Gå til innhold

Tromsøjentan 4 juli

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med deg Pia??

Jeg tror jeg er i gang nå.... Små og milde rier ca hvert 10. min... Har holdt på siden jeg sto opp klokken 7 i dag. Håper bare ikke det gir seg nå!!!!

Tror nå foresten unga klarer seg fint uten ortodent sutten jeg da ;-)

Vi brukte/bruker MAM til snupp, det var eneste hun ville ha =) Når hun ble 1 år slutta vi med sutt på dagtid, så nå er det bare når hun legger seg hun får.. Skulle ha kutta der også nå, men tror det passer litt dårlig med lillesøster på vei...

Fortsetter under...

Elise: ja va sånn det va te mæ å etter strippinga!! Kom endel blod å andre morsomheta, å kynnera som bei sterkere etterhvert... =) hUrra!

Pia: så arti!! :-) Godt at jordmor har trua på dæ, ska no krysse fingran for dæ æ å!

Smokk ja.. Æ trudde jo vi sku vente te ho va sånn fire uke, men så begynt ho med å sutte på handa si.. Så i går kjøpte vi den minismokken te MAM.. Å den tok ho! Ville ikke ta den i natt, men det e nok fordi ho e tett.

Sigurd bruka tommelen, å æ vil gjøre det æ kan for å unngå det..

Her ser det ut som det bli Ingrids første besøk på legevakta i dag.. Ho har vært tett å forkjølt nån daga, men no har det blitt litt verre.. Fikk opp en del slim isted, å no sov ho i vogna for første gang sia fredag.. Å ligg på rygg har ikke vært så greit for ho, så ho har sove oppetter armen min for å løft overkroppen. Det vil jo å si at mammaen ikke har sove så mye, så tenker det kan vær greit å få det sjekka no.. Dem ville iallefall at vi sku kom inn, så når ho no våkna å har fått spist igjen så spørs det bare om vi ikke tar oss en tur.

Håpe det bli klaff for dokker som vente no snart å så håpa æ vi ses på tirsdag! (bortsett fra dokk som ska ligg på føden å barsel da selvfølgeli!! ) :-)

Da va vi heime igjen etter sjekk på legevakta. For første gang i historien venta vi mindre enn en halv time.. Va bare ei før oss i køen så e jo helt imponert...

Han fant ingen stygge ulyda i lungan, å ellers ikke nå som han reagerte på, men tok mæ på alvor å snakka me barne pol klinikken sia ho e så lita. Så hvis ho bli verre i dag eller ikke e blitt vesentli bedre te i mårra tidli så ska vi dit. Godt å bli tatt på alvor...

jaja, god søndag videre damer!!!

Nættemor: Stakkars lillesnuppa, da! flott at du ble tatt alvorlig! Spent på å høre om det blir bedre! håper det=)

Mzme: Kjipt med øyebetennelse.. Får håpe dråpene virker. Er visst ganske så vanlig at de små får øyebetennelse. God bedring til lillegutt=)

Nurk : Spennende med stripping. Skal titte innom etter oppdateringer :D

Her ser det ut til at vi kan dra hjem i morgen. Aline er blitt betydelig flinkere å patte, så håper det vedvarer. Får se får se=)

Annonse

AS: Jepp e vist ganske vanlig.. Men ser ut til at øyendråpene hjelper på..

Nættemor: Ja fint at du blir tatt på alvor.. Hehe å ja d e sjelden at man ikje treng å sette så altfor længe dær opp på legevakta! Man kan jo faktisk sette dær i timesvis...

Hei alle sammen og takk for alle gratulasjoner :-)

Jeg tror ikke jeg kunne fått en bedre fødselsopplevelse! Vannet gikk ett og etter en sjekk på sykehuset var vi hjemme igjen kl tre. Vi gikk å la oss, men jeg kjente raskt at det ikke kom til å bli noe soving på meg.. Riene kom med 4-5 minutters mellomrom og var ikke spesielt vonde. Jeg lå litt og etterhvert stod jeg opp. Var inne til J og la henne til rette i sengen, rydda litt på badet og leste litt på nettet mellom riene. Kl halv sju fikk jeg lyst på lystgass, så da vekte jeg A og sa i fra til barnevakten at vi dro. Så kom vi inn på sykehuset og jaggu var det ikke sju cm åpning. A rakk ikke å dra tilbake etter helsekortet som jeg glemte hjemme.. Åtte var det full åpning, men det tok 1,5 time å få han ut. Vi unngikk såvidt vakum og glad er jeg for det :-) Ikke rakk jeg lystgass heller da de var fri for slanger til gassen!! Formen har vært formidabel etterpå :-) Nå gleder vi oss til å komme hjem med lille Oskar i mårra. Vi har måttet følge litt ekstra med på han siden de ikke rakk å gi meg antibiotika under fødsel.Men alt har gått bra :-)

Håper dere er i gang nå PIa og Elise! Jeg skal se etter dere her :-)

Det er DEFINITIVT i gang nå!!!!

For det gjør vondere og vondere, og kommer noe tettere og varer noe lenger. Men ser for meg at det vil ta hele kvelden og natta før det er over....

Lurer på når vi må ringe barnevakta... For han er 1,5 timer unna!! Men vil ikke ha svigerfar i huset mens jeg ligger hjemme og har vondt heller..

Her e vi kommet fra campingvogna i Malangen- gikk kjempefint å være på campingtur med en liten baby :-) Vi har kosa oss masse!!

Spennende at ting e på gang med Elise og Pia. Må nok også titte innom her etterhvert å se etter oppdateringer.

Ang. sutt: Aurora tar nyfødtsmokken/prematursmokken til Mam, i allefall ei lita stund... Har prøvd andre typa, men dem vil ho hvertfall ikke ha. Årsaken til at æ ikke vil ho skal patte på fingran e at det ikke e så lett å fjerne en finger eller to når de skal avvennes med sutting :-p Æ va 8 år før æ slutta å sutte på tommelen, så vet litt om akkurat det... :-)

Vet ikke om æ kommer på treff på tirsdag. Vi hold på å male huset og tenkte kanskje å gi en hjelpende hånd til min mann denne uka, dersom A fortsette å sove godt på dagtid :-) Va uansett kjempekoselig på gravide-/babytreffet på torsdagen...

Ha en fin søndagskveld!!

mzme: d e noen som gjør d, men æ syns ikke d e vits... vi sende heller ette dåpen, å kan da åsså nevne gaven dem fikk ette fødselen..

åhh kor arti elise!! no e d ikke lenge ijæn... e d ikke en han kan være hos viss dåkker ringe no? så slepp du værtfall å gå å bekymre dæ før d.

oki, takk for forklaringen.. tenkte at d kansje va derfor noen helst ville bruke sutt..

off ikke så arti når de små ska bli syk.. men e jo kjempe bra at dem tar dåkker alvorli når dåkker kommer dit... e sikker på at æ kommer t å bli litt sånn små nervøs de første gangan lillingen blir syk..:)

Annonse

Owwwiii, så spennende at ting skjer hos Nurk og Julibaby=)

Jeg får romkamerat i kveld. Ei som fødet kl 1730. Ser at det ikke er Nurk, siden hun skrev inn her kl 1830. Spennende å se hvem det blir=)

Aline gjør stadig framskritt med ammingen, så i morgen reiser vi hjem=) Owwwiii =)

Mzme: Ja, tror nok det er vanlig, ja=) Jeg har iallefall fått takkekort hos de jeg har gitt barselgave til :)

Heisann!

Så flott at dere ble tatt på alvor på legevakta, Anette! Godt å vite at det er hjelp å få når en trenger det.

Godt å høre at du hadde en god fødselsopplevelse Kari- Anne!

Krysser fingrene for at Pia og Elise er på tur inn på sykehuset snart.

Er det noen som har babier som flasser? Er det vanlig? Iver flasser ganske mye på føttene og bena. Tror ikke det er at han er dehydrert. Spiser som en liten ulv, og fornøyd og rolig, kvikk når han er våken. Har ikke bada han for mye heller.Bare bada han en gang etter vi kom hjem, og det var bare vann og olje. Så nå masseres det med olje her.

Hvordan går det forresten med dere som har satsa på tøybleier?

Janne - kor i Malangen har dåkk vogn? Vi har også campingvogn i Malangen og va der i helga en tur =) Huske ikke ka den plassen hete, men det e ikke hos Hagen, e på ei halvøy uti sjøen ved Meistervik tror æ. Ikke så kjent der ute, men besteforeldran te Kent-Rune bor bare 15 minutters gange unna. Coop Marked-butikken e kanskje tre kvarter-en times gange unna. Så bra at dåkk har kosa dåkk masse i helga.

Noa-Nikolai tar Mam-smokken igjen no, vi har gitt opp å prøve Ortodent. Tror han blir helt forvirra. E ofte smokken som skal til for at han skal sovne. Så kjekt at dåkk male huset Janne.

Masse lykke te te Elise og Pia! Snart e dåkk ferdig med fødselen og har fått babyan dåkkers på utsida av magen og det e veldig fint. Bli koselig på treff på tirsdag =)

Aurora flasser også litt på fotene. Tror heller ikke hun er dehydrert, for hun spiser som bare det!! Jeg har også prøvd å massere henne med litt olje, ser ut som det fungerer...

Tone: Vi har campingvogna på en plass som heter Eliasneset ved Meistervik. Er ei lita halvøy noen kilometer forbi Coop-butikken (ikke mot Hagen/Malangen brygger, men andre veien...). En veldig koselig og liten "campingplass"!! Kanskje dere også har vogn der eller?? :-D

Ja Ingrid flasse å enormt over hele kroppen. Så spurte helsesøster, å ho sa at bad me en god dæsj olje, å så innsmurt me en god å feit fuktighetskrem (vi bruke aderma sin Exomega te Sigurd så æ bruke den, e fantastisk) så går det over etterhvert.

Så lenge de får pupp når de vil ha å ikke står i varmen så ska det litt til før de bli dehydrert. E nok bare huden som skifta sæ ut.

Så bra da Kari Anne!! Godt du fikk en fin opplevelse!!!

Lykke til Elise, det høres ut som det går kjapt me dæ.. :-) Ser fram te oppdatering!!

Å misunneli på dokk som har campingvogn å hytte å sånt å fær te. Det ønska vi oss å! Men innte videre så har vi så mye å gjør her heime at hjelp.. I dag har gubben rydda så mye ute at åi åi!

E arti å gjør heimen sin te mer min sin!

Janne: Å, kor artig, da har vi vogna på samme plass :) Vi har også på Eliasneset! Spurte Kent-Rune ka det heter der. Vi skal bygge spikertelt har vi planer om og vi har har lyst å være der masse! Vogna vår ligger på en veldig fin plass, helt nede ved sjøen. Enn dere? Langt te do og dusj da, men vi har do i vogna så. Kjenner dere flere der? Hatt vogn der lenge? Artig at det er kjente der, onkelen te Kent-Rune har også vogna der. Men bli fint te Aurora og Noa-Nikolai og leke der når de blir litt større! =) Artig tilfeldighet.

Masse gratulere te Elise med lille snuppa som kom inatt ja! Artig artig! Pia, kor det går me dæ?

Idag skal æ møte ei venninne fra Stjørdal som e i byen også får vi besøk av bestemor og tante/onkel te Noa-NIkolai ikveld, koselig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...