Gå til innhold

Er jeg en påtrengende stemor? (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære deg- jeg mente da ikke at barnet er forvirret angående hvem som er mamma og pappa til henne. Det jeg mener er at det at hun kaller deg mamma noen ganger og ved navn andre ganger er at hun prøver ut for å se reaksjonen din. Hun er ikke usikker på foreldrene, men på DEG! Jeg mener da ikke at hun er usikker på dine følelser for henne eller lignende men rett og slett usikker for hva hun skal kalle deg. Kanksje hun føler hun MÅ kalle deg mamma avogtil? Kanksje hun har lyst kalle deg mamma men ikke får lov hos moren? Og hvis moren har sagt hun ikke skal gjøre det kan det hende hun tester ut hva som eventuelt skjer om hun gjør det? Det kan være at hun ønsker spesielle ting/oppmerksomhet og at hun er slu nok til å bruke tittelen da. Det kan ligge mye bak og DU sitter ikke med alle svarene. Selv om jenta sier en ting kan hun tenke noe annet. Blir litt oppgitt over at du ikke skjønte at jeg mente at hun var usikker på deg og din rolle og ikke hennes foreldre:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun fokuserer ikke på barnets beste når hun har forklart at barnet tidligere skadet seg selv pga bråk mellom foreldrenen, og nå ser det ut til at dette absolutt ikke er med i dømmekraften hennes. Er det virkelig så viktig trumfe gjennom det HUN ønsker selv om det kan føre til videre uenigheter? Og den unnskyldningen om at det er barnets ønsker som ligger til grunn er vag. En 6-åring skal ikke bestemme slikt og det hade nok alle vært enige om her hadde tema vært noe annet. Hva om barnet får bestemme og det fører til full krig? Litt av en baggasje for ungen å bære med seg!

Det går fint an gjøre en flott jobb som stemor uten å være tilstede på tilstelninger som burde vært forbeholdt foreldrene. Det finnes nok av juleavslutninger o.l som en kan dukke opp på, også kan en heller holde seg hjemme den dagen som faktisk kommer bare 1 gang i barnas liv! Og ja, jeg er også en stemor som mener HI bør kjenne sine begrensninger.

Skrevet

Jeg syntes det var flint skrevet. Stemødre kan være en stor ressurs for et barn. Men barn vet ikke hva som passer seg og skal ikke bestemme over voksene. Jeg tror også at jenta vil se tilbake på at mamma og pappa kunne gjøre ting sammen med seg uten å ha med seg diverse nye partnere som en flott ting. Det finnes så mange anledninger for en stemor og ei stedatter til å skape sterke bånd.

Skrevet

Jo men ærlig talt Denne mora høres unektelig ganske spesiell ut!

Tydeligvis fryktelig usikker, redd og bitter!

Klart en mor er en mor og vil alltid beskytte barnet sitt, men alt denne stemoren gjør er jo galt i morens øyne! Får svært lite bsympati med henne! Er hun å gla i barnet sitt, må hun svelge bitterheten og stoltheten og de sårede følelsene og sette BARNET først. Kanskje ikke stemor burde bli med på akkurat en slik type tilstelning, men på andre ting må det da bare være positivt at hun stiller opp! Moren bør jo være gla for at stemora bryr seg om ungen sin. Se henne som en ressurs. Og i det minste slutte å oppføre seg på denne barnslige måten (ikke hilse på, overse, slenge kommentarer...). Ingen voksne mennesker oppfører seg sånn! Her gjelder det å sette barnet først, foran sine egne følelser! Ikke lett, mend et går an å prøve selv om man ikke har lyst!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...