Gå til innhold

tromsøjentan 12.juli


pusi og lille pusi:)

Anbefalte innlegg

Fikk bra mottagelse når æ kom på føden. Ei kjempe hyggelig svensk ei..alt så bra ut, men d va lite modning etter som æ va skjønte..ho sa den va mjuk, men d va ikke nåkka særlig åpning..fikk etter som æ skjønte bare tuppen av en finger litt inn, men ikke helt..ka enn d betyr..men no vet æ no d i hvert fall=)

 

D va ei som fødte der hørte æ..spent om d e/va nån herifra???=)

 

No ska æ og kjæresten dra på egon å spise..få nåkka ainna å tenke på enn at æ mest sannsynlig blir å gå gravid enda leeeeeeeeeenge...føles i hvert fall sånn da...har på følelsen av at æ får en lang fødsel åsså, siden modninga tar så lang tid..e d nåkka sammenheng mellom d dåkker som vet?

 

Håpe d går bedre me dåkker andre som vente..at d skjer i hvert fall litt mer enn hos mæ=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

æ trur du fikk ho samme som æ fikk.. viss ikke e flere svenske der da. ho va no værtfall kjempe snill... ho hadde første dagen når æ va der¨på onsdag, da va ho elvemo lamme ho... hørtes no kosli ut å fære å spise:) hehe, d virke ikke som om d va en av åss som lå å føda..:)

 

virke som om venter gull nr 2 e neste ut..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe huske å ble litt skremt når æ va dær oppe en kveld før sjekk på pga blodtrykket..

 

Da æ hørte alle som lå å fødde, lurte på kordan d sku bli når æ sku føde! Må innrømme at æ ble litt skremt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen:)

 

Æ har fått ei nydelig jente på 3780 gr og 52 cm lang:) Ho ble født på tirsdag 15. kl 1048. Vi e så super heldige, no har vi 3 nydelige jenter. Fikk ligge på barselhotellet, det va kjempegodt... stille og fredelig.

 

Vi kom hjem i ettermiddag og de store jentene mine var superstolte over lillesøster. Huset var vasket og middagen stod på bordet. Herlig, nå skal vi bare kose oss i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer.

 

Ikke så ofte jeg er innom her for tida, men det er alltid spennende å se hva som har skjedd sia sist!

Nå begynner jeg virkelig å få lyst til å treffe dere igjen, og ikke minst se alle de nye babyene! Jeg har vært litt lite hjemme i det siste. Men neste onsdag er jeg hjemme igjen, og jeg synes treff i barnehagen hos dere Minda hørtes kjempebra ut!

Her hos oss har ikke ammestarten vært så grei.....det vil si, amminga funker veldig bra for lille Magnus, og litt dårlig for meg.... For såvidt godt det ikke er omvendt. Men jeg har altså så vondt i puppene.... Så vondt at frustrasjonen tok meg helt i dag, og jeg rykka ut til barselavdelinga igjen, selv om jeg holder til i Storfjord for tida. Fikk god hjelp der da, og Helen som jeg snakka med mente jeg nok har soppinfeksjon.... Så nå er det mye smøring og styr, men håper det blir bedre nå i alle fall! Så treff hjemme passer meg bedre enn kafe, for det er lettere å smøre og lufttørke og styre når vi er litt mer privat!

Bortsett fra puppe-styret går det veldig fint her, Magnus er jo så skjønn.

 

Vi sees etter hvert, håper alle har det bra, og lykke til dere som er klar for føding!

 

Siv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stoor klem til deg Siv, du har samme ammestart som jeg hadde med Johanne. Det var litt av et styr, brystbetennelser og sopp i tre måneder før alt gikk seg til. Håper du snart blir bra! Ammehjelpen har veldig fine nettsider og har en mal på hvordan sopp skal behandles. Og hjelper ikke smøring og Mixtur til Magnus kan du få Diflucan tabletter for å bli kvitt soppen. Jeg holdt på å gi opp mange ganger, men endte opp med å amme lenge. Når det gikk over fungerte amminga veldig bra.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klemmen Kari Anne! Det varmer. Det har gått med noen frustrasjonstårer her! Noen ganger tenker jeg at det er helt til å holde ut, men noen ganger tenker jeg at det er uholdbart, så jeg gleder meg til det blir kos med amminga!! Jeg VIL jo ikke gi opp iallfall. Håper jeg slipper unna med mindre enn 3 mnd.... men godt å høre at det gikk seg til for deg med lignende plager sist! Hvordan man merker soppinfeksjon? Jeg behandles ut fra symptomer som sårhet som ikke vil gi seg, jeg er rød på areola, og har brennende smerter/følelser i puppene utenom ammingene også. Gjerne rett etter ammingen. Ble tatt prøver av meg i dag, men som jeg forsto var det ikke sikkert de ville vise noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff huff... Go morn jente!

