Gå til innhold

tromsøjentan 12.juli


pusi og lille pusi:)

Anbefalte innlegg

Elise: Ja d va synd me vogna de! Sikkelig kjipt :(

 

Nån som veit ka d kan være når de små får sånn småe røde prikka på kinnan?

Ligne nesten på sånne pittesmåe kvise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Marlen: Du får vente å se om turnuslegen spør om han skal strippe deg når du skal på kontroll da, eller så får du spørre han selv om han kan gjør det! Tror det varierer litt fra lege til lege hva de tilbyr, men tror han skal kunne gjøre det om du spør! Eller få noen andre til å gjøre det om han ikke kan =) Eventuelt kan du dra på føden og få jordmor til å gjøre det der. Æ e ikke blitt strippa, men det e vel at de røske litt i livmorhalsen for å få ting i gang?

 

Annette: Det e helt vanlig med sånne små røde prikke som ser ut som kvise, Noa-Nikolai har også et par sånne. Vet ikke ka det kommer av, de skal ikke klemmes på hvertfall. Det e hvertfall helt ufarlig og normalt =) Leste om det en eller anna plass.

 

Elise: Lenge siden sist! Bli kjekt når du får vogn og kan komme på treff =) Noa-Nikolai har samme spisemønster som Siri - klokka tolv, tre, seks og ni-ti på morgenen. Går veldig fint og ikke nåkka skriking på natta nei. Deilig. Imårra e Noa-Nikolai fire uke, en måned gammel, veldig rart! Kan han fortsatt få kolikk? Eller e vi "sikra" no? Æ tror også det med kostholdet har endra sæ litt, alle sier at vi bare skal spise normalt og heller sjekke ut dersom babyen reagerer og skriker mye. Æ har no spist både jordbær, løk, sterk krydret mat osv. De ska jo utsettes for forskjellige smaker. Du må hilse om det e ho som va på treff nån ganga som skal få baby no!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får bare prøve å følle me på d å se ka som skjer, å ringe føden viss æ blir mer usikker... men trur d e utflod..:)

 

åhh kor irriterans elise! ka d e slags del som mangle? kor du har kjøpt den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone: Okei, fint å høre... E no så masse man lure på, ser man nåkka man ikje veit ka d e så må man spørre :-)

 

Ja tia går fort, Elias va 3 uke igår!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ja tiden flyr jenter. Her begynner babyene våre å bli "store" Kristine er 3 uker idag. Ho er snill og god. Sover og spiser, men ikke med slik jevn rytme som Noa Nikolai har. Her går det litt mer ujevnt...

Ho hadde lagt litt lite på seg da jeg var å veide henne i forrige uka.

Men etter 2 dager hadde ho lagt på seg 90 gr, og det blir 45 pr dag, og hvis vi ganger det med 7, blir det en flott økning i uka mente helsesøsteren. Skal på ny veing i morgen. Spent å se!

 

Håper været blir fint på onsdag

Er det kl 12?

 

Babykino er jeg med på. Blir trivelig å se dere alle

Men blir det ikke mye skriking på kinoen? Høy lyd?

Nei vi får prøve å se :)

Føler det er lenge siden jeg har sett dere nå

Og ikke minst å få se babyene deres

 

Vedr: Sove ute.

Vi har fått en flott fleece dress kjøpt på refleks som er ypperlig når det er litt kaldt. Den er tynn men samtidig varm. Vi bruker den og når vi kjører i bilen, spesielt når det blir kveld er den kjekk

 

Ha en fin dag jenter!

 

Vi sees

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E bare fint på babykino, for selv om de skrik så e rommet så stort at lyden bli på en måte litt borte.. Pluss at man kan jo reise sæ å gå litt unna folket hvis man føle det bli dumt. Va ikke nå problem når æ brukt å vær der me Sigurd iallefall!!

Æ e med på kino etter denne uka!! :-)

 

Her slokna æ på sofan etter middag å sov i nesten tre tima.. Først når Sigurd kom å ga mæ en skikkeli våt supersuss før han sku legg sæ klart æ å stå opp. Så va kjekt at tuppa tok sæ en lang lur ja!

 

Elise:kjøpt du vogna privat eller på butikk?? Utroli kjipt å ikke ha vogn da!! Vi har jo ei ekstra, men den har ikke bag sjøl om den kan brukes te de her små hvis du vil låne?? E ei god å stødi simovogn. E bare å pakk inn Siri så ligg ho nok fint i den. Bare send mæ et pip om du vil vit mer om den. :-) For må være kjedeli å ikke ha vogn..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ang vogna...

Vi hadde understellet til TFK'en etter Alva. Men kjøpte ikke med baggen da. Og bestemte oss for å kjøpe baggen til denne. Men siden de ikke selgen TFK her, så fikk vi familien min til å ta med sør fra.. Men da viste det seg at de har glemt å legge med et par sånne fester som må skrues på understellet for å kunne klikke på baggen!!

