Mayken Skrevet 8. august 2008 #1 Skrevet 8. august 2008 Hei, fint at ting ser ut til å ordne seg for deg:) Hva gjør en alternativ terapeut? Noe som kunne hjulpet meg med kvalmen tro? Ble innlagt igjen på tirsdag og har fått komme hjem på perm nå i helgen. Er ganske sliten og lei alt dette kvalme-styret altså. Er formen din noe bedre? klem
Gjest Skrevet 9. august 2008 #2 Skrevet 9. august 2008 Hei hei, ja det er jammen deilig at vi finner ut av det her, hadde vært så tungt å skulle gå gjennom det her en gang til, ikke minst for lille snuppa mi. En alternativ terapaut er som en psykolog, men har også alternative behandlingsmetoder som healing. jeg jobber ikke med kvalmen, men kan kanskje tenke meg at det vil funke.. har du prøvd akupunktur for kvalmen? jeg bruker seaband og de presser på akupunktur punkter og det ser ut itl å hjelpe meg jeg har selv vært redd for å bli lagt inn for sliter veldig med å få i meg drikke, får i meg noe, men noe mat også, så tror ikke jeg er i noen faresone enda.. men skal til legen neste torsdag så da vet jeg vel mer. jeg er også veldig sliten, sover 12 timer om natten og 3-4 timer om dagen.. bare å gå til bilen er slitsomt, så nå håper jeg det snur snart, men er jo bare i min 7. uke så regner med at det er flere uker igjen :/ ha en strålende lørdag, skal prøve å få gjort noe husarbeid i dag for snuppa er hos mamma i helgen og sambo skal jobbe sender deg en varm klem
Mayken Skrevet 9. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. august 2008 Har prøvd akupunktur, men føler jeg bare har nytte av det den dagen jeg har vært der. Gikk i flere uker, men synes det er dyrt å betale 700kr uken for noe som hjelper bare der og da. Gjorde det forrige svangerskap også, men fikk mer utnytte av det da føler jeg.. Har seabands også, men føler heller ikke at de hjelper meg noe særlig. Synes du skal ta det med ro nå som du kan jeg, sove og slappe av med god samvittighet. Rydde kan sambo hjelpe til med når han kommer hjem. Nå er det du og spiren som teller. Er dårligere igjen i dag, tror nok ikke jeg klarer meg hjemme hele helgen, får se. Tvinger meg selv til å holde på maten ved å ligge helt stille, sikkle på et håndkle og puste rolig gjennom nesen. Får se hvordan det går.
Gjest Skrevet 11. august 2008 #5 Skrevet 11. august 2008 hei hei, har hatt en rolig helg, sovet masse og ikke kastet opp før igår kveld, da tok jeg igjen for alle de fine dagene :/ men, men bedre enn at det skjer hver dag ivertfall!! ingen rydding ble det heller, vi bare koste oss sammen jeg hadde tenkt å prøve akupunktur, men det er dyrt og akkurat nå går jeg til så mye annen terapi at lommeboka sier stopp. føler sea band hjelper meg litt, så da får jeg bare holde ut. men ser nok ut til at jeg blir lenger sykemeldt og det plager meg veldig.. men, men får bare slutte å tenke på det.. hvordan var din helg?? klem b
Mayken Skrevet 11. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. august 2008 Helgen har vært levelig. Var ganske så kvalm og sleit med halsbrann i hele går. Begynte å kaste opp igjen i dag, skulle tilbake på sykehuset etter perm og fikk kvalmestillende og 2 liter væske intravenøst. Er skrevet ut og hjemme igjen nå, skal tilbake til kontroll på onsdag morgen. 11 uker i morgen, og 7 uker med "sykdom" nå må det vel begynne å roe seg håper jeg. Synes faktisk jeg fortjener det. Synes ikke du skal bekymre deg så mye for jobben, de klarer seg alltids uten deg, viktig at du tar det med ro og slapper av nå mens du kan. Koselig at dere har kost dere masse i helgen da.
Mayken Skrevet 12. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. august 2008 Glad jeg skal tilbake til sykehuset i morgen. Driver bare og kaster opp igjen nå. Er skikkelig dårlig igjen. Hvordan går det med deg?
