Gå til innhold

tromsøjentan 12.juli


pusi og lille pusi:)

Anbefalte innlegg

lage en ny trå før åss få som ennå vente å før dem som har fått:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja d skjer litt her..:) e utroli kor stor den der proppen må ha vært... trudde ikke d sku være så mye... trudde natt t idag sku være uroli, men våkna bare to gang. å va en gang på do... skvatt når æ så at kl plutseli va 11... håpe no at d skjer nåkka mer, men prøve å innstille mæ på at kan fortsatt gå over tia, men e ikke lett:)

 

på søskenbarne mitt som fikk før 3 mnd sia så stoppa alle kynneran å sånt nån få daga før fødselen starta, så kan være et gått tegn på at nåkka e på tur t å skje hos dæ åsså:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg vet ikke helt om jeg tør håpe at noe skjer med det første. Har jo allerede erfart med nummer 1 at ting tar tid. Gikk grusomt lenge over termin med henne (15 dager) og måtte igangsettes.

 

Vi får spise masse kanel og ananas i helga mens vi venter på at arvingen skal ruges ut, hihi. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

I dag har æ termin, eller hadde for snart er jo dagen over... Det har for min del vært en alt for varm dag.. Men er glad på andre sine vegner at sommer været endelig er kommet.

 

No begynne æ å bli ganske lei. Men gruer meg til fødselen. Har 2 fra før, og det gikk helt fint under fødslenen. Så vet ikke ka det e som gjør at æ ikke glede mæ. Skulle bare fått lille nurket mitt rett i arman plutselig, he, he.

 

Her har det åsså vært stille med kynneran i et par dager. åsså e dærm liksom blitt litt mildere på en måte. Av og til må dulte litt i magen for set går så lang tid mellom hver gang æ kjenne spark. Men så ligger ho med armer og ben innover og ryggen ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia alle :) Du, ka har dåkk på babyan når de ligg i vogna no på sommeren? Synes det e så utrolig forskjellig ka folk bruk. Man må kanskje bare finn ut ka som passe for sæ og sin baby? Vi bruke bukse, body, lue, helseteppe og dyne. Men det e jo nån som bruke strømpebukse og jakke i tillegg. Det virke no ikke som Noa-Nikolai e kald hvertfall så lure på om æ fortsette med det vi har gjort te no. Om det ikke e helt på jordet da... ? Har jo ikke nå erfaring med sånt fra før! Ka bruke dåkker? E jo viktig at de ikke bli for varm også. Vanskelig det der! Men på natta sover vi med vinduet oppe og da har bare pysjen på, da e det 18 grader cirka. Det e jo ikke så forskjellig å ligge ute i vogna at han må ha på så mye mer klær?

 

Kan tenke mæ det va godt å kom sæ ut en tur ja Pia :) Kos dæ med besøk fra familie også snakkes vi plutselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har body,bukse og en tynn liten Jakke/genser og lue og ei dyna på når han e ute i vogna. Virke ikje som han har d kaldt! Har også rundt 18 gr på rommet på natta!

 

Trur kanskje man bare må kjenne etter om han e varm eller kald..

 

Tone: Kordan bæresele va d du hadde? Fornøyd me den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker ei helsesøster sa at det var bedre med litt for kaldt enn litt for varmt for de små. Siden de ikke klarer å varme regulere på samme måte som vi voksne. Og så er det lurt å bruke flere lag med klær, sånn at man lett kan kle av/på etter behov =)

 

Ellers så høres det jo ut som dere kler de fornuftig ;-)

 

 

Her har vi besøk av familien min, så dagene flyr!

I dag er store Snupp og pappaen hennes med dem på polaria, så får jeg og Siri et par rolige timer=) Godt for storesøster å få litt egen oppmerksomhet! Og i morra er det tilbake til barnehagen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone; vi har samme på Ingrid ute, tynne jakk å lue over vanlig body å bukse. Det eneste æ har ekstra på e lesta så ho kan få bli litt varm på fotan.. Men isted når ho va ute å sov i vogna så hadde ho ingenting ekstra på sæ, å bare to pledd.. Da va det varmt. Æ e redd for for mye varme så æ har heller litt lite på, å reguler heller med pledd av å på å sånn.

 

Nydeli i dag, så etter en "kjapp" middag bli det kosedessert ute... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hær har vi vært å trille tur rundt prestvannet! Et nydelig vær i dag :-)

 

Får håpe d hold sæ sånn hær ei stund, e jo lovt å håpe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ har Red Cross bæresele. Har bare brukt den litt heime, men Noa-Nikolai like ikke å vær oppi den... kanskje han e litt for liten. Men har hørt at Ergo bæresele e bra :) Vi kjøpte vår brukt for en billig penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ fikk ergosela på fredag å prøvde den i går på tur i to-tre tima. Ho sov fra æ pakka ho inni den å te vi kom heim å æ prøvde å legg ho i vogna! hehehe!! Den va enkel å ta på selv med spedbarn å god å bære etter å ha fått justert den litt. Må jo justere litt etterhvert uansett, ho voks jo å så har mengde tøy litt å si. Men fikk i dag prøvd den på ei som e 13 kg, å den va veldig grei da å! Nesten bedre å bære faktisk, sia kiloan bli fordelt annerledes kjente det ut som..

No har æ hatt den bare nån få daga, men ja, den virke veldi ok! Så glede mæ te neste gang vi ska prøv den, for det va veldi kjekt.

 

I natt sovna lilletuppa me smokken, for ho ville ha pupp, men ikke melk, å det e jo litt vanskeli.. Å no å gjorde ho det.. Så no sitt æ nesten her å hold litt pusten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Da er vi kommet hjem etter helgetur til Nordreisa. Gikk kjempefint å kjøre, tok fergene slik at lille Aurora fikk komme opp å strekke på kroppen.

Ang. klær ute: Vi har hatt body, bukse og lue de dager det har vært LITT varme ute. Andre dager har vi hatt en bomullsjakke eller en bomullsdress på i tillegg. Har også lurt på hvor mye som er "normalt" å kle på, men man må vel bare prøve seg fram. Tror det kan være greit å regulere med tepper og lignende. Jeg har i allefall gjort det. I tillegg ligger hun på lammeskinn i vogna, og den regulerer jo også varmen.

 

Aurora har faktisk også tatt smokk i helgen. Hun har ikke ville tatt den tidligere, men i helga tok hun den et par ganger :-) Hun fant tydeligvis trøst i den... Får se framover om hun tar smokk, men hittil har hun ikke brydd seg særlig om den.

 

Kino på torsdag høres spennende ut. Dersom det er kjedelig vær ute, så er det stor sannsynlighet for at jeg kommer.

 

Spennende at det skjer ting med deg Pusi. Gikk 5 dager hos meg fra slimproppen begynte å løsne til riene kom. Men slimproppen gikk litt etter litt hos meg da...

 

Ha en fin søndagskveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

her har d skjedd lite idag... virke som om alt har stoppa opp... men sover nåkka helt sinnsykt gått før tia, e veldi gått. samtidi som æ håpe at nåkka ska skje på natta... proppen e vist ennå ikke helt gått... lure på kor stor den egentli e..

 

janne: vet foresten kem søskenbarne ditt han jørn e.. han e gift me bestevenninna mi, va forlovern hennes i bryllupe:)

 

håpe alle har hatt ei fin helg...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du like Ergoselen Anette :-) Æ syns den e fantastisk!

 

Oskar har fått prøve smukk i dag og han like den skrekkelig godt. Han blir så irritert når det kommer melk og han egentlig bare vil suge. Så nu ligg han i vogga og smukke i vei. Va litt i tvil siden han bare e 9 daga, men amminga e vel etablert, så æ trur det går greit. Han fant nu endelig roen istedet for bare å kave med puppen.

 

I dag har æ tatt min første trimtur med vogna. Skal si det e godt å bevege sæ i litt tempo uten at det gjør vondt! Gikk bare rundt Rundvannet, men det gjorde susen!

 

Johanne e ikke sjalu i det hele tatt. Syns ho tar det hele med glans. Ho e så opptatt av å leke med naboungan ute, så Oskar får ikke mye oppmerksomhet av storesøster. Va litt imponert over mæ sjøl da æ både fikk dusja ho og stelt lillebroren samtidig, ingen av dem skreik, hehe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så koselig at du kjenne dem! Dem e kjempetrivelig, begge toan :-) Da møttes vi jo i bryllupet demmes!! Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter=)

 

Hvor ofte spiser nurkene deres? er de mer eller mindre " tidsinstilte", eller?

 

Pusi : Synd at det stoppet opp. Prøv deg på en liten gåtur, kanskje? Det gjorde vi kvelden før det hele satte igang. Sikkert bare tilfeldighet, men men...

 

Petrine: Har også introdusert smokk til Aline, selv om hun bare er 14 dager i morgen. Merket et suttebehov. Hun sutter litt på den, før hun spytter den ut og ser ut til å være fornøyd med det.. hehe=) Flott at Johanne ikke er sjalu. Flink hun er =) Dusja J og stelt O på samme tid? Skal si du får hjulene til å gå rundt. Supert=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vi prøvde å gå tur på lørdagen men hjalp ingenting,.. men ska prøve åss på flere tura..:) vet dåkker ka som gjor at æ fikk ont nedentil når æ setta ne venstrefoten når vi va å gikk?

 

har ett t spm(blir mange spm på mæ før tia;)) men når æ sto opp i mårrest så va d nåkka som rant... blankt å virka som bittelitt slimaktig... va d bare tynt utflod, eller fostervann?

 

janne: ja dem e kjempe hyggelie folk.. berit ska no komme bortover no snart å hålle mæ me selskap:) hehe ja d gjor vi vist:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ann Silje: Noa-Nikolai spis hver 3.time hele døgnet, ganske så tidsinnstilt ja :) Veldig kjekt.

 

Tove: Æ synes det høres ut som fostervann gitt! =) Hvis du har på et bind skal det være vått innen en time om det er det. Da bør du ringe føden. De tar en test av det som kommer for å sjekke om det er fostervann om du e i tvil. Vanskelig å vit ka som gjor at du fikk vondt i foten når du gikk tur, men æ har også fått det av og til.

 

Ellers håpe æ været tar sæ opp te onsdag så vi kan grille ute =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pusi: har å hadd sånn, ganske mye..men va på sjekk og d va ikke fostervann bare utflod=(

 

har et sprøsmål når d gjelder sånn der stripping. når blir man d? og kem gjør d? må man spørre om d sjøl? både legen og jordmora mi e på ferie no=( åj..d blei litt mye spørsmål..hehe

 

E bare 2 daga til termin no, og ingen tegn i d hele tatt på at nåkka ska skje så æ holder på å gå på veggan her=(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusi...

Det kom mye vått blank væske fra meg og de siste ukene, og det var ikke fostervann nei...

 

Marlen84

Min JM strippa meg på termin, hun spurte om jeg ville. Tror ikke det er vanlig at dem gjør det noe særlig FØR termin, med mindre man har veldig mye maserier/kynnere og sånn. Men du kan jo spørre når du er på neste kontroll om de kan strippe deg!

Det gjorde nok susen her, selv om det tok et par tre dager, så begynte det å skje ting. Omtrent samme som skjedde hos Nættemor etter stripping ;-)

 

Skjønner dere er lei, men å er det ikke mange dagene igjen! Vi venter jo et lite søskenbarn til snuppene nå når som helst... Så vi er nå litt spent om dagen vi også =)

 

 

Så dere foresten artikkelen i F&B? Den om at de vil avlive myter om mors kosthold i ammeperioden... Jordbær skal vist ikke være så krise nå... Men alt med måte selvfølgelig =)

 

 

Siri har vært veldig grei å ha med å gjøre hennes første uke!

Og jeg krysser alt jeg har for at det skal fortsette... For jeg vet kolikken kan drøye litt før den tar tak... Vi har hatt vår tørn med første snuppa, og denne gangen har vi bestilt en sove baby.

Men så langt har hun sovet bra om nettene, spist i 00 tiden, i 03 tiden og i 06 tiden! Så må hun bæsje og rape og styrer no voldsomt frem til 7, men heldigvis uten å skrike! Så sover vi videre et par timer =)

 

Vi er nå litt fastlåst hjemme om dagene da... For vi har ikke vogn!! Eller vi har vogn, men den mangler en del som de glemte å sende med da vi kjøpte vogna, og det viser seg at den må etterbestilles osv... Så vi blir nok uten et par uker til =(

Ganske bittert!! Tror jeg kunne kvelt de som solgte vogna når jeg skjønte det mangla noe!!!! Men men.. jeg har godtatt nå.. ikke så mye å gjøre med det.....

 

Blir nok ikke treff på oss før vi har vogn i hus, men gleder meg til å se dere igjen! Lenge siden sist nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok..har neste kontroll på torsdag, dagen etter termin så kan jo høre da..men d e hos en turnus lege..gjør dem d å?

 

Gud så irriteranes d me vogna di da elise=( burde nesten fått litt avslag på den da..når du må vente så lenge=(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...