Gå til innhold

Tromsøjentan 4 juli


Nætte;mortil2

Anbefalte innlegg

Elin: Ja, jeg venter fortsatt og det kommer jeg vel til å gjøre ei god stund tror jeg. Har termin 19. juli, altså to dager før deg, men du slår meg sikkert - det har jo vist seg før at jeg er litt treg når det gjelder fødsler.. ;)

 

Tror det er ei til her som har termin samme dato som jeg.

 

Hadde forresten tenkt meg på treff på Jekta i dag, men orket ikke. Har ungen hjemme denne uka (hun er 1 år og 9 mnd.), så da har jeg hendene fulle. Å ta henne med på kafé blir litt slitsomt, for hun sitter ikke stille så lenge av gangen! Dessuten ble det så fint vær at vi koste oss i hagen i stedet. :)

 

Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kom mæ ikke på treff idag=( bynnt å bli så trøtt om dagan..sover litt lenge..

 

Æ har enda nån daga igjen..termin den 16 juli..men vil gjeeeerne at han kommer no=)

 

Håpe di som va på treff hadde d trivelig da i hvert fall=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æ va på treff idag, va koselig :) Fem babya og cikra like mange gravide tror æ! Huff, hadde en kjempeekkel opplevelse på butikken etterpå. Skulle handle endel ting og satte kurven oppå vogna. Skulle ikke gjort det, for den tippa! Ser ut som det gikk bra med lille Noa-Nikolai som var oppi heldigvis, han ramla helt nederst i vogna når den sto på høykant, hadde heldigvis kneppet igjen kanten oppe... Han sov no bare videre og virke helt normal etterpå heldigvis!

 

Så æ bli ikke å sett handlekurven oppå vogna nåkka mer! Kan vær tips te dåkk andre også.Æ synes det va så praktisk, men det va ikke nå lurt siden det ble så tungt frempå vogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dokk!

 

Gratulerer så mye Elise og Pia!

Endelig var det dokkers tur :) Og Pia det var en stor gutt du har fått

Håper det går bra med deg! Gleder meg til vi sees

 

Jeg kom meg ikke på treff i dag siden jeg hadde avtalt besøk på jobb

De har ventet på oss, så vi måtte dit i dag

Det var veldig trivelig :)

 

Ellers går det fint med oss

Pappa er begynt på jobb igjen, så nå er det bare oss hjemme om dagene. Men det går fint!

 

Neste treff SKAL jeg på :)

Vi sees

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kom snuppa mi =)

Siri skal hun hete, og hun var 4100g og 51 lang! Stor jente=)

Fødselen gikk vell så å si etter boka.. Jeg 'ville' ikke mer omtrent der man vanligvis ikke vil mer ;-)

 

Pia, du slo oss på målstreken ja ;-)

Du var nok ferdig før jeg kom på føden. Kom inn der og ble lagt til registrering i halv 10 tiden på søndags kvelden. Da hadde riene begynt å ta seg skikkelig opp. Jeg hadde 4 cm og fikk føde rom =)

 

Så ble det vondere og vondere og så kom nå til slutt snuppa!

Måtte klippes, og de bruke 1,5 timer på å lappe meg sammen.

 

 

Så etter Pia på føden, for jeg regna med det var dit skulle og siden vi ikke hadde hørt fra deg her ;-) Men fant ingen Pia...

 

Nå har vi reist hjem, og det var deilig! Blir ikke helt det samme å ligge på sykehuset... Skal tilbake til kontroll på fredagen...

Og hjemme går det i hundre, med baby og storesøster =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey alle! Så arti at dokk som nettopp har født e kommet hjem å at det føles bra!

Gratulere igjen te alle dokker!

 

Uff ja Tone, æ fikk så vondt a dæ når vi dro.. Det så fælt ut, men utrolig godt at du hadde knept på det over dekslet te vogna.. Æ visste at den kunne tippe sia Sigurd har "demonstrert" det te oss me tom vogn (heldigvis..) men tenkt jo ikke på å si det... Godt det gikk bra iallefall!!!

 

Va utrolig godt å kom på treff i dag å møt litt andre menneska enn gubben, så æ glede mæ allerede te neste!! Å va helt rart å sitt å snakk me damer som fortsatt har mage!!!! Hehehe!! Sånn e det altså å være på andre sia.. :-) Å koseli å se dokkers babya, bli arti etterhvert når de e våken litt mer så man kan se dem skikkelig.. Iver å Noa-Nikolai så æ jo bare i vogna i dag.. :-) Men så ut som nån flotte å søte gutta. =)

Ingrid e bedre i dag, hosta bare bittelitt i forhold te ka ho har gjort før, å vært bare det "anfallet" som ho hadde på polarkafeen me hals å luft! Hurra! De her ekle virusan e jo ikke nå særli å sku få..

 

No driv gubben å bannes å smell innpå vaskerommet.. Hehehe!! =) Han ska monter tørketrommelen, å det va visst ikke bare bare å få alt inn på plass.. Vaskerommet våres e i størrelse mini, så vi har nån artige systema inne der for å få plass te alt.

 

Neste treff da damer?? E det nån som føle for en dag å fær te pyramiden feks? Gjør nå helt anna (eller... for mæ bli det jo det sia det e såpass langt unna... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Hei..

 

Koselig å høre at dåkker kosa dåkker på treff :-)

 

Nurk: Fint navn på lille pia de :-)

 

Tone: Ja uff d va synd d som skjedde på butikken, men fint at alt gikk bra me Noa-Nikolai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise : Gratulerer med pia=) pent navn=)

 

Koselig det høres ut, møtes på cafe med smårollingene. Jeg slenger meg gjerne med til høsten. Vi reiser hjem til harstad på ferie i morgen=) Gleder oss stort=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var koselig på treff idag. Jeg kommer gjerne til Pyramiden hvis det skal være treff der. Nå når mange mager er byttet ut med barnevogner får vi jo ikke plass over alt mer:) Gleder meg bare enda mer til å ha med vogn når jeg ser så mange fine babyer på treff:)

 

Randi: Vi får satse på å komme nogenlunde samtidig (samme uke) til føden slik at vi kommer i samme barselgruppe. De hadde vært koselig. Skjønner godt at du ikke tar med jenta di på kafe, har gutten min på 2,5 år hjemme nå, men mamma passet han når jeg var på treff for han sitter ikke rolig lenge på kafe. Knapt nok til isen er spist opp:)

Kanskje vi sees på neste treff (eller aller best; på UNN med babyer). Det er jo lov å håpe...

 

Flott at det gikk bra med Noa-Nicolai etter uhellet. Jeg mener å huske at jeg brukte å ha kurven på vogna, men skal ikke ha det mer i alle fall (når jeg endelig begynner med vogn å¨butikken igjen).

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, huff, fikk mæ en skikkelig støkk idag! Æ e jo skikkelig klønat, bestandig vært, så har frykta at sånne ting skull skje. Sklidd på trilletur når mamma va her i helga når vi skull bær ned vogna en bakke og sklidde i trappa når æ bar han også de siste trinnene idag. Men holdt han inntil meg da så det gikk også bra. Håpe æ e ferdig med ulykkan for ei stund no, kan aldri klare å tilgi mæ sjøl om det skull skje Noa-Nikolai nåkka...

 

Æ kan godt kom te Pyramiden også, der har æ ikke vært nåkka særlig! Kjøre jo uansett så samme kor vi møtes! =) Men kjekt med pakering rett utenfor da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

off d hørtes skummelt ut ja tone! skjønne gått at du ble redd da! men e jo bra at lille gutten har d bra...:)

 

kossn går d me dåkker andre som vente? skjer d nåkka spesielt?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt trudde jeg faktisk at noe var i gjære. Hadde kynnere hvert tiende minutt fra cirka klokka 22.30. De er jo ikke vonde, så jeg sovnet i 1-tida. Våknet etter to timer og kjente de samme kynnerne og mensmurring. Klokka 03.30 fikk jeg fire sammentrekninger det var skikkelig tak i, litt småvondt faktisk. Men så ble det dørgende stille. Så jeg sitter nå her ennå med barn i magen... har litt mensmurring, men that`s it. Vet at dette kan pågå en god stund, så jeg regner egentlig ikke med at jeg havner på UNN med det første. Skal til jordmor i morgen, får høre hva hun sier...

 

Tjaja, NOE skjer jo med kroppen selv om det ikke er store saker. :) Og det gir meg i alle fall et lite håp om at jeg skal slippe igangsetting 14 dager over termin denne gangen. Vi får se!

Skjer det noe med deg Pusi? Jeg ser jo at du er fødeklar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har vist termin på samme dag:)

 

åhh kor arti, e d no litt som håll på å skje:)

 

nei her e d lite som skjer.. har kynnera nesten hele tia, men dem e ikke ubehageli eller nåkka... litt på kveldsti einast:) så må nok vente ennå ei stoinn her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes i grunn ventetida er blitt ekstra lang siden så mange av tromsødamene allerede har født. Men de har jo alle hatt termin en god stund før oss, da. Ja, her må det nok smøres med tålmodighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja føles som om man går så mye lengre når alle andre får... men e jo bare rett å rimeli at dem ska få, vil ikke ønske noen å gå over tia:) kjedeli å ha termin så seint... men e ikke lenge igjen før åss heller no:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Venter gull nr. 2 :) Fødeklar*

Det var sånn det starta her! Våknet klokken 7 på morran med rier ca. hver 10 min. De var ikke vondt, men sånn at jeg måtte puste litt eksta gjennom dem. Og sånn varte det til ut på ettermiddagen, før det begynte å bli vondt...

 

Håper det skjer noe hos dere snart! Kjipt å gå å vente når alle andre har fått! Men dere har jo termin et par uker seinere og da ;-)

 

Her går nå alt bra, eneste som mangler er søvn ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FLott at det va flere som kunne tenk sæ en tur te pyramiden. No som vi bor så langt unna så e vi der aldri, men syns det e et ok lite senter.. Å så e det jo litt forandring.. :-) Vi kan jo avtale mer etterhvert??

 

Her har vi hatt ei tung natt, lilletuppa hosta ikke så mye mer, men e isteden blitt tett i nesa, så i går kveld sovna ho ikke før æ satte mæ i stolen i stua.. Å der satt æ gitt. Småsov innimella så kom mæ ikke i senga før i tre tia.. Da våkna ho igjen å æ va trøtt å veldi kald å vondt i nakken,så det va litt tungt. I dag har vi derfor holdt senga i formiddag, sto ikke opp før 1300... Må vel true ho te lege igjen hvis ikke dette går over, begynn jo å bli litt sånn smånervøs me tanke på allergi sia vi har både hund å katt.. Å de testa jo ikke de små før de e to år.. jaja! Får bare håpe det går over.

 

Korsn gikk d med gulsott-testen Tone??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fra Tromsø biblioteket:

 

Nå har jeg lagt ut et treff i Telegrafbukta FØR buktafestival.

 

Håper at det ikke er stengt da, siden festivalen er fra torsdag, noen som vet?

Hvis selveste bukta er stengt kan vi jo bare finne en plass i bukta ved siden av til venstre.

Skal vi ha en annen side å treffes på, blir kanskje litt dumt på BIM nå? Tror ikke de gravide syns det er særlig gøy å møttes i lag med oss nå. Jeg hadde i all fall syns det var forvirrende hvis jeg hadde vært gravid og halvparten har kommet med sine små, men det er nå min mening..., men har nå inkludert dem likevel på treff, siden de fleste av oss "gamle" er inne her. Og bukta er vel en grei plass slik at man kan reservere seg uansett om man ønsker.

 

Håper på sol og varme i neste uke. Og tror at vi ikke trenger å lage noe stort ut av det, bare ta med det en selv vil spise og drikke uten å lage noe spleiselag, eller?

 

Ha en fin dag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hå! :) Idag e æ ved litt bedre mot, har "bare" sølt ketchup på sengetrekket te Noa-Nikolai, hehe... dagens kløne. Var på sykehuset med han da for å ta gulsott-test på nytt, men apparatet deres funka ikke. Men ho barnepleiern vi snakka med så på han og mente at det ikke var noen fare, så vi roa oss ned med det. Møtte på Pia og Liam da, veldig gøy! Begge så veldig godt ut!

 

Supert at du har lagt ut treff i Telegrafbukta Elke :) Vi kommer om ikke noe uforutsett skull skje da. Enig i at alle bare tar med det de vil spise og drikke selv. Har ikke peiling om bukta e stengt for at de skal ordne te festivalen, men det finn vi no ut! Vi skal på hyttetur neste helg, det bli koselig.

 

Også enig i at vi kanskje burde treffes/prate på ei anna side enn her. Ka med dinbaby.com? Ellers har vi jo MSN-adressene, mailadressene og numrene til hverandre, men ganske kjekt å skrive på ei side på nettet da så får alle beskjed gratis med en gang og de som vil kan gå inn og sjekke!

 

No skal æ prøve å ringe ei venninne som bor i Oslo og skal gifte seg samme dag som oss, håpe bare lillegutt fortsatt e rolig så vi kan prate ei stund :) Han skrek endel igår, lure på om det va fordi æ spiste sprøstekt løk på hamburger. Idag e han heldigvis rolig igjen! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :-)

 

Får håpe på sol og varme neste onsdag- jeg kommer i allefall om været tillater det. Synes virkelig sommervarmen skal komme nå!!

 

Ang. treff: foreslår at treffene framover kan legges på dinbaby.com. Finnes jo liknende treff-sider der som barnimagen.com. Skravlinga/ denne tråden nåes både fra dinbaby.com og barnimagen.com, så her kan vi jo fortsette å skravle om alt mulig og ingenting...?!

 

Spennende Randi- tydelig at noe holder på å skje :-) Håper, håper du ikke må gå like lenge som sist!!

 

Ellers koser jeg og Aurora oss masse! Var å veide henne i dag, hun hadde gått opp 400 gram siden vi dro fra sykehuset for 2 uker siden. Fint å se at hun legger på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei....

 

Ja kan vi ikje bare prate videre på dinbaby.com? Tråden vårs ligger jo dær også!

 

Flere hær som har merka at den vekta på helsestasjonene er feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da Anette, masse god bedring til Ingrid :-) Det er så fælt når de små er syk!

 

Jeg svever rundt på en rosa mammalykkesky! Så herlig med baby i huset igjen! Nå ser det ut til at ammingen fungerer også, hatt den sinnsyke overproduksjon til nå. Har vært livredd for brystbetennelse, men så langt er det bra! Jeg tørr ikke dra på treff før stingene er bedre og amminga er litt bedre innkjørt. Men gleder meg til å treffe dere andre og babyene :-)

 

Fikk så fin mammagave i dag hos min kjære, et nydelig smykke :-) Det var litt stas å få en påskjønnelse syns jeg.

 

Fint navn Elise, min beste venninne heter Siri, så jeg har så gode assosiasjoner til det navnet :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har itj vært på helsestasjonen i sentrum, så vet ikke, men rart at vekta e feil da! Det bør du si fra om te de som jobb der. Vi veide oss selv både jeg og Kent-Rune og holdt Noa-Nikolai etterpå, han er rundt 4 kilo nå, det e bra siden han va 3,5 for to uke siden på sykehuset! =) De skal vel gå opp 150-250 gram i uka. Vi skal på åpen helsestasjon på Kvaløya imårra og veie og måle han "på ordentlig" da. Bli kjekt å se! Lenge å vente te 6-ukers kontrollen.

 

Skjønne at du vente litt med å kom på treff Kari-Anne. Æ har også overproduksjon av melk, det renn over og æ lekk på natta. Også vært redd for brystbetennelse, men ser ut te at det går bra foreløpig. Det regulere seg vel sjøl etterhvert. Fikk også kjempefint smykke i hvitt gull av min kjære når æ lå på sykehuset. Et hjerte med hjerte inni og hjerte på imellom i diamant. Skulle symbolisere oss lille familien. Søtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sa d til ei på helsestasjon ang vekta, men ho sa at den sku no være rett! Har veid han på sykehuset, sia vi har veid han et par ganga dær! (når vi va dær)

 

Ja i følge ei helsesøster på nette, ska de lægge på sæ 150 gr i uka!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...