Gå til innhold

TROMSØJENTAN 26.07


Nætte;mortil2

Anbefalte innlegg

Flott at du får hjelp!! Kjempebra! Får håpe det bli mye bedre når ho får tatt rett tak å du får bukt med betennelsen...

 

 

Elise: Her snues døgnet litt feil innimellom, e slitsomt ja.. Men i natt har ho heldigvis sove greit.

Mi tuppe bli illsint hvis æ vekk ho, men e jo bare å prøve! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pusi: Fint at du får ordna d..

 

Hær fikk vi beskjed om å ikje vekke lillemann på natta vest han sov, før å amme han.. Sku bare la han sove te han våkna!

 

Før beskjeden vi hadde fått fra helsesøstra va at vi måtte vekke han på natta før amming!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja no trur æ at d snart vil gå fint me dem:)

 

vi har prøvd to gang før å vekke ho å gi ho mat, men ho e overhode ikke intresert i mat da.. så æ ville ikke gjort d...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å vekke henne et par ganger, hehe...

Men det er ikke mulig å få liv i henne! Hun er laangt inne i drømmeland =P

Men får håpe hun snur tilbake snart da, så kjedelig å ikke få sove om nettene!

 

Vi spiser løk til ALT vi da!

Så synes det meste blir litt tørt og småkløst.. Og så lurer jeg på om hun kan reagere på ris faktisk. For hun har hatt kjempe problemer med å få bæsje når vi har hatt rismiddager. Tør jo nesten ikke spise noe lenger =P Men så skal man jo liksom spise variert og sundt også da! Skal ikke være så lett nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange hær som bruke D-dråpan istedefor tran? Kan man kombinere d, altså gi tran en dag og d-dråpa en dag, altså veksle annen hver dag?

 

 

Har lillingan dåkkers godt mye opp i vekt sia fødseln?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tove : Flott at du får hjelp =) Æ va skikkelig sår på brystvorten. Smurte med Purelan, men holdt på å " omkomme" av pumpinga ( Aline tar som kjent overhode ikke pupp). Smurte meg med bedøvende krem noen minutter før pumpinga. Så, tørket jeg kremen av og pumpet. Hjalp..

 

Elise : Vi vekket Aline i begynnelsen for å gi henne mat. Hadde hun på rutine hver 3 time. Men, fant fort ut at den ekstra timen med søvn på natta smakte fantastisk godt=) Nå får hun mat i 2 tiden, sover til 5-6 tiden og får neste måltid da.. Herlig med litt sammenhengende søvn..Gleder meg til mer av den slags;)

 

Mzme : Veide Aline nå 24 juli, 22 dager etter fødselen.. Da veide hun 4215, noe som er 600 gram mer enn fødselsvekten. Hun gikk jo litt ned på sykehuset etter fødselen, så er da 855 g opp siden vi kom fra sykehuset.. Enn Elias?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AS: Okei, fin vekt d.. Elias gikk også litt ned på sykehuset, no veie han 3662, opp 967 siden vi kom fra sykehuset!

 

Han e 5 uker idag :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Owwwiiii =)

Her har vi sovet fra kl 0030 til 06. Herlig med så mange timer sammenhengende søvn. Regner med det blir med denne natten, så... priser meg lykkelig over den=)

 

Hvordan er deres rutiner på natten?

Her får Aline som regel mat i 02 tiden, og så er hun klar for nytt måltid i 5--> tiden =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikje starta direkte me så mye rutina, han får mat rundt kl 23 før vi legg oss, så sover han til han våkne (rundt 3-4), så spiser han da sover videre..

 

Vekte han jo før på natta før å amme han, men så fikk æ beskjed om at æ ikje trengte å gjøre d.. Kanskje sant d, ska jo ha en "våken" unge når man amme den.. Så da e d vell rett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen rutiner her heller nei...

Hadde samme natta som i går. Skriking og skikkelig magevondt til i halv 2 tiden, og så spising annen hver time etter det.. Nå sovna hun sånn skikkelig i halv 10 tiden, men da er jeg for våken etter å ha skifta ørti bleier til at jeg får sove!

Hadde vert deilig å få sove sånn skikkelig ut en gang i blandt i allefall... Men det kommer vel =)

 

Men skriker deres når de skal ha mat om natta??

