Gå til innhold

Tromsøjentan 4 juli


Nætte;mortil2

Anbefalte innlegg

Tar mæ den frihet å lage ny tråd til oss i Tromsø som har fått eller vente smått!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så masse til Kari Anne!!! Så flott!! :-)

 

Ja vi har snakka litt om treff på polarsenteret på tirsdag.. Sånn i 12 tia???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusi: Ja trur de kan snu litt på sæ sjøl om de e festa, vrir nok bare på selve kroppen litt.. Dem har jo vann inni der så de kan gjøre mye rart me kroppan sine!

 

Å god tur Mammamia! Høres koseli ut!! Ønske mæ ei hytte æ... :-)

 

Her e formen laber i dag, har vondt i hodet å halsen, så håpe virkeli æ ikke bli syk.. Til å med Ingrid e tett i nesa å hoste mye.. Så kan bli spennanes dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere til Kari Anne, selv om æ ikkje e helt sikker på kem de e. Men mulig vi har møttes på treff.

 

Ser de allerede e lagt ut ett treff på Polarsenteret på tirsdag kl. ett. Men kan gjerne møtes kl 12 hvis de passe bedre.

 

Du må vel snart endre nicket ditt Anette:)

 

God helg!

 

Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Kari Anne!!

Så godt å høre at alt gikk fint! Og ikke drøyde det for lenge heller skjønner jeg =)

 

Pusi, ja, de kan snu seg...

Mi har vært festa ei stund, og hun lå lenge med ryggen på venstre siden, men har nå bestemt seg for å ligge på høyresiden....

 

Flere som er/var umenneskelig trøtt på slutten??

Segner omtrent om hvis jeg ikke får sove en time eller to sånn midt på dagen *gjesp*

Må krype til sengs, og benytte stillheten mens snupp og sambo er ute å leker....

 

Jeg kommer sikkert innom polarsenteret på tirsdag hvis formen er okay =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsen hær likte ikje den orto dent smokken, så må vell prøve en annen.. Han har også begynt å patte på fngrene..

 

Flere som har merka at den vekta på helsestasjon e feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oy da!! Har ikke sett at det var lagt ut et treff der kl 13.. Ups ups! E litt sløv me å sjekke treff siden, sia vi som regel finn ut a treffan her inne... :-)

 

Ja sku veldig gjerne skifta nick, men kommer ikke inn på sia mi så får ikke gjort det.. :-( Men en vakker dag....

 

Nurk: æ va i fantastisk form på slutten, siste to ukene va jo helt supre for mæ! Bekkenet ble bedre å formen generelt va helt toppert!! Håpa det bedre sæ for dæ å at du får sove når du treng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei=)

 

Gratulerer til Kari-Anne. Møtte hun i gangen her i sted. Skal si hun var sprek, all ære til henne=) Spennende at det virkelig er føding på gang nå..

 

Hvordan går det med dere på overtid?

Synes det var rart å passere termindag!

 

Lillemor er blitt mer gira på å patte, så håper det tar seg opp. I går gidda hun ikke patte i det hele tatt i grunn, så var lite å gjøre med. Hun hadde visst fått rikelig med næring under selve fødselen også, så det kombinert med magesmerter og det at hun hadde svelget fostervann var visst årsaken til manglende pattetrang..

 

Spennende om det kommer inn noen av dere mens jeg ligger her=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Kari Anne med den lille prinsen! Gøy å høre at alt gikk bra og at mor og barn er i fin form!

 

Jeg er veldig klar for å treffe deg på barsel i løpet av helga AS og Kari Anne :-) , men det er svært lite som minner om at en fødsel er på gang her i gården. Kommer trolig innom føden i morgen faktisk. Jm skal sjekke om det er noe tegn på åpning osv. dersom de ikke har det for travelt, så kanskje vi sees :-)

 

Ellers prøver jeg å gjøre så mye som mulig av ting og tang som kan sette fødselen i gang :-) Gikk nettopp opp bakkene hjem fra byen. Får se om det får noen virkning i løpet av kvelden.

Ellers er formen fin og om det skulle gå noen dager til (er jo max 7-8 dg uansett), så er ikke det noe stort problem egentlig. Har ennå litt tålmodighet igjen.

 

Nyter finværet og har faktisk fått godt meg farge i dag. Føler meg litt piggere når kroppen får tilført litt D-vitamin fra sola.

 

Satser på treff til tirsdag dersom formen er fin og jeg ikke er på UNN.

Kan liksom ikke planlegge noen ting 100% i disse dager :-)

 

Kanskje vi sees på føden før den tid Nurk ;-) Godt å høre at det ikke bare er her det er stille.

 

God bedring Nættemor. Håper formen til både deg og snuppa snart er bedre. Ikke no greit med forkjølelse!

 

Ha en fin fredagskveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse gratulerer til Kari Anne med Oskar :) Veldig artig også ble det vel på termindatoen!?

 

Æ kommer også på treff på tirsdag - skal vi møtes kl. 12 eller 13? Det bli artig! Håpe for dåkkers del at dåkk e på UNN Elise og Pia, men veldig koselig om dere kommer på treff også. Lenge siden sist.

 

Smokk va visst ikke så enkelt som æ trodde og det virka, hehe. Idag ville ikke NN ta Mam-smokken. Han sutta litt på Ortodent-smokken, men den e vanskelig. Smatte masse på fingran sine og handa... Han sov idag hele tida når vi va i byen i mange tima.

 

God helg! Vi skal også prøve oss i campingvogna noen daga etterhvert, men no har vi besøk av mamma (mormor te NN).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til verden Oskar!!

 

Jeg skal ha hjemmebesøk av helsesøster på tirsdag kl 12.30, så kommer meg vel ikke på treff. Evn at vi kommer en liten tur på slutten. Polarsenteret er jo i genial trilleavstand for oss - tar 5 min;) Synes det var veldig koselig på treff på Nerstranda. Så koselig med alle babiene!!

 

Iver sutter også på fingrene. Gjorde det rett etter fødselen. Snodig å tenke på at han antagligvis har ligget og suttet på fingrene inni magen. Jordmora sa at han var en smokkegutt, så blir vel det på oss etterhvert og..

 

Stå på videre dere som venter!! Pia, et solingstips: ikke sol magen. Jeg sola magen et par ganger helt kort, men tydeligvis lenge nok til å sette seg farge.Nå som magen har krympet er den plutselig kjempemørk i forhold til resten av kroppen;)

 

Og god bedring til dere som har blitt forkjølt!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minhj...

Hvor bor dere da? Jeg bor jo sånn ca 10 min trilletur fra polarsenteret!

Så er enig i den, at det er et genialt treff sted ;-)

 

Men også med tanke på at det vil bli en del vogner med på treff etterhvert. Der er jo god plass og stellemuligheter om ikke annet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremin kor heldig dokker juni/juli jentn er!!

Enten har dokker fått eller så får dokker snart!!

Har 6 uke igjen til termin..I verste fall 8 uke igjen...Skrekk å gru!!

 

Har lagt ut treff på tirsdag kl 13..Må slå ihjæl tid om dagan...

Jentungen er dratt på ferie å blir borte hele juli..

Samboern har hatt ferie så han kommer til å jobbe hele tia trur æ..

Så blir sittanes her med mæ sjøl å en gal litn hund...

Håpe virkelig tia går fort!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner deg så godt CaJenne!

Og tiden går jo spessielt sakte når man er alene hele dagen......

 

Men her skal det skje noe snart tror jeg... Tør jo nesten ikke håpe ennå. Men det har kommet en del blod og slim helt siden jeg sto opp i morrest. Har noe mer kynnere enn vanlig, men ingen ting vondt ennå. Går bare rundt å venter nå... Men det skjer jo ikke noe!

 

Skal jeg ringe å be om sjekk seinere hvis det ikke skjer noe mer? Eller skal man bare vente på rier??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!

 

så spennende da, nurk! om du skal ringe for en sjekk eller vente, er det nok bare du som kan kjenne på... håper det skjer noe snart.

 

vi bor i vestavinden - bo i nord. hvor bor dere da? flott at noen bor i nærheten!!

 

nå har vi vært på første trilletur hjemmefra og rundt prestvannet. kjempefint! er jo så nydelig og sommerlig ute nå. og alle andungene. så søte. det eneste er vinden som legger en liten demper på idyllen.og det gjør i grunnen måkene og..

 

ikveld skal vi på besøk til tre spente kusiner på 5, 9 og 11 år som har venta på babien. de har vært på ferie, så har ikke fått hilst på før. tror det kan bli artig! de har hørt så mange ganger at neste gang vi treffer tante har kanskje babien kommet at forrige gang jeg traff 5åringen trodde hun ikke på det lengre..

 

og cajenne, stå på!! det blir din tur;) slitsomt å vente..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nurk: Åj, spennanes, håper d skjer noe snart! Ei veninna av mæ fødte i går, va d samme hos ho dagen før d skjedde. Men klart, folk e forskjellig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhh kor arti elise!:D da har kansje strippinga satt i gang nåkka!! du e så heldi!! tenk om ikke så alt før lenge har du endeli lillejenta i arman dine:D (bare litt misunneli;))

 

ser at d e noen som har skreve at dem helst ikke vil at ungen skal spise så mye på handa, men heller bruke sutt. e d en spesiell grunn t d eller? æ brukte ikke sutt når æ va liten, spøtte den ut hele tia, å brukte handa mi i stede.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

minhj...

Vi bor på motsat side av polarsenteret, borte ved Kiwi. Men det blir jo likevell ikke så langt =) Artig at det er noen i gå avstand da!

 

Her har fortsatt ikke skjedd så mye, litt mer murring, og kynnere kanskje, men fortsatt ikke vondt!

Ikke lett å legge seg å sove formiddags lur når man ligger å kjenner etter, og er spent som bare det =P Litt trøtt, men nå har jeg prøvd i 2 timer, så jeg gir opp!

 

Håpe-håpe-håpe det blir baby i løpet av natta eller morra dagen... *tralla-lalla-la*

 

Har foresten pakka baggen nå da, sånn for sikkerhets skyld ;-)

 

 

Pia skulle på sjekk i dag...

Ingen som har hørt noe fra henne etter den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der!

 

Takk for soltips Minda og kos å høre at alt står bra til!

Har holdt magen unna sola til nå og tenker jeg fortsetter med det :-)

 

Har vært på kontroll på føden i dag. 1-2 cm åpning og endel kynnere tyder på at ting ikke se så altfor langt unna, men ikke noe vondt ennå.

Tror nok fort du er nestemann ut Elise. Kjempe spennende!

Jm mente at ting trolig ville skje før overtidskontrollen til fredag, men det er jo aldri godt å vite. Tar det som det kommer :-) er jo ikke stort annet å gjøre. I mellomtiden koser jeg med i sola. Kom nettopp hjem etter å ha sittet ute på Driv med min kjære. Vi får nyte roen mens vi ennå har den :-)

 

Håper vi møtes på føden en av de nærmeste dagene Elise!

 

Hold ut Cajenne, men skjønner godt at ventetiden kan være en tålmodighetsprøve. Kan jo være kortere igjen enn du tror :-)

 

Ha en fin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen=)

 

Nurk og julibaby : spennende at ting skjer hos dere=) Ja, for selv om det kan drøye, så er jo ting på gang. Blir spennende å se=) Sender dere fødestøv:D

 

Aline er blitt litt flinkere å ta puppen, så håper vi kommer oss hjem om ikke så altfor lenge. Ellers, så sover hun overhode ikke på natta, men på dagen derimot. På dagen når pappaen er her, da er hun søøøvnig og rolig=) Ligger våken og viser seg fra sin beste side.. hehe.. søte litt pi=)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise og Pia: Ja blir spennanes å følge me på dåkker, ka som skjer :-) E nok sikkert ikje så altfor længe til ting skjer dær!

 

AS: Hehe ja de fleste like vell å være våken på natta, når vi ska sove! :-)

 

E vell ikje mange igjæn hær no, som vente på den lille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt, CaJenne. Sitter ennå og ruger jeg også, og kjenner at jeg begynner å bli litt misunnelig på alle de som allerede har født. Men ingenting som tyder på noen snarlig fødsel her i gården heller... Nå er det cirka to uker igjen til min termin, men kjipt å tenke på at det kan gå hele fire uker til. Fødte to uker etter termin sist, så jeg vet hva det vil si å gå der og vente.

 

I går var det ei dame som sa til meg at jeg nok hadde mange uker igjen siden magen min ikke var sunket ned ennå. Jotakk, det var jo AKKURAT det jeg hadde behov for å høre... Dro hjem og trøstet meg med en kurv jordbær - det hjalp ialle fall litt. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æ vente åsså... to uke t termin idag... men virke ikke som om nåkka e på tur t å skje....

 

e d foresten kommet flest gutta eller jente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :) Vi har vært ute på tur og besøkt oldemor og oldefar i Malangen idag, koselig. Mamma e på besøk så ho va selvfølgelig med.

 

Grunnen te at vi vil bruk smokk istedet for hånda te sutt e at det e lettere å venne han av med om et års tid. Handa sitt jo på kroppen, så den kan vi ikke ta fra han. Æ hadde heller ikke smokk når æ va liten og fikk utstående fortenner fordi æ brukte tommelen så lenge :( Vil unngå det. Får heller risikere kryssbitt siden han ikke vil ta Ortodentsmokken ser det ut som, vi driv no å prøve enda, Kent-Rune e spesielt ivrig. Tror dåkk æ ødelegg om æ gir Mam-smokk i forhold te at han skal ta Ortodentsmokken?

 

Æ kommer på tirsdag, tenke te klokka ett, godt å ha god tid på morrån :) Vi sover jo te tolv stort sett, hehe.

 

Prøvde forresten brudekjolen igår, den er altfor stor... må syes veldig inn så skal dra med den til sydamene te uka så de får se. Også må de lage bredere stropper, legge den ned og evt. lage ammeåpning. Spennende.

 

Glede mæ te å møte dåkker og babyan igjen :) Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruke også mam smokken, han hær vil heller ikje ta orto-dent smokken..

Tænkte å prøve litt me mam smokken, og etterhvert ta orto-dent smokken..

 

Virke som den e litt vanskelig å patte på..

 

Kor spennanes me bryllyp Tone, e jo ikje så altfor længe igjæn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...