Gå til innhold

TROMSØJENTAN 26.07


Nætte;mortil2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hurraaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!! Torsdag kl 12 vet æ ka æ ska gjør!!! The dark night på babykino!!!!! Flere som lika sånne å som ska dit??? =)=)=)=)=)=)

 

Nån flere treff på gang??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar:) e uvanli å sku stå opp så tili no, å legge sæ så tili... men går faktisk veldi fint å stå opp tili..:) va oppe 6 idag.. men vi la åss no å sov ijen i 7 tia.:)

 

e kansje et rart spm, men når æ våkne på mårran så e æ helt øm i moinnen å nedentil før at æ spent muskulaturen... e d noen andre som har opplevd d?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusi : Æ hadde det likens hva angår nedentil. Tror det va for at æ ikke hadde vært i aktivitet. Stivna liksom.. For, ble bedre så snart æ va oppe og gikk.. =) Ane ikke om det e sånn du har det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja kan gått hende at e derfor ja...:) merke d ikke så mye utover dagen nei, så e nok d ja.. da vet æ d..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusi... du må endre nicket ditt =P

 

Ellers så er det nok normalt å føle seg litt øm både her og der den første uka ;-) Kroppen har jo vært igjennom store forandringer, og en skikkelig hard jobb under fødselen.

 

Men en annen ting...

Hva lager dere til middag for tiden?? Synes liksom ikke det går ann å lage noe lenger? Når man ikke skal spise løk, kål og sånn... Blir veldig mye det samme synes jeg.. Noen som har noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja enig dær Elise, ska ikje være lætt.. Men tænke på sånn pizza fyll f.eks i sånne posa.. E vell ikje så mye løk i dæm, sjøl om d står bakpå at d e løk i dæm?

 

Men vanskelig å finne middagstips, og vest d blir d "samme" heile tia... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også mest sannsynlig med på treff i neste uke. Mulig vi kjører en tur til Harstad, men det er høyst usikkert enda.

 

Jeg spiser egentlig det meste jeg, men ikke mat med mye løk eller kål. Oskar har aldri hatt magevondt, så da fortsetter jeg som før. Men det meste av fiskemat skal vel gå bra samt supper og sånt. J elsker pølse og makaronigrateng og det er jo trygg mat.

 

Vi har vært på bytur i dag. Oskar sov stort sett hele tiden. Han er så utrolig sår i baken siden han bæsjer så mye. Så da ble det tur på apoteket for å finne litt remedier. Håper han blir bedre nå!

 

Ha en fin lørdag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elise: hehe ja vet d, men kommer mæ ikke inn å få årdna d...:)

 

ja den middagen ja.. vi har da bare lagd en middag sånn ca.. så har ikke bynt å slite ennå.. men e vell ikke lenge t vi kommer i d probleme...

 

ka dåkker har oppå stelleborde? handduk å? tenke sånn at man ikke treng å skifte handduk så ofte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusi: Vi har handduk på stellebordet. Skifte den ikke mm Aline har bæsja og det kommer på handduken, eller ho tisse mens vi stelle ho.. hehe.. Så, den skiftes i grunnen med gjevne mellomrom, men ikke hver dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, har skifta 3 gang idag pluss at ho tissa på handduken ette at vi hadde bada ho.. så ho e veldi flink å grise dem t;)

 

kan de små få luft i magen av appelsin eller eple?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen og tusen takk for alle gratulasjoner! :)

 

Plutselig bestemte gutten vår seg for å komme, etter at det hadde vært stille lenge og jeg hadde innstilt meg på en augustbaby.. :) Fikk rier på ettermiddagen torsdag 24. og klokken 21.30 dro vi inn på føden. Var litt redd for å bli sendt hjem, men heldigvis var det 4-5 cm åpning og riene bare økte på i intensitet mens vi var der - så vi fikk bli. Presis klokka 3.30 kom han til verden, 3800 g og 51 cm (og 36,5 rundt hodet). Hadde en ganske kjip fødselsopplevelse sist, så det var godt å oppleve at denne fødselen gikk mye bedre.

 

Vi dro hjem fra barselhotellet allerede i går ettermiddag siden jeg følte meg i fin form. Dessuten savnet jeg samboer og datteren min. Var godt å komme hjem - men det er så rart å ha to barn, en datter og nå en sønn...Føler meg så heldig som har fått to kjempefine unger!

 

Til marlen84: Hvis du er redd for å bli avvist i morgen, så fortell dem at du er sliten, lei og redd. Det gjorde jeg. Jeg ble satt i gang sist og da var jeg også engstelig for å bli avvist. Jeg var jo så innstilt på at babyen skulle komme. Så jeg fortalte dem hvordan jeg slet og det tok de faktisk hensyn til. Jeg la også til at jeg hadde kjent lite liv den siste tiden (de fant da ut at det sannsynligvis kom av at det var lite fostervann).