Gjest Skrevet 13. august 2008 #8 Skrevet 13. august 2008 hei vennen, idag går jeg inn i min 8 uke, og nå har jeg hatt 4 uker med kraftig kvalme, heldigvis har jeg ikke kastet opp hver dag som sist, men begynner å merke på kroppen at jeg er sliten. bare å gå fra bilen og inn i leiligheten så er jeg utmattet. har hatt en helt forferdelig natt, men håper denne dagen blir nogenlunde ok. skal til legen imorgen, så da får jeg se hva hun sier videre. så trist at du må på sykehuset igjen da, men er vel bedre så du ikke mister alt av næring! masse lykke til! stooor klem
Gjest Skrevet 15. august 2008 #9 Skrevet 15. august 2008 dytter.. men regner med du er på sykehuset... stooor klem
Mayken Skrevet 16. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 16. august 2008 Heisann snuppa, beklager at jeg falt litt bort. Har vært på sykehuset hver dag denne uken for forebyggende væskebehandling og kvalmebehandling. Da har det ikke blitt tid til så mye annet. Men det hjelper da:) Har ikke kastet opp siden tirsdag.... I dag er første dagen denne uken jeg ikke skal innom sykehuset for behandling, er spent på hvordan det vil gå, men hittil har jeg det fint. Stod opp med Ina kl 6.30 og har ikke tatt kvalmestillende siden i går formiddag og da fikk jeg bare 1 dose, vanligvis er det 3 om dagen. Håper at det kanskje begynner å roe seg litt nå, men tørr ikke håpe for mye. Vet av erfaring at det plutselig kan snu igjen. Mener å huske at jeg hadde en levelig uke rundt denne tiden forrige gang også, før den siste innleggelsen min. Men håpe kan man jo alltid, det startet jo tross alt mye tidligere denne gangen, så hvorfor skal det ikke kunne gi seg tidligere også??? Hvordan går det med deg da snuppa? Like ille? Har du noen følelse av hvilke kjønn du ruger på? Du som kan spå ol? Så spennende å kunne slikt, har alltid ønsket å kunne spå. Fikk tarotkort i gave en gang, men jeg har nok ikke mye anlegg for sånt gitt...hehehe Er vel heller litt håpløs;) Har du og sambo det fortsatt fint? Kjempeklem.
Mayken Skrevet 17. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 17. august 2008 Dytter litt før jeg drar på sykehuset jeg.
Gjest Skrevet 17. august 2008 #12 Skrevet 17. august 2008 hei vennen, så godt at det har hjulpet deg å få forebyggende hjelp. er du fortsatt i fin form?? her er alt det samme, har en eller to gode dager for så å få noen dårlige, ser ut til at denne blir dårlig.. men, men. jeg holder på halvparten av det jeg spiser og drikker og det er bedre enn sist, da holdt jeg ikke på noe. så har tro på at jeg kan komme meg mye før denne gangen. ble sykemeldt en mnd til, og skal på første svangerskapskontroll den 3 sept, så da skal jeg også bestille meg en tidlig ul for å se på nakkefolden tror jeg. jeg har en følelse av at det er gutt, mest fordi jeg er i litt bedre form enn sist. har jo lagt noen kort også og de sier gutt, samt at mine spå kollegaer også generelt sier gutt. veldig spennende. vi har jo 3 jenter og 1 gutt fra før, så det passer fint med en gutt til. selv om jeg da må kjøpe inn det meste nytt. men, men gøy å shoppe også da jeg bruker kortene mine fint lite om dagen, er helt tom for energi, bare å gå ned til bilen er et ork, men håper det tar seg litt opp etterhvert jeg og sambo har det fint, han har mye mer forståelse for meg nå som han ser hvor dårlig jeg er . exen hans involverte han ikke i det hele tatt i sine 3 svangerskap, så han har lite erfaring snodig nok. så jeg føler jeg lærer han noe nytt hele tiden hehe.. men det er gøy også, for føler meg ikke alene som sist. vi sliter litt med sexlivet siden jeg har null lyst og han masse hehe, men det går seg vel til når formen blir bedre. han maser heldigvis ikke da ha en fin dag !! stooor klem
Mayken Skrevet 17. august 2008 Forfatter #13 Skrevet 17. august 2008 Formen er ikke noe særlig tess i dag, er skikkelig uggen til tross for kvalmestillende. Og jeg som trodde at det kanskje holdt på å gi seg:( Så fint at ting går bra hjemme hos deg, og en liten gutter passer jo fint:) Alle tror at jeg skal få gutt også, men er ikke sikker selv, får nok ikke vite det før fødselen er overstått...hehehe. Etter smaken på god form i går, er det enda værre å være i dårlig form i dag. Vet ikke hvor mye lenger jeg holder ut jeg. Og sex??? hva er det for noe?? Noe sambo gjerne vil ha, og jeg ikke orker.