Det var vel et par ferie vikarer som jobba, for de viste lite... Og de hadde bare 2 bagger igjen, utstillingsmodeller.. så da lå vel ikke festene sammen med baggene.. Og baggen er knall ROSA!!! Hadde jeg vist det skulle bli så vanskelig så hadde vi jo bestilt bagg selv *grrrr*

 

Nættemor..

Har du ei vogn som dere ikke bruker?? For vi kunne eventult brukt den til Alva i BH, for da kan vi ta hjem understellet til emmaljungaen, den har vi bagg til...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise: ja vi har ei simo som vi brukte te Sigurd da han va for stor te bagvogn, han har hatt den i bhg. Så om dokk vil låne den te dokk får festan te den andre vogna så kan vi jo fikse det! E jo for trasi at dokker ikke har vogn å kan kom dokker ut altså.. Simoen e fantastisk, æ e supergla vi kjøpte den! Den e stor i setet, så Sigurd kunne ha stor pose å alt muli uten at det bei trangt i den.

Æ kan sende dæ melding når æ fær ut på tur neste gang å kom innom me den!

 

Dæggern i dag e æ trøtt.. Lilletuppa våkna kl 3, men så etter spising å bittelitt soving så bei det bæsjing å mer spising å gulp å klesskift å mer bæsj, så ho sovna ikke sånn skikkeli før kl 6, å da sto Sigurd opp gitt!! Så e nokså veldi i underskudd akkurat no å sitt å tyna i mæ en kopp me sånn pose cappucino kaffe.. I håp om å våkne litt!

 

Marlen: Stripping e visst nåkka dem helst gjør på sykehuset har æ fått forståelse av, men det går jo ant å bare høre! Æ bei strippa av mi jordmor, men ho ville ha mæ på fødeavdelinga først, for etterpå satt æ med registrering på magen for å sjekke korsn babyen hadde det å om det kom rie. Men det va knæsjt for det hjalp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nættemor: Lurte litt på hvor lang tid det tok fra jordmora strippa deg til du fikk rier? Skal på kontroll på fredag på føden og tenkte jeg skulle spørre jordmor om hun kunne strippe meg for å se om det ble noe fortgang i sakene. Da har jeg én dag igjen til termin.

 

Elise: Datteren min heter også Alva. :) Hun blir to år til høsten. Artig at det er flere som heter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe bra Nættemor!!

Vi bråbestemte oss for å kjøpe tfk baggen i stedenfor ny barnehagevogn til Alva, derfor skulle familien min ta med sørfra... Og så ble det så mye tull!! Baggen kom nå foresten ikke med flyet heller, så det var rett før vi var å kjpøte ny med forsikringspenga =P Men da ringte de selfølgelig og hadde funnet den....

 

Venter gull nr. 2 :) Fødeklar

Var det du som var på Polarsenteret for litt siden, og satt helt på enden rett ovenfor Pia?? Husker det var noen som skulle ha 2 veldig tette =) Artig at de har samme navn da... Spent på hva neste din skal hete... Vi sleit masse med å finn navn denne gangen!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var meg. Regner med at du var en av de to som satt på samme side som meg, bare lenger bort?

 

Vi er også spente på hva vår neste skal hete! :) Og det er visst resten av familien også... Tror flere av dem syntes Alva var litt spesielt (noen lurte på om vi var inspirert av Ringenes Herre (!?!)), så de tror kanskje vi velger noe utradisjonelt denne gangen også. Men for oss er det ikke viktig at navnet er uvanlig, men at det er et vi liker godt.

 

Det blir forresten en gutt denne gangen og guttenavn synes jeg er litt vanskeligere å finne. Vi har riktignok noen navn på blokka som vi liker, men jeg tror vi venter med å bestemme oss til vi ser han. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei=)

 

Ang hyppigheten på måltidene.. Aline har spist hver 3 time fra vi kom fra sykehuset til for 3 dager siden. Da virket det som om hun ble umettelig sulten. Spiser hver 2-3 time nå. Kanskje de økedøgnene det snakkes om? Likte de 3 timers intervallene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia!

 

Her blir det mye soving. Jeg og Oskar la oss kl 24 og sov til 10.30! Herlig. Han spiser ca hver tredje time på natta og har ca samme intervall på dagtid. Han klarer bare en pupp om gangen og hvert måltid tar litt tid. Blir mye amming og tv!

 

Hadde tendenser til brystbetennelse her en natt. Våkna med forstanfall og etterhvert fikk jeg feber. Og grusomt vondt i den ene puppen! Da var det bare å komme seg i dusjen å få ut det tette. Og jaggu gikk det ikke bra! Så nå er jeg superforsiktig med trekk og alt det der.. Tror det kom av at jeg gikk å hentet en is til J i fryseren.

 

I dag har jeg bursdag :-) Så vi har tre bursdager på tre uker her i familien. Jeg har fått nydelig frokost, roser og pakker. Koselig å bli gjort litt stas på. I ettermiddag skal vi bestille kinamat og feire litt.

 

Anette: Er du alene med Ingrid og Sigurd? Det høres tungt ut! Håper dere får sove bedre til natta :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med dagen Kari Anne :-) håper du får en koselig dag (den har tydeligvis startet bra i allefall)!!

 

Ang. amming: Aurora spiser ca. hver 2. - 3. time på natta og på dagen. Men i natt sov hun faktisk i 6 timer før hun våknet og ville ha mat. På kveldene derimot virker det som hun aldri blir mett. Da er det amming hele tiden, i allefall hver time!! Jeg får dermed med meg ganske mange kjedelige sommerprogram på tv :-) Hehe...

 

Er det noen av dere som vet når babykinoen er på torsdag? Og er det slik at man kjøper ordinær billett på kinoen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere me dagen Kari Anne :-)

 

Ja når dæm ikje blir mætt på kveldan, e d vell før at man produsere mindre melk da?

 

Virke som at Elias Alexander ikje blir ordentlig mætt på kveldan, uansett kor mange ganga æ amme han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..no lure æ veldig..våkna kl syv imårrest av at d gjorde vondt i magen..d skikkelig stramma rundtt magen og ryggen og kjentes ut som menssmerta samtidig, kjentes åsså ut som æ måtte på do..altså pommelom..hehe..så æ for no opp på do, men måtte ikke d. Sånn va d i 3 tima me 10 min mellomrom mellom dem hele tida..men så stoppa d bare..og kom ikke mer..så no sitt æ her å lurte på ka i all verden d va?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Gratulerer med dagen, Kari Anne!

 

jeg har også lyst til å teste ut babykino på torsdag!

 

Iver er også mer sulten på kvelden. Forsøkte meg på trilletur til rema tusen litt før ti på kvelden her en kveld. Resulterte i at vi ble der en time før både jeg og han hadde fått det vi ville ha..! Så best å holde seg hjemme i sofaen på kvelden synes jeg og

 

Nå har vi hatt besøk sørfra noen dager av nybakte besteforeldre. Veldig stas!

 

Tenkte å ta meg en tur til helsestasjon å veie imorgen. Spennende å se vekta! Har fått en kledelig liten dobbelthake siden vi kom hjem så litt større har han forhåpentligvis blitt!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så da er det ikke bare lillemor som er umettelig på kveldstid.. hehe.. greit å vite at en er flere i samme båt:)

 

Petrine: Gratulerer med dagen=)

 

Marlen: Spennende.. Kanskje noe er på gang. Jeg gikk på do å gjorde stort 5-6 ganger på en time i det riene satte igang.. hehe.. Oppdater oss gjerne=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulere me dagen kari anne..!:D

 

åhh kor spennans marlen, e nok noe på gang hos dæ:D

 

før et vær d ble... ble jo klissvåt av å gå hjem fra butikken...! ser dåli utfør bukta turen dåkkers i mårra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Noa-Nikolai er en måned idag :) Vi skal spise tapas med tantene og onklene hans ikveld. Satt opp treff imårra kl. 13 i bukta, håpe bare på fint vær... ble jo torden og lyn idag...

 

Babykino bli fint ja! Det e lavere lyd på filmen og lyset står på har æ forstått sånn at det e babyvennlig. Da kan man amme osv. der inne. Bli artig. Bli fint å sjå dæ og Kristine ja Maria! Artig at det e flere som bli med på kino.

 

Vi har også en sånn dress vi har brukt nån gang i bilstolen, kjekt!

 

Noa-Nikolai spis også litt oftar no, variere litt kor ofte, men oftere enn hver tredje time...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter gull nr. 2 :) Fødeklar

Ja, satt på samme side, bare Marlen som satt i mellom oss ;-)

Vi har fått noen tilbakemeldinger som at de ikke hadde trodd at Siri var et av alternativene og lignede... Synes nå guttenavn var lettere jeg da! Har 3 veldig aktuelle navn på lur... Men det ble jente denne gangen også =)

 

Grattis med Dagen Kari Anne!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratiss med dagen Kari Anne!

Håper du har hatt en flott bursdag :)

 

Skal vi sette opp alternativ i morra hvis været blir dårlig?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen Kari Anne :) Sees på torsdag! Babykinoen e kl. 12 og vi kjøpe bare billetta på kinoen ja før filmen. Ja,kan vær greit med et alternativ imårra om været bli dårlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...