S ligger bare å veiver med arma. Ser egentlig ganske komisk ut, og så lurer jeg alltid på om hun har ligget sånn lenge å veiva før jeg endelig våkner å gir henne mat =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Elias våkner på natta skrik han, og prøve æ å gi han mat vil han ha.. Så sovne han etter at han har spist ei stund, tilbyr æ han mere vil han ikje ha...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuppeluppa mi gråt ikke så mye anna enn når ho plages med magen innimellom å hvis æ e for sein med å ta ho opp fra golvet.. Men ho lage MYE lyd da! Heheheh! Høres veldig fæncy ut te tider altså.. Mer som en tiger nesten! Heheheh!

Så på natta så klaga ho bare litt så våkna æ, har ho ilag me mæ enda, for æ orke ikke vær våken på natta for å få ho i egen seng. Men har no begynt tilvenning te å sove i hennes seng sia vi har brukt bare vogna te no. Skal legg ho i senga på dagtid innimella å, så bli det vel svung på det.

Ho spis før ho sovna på kvelden, mellom 9 å 11 en gang, så som regel i 2-3 tia, å i 6 tia. I dag orka æ ikke stå opp i 6 tia som vi har gjort før, men bare puppa å så sovna vi begge te 9.... Fantastisk deilig!! Føle mæ som et nytt menneske!!!

 

Nei huff.. Løk e bare æsj.. =) Har aldri likt det! Spis jo pizzablandinge (de der posan) å anna sånn halvferdig mat som e løk i, men da e det knust løk som ikke kan "isoleres" fra resten av maten, hverken i smak eller i bita.

 

Tuppa bæsja ikke i går, sleit med luft, å har gjort det samme no i mårres.. Så e no spent på korsn det ska bli d her altså.

 

Treff i mårra på polar kl 12 da?? Så kommer de som kan?? Ser ut som vi e ganske få her som e intressert i treff, men e no koseli likevel.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at småttingan vårs har noenlunde like tidspunkt der de er klare for mat.. hehe=) A veiver også med armene og lager små lyder, som gjør at jeg våkner for å gi henne mat om natta=) Står opp fra soverommet da og legger oss faktisk i stua, slik at sambo får sovet lengre. Veldig greit i grunn=)

 

Skulle gjerne vært med på treff, men kommer ikke til Tromsø igjen for i midten av aug. Da er det rett på skolen. Eksamen i slutten av august, for var sykemeldt på en i vår..

 

Forresten.. er samboerne deres veldig aktive med barna? Her er samboeren min superflink, over all forventning. Han storkoser seg sammen med A, og vi er flinke å avlaste hverandre. Herlig, særlig siden det medfører at jeg vet hun får det supert hjemme sammen med pappan om noen uker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hær e samboern å vældig flink me E, han skifter stortsett på han på ettermiddagen, siden han har vært på jobb hele dagen.. Han koser sæ i lamme han! E jo koselig å se på :-)

 

Han hjelper faktisk litt til på natta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulf gjør en kjempejobb i forhold te å ta vare på hus å heim å Sigurd å Ingrid å mæ. Han styra me et eller anna fra han kommer heim fra jobb å te natta, å hvis ho må ha ny bleie å æ si det høyt (han sov godt) så står han opp å skifta på ho.. Men her e det mye anna på programmet å.. Han styra veldig for å få mala huset, det trengs virkelig, pluss at vi har kjøpt vedstranga som ligg å venta på å bli høgd opp te vintern.. Så har han reve et drivhus/bod som va så fælt, å vi ska i august få ei til dør ut te platten våres, for det e der vi e hele tia, pluss at da kan Sigurd vær ute der å lek uten mæ, for da kan æ jo se han! Å vi får mer lys i stua.. Men han ordna med Ingrid sånn at æ får spist mat, å kosa sæ med å leke med ho. Sigurd kreve jo å sitt, så vi prøva å dele det. Merka jo stor forskjell fra å ha en te å ha to her heime, det kjennes!

 

No har æ da altså baka brød å rydda her i heimen mens tuppa ligg å sov. Så e spent på kor lenge æ får hold på! =)

 

Nån fler som ska på babykino på torsdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at det e kommet nye babya her sia sist æ va innom:) Gratulerer såååå masse til dåkker!

 

I mårra e faktisk snuppa 2 mnd, helt utrolig kor fort tia går!