 

Så med mindre de har veldig mye å gjøre på føden, så tror jeg nok de setter deg i gang i morgen. Det er jo ikke noe hyggelig for dem heller å avvise en førstegangsfødende som er mentalt utslitt og redd for babyen sin. Og om de råder deg til å vente på at fødselen skal starte av seg selv, så er det nok uansett bare snakk om å vente noen få dager til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lagt opp til noen treff til uka??

Jeg er klar for det i allefall, nå som jeg endelig er mobil igjen, hehe!!

 

Kan jo foreslå polarsenteret?? Hvilken dag som helst egentlig... Og klokken 12?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ka man kan gjøre me brystvorte som e helt utroli ond? trur ho har greid å løsna litt av den eine.. tåran bare trille når ho tar tak.. d svir, stikk å brenn.. når ho ikke sug åsså.. e d sånn d ska være? ho sug så sinnsykt krafti. akkorat som æ gjor, mamma si brystvorte hang bare å slang t slutt, vil helst sleppe d... har kjøpt mme idag, viss æ ikke skulle greie å amme.. å ska få kjøpt pumpe i mårra... e d bare på sjarmtroll dem har pumpe?

 

kor fint å høre at denne fødselen gikk bedre enn den forrige:) ja d e gått å kåmme sæ heim..:) følte at alt gikk tusen ganga lettar...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusi...

Helt normalt å bli sånn skikkelig sår i begynnelsen.. Og ja, det gjør no sinnsykt vondt!!!!!!!!! Men prøv med ammeskjold noen dager, det hjelper, og det gjør ikke så vondt når hun suger! Og fokuser på å få Andrea til å ta riktig tak, da blir det bedre med en gang.

 

Ellers så finner du pumpe på apotek også...

Men om du klarer å ungå å måtte begynne med flaske så er det det beste. For det er no skikkelig styr med all vaskinga og kokinga av utstyret! Jeg måtte gi tapt da A var 3 mnd, og det ble ganske mange mnd med vasking og koking. Men klart, må man så må man! Synes ikke man skal amme på død og liv liksom =)

 

Men om det ikke slutter å brenne og svi, så bør du kanskje få sjekka om det du har fått betennelse eller sopp.. Men det vet ikke jeg så mye om, men vet det er et par andre her som har hatt det...

 

Håper det blir bedre snart!

 

 

Her har nå snuppa snudd døgnet!

Kave og mase på mat hele natta, amme anna hver time! Og bæsje et par ganger, rape og veldig selskapssyk... Sånn som kvelden liksom skal være! Og så sove som en drøm hele dagen med amming hver 3-4 time... Tror dere det funker å vekke henne annen hver time på kvelden, og tvinge henne til å spise, så hun er liksom mett og god til natta kommer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bestille deg time på ammepoliklinikken på UNN Tove. Det høres ut som om Andrea ikke tar rett tak og da blir det sårt og vondt. Anbefaler deg å få hjelp der før du starter med pumping og gi flaske. De små blir lett sugeforvirra og da er det vanskeligere å få henne til å ta rett tak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tove: Dæm e veldig flink dær oppe på poliklinikken. Va dær på fredag og fikk litt hjelp, va ei som hete Hege som hjelpte oss.. Så bare dra dit vest du får ondt av amminga, så får du hjælp..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki... tenkte sku bare avlaste litt me flaske så puppen fikk kvilt sæ litt.. men d e vell kansje ikke så lurt? får prøve uten at ho ska ta flaska.. prøve så gått æ kan:)

 

ka e nr t ammepoliklinikken? dem har vell ikke åpent idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da Pusi, ikke så greit å vær så plaga da.. Men hvis du føle for å pumpe å avlaste puppan litt, så går det an å prøv å gi melk me kopp, evnt skje, sånn at ho ikke bli sugeforvirra sia det kan virke som ho har litt skjeivt tak på vorta di..

Ring barsel idag å spør dem, forklar at du slit veldig... Evnt te ammehjelpa som har damer med erfaring på telefonen hele tia. Nr dit vet æ ikke, men ska no stå en plass.

 

Gull nr 2, så godt du fikk en bedre opplevelse!! Kjempebra da! :-)

 

Ja Elise, æ e iallefall med på treff denne uka, gjerne tirsdag om det kan passe?? 12 på polarsenteret?? Torsdag e d babykino å den skal æ iallefall ikke gå glipp av.. Hvis noen vil treffes på torsdag etter kinoen sjøl om dokk ikke skal på kino så e æ hjertelig gjerne med på treff da å! Må utnytte denne uka max sia Sigurd e på ferie!

 

Æ like ikke løk fra før, så for mæ e d veldig greit med middag..Vi lage det samme som vanlig vi!! :-) Det eneste æ har sett ho reagere veldig på e eple, så det ligg æ unna.. Å løk reagere både ho å æ på så det e veldig greit da. Eple e jo heller ikke så vanli i middaga.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har æ fått prata me barsel, e nok at ho sug helt feil som har gjort at æ har så ont.. trur nok e betent åsså før kommer en anna slags veske åsså ut fra puppen... men har no fått time i mårra på ammeklinikken, så da håpe æ at d snart blir bedre...:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...