Gå til innhold

Tromsøjentan 4 juli


Nætte;mortil2

Anbefalte innlegg

Pia: Morsmelk kan oppbevares 2-3 døgn i kjøleskap er nå det æ har hørt og 3 måneder i fryseren. Æ har Avent brystpumpe og e veldig fornøyd med den, den er manuell. Helt rar opplevelse å bruke den da, hehe, men det e en anna sak!

 

Elke: Ja, vi e hvertfall med på onsdag! :) Æ e klar for grilling og soling!

 

May-Helen: Æ glede mæ også masse te babykino, har gledet meg te å se Mamma Mia når æ så reklame for den tidligere på kino og du e jo ei veldig trivelig jente =) Artig om flere bli med også!

 

Tove: Tror ikke du trenger å ringe sykehuset og fortelle at slimproppen har gått, du skal vel ringe når vannet går, du får tegningsblødning eller tre rier iløpet av ti minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra Pusi!! Arti!! Ikke for å høyne håpet ditt, men te begge mine fødsla har slimproppen gått samme dag eller dagen før.. :-) Så uansett, så skjer det jo ting!! Det e jo bare supert!

Nei treng ikke å ring før enten vannet går eller du kjenn rie. Men kan å ring dit for å sjekk hvis det e ting du lure på. De fleste som e der e bare hyggeli!!

 

Her har endeli ergosela kommet i hus!

Har ikke fått prøvd den sånn skikkeli enda, ho har sove å vært sulten, men no når æ e ferdi å skriv ska vi prøv igjen. Ho har sotte i den to ganga, men blitt så sulten, så vi har måtta tatt ho ut igjen me en gang. Men den kjennes veldi behageli ut å bære, å lett å ta på!

 

Ja Pia, det e ofte godt å komme hjem.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vet d kan gå kort ti ette d har gått... men prøve å tenke at d kan gå lang ti så, får vi bare bli positivt overaska:)

 

oki, da huska æ rett... syns koinne huske at ikke va nødvendi når den gikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

 

Så spennende Puse, masse lykke til!

 

Pia: Så bra at dere har kommet hjem og at alt fungerer :-) Oskar ligger også helst på brystet til mamma eller pappa. Akkurat nå har han funnet ut at vugga er grei å ligge i. Ang melkespreng ville jeg prøvd å unnga pumpa. Pumpa stimulerer melkeproduksjonen slik at det bare blir enda mere melk. Hos meg fungerte det veldig bra å amme kortere, men oftere. Da stimuleres ikke produskjonen og melkesprengen gir seg etter et par dager. Her funket det veldig bra i alle fall :-)

 

Jeg har lyst til å komme på babykino på torsdag om alt går like greit som nå. A har jo permisjon og kan kjøre oss. Tror det skal gå greit.

 

Herlig vær i dag! Endelig litt sommer i Tromsø :-) Nyt dagen damer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke te Tove! :) Pia, ja tenkte også på det med melkeproduksjonen. Jeg pumpet meg også noen ganger når Noa-Nikolai var mett etter å ha spist av det ene brystet og jeg lakk av det andre. Spurte helsesøster om det og hun sa samme som Kari Anne - at jeg ikke trengte å pumpe meg. Da øker man jo produksjonen og vil ha det samme problemet fremover, så æ har slutta med det og det fungere fint! Regulere sæ ned sjøl etter ka Noa-Nikolai spis og treng. Fantastisk system at kroppen fungere sånn.

 

Artig om du bli med på babykino på torsdag Kari Anne :) Æ tar med kokeboka di!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia alle tromsø bærtn...

 

Så koselig at det e så mange som endelig har fått bebisan sine..

Fikk jo ett glimt av mange når æ va på treff sist.. Nydelige beibia dok har laga altså;) Gratulerer med prinsen din Pia, du va vel lei på slutten kan æ tenke mæ... Godt og komme hjem også vel.. her e det no fortsatt noen uke igjenn men det hold æ fint ut:) Mannen og lillemann på Fuskr hos mamman/farmora så har fått noen daga for mæ skjøl.. Kjenne bekkenet mitt har sotte vældig pris på det.. men blir godt og få de hjem i morgen... Ser det e treff i bukta på onsdag, bor jo like ved så kansje æ trille en tur og hilse på om det e ok vær:) E jo ikkje så ofte man kommer sæ på treff i disse tider...

 

Ellers håpe æ at alt e bra med dokker og småttingan.. Håpe du slipp og plages Pia..

 

- Henriette-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingenting som skjer, men den ligg langt nedi bekkene no.. greie ikke å sitte normalt...

 

va jo ånkli nydeli vær idag..:D løst å fære å bade i bukta!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennanes Pusi :-)

 

Vi e en tur i Balsfjord heile familien, hos mine foreldre, søstra mi e her, de bor i Molde til vanlig. Formen min e heldigvis bedre. Skal på ungdomsskole-jubileum i kveld, tenk 20 år sia æ va ferdig på ungdomsskolen....sånt får en til å føle sæ skikkelig gammel! :-) Trur nok det blir en kort tur på festen der, Magnus blir med, så det e vel avhengig av om han sover eller ikke....... Vi har ikke akkurat fått noen ordentlige rutiner her enda. Men Magnus er vanligvis gla i å sove i vogna iallfall.

 

Babykino høres bra ut, blir sikkert med på det etter hvert! Men nå til uka drar jeg til Storfjord til svigerforeldrene mine, for Andreas skal jobbe en uke igjen, inkludert et par overnattingsdøgn i Kirkenes, og Henrik har ferie fra barnehagen, og da tenker jeg at jeg trenger litt avlastning og hjelp, ikke bare bare med to barn da, og å ikke kunne løfte verken treåring eller barnevogn f.eks.

 

Håper alle har ei fin helg og koser seg i finværet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

For et deilig vær!

Vi har hatt en aldri så liten tur ut av huset i dag. Deilig å få litt frisk luft! Formen blir sakte, men sikkert bedre og det kjennes godt.

 

Ellers går dagene stort sett med til å amme, sove og skifte bleier :-)

Storkoser meg! Og nyter å bli bedre og bedre kjent med Liam.

 

Han er en kraftig liten plugg som elsker pupp og har til nå hatt et godt sovehjerte (så lenge han kan ligge inntil mamma eller pappa :-)

Vi får håpe det fortsetter!

 

Pusi: Så spennende at ting eri ferd med å skje. Du får holde oss oppdatert. Tenker du er klar for å treffe bebisen. Det er bare å glede seg!

 

Kos å se deg her inne Henriette. Godt å høre at formen er tålig bra og at du fortsatt har tålmodigheten i behold :-)

Håper vi sees på treff om ikke så lenge. Vi får en del besøk av familie i uken som kommer, men så er jeg veldig klar for å treff.

 

Ha en super helg i det fine været.

Er visst meldt enda bedre i morgen ;-)

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åjåj, Pusi! Her skjer det spennende ting leser jeg! Tror ikke du har lenge igjen nå - kanskje du går ei urolig natt i møte?!? Håper i alle fall det for din del, for nå som det er så kort tid igjen blir man så ufattelig lei. Her i gården skjer det i alle fall ingenting. Alt av kynnere og murring har roet seg kraftig ned. Det positive med det, er at jeg sover litt bedre på natta og det er bra.

Bør vi forresten lage en ny tråd nå, denne er blitt så laaang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...