Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #76 Skrevet 1. juli 2008 Hahaha.. jeg flirer av alle fattige som stemmer FrP. De har jo ikke skjønt at FrP har en politikk som sier "Er du født inn i en taperfamilie, så vil du ALLTID være taper". Eller: "om foreldrene dine ikke har en godt betalt jobb, så skal heller ikke du få en utdannelse til å få en godt betalt jobb", eller "har du ikke råd til lege, eller sykeforsikring, så får du gå til en humbug-lege, og iallefall ikke bruke samme lege, som den de rike bruker"
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #77 Skrevet 1. juli 2008 Jeg falt for Frps budskap da jeg var 16 år. Stemte Frp i fire-fem år. Etterhvert satte jeg meg ordentlig inn i ting; samfunnsøkonomi, bl.a. Har ikke stemt Frp siden. Hilsen konvertør.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #78 Skrevet 1. juli 2008 La dem prøve.....Det kan vel umulig gå dårligere enn denne regjeringen
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #79 Skrevet 1. juli 2008 Til anonym 19.25 Det er nok ikke sånn de tenker. Kanskje for en god del år tilbake men partiet har faktisk forandret seg over de siste årene. Alle som jobber hardt oppnår det de ønsker i livet. Det handler bare om vilje. At du må være født i en rik familie for å bli lege osv er jo bare tull. Utdanningen i Norge er jo gratis. men det er lettere for dem å følge i sine foreldres fotspor. Det er ikke vår feil at foreldrene deres aldri jobbet ræva av seg for å oppnå ting. også skal barna av de igjen komme og ha det samme som oss som er født inn i en familie med penger og god arbeidsvilje. Alle kan faktisk klare seg på bar bakke, men mye handler om vilje og slitet det ville vært. Stikker heller bort på sosialen på Tøyen og henter pengene mine der. mye enklere løsning.. Og med den rød/grønne regjeringen så er det jo sånn: huff nei du skal få spare deg den turen ned til sos kontoret. bare gi oss kontonr så kan vi gi deg penger hver måned. Ååå,trenger du nye møbler? Ja da skal vi få sendt deg en sjekk..(en bekjent fikk 12000 til møbler og kjøpte heller dop for det). selv om hun har alt av møbler men hvem sjekker det da??? Ja nå mistet jeg sporet her også. Blir så vanvittig irritert over hvordan det systemet fungerer for de svake(=late) i samfunnet.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #81 Skrevet 1. juli 2008 Enig med anonym 1008 Vi har ressurser til å klare oss, men det er nok verre for de mange som stemmer på FRP- Kanskje vi kunne blitt kvitt dem hvis de satt en periode?
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #82 Skrevet 1. juli 2008 Tror du utdanningen i Norge ville fortsatt å være gratis om Frp fikk bestemme? Da må du nok sette deg inn i politikken deres.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #83 Skrevet 1. juli 2008 Snonym 20.48: Å helt uten videre sette likhetstegn mellom svake og late forteller meg det meste om Frp-velgere som deg. Og det er god nok grunn for meg til ikke å stemme Frp. Forøvrig vet du ikke mye om samfunnsøkonomi (eller mennesker for den del) når du tror at det bare er å kjempe seg fram med vilje og albuer her i verden. Et system basert på den sterkestes rett har gitt katastrofale følge før i historien. Og i et samfunn styrt av total markedsliberalisme, skal det mye til for at alle mennesker klarer seg. Det er et urverk der mange tagger skal passe i hverandre. Mange, mange mennesker vil ikke klare seg, og jeg skal love deg at det ikke har med latskap å gjøre. Les litt samfunnsøkonomi, litt sosialøkonomi, litt historie, osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå