Gjest Skrevet 25. august 2008 #26 Skrevet 25. august 2008 så godt at du har hatt en fin helg, nå ble jeg glad )))))))))))) og så heldig du var som fikk UL, det kan jeg tenke meg var gøy!!! vi snakket masse om flytting igår og vi skal bli boende, sambo vil ikke flytte. og egentlig ikke jeg heller. vi må bare bli strengere og være flinkere til å lære barna hans innestemme, har litt over 6 mnd på oss så skal vel gå hehe.. føler meg litt uggen idag, men håper jeg slipper oppkast, hadde en tøff kveld og natt til idag.. håper du er i fin form!!
Mayken Skrevet 25. august 2008 Forfatter #27 Skrevet 25. august 2008 føler meg litt uggen i dag selv. Kastet opp i går kveld, men jeg blir kvalm av det sukkervannet jeg får rett i årene, så tror det var derfor. Ingen som vil spå meg inne på spå heller, så har ikke så mye å gå etter:( Hadde vært litt gøy om de hadde tatt seg tid, men nå har jeg gitt opp. Det går over når det går over. Håper dere klarer å få orden på barna, ikke noe gøy når ting tar overhånd.
Gjest Skrevet 25. august 2008 #28 Skrevet 25. august 2008 jeg har fortsatt ingen energi til å ta i kortene mine, men tipser deg om å spørre etter stratosen er mamma på dib, hun er super super flink og ser hun er litt akitv om dagen der inne!! alt ordner seg nok bare barna blir vant med våre regler, vi er nok strengere enn det de er vant med fra mor, men sånn er det bare nå skal jeg prøve å få i meg litt grønnsakssuppe, har sovet i 3 timer nå hehe..
Mayken Skrevet 26. august 2008 Forfatter #29 Skrevet 26. august 2008 Fikk du i deg suppen i går? Håper det går bedre med deg i dag. Jeg skal på sykehuset igjen i dag. Begynner å bli mektig lei dette nå. 9 uker med kvalme og oppkast. Skal forsøke å få kontakt med Stratos og se hva hun sier.
Gjest Skrevet 26. august 2008 #30 Skrevet 26. august 2008 hei hei!! joda suppe får jeg alltid i meg, men det er ikke alltid jeg orker, skulle sikkert spist det hver dag for å holde veske balansen opp.. men, men hadde bare en date med doskåla igår og det er jo godt, våknet idag kl 6 og var uggen, så tror kanskje denne dagen blir verre, men har fått i meg en banana nå og håper på å få i meg en kopp te før snuppa våkner så jeg får holdt meg i ro og la alt synke ned i magen og forhåpentligvis bli der.. skjønner du er lei av å dra på sykehuset, håper virkelig det snur snart for deg.. 9 uker er lenge.. jeg har holdt på i 5,5 nå :S ha en fin fin dag vennen!!
Mayken Skrevet 28. august 2008 Forfatter #32 Skrevet 28. august 2008 Da har jeg vært inneliggende igjen. Fra tirsdag til i dag, de ville ha meg der en dag lengre, men jeg ville hjem. Stratosen har sett på meg nå, men ble ikke så mye klokere av det synes jeg. Men kanskje jeg skal følge rådet hennes å starte med akupunktur igjen? Hva tror du, kanskje det virker bedre nå enn tidligere i svangerskapet? Bare synd det er så dyrt, 700 kr i uka:( Hvordan går det med deg nå snuppa?
Gjest Skrevet 29. august 2008 #33 Skrevet 29. august 2008 hei, jeg tror også akupunktur vil hjelpe deg, tror jeg har nevnt det før... det er dyrt, men føler du vil komme deg bedre gjennom svangerskapet da. jeg har hatt noen fine dager, kastet opp noen ganger, men ikke konstant. så tror kanskje jeg er på bedringsvei.. men kanskje for tidlig å håpe på siden jeg bare er 9+2 idag.. er ikke så mye her inne om dagen, blir små redd av å lese om alle som blør. jeg har ikke blødd en dråpe og tenker da at jeg er unormal hehe.. mye rart man skal tenke på !! idag skal vi på tidlig ul og det blir spennende,, gleder meg til å se ett hjerte som slår:)))) har også bestemt oss for å selge leiligheten for i går gikk husleien opp igjen og nå er det nok. så det blir en hektisk tid fremover.. men, men det blir bra til slutt. sambo er den rolige og optimistiske av oss når det gjelder dette, så jeg må prøve å stjele litt av hans energi.. er ikke mest glad i å flytte men, men... alt går vel om man bare vil håper du får en fin dag!!! stooor klem
Mayken Skrevet 29. august 2008 Forfatter #34 Skrevet 29. august 2008 Forstår godt at du ikke er så mye inne på 1.tri, leste minst mulig selv da jeg var her, kun tråden vår og den andre tråden jeg var med i. Så spennende med ultralyd, du må fortelle meg hvordan det gikk med en gang du kommer hjem. Jeg tror flytting kan bli bra for dere jeg, slitsomt en liten tid, men det går nok kjempefint. Kan dere ikke flytte til Drammen da? hihihi Da har jeg akkurat ring Drammen naturmedisinske senter og fått meg time til akupunktur, så da skal jeg dit på mandag. Håper at det hjelper nå da. Synes det var så minimal effekt tidligere i svangerskapet. Har du forsøkt det, kunne kanskje hjelpe deg litt også? Synes ikke det Stratosen sa var så mye mer oppløftende enn kimby. Hun mener også at jeg kommer til å være plaget med kvalme store deler av svangerskapet. Skulle ønske det fantes en fasit på dette jeg altså, hadde vært mye lettere om vi visste hvor lenge kvalmen skulle holde på, da kunne vi ha nedtelling og ha noe å se frem i mot, sant vel? Lykke til i dag da snuppa, håper du får en fantastisk dag:)
Gjest Skrevet 29. august 2008 #35 Skrevet 29. august 2008 nå er vi hjemme fra ul og jeg er i himmelen, endelig skjønner jeg at jeg er gravid :D:D:D:D:D:D lille nurket er 2,5 cm og hjertet slo raskt og godt. nakkenfolden var ikke der så babyen så frisk og sunn ut vi så ben og navlestreng, veldig spennende å se den når den er så liten forrige gang hadde jeg jo ikke ul før i uke 19. flytting blir veldig bra for oss, megler kommer til tirsdag så det blir spennende jeg håper du får litt ut av akupunkturen, jeg selv begynner å bli litt bedre, er kvalm men kaster ikke like mye opp. men det kan jo bare være noen gode dager... stratosen er veldig treffsikker, så litt kjedelig at det ikke var så positivt.. håper du har en fin dag:) nå skal jeg ha meg en lur og henge ul bildet på kjøleskapet sammen med lara sitt:)
Mayken Skrevet 29. august 2008 Forfatter #36 Skrevet 29. august 2008 Åhhhh..... grattis så mye. Herlig å få se liv i magen og at alt er som det skal. Slapp av og kos deg masse nå som formen er grei. Har hatt en ok dag selv, men tror jeg må sove litt nå. Håper jeg ikke er dårlig når jeg våkner igjen da, trenger sårt litt tid med snuppa mi.
Mayken Skrevet 30. august 2008 Forfatter #37 Skrevet 30. august 2008 Reddningen har kommet i hus. Sambo fikk kjøpt champagne saft i går, så nå skal jeg klare å få i meg nok væske tror jeg, så slipper jeg å leve på villa farris, blir litt dårlig av all kullsyren til tider:) Jippi, GØY frukt fest med isbiter, skikkelig digg:)
Gjest Skrevet 30. august 2008 #38 Skrevet 30. august 2008 er gøy frukt fest den gamle champagne saften??? jeg har lett og lett etter gøy champagne saften selv men ikke funnet den. den type smak funker nemlig godt for meg også, men takler heller ikke kullsyren i villa farris så godt, har nok luft for å si det sånn jeg har ikke kastet opp siden torsdag formiddag *bank i bordet* så er i ganske godt humør, er uggen og kvalm, men det kan jeg leve med håper du får en fin dag!!!!
Mayken Skrevet 30. august 2008 Forfatter #39 Skrevet 30. august 2008 Jepp, frukt fest er den gamle champagne saften, løp og kjøp. Jeg har ikke kastet opp siden onsdag kveld *bank i bordet* Men hadde det ikke helt godt i går kveld, vi hadde grønnsakssuppe til middag og den gav meg skikkelig halsbrann og da blir jeg kvalm. Men av en eller annen merkelig grunn så er jeg bedre i helgene og dårligere på mandager og tirsdager, litt merkelig i grunn. Tenkte jeg skulle forsøke å være med en tur i butikken i dag, Ina er syk og jeg har lovet henne nye fargestifter slik at hun har noe å holde på med inne. Driver og rydder og tørker litt støv også, burde vel egentlig tatt det med ro, men når man føler seg nogenlunde i form er det litt vanskelig, tror ikke det har blitt vasket her på 6-7 uker og det synes jeg er ekkelt:( Jeg går jo hjemme i denne skiten hver dag og det er ikke noe morro, ikke kan vi ta i mot besøk heller. Håper du får en bruklig dag, send sambo i butikken etter frukt fest;) Ha en fin dag Klem
Mayken Skrevet 1. september 2008 Forfatter #41 Skrevet 1. september 2008 Hvordan har helgen din vært snuppa?
Gjest Skrevet 2. september 2008 #42 Skrevet 2. september 2008 hei, har hatt en ok helg, kastet opp søndag og igår, så ikke orket å vært på nett.. idag skal jeg på møte på jobben og gruer meg veldig, aner ikke helt hva de skal snakke om,men regner med det er tilrettelegging.. er jo i prøveperiode.. og kl 13 kommer det megler hit, huset ser ikke ut, men håper ikke det ødelegger alt. sambo jobber så mye om dagen at han har ikke overskudd heller til å gjøre stort her hjemme men, men vi får vel noen tips og så må vi få leiligheten i stand til bilde tagning regner jeg med.. har begynt å lese heksemesteren av margit sandemo også, så er helt oppslukt i bøker om dagen, og velger glatt bort internett for det hehe.. hvordan går det med deg? hatt en fin helg?? hjalp akupunkturen? klem
Mayken Skrevet 2. september 2008 Forfatter #43 Skrevet 2. september 2008 Jeg har hatt fine dager siden fredag. Kastet opp søndag kveld, men den teller ikke da magen var tom og det ikke kom opp noe annet enn luft og slim;) Klarer fortsatt ikke svelge mitt eget spytt uten å bli kvalm, så jeg går og sutter på pastiller hele dagen, og sikkler på et håndkle på natten. Er i seng hver kveld kl 18.00 for da kommer halsbrannen og kvalmen. Vet ikke helt om akupunkturen hjelper ennå, skal tilbake på fredag, er ganske mye å rydde opp i i kroppen min for tiden tror jeg. Men det funka fint på bekkenet mitt da, hadde ikke vondt i går i det hele tatt. Så jeg har stor tro:) I ødelagt bekkenet igjen i dag da, har faktisk fått lagt sammen klær vasket og hengt opp 3 maskiner, ryddet, støvsugd og vasket hele 1. etg. 2. etg og under etg får vente til i morgen hvis jeg er i form til det. Så ikke ut i granskauen her, ikke nor gøy å gå rundt i når man er hjemme hele dagen. Vi skal på svangerskapskontroll i dag kl 14.30. Det går unna hos dere forstår jeg. Megleren skal ikke bry seg om litt rot, men greit at det ser nogenlunde greit ut når takstmannen skal komme, det fikk vi erfare da vi solgte. Tror ikke du har noe å bekymre deg for når det gjelder jobben. Er sikkert en vanlig ansatt/tilrettelegging samtale sånn som du sier. Du får komme inn og informere meg når du har vært der. Heksemesteren har jeg ikke lest ennå, men jeg holder på med bok nr 7 i sagaen om isfolket, er 3. gangen jeg leser den...heheh Lykke til i dag da snuppa, håper du får en fin dag.
Mayken Skrevet 2. september 2008 Forfatter #44 Skrevet 2. september 2008 Hvordan gikk det med deg i dag snuppa? Sambo fikk høre hjertelyd i dag, og jeg ble videre sykemeldt til 30.sept. Legen mente at jeg nok ikke kommer meg tilbake i vanlig jobb igjen før fødselen, spesilet med tanke på at bekkenet mitt begynner å streike. Men kan være jeg får lov å prøve meg i aktiv sykemelding da, etterhvert.
