalte liksom.

Skrevet

Hvis det er noen trøst oppe i det hele, Palmesus - så tror jeg at jeg slår deg på lista til Spetakkel! ;-)))

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, du har kanskje et poeng... Det er bare det at det tapper meg for mer krefter å være "ikke hyggelig", enn å faktisk være slik jeg er... Men det er nok noe i det du sier, og som jeg har skrevet lenger opp.. Jeg får bare gi opp. Men dersom jeg gir opp å prøve og forberede forholdet nå, så har jeg ikke noe ønske om å fikse det den dagen (om den kommer) HAN ønsker og få et bedre forhold....

Det rare da, er at flesteparten her inne sikkert ville sagt "jammen, nå vil jo han ha det sånn, da må du gjøre det samme"....

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hæh, solstråle? ;) Hvilken liste...? Hehe

Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

Jeg forstår deg jeg. Nå vet jeg ikke om forholdet deres er fullt av hat eller hva det er, men alikevel..en "takk" koster vel ingenting..du tenkte jo hverftfall på denne nyfødte.

Men men...han takket nok datteren din:)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Neida, jeg følte det nok bare litt sånn fordi JEG takka dem ifjor.. Men dere har rett, det er ingenting og bry seg om...

Skrevet

....hmmm....ikke rart det er krig i verden:0)

Skrevet

hovedpoenget mitt var likevel at jeg synes det er dårlig gjort mot datteren din... Om du klarer å la være å ergre deg blir du sikkert langt mer positv til han selv..kanskje ting går seg til??

Skrevet

Kjenner ikke til historien bak, men generelt sett så er det vel ganske normalt å takke for gaver....

Skrevet

"Hakkelisten"! :-)

Forøvrig hadde jeg vel detti av stolen hvis du hadde skrevet at han hadde vært så høflig og takket. ;-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, ting går seg kanskej til... men jeg er redd for at det går seg til for sent, om du skjønner... Jeg kan jo ikke la være og være hyggelig frem til han finner det for godt...? Henger du med? ;)

Skrevet

herregud - så utrolig kjerringpreik...

Her inne møtes totalt forskjellige mennesker. Må vel være greit å si fra at en er uenig? Tror dere virkelig spetakkel sitter emd spionbrillene, leiter etter nickene deres og tenker at hun skal ta dere??

Skrevet

Hvis du ikke er hyggelig lengre, og bare slutter å prøve så sinnsykt hardt, så vil du se etterhvert at det faktisk er bedre, og at du slipper å bruke å mye energi som du gjør, på å ergre deg over at du ikke får noe respons.

Og hvorfor har du egentlig noe ønske om å prøve å bedre forholdet? Hvis han er så ille som du gir uttrykk for her inne, så er det vel best om dere har kontakt kun når det gjelder dattera deres.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

aha, Hakkelisten ja ;) Den ruler du ;o) høhø

Forskjellen på deg og sjefshakka er at du til overmål er hyggelig mot meg også, og vi har vel igrunn "ordna opp" litt ;) Jeg hadde detti av stolen selv...

Skrevet

Guuud.. "Hakkelisten"? Hahaha, jeg ler meg ihjel. Tror dere at Spetakkel har en Hakkeliste? Hun er ikke 12 altså.

Skrevet

Jeg aner ingenting om ditt forhold til barnefar, men jeg vil gjerne si at jeg synes du gjorde en fin ting. Og jeg synes han burde takke siden han vet at det kanskje kostet deg litt (både penger og stolthet) å gjøre det. Dessuten var det sikkert koselig for dattera di å få gi en gave til sitt nye søsken.

Han har sikkert takket dattera så da er det vel ikke noe mer å henge seg opp i. Han kan jo bare være smålig også kan jo du heller føle deg generøs :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...