På tirsdag i forrige uke reiste jeg og ungene med fly til andøya. Var kjempespent på hvordan det skulle gå, men storebror var veldig flink og satt som et lys. Heldigvis er det bare en tur på 25 minutter:) Var hos mamma og pappa til fredag, fikk endelig tatt meg en tur til frisøren mens mamma passet lillesøster og pappa storebror. Veldig deilig! På fredag dro vi til kvæfjord med bobil. Ei venninne giftet seg der. Så da hadde vi med mamma og pappa som barnevakt. Terje kom kjørende fra Tromsø på kvelden. Bodde like ved festlokalet, så det var bare å rusle ut å mate lille snupp når hun forlangte det. Hadde en kjempeflott helg.

 

Men godt å være hjemme igjen, og bare oss fire etter veldig mye besøk. Så jeg håper det blir 3 rolige uker før vi drar på ferie.

 

Jeg er med på kino på torsdag Annette. Syntes batman begins var råbra, så er virkelig klar for å se denne!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt ut et treff på fredag i telegrafbukta for alle som liker frisk luft.

Håper det er mange som har lyst å komme, kanskje dere som har fått baby sist er også klar alt. Gratulerer også så mye dere alle nye mødre.

 

Her blir babyen også snart 2 mnd og er så våken og oppmerksom. Har tatt passbilde av henne i dag. Morsomt å sitte inne i den lille kabinen og holde henne foran det røde lyset. Hun trenger pass for at vi kan reise til utlandet... så til alle dere som ikke har ordnet dette...et tips!

 

Ellers koser vi oss i sola og går lange og korte turer. Hun har oppdaget at munnen er så stor at den rommer hele knytneven. Får se hva som blir neste steg.

 

Ha en fin uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja flott du å ska på kino MH, d bli bra!! :)

Æ an godt dra te bukta på fredag, kjekt d!!

Nån flere som dukke opp i mårra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake til byen May-Helen! Jeg har også lurt på dette med frisørtime, får vel prøve å alliere meg med noen barnepassere mens jeg friserer meg. Føler et akutt behov for det nå :-) Aurora sover som regel mellom 12 og 14, så får vel passe på å få en frisørtime i dette tidsrommet.

 

Aurora skriker heller ikke på natta når hun våkner, ligger bare å peiver med armene og lager masse rare lyder. Leste i Gro Nylanders bok "Mamma for første gang" at det var lurt å amme før de våknet for mye, så jeg er fort framme med puppen når jeg våkner av lydene hennes :-)

 

Skal på 6-ukers kontrollen i morgen tidlig, tror derfor ikke jeg kommer på treff. Blir for mye farting fram og tilbake... Dessuten er det jo meldt fint vær, så tror jeg skal prøve å være litt ute i morgen :-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke kordan det e, men regne med det e helt trygt!! Jeg farget haret selv om jeg var gravid jeg...

Huff, virker som Aurora har okedogn naa. I ettermiddag og kveld har jeg ammet og ammet hele tiden!! Det gaar en halv time/tre kvarter mellom hver amming. Naar jeg legger henne til puppen, saa spiser hun som om hun ikke har faatt mat paa lange tider!! Slitsomt, men er vel kroppens maate aa regrulere matmengden!

 

PS! Prover ut en ny pc, men oe, o og aa virker ikke paa tastaturet. Teite pc!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei randi.

 

gratulere så masse me gutten du har fått. kjempe fint at du fikk en god opplevelse av fødselen denne gange...

 

har i dag vært på sykehotellet hos elin på besøk.. hun fikk ei nydelig lita jente i går. alt gikk kjempe bra og raskt. resten får hun sjøl fortelle..

 

æ blei no helt vanvitti bansjuk av å holde nurket hennes..

 

æ går bare å vente, hele 54 dager igjen..

e kjempe oppblåst om kveldene, så d e et styr å legge seg og å snu seg i senga... men den som venter på noe godt venter ikkje forgjeves... som d hete.. heldigvis e d ikkje så varmt her som hos dem sørpå... evig takknemlig for d...

kos dåkker alle som har fått..

 

hilsen inger lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh trøtt i dag! Snuppeluppa va så urolig i natt, veldig mye lyd, ikke gråt, men bare masse lyd å peiving! Spiste litt å så masse lyda igjen.. Så ikke så greit å få sove da nei. Våken fra halv tre te fire å så ville ho opp i seks tia, da va det ikke snakk om å bare puppe å sove igjen. Så sitt her i halvsvime å sløva... Men men. Sånn e det.

 

Elin som i Elin som har en gutt fra før? Så arti!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...