Gjest Skrevet 2. september 2008 #45 Skrevet 2. september 2008 det har gått kjempe bra idag det var bare møte om å få meg i jobb så fort som mulig, og evt forlenge prøvetiden min når jeg er tilbake fra perm.. men vet jo ikke om jeg vil tilbake heller, så tar det ikke så tungt megler møtet gikk også kjempe fint, nå er avtalen signert og på torsdag skal vi leie lager rom å rydde ut så mye som mulig her så vi får tatt bilder og begynt med visning spennende, men også veldig skummelt hehe.. jeg tror ikke jeg blir friskemeldt med det første heller, men gradert sykemelding vil jeg nok kanskje prøve. jeg leste isfolket for 3 gang sist jeg gikk gravid, så nå måtte jeg ha noe annet, stor koser meg med heksemesteren da kan tenke meg sambo'n din ble glad idag, gleder meg til neste kontoll for da skal min være med også. imorgen skal jeg alene, siden jeg skal ha gu og sånt hehe.. jeg har for første gang begynt å kjenne litt i høyre "skinke" håper ikke det er bekkenløsning, for hadde ikke noe stress med det sist... ha en fin kveld vennen så snakkes vi plutselig!!
Mayken Skrevet 3. september 2008 Forfatter #46 Skrevet 3. september 2008 Så fint at det gikk bra på samtalen da:) Regnet med at det bare var noe sånt, er jo greit å ha fast jobb når man går ut i permisjon vil jeg tro. Håper alt med leiligheten ordner seg og at dere får solgt fort. Den leiligheten dere kan overta, er den mye større den da? Har ei venninne som har heksemesteren, skal låne den etterhvert, men for øyeblikket er jeg opptatt med å strikke ferdig alle julegavene, ligger skikkelig på etterskudd nå pga sykdom og mangel på overskudd. Har en litt uggen dag i dag, håper det bedrer seg utover dagen. Jeg har også vondt i høyre "skinke" og har alt bedt legen og henvisning til fysio, startet slik sist, og det er nok bekkenløsning. Men det virker som det hjelper med akupunktur på bekkenløsningen også Kanskje du burde prøve før det blir for ille? Håper du får en fin dag i dag. Klem
Gjest Skrevet 3. september 2008 #47 Skrevet 3. september 2008 hatt en tung dag idag, kastet opp og vond rygg.. men svangerskaps kontrollen gikk fint. så nå skal legen sende inn søknad om samtale for å diskutere ks, men regnet med at det gikk strålende ble sykemeldt noen uker til, men så skal jeg prøve å jobbe litt gradert, er veldig usikker på hva jeg orker, men får se tiden ann tror ikke det blir noe med det huset til en bekjent, men har funnet et annet på finn som ligger i nærheten av her vi bor, så det skal jeg ringe på imorgen, tvi tvi!! nå skal jeg krype under dyna og lese litt mer så flink du er forresten som strikker julegaver, jeg strikker litt på et babyteppe til den lille, det er alt jeg kan klare hehe.. tenkte også å sy en mei tai i vinter, men får nå se får håpe vi finner et nytt sted snart så jeg kan sy litt gardiner og sånt også liker å pusle litt med sånt til meg selv, men ikke flink nok til å tørre å lage gaver hehe ha en fin kveld! klem
Gjest Skrevet 5. september 2008 #49 Skrevet 5. september 2008 et lite dytt... håper alt er bra med deg vennen
Mayken Skrevet 5. september 2008 Forfatter #50 Skrevet 5. september 2008 Her er alt greit, har ikke kastet opp siden søndag (bank i bordet) Litt uggen inn i mellom, men det er til å leve med, selv om jeg gjerne skulle sluppet helt. Energien er noe annet, den er helt på bunn, og jeg er lei av å måtte ha noe i munnen hele tiden, går mye pastiller ellers klarer jeg ikke svelge mitt eget spytt, da blir jeg kvalm. Er kos å endelig få vært litt sammen med snuppa igjen da, og i går var jeg faktisk våken helt til 22.30 og så på tv. Det har jeg ikke gjort på flere uker, er også over en uke siden jeg har vært på sykehuset. Er litt redd for å si eller tenke det, men kanskje det holder på å gi seg nå? Venter 2 uker til før jeg våger å tro på det. Deilig å slippe å trykke i seg kvalmestillende tabletter i hvertfall. Har dere hatt takstmann på besøk ol? Fått tatt bilder? Jeg har faktisk klart å strikke ferdig den ene kåpen til tvillingene jeg er fadder på, begynte på den andre i går, men klarer plutselig ikke lese oppskriften, synes jeg ikke får det likt:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå