Gå til innhold

Tromsøjentan 4 juli


Nætte;mortil2

Anbefalte innlegg

Veit dokk.. Det e FANTASTISK deili å kunne gjør litt husarbeid uten å end opp me smerta i timesvis etterpå!! Har styra her heime no, ikke nå hardt arbeid, men likevel, gjort masse mens Ingrid sov, å det e så GODT! Ulf sa det å i går at han va så gla for å ha kjerringa si tebake igjen.. :-) Å sia Ulf står opp me Sigurd no for Ingrid som regel sov på mårran, så kan æ endelig ta kveldsstellet te Sigurd. E så godt å endeli kun vær mammaen hannes igjen..

 

Bortsett fra det så savne æ tørketrommel... Vi har bestilt en, men på fredag fikk Ulf mail om at de va fri for den. Typisk..Så må ut å leite igjen! Jaja..

 

Ingrid e bedre i dag, ligg faktisk å sov i vogna si no å hosta mindre, så æ satse på at vi kommer i mårra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulere til Elise med jente-babyen. Koselig :-)

 

Så bra at bekkenet ditt endelig e blitt bedre Anette. Kan tenke mæ det føles godt å endelig kunne ta del i det daglige arbeidet hjemme. Veeldig bra :-)

 

Så morsomt at vi har vogn samme plass Tone. Våres vogn står oppå haugen, ikkje så langt fra dåkkers da... Vi satt den der i fjor sommer. Har ikke brukt den så mye, men regne med den blir en del brukt framover... Gikk hvertfall fint å være der med baby i helga! Vi har et lite spikertelt- veldig kjekt!!! Kjenne ikke så mange der, men naboen våres og et par andre bekjente har vogn der. Blir fint når noa- nikolai og aurora skal springe rundt der å leke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har lillingen vårs fått sæ navn, han ska hete Elias Alexander! :-)

 

Nættemor: Fint at bekkenet dett e i orden igjæn! E jo fint når man kan gjøre ting, uten at d ska gjøre så ondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gratulerer Pia med lille Liam som har kommet!!! =) Her e det action altså!! :-)

 

Ja utrolig godt å kunne funger litt igjen. Kjenne bekkenet veldig godt hvis æ går på flatmark å vei, men har jo bestilt ergosela, så da kan æ gå tur i skogen!!! Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja kjempe fint navn mzme:)

 

å gratulere så kjempe masse t dæ åsså pia:)

 

kor bra at du kan få gjort mer no anette! må ha vært kjedeli å ikke ha koinne ha vært me på så mye av d som skjer hjemme!

 

må no si at æ e litt misunneli på dåkker som har fått:) men blir nok min tur åsså snart.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Da har endelig Liam sett dagens lys!

 

Han kom til verden åtte på åtte 06.07.08. og er en stor plugg på 4562g og 52 cm. høy. Ikke rart magen var så svær...

 

Gratulerer masse til Elise! Er det ikke deilig å være ferdig!? Kanskje det var dine skrik jeg hørte i gangen etter jeg hadde født? Ser ut som jeg slo deg akkurat på målstreken.

 

Jeg revnet litt stygt og ligger derfor på barsel nå. Håper å komme på hotellet i kveld. Kanskje vi møtes der, Elise.

 

Gleder meg til å treffe dere alle snart!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så fint å høre fra dæ her inne Pia!

Trasi at du revna, så får håpe du ikke bli plaga med det.. God bedring med det! Kos dæ videre med lille store gutten!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Janne: Vi satte også vogna der ifjor sommer, har heller ikke brukt den så mye, men satse på det fremover. Har ikke spikertelt enda, men skal bygge. Naboen har nettopp bygd et, vi har lyst å lage likedan, 15 kvadrat. Da blir det hvertfall kjekt å være der! :) Vogna vår er ganske gammel (fra 1986) så vi skal å se på en litt nyere vogn fra 1995 i løpet av uka. Vi trives med campingliv, blir nok å være der litt neste sommer hvertfall. Men går fint an på høsten og vinteren også! Vi har plagdes litt med varmen i vogna, men tror det e fiksa no.

 

Gratulerer Pia! Liam e veldig fint navn! Ikke rart at magen va stor nei, hehe. Godt at han er ute og at det gikk bra med deg da. Synd at du revnet litt stygt. Håper du kommer deg fort så vi kan treffes med guttan våres! Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, også mange gratulasjoner fra oss her, Charlotte og Elke.

 

Sååå mange babyer i juli klubben. Ikke mange igjen nå. Fint å høre at dere alle også hadde gode fødsler - fødselsopplevelser.

 

Håper, Pia, at du snart blir bra. Kom fødslen av seg selv eller ble du satt i gang? Bra det er overstått i all fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til Elise og Pia fra meg og!! Og stå på Pusi, det blir din tur;) Forstår godt hvis du blir enda mer utålmodig når så mange har født..

 

Godt å høre at mammaen i Kvaløyvågen er "back in business"! Og at jenta er bedre.

 

Da høres det jo ut som flassing er ganske vanlig.. da gidder jeg ikke å bekymre meg for det;)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med Liam, Pia! Stor gutt, ja. Må føles utrolig deilig å endelig være i mål. :) Og gratulerer til de andre som nylig har fått, tror ikke jeg vet hvem dere er.

Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja blir veldi utålmodi når alle får, men så har jo dem hatt termin før mæ åsså, så e jo bare rett å rimeli at dem får før mæ:) sånn d ska være så:) mi ti kommer,den åsså:)

 

har no hatt kynnera nesten hele tia sia igår kvell så, nåkka skjer jo:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusi: Ja høres ut som at ting skjer, enda noen dager til termin.. Men kan jo skje når som helst :-)

 

Kæm e d som e igjæn hær inne, som ikje har født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Æ stikk av og til innom barn i magen og særlig no siden det bynne å nærme seg termin som e på lørdag. Æ har ikke vært på treff men har veldig lyst. Bor i Malangen, så det e litt langt å kjøre.

 

Æ bynne å bli ganske lei no, men har heldigvis ikke ont nån plassa så det går jo greit. E litt engstelig for ikke å rekke sykehuset når fødselen starter. Da æ fikk nr 2 så tok det bare 4,5 timer... Bare håper på at det ikke skjer om natta så vi må kjøre rundt vollan. Det kan bli en lang tur.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra til Pia som endelig har fått gutten sin :-) Er det ikke godt når ventetida er over og de endelig får komme i armene dine?!?!

Klem, Janne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Novva - vi e jo to her som har campingvogn i Malangen, så kanskje vi kan treffes en gang?! :)

 

Pia og Elise - e dåkk på sykehuset enda på onsdag? Vi skal dit kl. 13 på barselavdelingen for å ta en gulsott-test på Noa-Nikolai. Han e fortsatt mørk i huden og gul på øyan så greit å sjekke. Vært artig å møte dåkker om dåkk e der og e i form te det! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gratulasjoner til Pia og Elise! Vi har jo nesten like store gutter Pia :-) Håper du kommer deg fort etter syinga. Ikke noe gøy det der..

 

Nå er vi hjemme og godt er det! Nyydelig å komme hjem til sitt eget. Har kosa masse med Johanne som syntes det var godt å få mamma hjem igjen. Oskar har sovet stort sett helt siden vi kom hjem. Han har bare spist litt innimellom. Jeg ser ut som om jeg har lagt inn litt for mye silikon, har skikkelig spreng. Men satser på at gutten ordnder opp i løpet av natta.

 

Hadde et veldig fint opphold på barsel, rolig og avslappende. Gunnbjørg var på vakt i hele helga, så vi fikk kjempefin oppfølging av henne.

 

I mårra skal jeg til frisøren med J, så da får Oskar følge med. Blir spennende å se hva han synes om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært koselig å treffe dokker som har campingvogn i Malangen. Æ bor på Mortenhals så det e ikke så langt unna Mestervik. Ser at dokker va i helga der, så det blir vel en stund til neste gang. Har dere begge født?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Novva! Jeg er en av de som har campingvogn i Malangen. Vi fikk en jente 21. juni. Tone, som også har campingvogn i Meistervik, fikk en gutt noen dager før meg. Vet ikke når vi skal neste gang i campingvogna, kanskje neste helg... Siden vi ikke skal på noen ferietur i år blir vi kanskje å ta oss noen turer i vogna i løpet av sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh.. spennende å lese på tråden igjen=)

Gratulerer så mye til Pia og Elise.. Morsomt at nurkene deres kom på samme dag! Blir morsomt å se dere alle, med følge;)

Føler med deg Pia, som har revnet en del. Selv ble jeg klippet og kjenner det godt i stingene, ja. Regner med jeg må ha det slik en god stund?! Noen som vil utveksle erfaringer hva angår når ømheten avtok eller gikk helt bort?

 

KariAnne: Trivelig å møte på deg i gangen. Skal si vi med termin nært fødet nært også =) Aline har brukt bodyene vi fikk av deg, så tusen takk enda en gang=) Greit med mange skift, det skal være sikkert og visst=)

Møtte Gunnbjørg i gangen på barsel. Hun har jo vært min jordmor i svangerskapet. Trivelig å møte på henne=)

 

Anette: Skjønner deg godt. Må være herlig å kunne ta mer del i Sigurd nå når formen er bedre=) Gleder meg faktisk til jeg også kan ta del i huslige sysler mer enn jeg gjør nå..

 

Vi kom hjem idag vi=) Herlig å ha lillesnupp hjemme. Skal bli godt å sove sammen med sambo igjen. Kjedelig å være på sykehuset=) Aline har badet for første gang i dag, og likte det veldig godt=) ellers, så sover hun mye, noe hun IKKE gjorde på sykehuset. Som å ha en helt anna unge nå, ja=)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere til alle dere som har fått baby nå.

 

Jeg merker at jeg nå er klar, har termin om 13 dager, men babyen er velkommen litt før:) Det er ingenting som tyder på at babyen har tenkt å komme ennå, så jeg får bare vente. Er det mange igjen her inne som har termin i juli?

 

-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulere me gutten pia.. og gratulere t dåkker andre som har fått, men som jeg ikkje klarer å plassere helt..

hilsen inger lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AS: Ja va sikkert godt å komme heim! :-) Hehe syns også d va godt å sove me samboern min, etter at æ kom fra syehuset! Også e jo ikje de sengene dær av den beste sorten heller! *ler*

 

Nån som veit hær, tar d lang tid før livmora trekke sæ sammen igjæn?

Længe e d vanlig å ha litt ondt i magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...