Gjest Skrevet 17. august 2008 #14 Skrevet 17. august 2008 skjønner godt hva du mener med å ha smaken på god form for så å bli dårlig, sånn har jeg hatt det siden jeg fant ut jeg var gravid. veldig slitsomt, var nesten bedre forrige gang når jeg var konstant dårlig.. men men, nå er jeg snart 8 fullgåtte uker og drømmen er at formen er på topp innen uke 14-16.. har også fått meg en urinveisinfeksjon kjennes det ut til, så må nok til legen imorgen, lurer på om jeg får antibiotika, klarer jo ikke drikke nok for å prøve å bli kvitt det selv heller :S sex er heldigvis et ikke tema her i huset, jeg bare roper ut når jeg orker og han hopper i taket hehe.. men det er ikke ofte altså, og heldigvis ikke noe stress!!
Mayken Skrevet 18. august 2008 Forfatter #15 Skrevet 18. august 2008 Sex er heldigvis ikke noe tema her heller. Nå går jeg bare rundt og lurer på når neste gode dag kommer. Kastet opp igjen i går, Ina var på badet sammen med meg og så på med store øyne. Hver gang hun er på badet nå, løfter hun opp dolokket og lager spylyder...hehehe.....de lærer fort.
Gjest Skrevet 18. august 2008 #16 Skrevet 18. august 2008 hehehe.. lara var med meg på do på en bensinstatsjon når jeg skulle kaste opp, og hun brakk seg av å se på meg hehe.. hun måtte stille seg borte ved døra for å ikke kaste opp også. så nå holder hun seg langt unna badet når jeg går inn, står heller på utsiden å ler når jeg lager lyder var hos legen idag og fikk antibiotika for uvi min, det gjør fryktelig vondt, kjenner jeg er helt på gråten hele tiden og i tillegg fikk jeg akkurat mail om at de har fått lus i bhg, så dette er ikke akkurat dagen kjenner jeg! men, men får håpe vi slipper unna.. jeg prøver å få i meg drikke i dag men gud så vanskelig!! nå har jeg brukt en halv time på et glass sjokolade melk trenger drikke for å rense urinveiene hrmf!!! håper den gode dagen din kommer snart og at det blir mange av de!!
Mayken Skrevet 18. august 2008 Forfatter #17 Skrevet 18. august 2008 Uff, UVI er nok ikke noe særlig nei. Har aldri hatt det selv før, men har hatt mye leukocytter i urinen min i det sist, men ikke påvist uvi. Jeg har faktisk klart å drikke en 1/2 liter med Villa farris i dag. Luften kommer faktisk opp igjen i steden for å lagre seg i magen og brystpartiet for så å få meg til å bli kvalm og spy. Var faktisk veldig godt å rape...hihihi Sitter å lurer på hva jeg skal klare å spise til middag. I dag er det mat som absolutt ikke frister, aner ikke hva jeg skal finne på. Ting hadde vært så mye lettere hvis jeg hadde hatt lappen og kunne kjøre en tur til butikken selv. Men sånn som det er nå må alt planlegges til kjøreturene til sambo. Planen er å få tatt lappen før barn nummer 2 melder sin ankomst. Orker ikke gå hjemme i permisjon i 1 år til og vite at bilen står i garasjen og gjør narr av meg og jeg må ta buss eller gå over alt hvor jeg skal. Sambo har firmabil, så det er ingen unskyldning for meg lengre.
Gjest Skrevet 18. august 2008 #18 Skrevet 18. august 2008 takk for tipset om villa farris!!! har nesten drukket en liter uten å kaste opp, føles helt fantastisk :) sambo skal ha taco med ris og ost idag, litt usikker på om jeg tørr å prøve meg, men skal kanskje.. er bare så kjipt å kaste opp igjen blir så sterkt i halsen :S skjønner du vil ta lappen, hadde ikke klart meg uten bilen om dagen. så masse lykke til, er ikke så veldig vanskelig
Mayken Skrevet 19. august 2008 Forfatter #19 Skrevet 19. august 2008 Kanskje litt for sent å komme med gode råd nå, men jeg har fått beskjed på sykehuset om å holde meg unna, kryddret mat, fet mat, sauser ol. Ingen kraftig middag, heller brødmat. Det skal være bedre for magen for oss som sliter med kvalme. Jeg begynte å kaste opp igjen i gårkveld, og fra kl 23.30-02.30 kastet jeg opp hver halvtime, bare slim,luft og galle:( æsj. Ringte til slutt gyn og spurte om jeg kunne ta en sofran stikkpille som jeg hadde fått med meg hjem til nødstilfelle. De sa at det var greit, og etter en time fikk jeg endelig sove uten å kaste opp. Skal til sykehuset igjen i dag, får se hva de sier.
Mayken Skrevet 21. august 2008 Forfatter #20 Skrevet 21. august 2008 Heisann snuppa. Hvordan går det med deg? Jeg skal til jordmor i dag og er spent på om jeg får høre hjertelyd.
Gjest Skrevet 22. august 2008 #22 Skrevet 22. august 2008 hei vennen, har hatt noen elendige dager så har ikke orket å dibbe eller bimme så mye. var helt utslitt av å kaste opp i 3 dager her. men har hatt en relativt fin dag idag, men kjenner kvalmen kommer snikende nå som kvelden kommer.. men men! har sambo sine barn her så må prøve å holde ut har ikke fortalt noe enda og skal vente litt til. men lara er borte så da slipper jeg heldigvis å være delaktig hele tiden, snille samboen min skal bake litt kake i kveld også for vi skal ha selskap for minste jenta hans imorgen, blir hyggelig håper jeg fikk du høre hjertelyd idag?? gikk alt fint hos jordmor idag? jeg skal på første kontroll den 3 og gleder meg, skal på tidlig ul neste fredag bare for å se om alt er bra og ca når termin er hååper du har en fin fin dag!! klem
Mayken Skrevet 23. august 2008 Forfatter #23 Skrevet 23. august 2008 Ja, jeg fikk høre hjertelyd, 150 herlige slag i minuttet:) Hjelper jaggu mye på humøret å høre at det er liv i spiren. Fikk brev med time til ultralyd i går, Har fått time 1.oktober....leeeeeeenge til:( Klarer nesten ikke vente. Så synd at du har vært så dårlig igjen.' Fatter ikke hvordan du takler dette uten hjelp. Er kanskje jeg som er litt pysete?? prøv å slapp av litt i helgen, og god bedring vennen.
Gjest Skrevet 24. august 2008 #24 Skrevet 24. august 2008 så gøy med hjertelyd!! jeg gleder meg sånn til tidlig ul neste fredag, blir super spennende!! jeg skal ikke ha ordinær ul før i starten av nov, og så lenge orket jeg ikke å vente hehe jeg var verre i forrige svangerskap og holdt meg unna sykehus da også, jeg har egentlig veldig sykehus noia, så presser heller i meg drikke hele dagen og spyr det opp, for noe blir jo igjen regner jeg med.. selv om jeg hater å spy. i det siste så har dagene gått rimlig bra, men fra fem-seks på ettermiddagen har alt kommet opp igjen, så nå spiser og drikker jeg minimalt etter det. dette har vært en grusom helg hehe..barna til sambo er helt ut av kontroll, de er så høylytte at vi begge har sitti med konstant hodepine siden fredag!! så nå tror jeg vi må tenke mer seriøst på å flytte til noe større, for å ha en baby i dette støynivået det går ikke. trist for vi hadde sett for oss å bo her et eller to år til.. men, vi kan ikke ha det sånn her annen hver helg, da blir jeg gal hehe!! hvordan har din helg vært??? klem
Mayken Skrevet 24. august 2008 Forfatter #25 Skrevet 24. august 2008 Tørr nesten ikke si det høyt, men helgen har vært fin. Ikke vært kvalm siden fredag. Har spist og drukket godt føler jeg, derfor var skuffelsen stor når jeg hadde ketoner i urinen igjen i dag og måtte ligge på sykehuset og få en liter væske. Men det kom noe fint ut av det da, fikk se lille på ultralyd:) Legen lurte på om jeg ville, og det sier jeg ikke nei til. Han mente at jeg var 13 uker på vei, 2 dager lengre enn antatt, men går ut fra menstermin frem til ordinær ul. Synd å måtte begynne med flytting nå da, men kanskje greit å få større plass og komme i orden før babyen kommer, så kan dere nyte barseltiden i ro og mak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå