Gjest Sekretøsa Skrevet 18. august 2008 #1 Skrevet 18. august 2008 Leverte snuppa der på onsdag, med gave til deres nyfødte. Selvfølgelig "fra" dattera vår, men det var nå jeg som ene og alene tok med jenta våres til byen for å kjøpe gave til dems barn.... Han sa ingenting da, og jeg tenkte at jeg kunne vente til jeg fikk mail av han idag (denne møkka-rapportmailen)... ikke ET ord! Ikke takk, INGENTING!!!!!!! faen, jeg er lei av og være grei! Bestemoren til jenta mi kjøpte gave til minsten ifjor, og da sendte jeg sms til barnefar og skrev "tusen takk for gaven til ***** . Det var kjempefint, takk" (siden jeg ikke hadde nummeret til moren hans... Er det ikke vanlig høflighet og takke???????
Gjest Skrevet 18. august 2008 #2 Skrevet 18. august 2008 Jo, men dere har vel et elendig forhold, så da forventet du det vel egentlig ikke..? Dessuten gir man vel ikke gaver for å få takk?
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. august 2008 #3 Skrevet 18. august 2008 Vel, siden jeg så pent takket (ærlig og oppriktig) for gaven "de" ga ifjor, så jo... Selvfølgelig gir man ikke gaver for å få takk, men det er jo vanlig høflighet....
RachaelRay Skrevet 18. august 2008 #4 Skrevet 18. august 2008 Han kunne godt ha sagt takk.. men kanskje han takket datteren deres? Siden gaven var fra henne? Han har vel bestemt seg for isfront, så han ønsker vel ikke være "høflig". Men uansett... drit i det du, ikke legg så mye i det.Tenk at du gjorde det for din datter sin del, ikke for hans del. Så hvor mye betyr det egentlig om han takker for gaven?
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. august 2008 #5 Skrevet 18. august 2008 Ja, det gjorde han sikkert... Poenget er jo bare at jeg prøver så godt jeg kan her, men får ikke noe igjen for det..Skjønner derfor ikke hvorfor jeg gidder. "Alle" forventer at jeg gjør ditt og datt, men hvorfor skla jeg være den eneste som gjør en innsats? Kommer ikke til å miste nattesøvnen av dette, nei..
Gjest Skrevet 18. august 2008 #6 Skrevet 18. august 2008 Mange av oss gir mer enn vi får i mange sammenhenger, sånn er bare livet ;-)
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. august 2008 #7 Skrevet 18. august 2008 Jada, jada. Men du forstår sikkert, om du vil ;o)
Gjest Skrevet 18. august 2008 #8 Skrevet 18. august 2008 Tja, jeg syns du tilstadighet klager og syter. Hva får du igjen for det? Forstår at det er kjipt, men du bør vel bare akseptere situasjonen? Mener ikke å være slem her, men syns du er utrolig opptatt av deg selv oppi det hele.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 18. august 2008 #9 Skrevet 18. august 2008 Dersom eneste måten dere greier å kommunisere på er mail så kan ikke jeg skjønne at du forventer noen takk for en gave. Som noen sa oppi her, den var jo tross alt fra datteren deres, ikke fra deg. Vanlig høflighet å takke er det nok likevel, men kanskje du ikke har en så høflig eks:)
RachaelRay Skrevet 18. august 2008 #10 Skrevet 18. august 2008 Hvis det er noen trøst, så er det sånn her også - jeg gir mer enn jeg får i forhold til barnefar jeg også. Jeg gjør det for mine barns skyld. Hverken for min del eller for idioten sin del. Men det gjør godt i hjertet mitt, og magen min, fordi jeg klarer å gjøre det i forhold til mine barn.
Tøysetipp Skrevet 18. august 2008 #11 Skrevet 18. august 2008 Ikke så overraskende enig med Spetakkel!
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. august 2008 #12 Skrevet 18. august 2008 Jeg får ikke noe igjen for det, annet enn å lette hjertet mitt. Jeg har tilgode og se du hakke så grådig på andre her inne, som du gjør på meg. Men jeg har sagt det før, og kan godt gjenta meg selv. Du har gjort deg opp en mening om at det er jeg som er bitch i denne saken, og det er helt greit. Men er det så ille, så får du heller la være og svare. Jeg er ikke opptatt av meg selv, men jeg syns det er viktig at vi-som foreldre, kan oppføre oss i hverandres "selskap", for BARNETS skyld. Hadde jeg vært opptatt av meg selv, så hadde jeg ikke danset rundt hans pipe hele tiden.