Tuppa bestemte sæ for at no va d mårra å nok soving, så vi sto no opp kl 04.30... Deili vær da, så egentli greit ;-) Å ho e jo så smørblid om mårran, bare gurgle, smile å småflire til ho mamma i go-vippestolen sin.

Ho e åsså veldi fascinert av TV'n, så da får ho mamma mulighet til å slappe av på sofa'n å stikke innom her å lese litt..

 

Høres kjempekoseli ut me treff hjemme hos dæ Minda :-)

Kor d e dåkker bor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mzme: Vi blir her hjemme til 11 august. Begynner på skolen den 13, så da er vi nødt til å være på plass i Tromsø igjen=)

 

Noova: Gratulerer med jenta=)

 

Siv: Vet du.. hun Helen på barsel er rett og slett ei genial dame!! Tar av meg hatten for hun, det skal være sikkert og visst!=) Ammetrøbbel her også, så forstår frustrasjonen din.. Lillemor bruker fortsatt tungen feil.

 

Marlen : Synd du ble møtt slik i tlf. Forskjell på vennligheten, dessverre også på de som jobber på føden. Bra du fikk sjekk likevel da. Prøvd å gå turer på kvelden feks? Det gjorde vi 3 kvelder. Riene startet en morgen etter tur kvelden før=)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

no bynne æ å bli utålmodi me tanke på virkinga av strippinga.... vil at d ska starte no:)

 

noova: gratulere me jenta:D

 

off, syns synn i dåkker som plages me den der amminga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AS: Okei.. Vi ska dra dit i midten av August! :-)

 

Ja Pusi da va d termin, får håpe nåkka skjer me dæ snart.. Med tanke på at du e blitt stripa og.. Men seff kan jo enda ta litt tid!

 

Har va Elias litt urolig i natt, sikkert nåkka æ har spist så æ ikje tænkte mæ over! Syns så synd i han, men mi feil :(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pusi: hvis du va lite moden, så tar det nok si tid før det bli nåkka futt.. Kanskje du sku ha hørt om du fikk en runde til??

 

Ebenholts: Uff å nei.. Så trasi da! Æ har å litt sånn brennanes følelse i puppan etter amming, men ikke sånn at æ har vondt eller plages, å merke ellers ikke nå, men fikk mæ en liten støkk da æ leste om den brennanes følelsen... For tuppa har et hvitt belegg på tunga te tider, helsesøster mente det ikke va nok te at det kunne vær sopp, men..

Får virkeli håpe at du bli bedre av behandlinga så amminga kan gå sæ te, masse god bedring te dæ..

 

Æ lure på om tuppeluppa ikke tåle mørk sjokolade... Spiste nån godisa i går kveld, å i fem tia i dag så begynte ho å gråte, å holdt på ei stund... Nån som har merka nå sånt? Sjokoladen va liksom det eneste æ spiste som æ ikke har spist/drukke før, så va det første æ tenkte på.. Så bei tili mårran her å. Men sia det e helg så kunne æ slapp av når ho la sæ igjen, sia gutta boys tok sæ en tur på butikk å for å hente madrassa te familieinvasjonen her i mårra. Så æ datt ned i stoln her me ei bok å et pledd å fikk stengt øyan litt å lest litt.. Balsam for sjela!!

Glede mæ te i mårra når familien kommer (mamma,pappa,søster å svoger), det bli kjekt!

 

Ha en god lørdag videre damer!!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordmora mi e forn på ferie no.. æ va ikke helt moden d sa ho, men virka som æ ikke va langt oinna t å være helt moden...

 

e d noen som vet ka som gjør at man ikke ska få tissa ånkli? våkna i natt å sku på do, hålt på å sprenges men måtte presse hardt før å få d ut.. å fikk ikke alt ut heller... sånn har d vært i hele dag... e d bare babyen som ligg å sperre for at d ska komme sæ ut eller kan d være andre ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det varer ved at du ikke får tisse synes jeg du skal ringe føden og høre med de. Kanskje du bør katetriseres? Eller kanskje det bare er helt normalt og er et tegn på at hodet har kommet langt ned og at ting er i gjære? Uansett greit å høre. Ikke bra hvis blæra er full og du ikke får det ut..

 

Starter ny tråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...