Gå til innhold

Ubegripelig egoistisk svigerinne.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan tar de ikke ansvar for valget de har tatt, med tanke på flyttingen?

Nei, de risikerer å ikke treffe dere i ferien, fordi dere har deres liv, men tror du virkelig det plager dem sååå mye? Det virker jo som det i all hovedsak er problematisk for deg.

Har de sagt at de forventer at dere skal planlegge ferien deres i forhold til dems?

Man kan ha gode relasjoner, selv om man ikke ses så ofte og man bor på hver sin kant av landet.

Selv har jeg tette og gode relasjoner til mennesker hvor vi over tid har bodd på hver våre kontinent.

Og når man har stiftet familie så er det unntakstilstand i noen år, men det kommer jo en tid etter småbarnsperioden.

Det er heller ikke gitt at søskenbarn som bor nærmt hverandre vil vokse opp og ha nære bånd. Jeg har langt bedre kontakt med mine søskenbarn som bor på andre kanten av kloden enn de som bor en halv time unna.

I bunn og grunn så burde du vel snakke med din bror og si hva du føler. Også at du klandrer din svigerinne, noe du åpenbart gjør, så har i hvert fall din bror muligheten for å gi deg klar beskjed om hvor landet ligger.

Hadde jeg opplevd det du gjør, så hadde jeg tenkt at disse menneskene har et behov for å løsrive seg. Noe jeg slett ikke syns er rart, med det presset som de åpenbart lever med, når det kommer til hvor mye krefter de må legge i en krevende familie/søster.

I stedet for å gremme deg over din svigersøster, bli bitter på at ting ikke ble/blir slik du hadde/har forestilt deg, så burde du ivareta den tiden dere faktisk har tilsammen.

Og bare som et tips, dersom du ønsker å se dem oftere, så er i hvert fall ikke veien å gå å utelate svigerinnen din når du inviterer. Det virker som din bror har markert allerede hva som er hans familie, og forsøk på å splitte dem opp vil vel bare slå tilbake på deg.

Prøv heller å få svigerinnen din til å trives. Du føler nok at du har det, men forhåpentligvis ser du dine egne overtramp dersom du leser gjennom denne tråden.

Folk liker faktisk å besøke og bruke tid på folk de trives sammen med, og de ferreste liker å være sammen med folk som legger press på samværet, hva man skal gjøre, hvor mye vi skal ses osv.

Men uansett, mitt beste tips er å snakke med din bror.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du virker reflektert jeg og skjønner godt at du savner broren din med familie.

Som det er skrevet over her, så er det ikke noe gøy å være den store stygge ulven som har tatt barnebarna fra besteforeldrene sine heller og flyttet laaaaangt unna. Synes noen ganger det er kjempeslitsomt å komme hjem til Norge på besøk, uansett hva vi gjør så er det alltid noen som ender opp med å være skuffet fordi forventningene er så alt for høye. Ferien ender opp med å være stress istedet for kos. Derfor er det litt deilig å bruke litt ferietid på noe annet enn familie også slik at vi faktisk får slappet av. Synes derimot at det er veldig koselig å få besøk fra Norge for da kan vi tilbringe mye tid sammen med bare den det gjelder uten stresset med at andre blir skuffet. Kanskje det er noe å tenke på for dere også? Lykke til!

Skrevet

Jeg vil bare si at jeg forstår deg veldig godt. Jeg kjenner meg godt igjen i å bli veldig skuffet når andre gjør prioriteringer jeg ikke forstår, og når jeg føler meg forbigått. Synes du har fått mye ufortjent kritikk i svarene.

Skrevet

"Tog går ikke til Finnmark. Båt koster ca 15 000, fly ca 10 000, og buss i 160 mil er ikke noe alternativ. :-)"

Og nettopp derfor er det full ut forståelig at broren din, svigerinnen din og barna deres vil gjøre det _de_ faktisk har lyst til på _sin_ ferie sørpå...

Skrevet

Syntes du høres ubegripelig egoistisk ut.......

Skrevet

Noen ganger hjelper det å se fra andres synspunker, og ikke bare sin egen.

Skrevet

Vil bare si til Hi, skulle ønske jeg hadde en slik søster/svigerinne som deg. Hadde blitt utrolig glad om jeg hadde hatt en søster/svigerinne som har SÅ lyst å tilbringe tid sammen med familien og ikke minst barna. Jeg er helt rørt. Stå på hi. Jeg sitter her som er stort ? etter å ha lest svarene.

Skrevet

Herregud, du fikk se de 3 av 7 dager, skjønner godt broren din+fam sine prioriteringer! Nettopp pga personer som deg, gjør at jeg synes det er stressende og slitsomt å reise til en annen kant av landet, der fam til sambo bor!

Skrevet

herregud...hva er d som skje med dette forumet???

tror ikke noen skriver innlegg her for å bli"slakta", men d er jo den følelsen jeg hadde sitti igjen med hvis jeg var HI her !! hun har da bare skrevet SINE tanker å følelser rundt et tema som er vanskelig å å håndtere for HENNE... tror hun søkte etter konstruktive meninger/svar/forslag til løsninger; -ikke all den skiten hun blir slengt i her... SKJERP DERE, DAMER !!

stå på, HI, ikke hør på denna smørja her... syns du har grunn til å være skuffa, jeg !

håper dere får planlagt mere sammen neste gang dere møtes !! :-)

Skrevet

foortsatt meg, som skrev over her...jeg er helt enig med anonym 21.38 -d er rørende med mennesker som bryr seg såmye om familien ! skulle ønske min familie "var sånn" !

Skrevet

Et par kommentarer bare:

Om du savner dem så fælt, hvorfor la ikke dere selv ferien deres dit? Så dere fikk se hvordan de bodde, opplevd deres liv?

Det er ikke lett å skulle komme "hjem" på ferie når en har flyttet bort. Jeg har vært der mange ganger. Og det er ikke bare den nærmeste familien du skal treffe, men venner og gamle kollegaer osv også. Og oppi alt dette skal du selv ogsa ha litt FERIE.

Og jeg ville vært litt forsiktig med å bare skylde på svigerinna di. Kanskje er hun sterk, men kanksje din bror også ønsker å gjøre KONA si lykkelig, og ikke bare søstra si?!

Skrevet

Sorry men du høres ut som en liten drittunge!!!!

Det er da vel ikke opp til deg å avgjøre hva de skal gjøre de få¨dagene de er på ferie der de har bodd før. Skjønner godt at de ikke gidder å dra på bæremeis osv. Kanskje de ikke ville gå på fjelltur. Har det slått deg?

Dere høres ut som en intens og slitsom familie, og skjønner at svigerinnen din må sette litt grenser for å overleve..

Skru ned forventningene dine. Hvorfor kan ikke du besøke dem da? Om du vil tilbringe tid med dem, kan du vel reise på besøk med ungene dine..?

SKJERP DEG!

Skrevet

HA HA, når jeg leser innleggene fra deg, så skjønner jeg jææævelig godt at de har flyttet 160 mil unna.....

Skrevet

Hadde du vært min svigerinne hadde jeg ikke kommet hjem på ferie i det hele tatt...

De skylder dere jo ikke noe fordi de flyttet... Det var et valg de to, DERES valg, det har ikke du noe med.

Du trenger virkelig å gå litt i deg selv. Du har helt syke forventninger. Ikke alle er like interesserte i å tilbringe så mye tid med familien. Dessuten er det møkkslitsomt å komme "hjem" på ferie der alle skal ha en bit av deg.

Tror du må stikke fingeren i jorda, for du er faen ikke god.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...