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. august 2008 #13 Skrevet 18. august 2008 Nei, jeg beklager at jeg i det hele tatt sa noe... djisses
Gjest Skrevet 18. august 2008 #14 Skrevet 18. august 2008 Jeg har absolutt ingen meninger om deg utover at jeg har lest endel av de innleggene du har skrevet om dette emnet her inne (og det er jo ikke få) Hvis du ikke tåler at noen er uenig med deg så får du snakke til speilet heller ;-)
Tøysetipp Skrevet 18. august 2008 #15 Skrevet 18. august 2008 Jeg har sett at du har klaget på han gjentatte ganger. Og det er sikkert en grunn til det, men du utleverer den du en gang (kanskje) elsket.. Og høyt nok til å få et barn sammen med. Og det er faren til din datter, som hun elsker og helt sikkert synes verdens beste om. Jeg synes det er litt stygt jeg da. (Beklager)
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. august 2008 #16 Skrevet 18. august 2008 Jeg har enda til gode og se deg svare på et eneste posivit inlegg jeg skriver også, og det er heller ikke få! Så om du ønsker og hakke på meg for dette her, så værsegod! Jeg sa heller ikke at du hadde meninger om meg utover dette. Men nå gidder jeg ikke diskutere dette med deg, igjen. Ha en fin kveld!
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. august 2008 #17 Skrevet 18. august 2008 Jeg var i et dominerende forhold-jeg elsket han aldri. Jeg var ung, og dum. Jeg var styrt av han, og nå har jeg endelig klart og få livet MITT tilbake. Han gjør mange ting som går utover vår datter, og det eneste jeg faktisk vil, er å få et godt forhold til han. Jeg prøver, så godt jeg bare kan, men det er ikke lett når den mannen jeg engang trodde jeg elsket, gjør alt han kan for å stikke kjepper i hjulene for meg. Jeg forstår at det er vanskelig å få et nyansert syn på dette, når man får alt fra et hold. Han har sagt at han angrer på meg, at han angrer på datteren vi fikk! Ja, jeg angrer på han, men jeg angrer aldri på at jeg beholdt datteren vår.
Gjest Skrevet 18. august 2008 #18 Skrevet 18. august 2008 Jeg er ikke typen til å skrive koze-schmoze svar hvis jeg er uenig. Er ikke interessert i å hake på deg (aner minimalt om deg), men syns du virker utrolig ensporet og selvopptatt når du beskriver dette forholdet. Hvis du ikke er interessert i ærlige tilbakemeldinger får du spørre koze-schmoze gjengen som du sikkert har på msn... ;-) Ha en fin kveld.
~~DoraDora~~ Skrevet 18. august 2008 #19 Skrevet 18. august 2008 Kanskje han ikke ønsker en gave til den lille, som eksen hans har vært med og kjøpt...og betalt for? Da vi fikk vår førstefødte kom eksen hans med gave til den lille, og på kortet stod det at den att på til var fra henne og ungen... Husker mannen min ble irritert, så byttet han gaven i en genser til særkullsbarnet, som hun fikk i stedet. Han ville absolutt ikke at babyen skulle ha noe som farens eks hadde kjøpt. Han kunne ikke forstå hvorfor iall verden hun gjorde det. Vi kjøpte selv gave fra stebarnet mitt, til den lille. Noe hun fikk velge selv, og som hun selv fikk gi da hun besøkte oss på sykehuset . Jeg skjønner heller ikke helt hvorfor du kjøper gave til eksens barn. Og selv om du sier at den egentlig er fra datteren din, så er det jo du som står bak den. La nå heller faren til ungen din stå for gaver fra datteren din, til hans familie...dersom han ønsker det.
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. august 2008 #20 Skrevet 18. august 2008 Men spydighetene klarer du likevel og lire av deg... fantastisk.
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. august 2008 #21 Skrevet 18. august 2008 Altså, jeg kjøpte jo ikke gave til de fordi JEG ville, men fordi datteren min ville. Sikkert samme grunn som bestemoren til jenta vår kjøpte gave til min sønn ifjor. Hadde ikke vi fått gave "derfra" til minsten, så hadde jeg sikkert ikke kjøpt noe jeg heller, med mindre datteren vår hadde bedt om det. Hele poenget her er jo at det for meg er vanlig og takke, uansett om man ønsker gaven eller ikke.
Mammaen til Isak Skrevet 18. august 2008 #22 Skrevet 18. august 2008 Herregud her fikk du mye pepper! ........Jeg forstår deg, har ikke opplevd det samme selvom jeg har et svært vanskelig forhold til barnefar selv. Trodde det var vanlig høflighet å si takk jeg, men noen av oss er visst ikke tildelt den egenskapen... )
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. august 2008 #23 Skrevet 18. august 2008 Takker og bukker! DET var jo hele poenget, selv om han hater meg, så går det ann og si takk! Ikke bare "ja", når jeg sier det ligger gave til babyen dems i datteren vår sin sekk.
Little Dreamer Skrevet 18. august 2008 #24 Skrevet 18. august 2008 er vel ikke i det minste rart at du kjøpte gave..,det er nå halvsøsken det er snakk om er det ikke.hvorfor noen her kjefter for det er jo underlig. og ja hadde ikke kostet han en kalori å si takk.
Gjest Sekretøsa Skrevet 18. august 2008 #25 Skrevet 18. august 2008 Hadde vi hatt et godt forhold, så hadde jeg sikkert laga et kort også, med hilsen fra ALLE... men det lot jeg være, for den var fra dattera vår. Alikevel vet han at en 4åring ikke går ut og kjøper gave til 200 kr helt av seg selv....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå