Gå til innhold

tromsøjentan 12.juli


pusi og lille pusi:)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

fikk sover tilslutt..har ikke hatt nåkka vondt siden igår..va godt å få sove=)

 

Va hos legen idag..ho ville no da ikke strippe mæ..sa at man ikke gjorde nå sånnt før i hvert fall ei uke over termin=( æ vil heller til jordmora mi=(

Når har du termin pusi?

 

Lure på om æ ska ringe føden imårra om d ikke har skjedd nåkka, å høre om dem ikke kan strippe mæ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusi, det var ikke lange tida du fikk på deg =P

Får håpe det hjelper i gang ting!! Her gjorde det i allefall susen =)

 

Marlen84

Bra du fikk sove! Får håpe det setter skikkelig i gang snart da... Du skal vel egentlig være glad du fikk sove først =)

Men kjipt du ikke ble strippa da. Vet de mener ulikt om det disse jordmødrene...

Du kan jo eventluelt ringe å be om å bli sjekka, og si at det har vært mye murring ol. Og i samme slengen når du er der spørre om de vil strippe? Vet ikke om de tar inn folk fpr stripping bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei... Alltid spennende å gå inn på denne tråden og lese - og for å se om noen har født. Høres ut som om Pusi og marlen84 ganske nære nå. Selv har jeg hatt tre slitsomme netter på rad med masse mensmurring og ubehagelige maserier. Jeg kjenner jo at det ikke er ordentlige rier ettersom de aldri blir helt regelmessige eller gradvis vondere. Dessuten stanser de alltid opp etter et par timer. Sist sa jormora til meg at det ikke kunne regnes som ordentlige rier før man måtte puste seg igjennom dem.

 

Er avhengig av å sove på dagtid nå siden jeg ikke får så mye søvn på natta. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æ har termin 19 juli,. rart at dem ikke ville strippe dæ ennå... men viss du ringe føden f.eks.å sir at du lure på en ting, så e d bare å spørre samtidi om dem kan strippe... d sa no jordmora mi.. sa at æ bare koinne sport om d igår når va der da æ trudde d kansje va vannavgang... e jo kjempe bra at du fikk sove litt..

 

har vært litt kynnera å sånt ette at æ va der.. men ikke nåkka å skryte av(ennå).. fikk ho mange fingra inn når dåkker ble strippa elise å anette? å va livmortappen helt borte? min va på 1cm å ho fikk 1 finger inn...

 

e nok ånkli me modning på gang hos dæ venter gull nr 2:) høres no ut som e nåkka på tur å skje hos dæ åsså snart:) vi får håpe at vi snart får ut de her gullklompan..:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja..æ trur æ gjør d..ringe føden imårrå å høre om dem kan sjekke om æ moden..å spør om stripping samtidig..me mindre d ikke skjer nåkka inatt da..e jo fullmåne=)

 

Spennanes pusi og venter gull nr 2..trur vi har di her småingan ute snart..*håpe håpe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marlen84: Hadde ikke tenkt på at det er fullmåne, men det hadde jo vært artig om det hadde noen innvirkning på oss. :) Skal uansett på føden i morra og sjekke modning, så da få jeg jo høre hvordan jeg ligger an. Vet jeg blir litt skuffa hvis det er lite modent, men samtidig like greit å få vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå håpe d skjer nåkka me dåkker snart, d hadde vært artig :-)

Fullmåne, hehe ja hadde jo vært artig vest nåkka skjedde da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Melde mæ inn i "vente-klubben", har termin på mandag. De skjer ingenting her, kynnera merke æ nesten aldri. Trøste mæ me at æ merka ikkje nåkka særlig før de satte i gang forrige gang heller. Må bare smøre oss med tålmodighet. Men ser virkelig frem til at de starte, for ikke å snakke om å få babyen i arman:)

Jordmora mi har dagvakt i helga, så de hadde jo vært ok å kunne kommet inn da... De e jo lov å håpe:)

 

Elin

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Endelig et ledig øyeblikk til å se hva som har skjedd med Tromsøjentene siden sist :-)

Så kos med kino og Bukta-treff. Regner med dere koste dere.

Selv begynner jeg å bli veldig klar for treff snart. Formen blir sakte, men sikkert bedre og vi nyter hver dag sammen med Liam.

Han er til nå snill som dagen er lang og vi går bare å krysser fingre for at det fortsetter :-)

 

Har besøk av svigers for øyeblikket og jeg gjør vel ikke annet enn å puppe og sove. Resten tar svigers seg av :-) Deilig å bli oppvartet med god mat og hyggelig selskap.

De drar i morgen og til uka kommer pappa. Alle ferske besteforeldre står i kø og vi nyter å vise frem den lille prinsen vår.

 

Gratulerer med dagen på etterskudd Kari Anne. Håper du hadde en fin dag!

 

Ellers masse lykke til til dere som snart skal få treffe gullene deres. Ikke lenge igjen nå. Stå på!

 

Gleder meg til å treffe dere alle snart!

 

Ha en fin kveld!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusi..

Jeg hadde 1-2 cm og var litt moden. Det var mykt, men den tappen var ikke borte da JM sjekka meg før strippinga.

Hadde da bare svake muringer den dagen, og så mens smerter dagen etter. Så kom blod og slim dagen etter det, og morgenen etter våknet jeg med rier! Ble strippa torsdagsmorran, og snuppa kom ikke før på mandagsmorran... Så det tok jo litt tid likevell...

 

Krysser fingrene for dere jenter!!

Håper du får komme på føden og bli strippa da Marlen!

 

Venter gull nr. 2 :) Fødeklar (vet ikke hva du heter.....)

Spennede! Det skjer ting der også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, har hatt en del flere kynnera idag, så d skjer litt mer enn d gjor igår... ska prøve mæ på grøt me masse kanel ijæn.. trur ikke d funke men, e jo gått.:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Hyggelig på babykino, selv om jeg for min del blir en smule stressa av at det er sjefen som bestemmer også når vi er ute offentlig.. Men går seg til når jeg blir litt mer vant til det

 

Noen som er interessert i et hjemmetreff til uka, f.eks onsdag 23.7? Vi har en liten privat bhg i huset der jeg bor. Nå er den sommerstengt og da kan vi som eier lokalene bruke de på dagtid. Det betyr at da har jeg plass;)

 

Stå på dere som venter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æ e med på hjemmetreff til uka :-) Hadde vært veldig koselig å møtes en anna plass enn kafè!! Litt mer styr på kafè med baby... Onsdag e en dag som passe veldig fint for min del.

 

Va forresten veldig koselig på babykino- syns det gikk overraskende greit å ha med baby på kino. Lille snuppa sov sæ nesten gjennom hele filmen :-)

 

Hmm... mon tro kæm neste ut blir ang. føding. Blir spennende å se framover- dåkker e jo klare alle sammen no :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusi: da æ va te stripping så fikk ho inn en finger, men det va mykt å modent. Livmortappen å skjedeveggen va ikke flata ut, men te andregangs så gjør det gjerne det samtidig som man åpnes sa jordmor te mæ. Den dagen kjente æ lite, men dagen etter begynte det med slim å blod, å kynnera som bare bei mer å heftigere, så når tirsdag kom så va æ sikker på at det va starta. Å på kvelden va ho ute. Bei strippa lørdag så det tok jo noen daga.

 

Her e det trøttheta som råde enda. Fikk ikke sove på dagen i går, så sjøl om tuppa har sove godt i natt å bare spist i 12,3 å 6-tia så e det tungt. Godt at det e helg så æ kan ligg lenger i mårra tili!

 

Vi henta fram babygymen i går å satte på matta, å den falt i smak! Ho har logge å kikka å tatt på den masse.. :-) Arti!!

 

Vi har forøvrig fått en liten munk gitt!! Ho gjør som broren å mista håret forfra å bakover! Så no ser ho fæncy ut me koteletta å ellers tomt oppå! Bare bake ho har hår no :-) !! Broren va helt lik da han va ca 4 uke, så tydeli det ska vær sånn gitt =)

 

Ergosela bli æ bare mer å mer gla i altså. I går tok æ ho i den når storebrodern ville ut, så ho lå nedi der å kosa sæ mens æ luka litt å fikk ordna litt ute. Ho gidd ikke ligg så lenge der mens ho e våken, men det e helt ok, så lenge ho kan ligg der ei stund! Bli nok nå anna når ho e så stor at ho har glede av å vær i den å kikk sæ rundt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med på hjemme treff på onsdag!

Så flott at det er noen som har plass =)

 

Nå må vi jo begynne å være mer obs på at det er plass til masse barnevogner når det planlegges treff også... Kommer nå egentlig bare på polarsenteret som har stoor plass.. Er det flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei=)

 

Spennende at det er føding like om hjørnet for dere som venter=) Ønsker dere lykke til!! og, ønsker babyene deres ut :D

 

Nættemor : Flott at bæreselen fungerer. Ja, selv om lillesnupp ikke vil ligge så lenge i den av gangen.. Har moby sjal vi, så skal prøve den nå snart. Prøvd en gang før, men bare i hui og hast. Tenker vi skal holde oss unna besøk i helga, være for oss selv, prøve bæresele og gjøre andre ting som vi ikke har fått tid til i det siste=)

 

Koselig at dere er flink å arrangere treff=) håper jeg kommer meg på treff til høsten. Dere skal vel ha de fleste på dagtid, men finner nok tid tross hverdag som student. Ja,det må jeg bare =) hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei...

 

Åå i natt har æ sove godt, men alle nettern e ikje lik :-)

 

Nættemor: Ja fint å høre at bæreselen fungerte.. Sjøl om ho ikje lå dær så længe, så va d no litt :) De har vell ikje sånn tålmodighet de små :P

 

AS: Ska dåkke være længe i Harstad?

 

Hær ska vi i rtg me prinsen idag, d kan jo bli skøy å se kordan d bli..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ut som den fullmånen hadde nåkka virkning på mæ i hvert fall..alt har stoppa opp no=( ringte no føden..fikk ikke engang forklart mæ ferdi på korsn d hadde vært di siste nettern, før ho bynnte å prate om at d sikkert ikke va nåkka som va på gang..kom bare til å si at æ hadde hatt sammentrekninge..når æ spurte om æ kunne komme å bare få sjekka om d va nåkka modenhet så sa ho at d mest sannsynlig ikke va vits..men æ klarte no å krangle det til mæ..til slutt sa ho at siden dem ikke hadde så mye å gjøre så fikk æ no komme da..

 

Æ trudde d va vanlig at man fikk sjekke d om man ville? følte mæ litt dom nesten..ikke gidda ho å høre på mæ engang=( e alle sånn der? blei skeptisk no=( greit at d kanskje ikke e så mye modent, men e jo fint å vite da?

 

Korsn går d me dåkker andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia! :) Æ har lyst på hjemmetreff også, men vet ikke om vi e hjemme te onsdag. Skal på rundtur te besteforeldre og oldeforeldrene til Noa-Nikolai. Mest sannsynlig ikke hjemme før torsdag tror æ, men kommer om vi e hjemme onsdag! Bra initiativ, praktisk å kunne bruke barnehagen da! Vi har for øvrig plass te masse barnevogna nede på platten der vi bor og ganske grei plass i huset også, så æ kan også ha hjemmetreff seinere. Ble jo ikke nåkka av når æ skulle ha siden æ va på sykehuset da.

 

Ellers av kafèa e Hansens spisebord i byen grei, Driv og Meieriet. De har god plass inne te barnevogner hvertfall. I tillegg til kafèene på kjøpesentrene Veita og Nerstranda.

 

Hm, har skikkelig lyst på Ergoselen æ også altså, men vi skal no prøve litt mer med den vi har først.

 

Marlen: Synd at du ble møtt sånn fra sykehuset. Det e forskjellig koss dem e de som jobbe der har æ inntrykk av. Kæm snakka du med? Nån e veldig trivelig og engasjert, andre ikke, som alle andre steder. Alle e hvertfall ikke likedan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen virkning her heller av fullmånen... har noen kynnera å den irriterans utfloden som renn hele tia.

 

va jo virkeli dåli mottakelse du fikk marlen... ka dem sa når du kom dit da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja va dårlig mottakelse marlen, men bra at du ikje gidde dæ..

 

Når æ va innlagt dær på føden, va de fleste grei.. Men seff nån e no bare litt frekk, og sånn vil d vell alltid være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marlen84: Så kjipt å få sånne svar, men bra du ikke ga deg. Var selv på føden i dag morges og så at minst tre av fødestuene var åpne (altså ingen som lå der). Så det virka i alle fall som om de hadde det rolig, og da kan de jo ta en sjekk. Men det er nå min mening.

 

Ingen fullmåne-effekt på meg heller som dere sikkert forstår... men jordmora sa i alle fall at jeg var moden nok, så her var det bare å vente på at riene setter inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt å bli møtt av sånne suringer på føden da! Har du vært innom og fått sjekk ennå Marlen??

 

Husker jeg ble møtt av ei sånn når vi var på omvisning sist... Og jeg var om mulig mer nervøs for fødselen ETTER omvisninga! Men de er nå heldigvis veldig flink og trivelig de aller fleste =)

 

 

Nættemor...

Hun gode "venninne"-jordmora di var foresten med under min fødsel =P Fikk litt angst når jeg så navnet på skiltet hennes!! Men hun var bare inne helt på slutten og etter at snupp kom ut..Ble litt hektisk og hun JM jeg hadde måtte ha hjelp til å få satt drypp på meg i det hun sto klar til å ta i mot... Fikk bare en pressrie før det gav seg...

Bare kom til å tenke på det nå, for hun var litt sånn små krass...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise: så du va heldi der me Elvemo altså! hehehe! Kjekt ho kom inn bare på sluttend a.. :-) Heheheh!

 

Marlen: Ja klart det e forskjellige damer som jobba der oppe, der som alle andre plassa.. Men fikk høre av mi jordmor at nåkka de bruka for å høre om damene e i fødsel eller kor i forløpet de e, e korsn de snakka å ikke bare ka dem si.. De høre etter om vi "jobba" mens vi snakka me dem. Men ja, e kjedeli å bli møtte a sure damer når de att på til har tid til å ta en sjekk!!

 

Tone: om du vil prøv ergosela så kan æ ta den med på et treff??

Tuppeluppa mi har sove greit i natt, men æ trur æ e så i minus på søvn at dagen i dag har vært om mulig enda tyngre enn alle andre daga.. Sku sove i sted, men da lå ho å laga så mye rare lyda at det va ikke nå håp gitt. Så i mårra bli æ ikke å stå opp a senga før æ e klar!! Det e gubben å veldi klar over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...