Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #51 Skrevet 1. juli 2008 Jeg synes det er på tide at Frp får prøve seg. Landet har store mangler når det kommer til innvandringen. Vi må velge bedre hvilke grupper som faktisk trenger å komme hit. Og at det er en selvfølge at de får med seg en liten startpakke og blir sendt tilbake til fødelandet når det er mulig. Vi kan jo ikke fø på disse resten av livet her i Norge for de klarer aldri å integrere seg her i landet. Prøv å få en somalisk dame med 7 barn ut i arbeidslivet når hun kan få mer penger ved å snylte på staten/oss.. Til du som lurer på hvor man skal ta alle pengene fra for å redusere skatt osv. Her kan du hente mange millioner/milliarder. Og resten av pengene kan du egentlig hente fra de uføre. Her er det mange som trenger hjelp, greit nok det. Men jeg vil påstå at 2/3 av dem faktisk er i stand til å jobbe, enten så synes de det er greit å få cash hver måned eller så får de ikke den jobben de vil ha. Altså ingen utdannelse og derfor må ta drittjobber. da er det jo bedre å få trygda si inn på kontoen fast hver måned. Det håper jeg virkelig FRP kan rydde opp i det. Det er snylting i stor stil.. Og hvis de får til det med helse og eldre er det kjempeflott. samme med skole og veier. Det er nok mange andre småting som de vil satse på også.. håper de kommer til makten hvertfall..
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #52 Skrevet 1. juli 2008 "Prøv å få en somalisk dame med 7 barn ut i arbeidslivet når hun kan få mer penger ved å snylte på staten/oss.." - Ja, når man har vært så egoistisk og fått 7 barn, bør man virkelig gi noe igjen til samfunnet, er det det du mener? Huff, sier virkelig en del om egosentrismen som ligger bak denne "ideologien"! "Og hvis de får til det med helse og eldre er det kjempeflott. samme med skole og veier. Det er nok mange andre småting som de vil satse på også.. håper de kommer til makten hvertfall.." - Småting som "helse og eldre", "skole og veier" bør da enhver kunne rydde opp i...? Vet du i det hele tatt noe om den arbeidsmengden innvandrere legger igjen i samfunnet vårt? Greit at man har en jobb å gjøre mht innvandringsproblematikk, men en bør kunne vise respekt for den jobben mange gjør også. Det er nettopp dette forkastelige menneskesynet jeg ikke kan godta med FrP.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #53 Skrevet 1. juli 2008 Dæven. Gratulerer til deg for det mest fordomsfulle, og mest kunnskapsløse, innlegget på lenge.
aanonym Skrevet 1. juli 2008 #54 Skrevet 1. juli 2008 Tror det ville blitt en heidundrende fest, jeg - om enn kortvaring. Lurer på om oljefondet hadde holdt en stortingsperiode før det hadde gått tomt?
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #55 Skrevet 1. juli 2008 Neida det er sosialistenes feil, alt sammen. Bare Frp kommer til makta kommer renta til å være på en halv prosent! Drømme, drømme...
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #56 Skrevet 1. juli 2008 Syns ikke det var så kunnskapsløst jeg, tvert imot. Er faktisk sånn det ER! men nå begynner hele diskusjonen her å bli usaklig og usmakelig, jeg melder meg herved ut. Ingen kan noengang uansett få meg til å endre mitt valg. Er kun 1 parti som er fornuftig å stemme på, og det er IKKE arbeiderpartiet!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #57 Skrevet 1. juli 2008 Renta nå på 5,75%, og langt me normal enn 2-3%. I perioden 1970-2000 har renten ligget på mellom 5-10% de fleste år. De siste årene har inflasjonen på verdensbasis vært veldig lav, derav lav rente. http://www.norges-bank.no/Upload/import/publikasjoner/penger_og_kreditt/2000-04/holter.pdf Alt for lav rente er ikke bra. Som vi ser har alt for mange tatt seg vann over hodet og tatt opp alt for store lån, uten å se hva renta ville komme til å bli på.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #58 Skrevet 1. juli 2008 Jeg tjener 370 000 i fjor. Da skatteoppgjøret var endelig oppgjort betalte jeg nesten nøyaktig 20% skatt. Og da hadde mannen fått det meste av rentetrekket for boligen.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #59 Skrevet 1. juli 2008 Så du mener at 2-3 prosent er normalt rentenivå? Det stemmer ikke, mellom 5-10 prosent er normalt nivå de siste tiårene.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #60 Skrevet 1. juli 2008 Rundet 20! Jeg var 33 før jeg kunne kjøpe meg en liten leilighet.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #61 Skrevet 1. juli 2008 Hvorfor skal vi ikke fø på en somalist dame og henne 7 barn? Vi ville fødd på en norsk dame og hennes syv barn... Hvorfor fortjener "vi" alle godene mer enn dama fra Somalia? Fordi vi hadde råflaks og ble føst i Norge?
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #62 Skrevet 1. juli 2008 Siv kommer til å bli statsminister en dag. Hun er et rivjern av et kvinnfolk, og har samme taktikk som Gro Harlem Brundtland hadde. De er veldig like, selv om de er fra helt forskjellige partier. Norge trenger en ny regjering. Virkelig skuffet over alt rotet denne har fått til.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #63 Skrevet 1. juli 2008 Til deg som synes det er fint å fø på den somaliske damen og norske for den saks skyld. Forskjellen her er vel at hun aldri er blitt integrert og de syv barna mest sannsynlig blir en stor kostnad for landet i evig tid.. Og hvis en norsk dame har 7 barn håper jeg mannen hennes er i jobb hvertfall og kan tjene egne penger. Ja mange utlendinger gjør en flott jobb men hvor mange prosent er det da? Alle som bidrar med noe til samfunnet er selvfølgelig noe vi trenger her. Men det er desverre fåtall av de utlendingene vi får inn nå som gjør. De kommer fra krigsherjede land og drar aldri tilbake selv om situasjonene er bra igjen der. De blir her og koster utrolig mye, samtidig som de bidrar med nada her i landet. Ok vold og voldtekt av barna dine(huff stakkars de har jo opplevd så mye fælt så vi tenker at de er unnskyldt). Spre utlendingene utover hele landet og fjern ghetto tilstandene som har blitt i storbyene. Integrering og opplæring er alt! Samtidig stoppe strømmen inn her. aner jo ikke om det er terrorister eller hva det er som blir sluppet inn her..
sydilla Skrevet 1. juli 2008 #64 Skrevet 1. juli 2008 for det skal bli så UTROLIG digg å se på at de kjører samfunnet vårt på RÆVVA... Så kan få det like godt som de har det i USA dere!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #66 Skrevet 1. juli 2008 Åja, for i USA må folk JOBBE for å tjene til livets opphold. Tjene egne penger. Ikke få alt lagt opp i hendene som vi får i Norge. Huffoghuff. Der er ikke hver 4.person uføretrygdet, heller, som i landet vårt. Latskapen har tatt over landet. Spør pensjonistene som virkelig jobbet rævva av seg for å bygge opp landet etter 2.verdenskrig. Skal love dere at de synes nordmenn blir latere og latere. Ingen som gidder ta i et tak. Det spørres hele tiden etter rettigheter og hva man har krav på. Ikke hva man selv kan gjøre for landet. Og mye vil ha enda mer.
sydilla Skrevet 1. juli 2008 #67 Skrevet 1. juli 2008 i USA får du ikke legelhjelå hvis du ikke har forsikring. Du får ikke utdanning hvis ikke foreldrene dine har nok penger. og jeg syns kanskje ikke FRP-folk er de som skal snakke mest og høyest om hvor fæle folk er til "Det spørres hele tiden etter rettigheter og hva man har krav på"
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #68 Skrevet 1. juli 2008 Ja, vi er to stk med en bra lønn, og ingen studielån nei...er ikke 20 heller, er 25, men mener at de som runder 20 og den generasjonen der, kommer til å få det tøft fremover om det fortsetter slik!
Julispire! Skrevet 1. juli 2008 #69 Skrevet 1. juli 2008 Kan ikke folk innse at vi ar det fantastisk bra her i Norge? Det vil alltid finnes noe å klage over, og enkelteksempler på ting som må bedres. Noe annet ville vært helt unaturlig. Vi bor i det Verdens Beste Land, og en av grunnene til det er at slike som Siv aldri har hatt makten i landet. Det er politikk som er motsatt av Frp som har gjort at nettopp vi har det så bra. Lev noen år i utlandet, før du uttaler deg om hvor "forferdelig" vi har det i Norge. Sett pris på landet vårt, og den politikken som har ført oss dit vi er i dag, på verdenstoppen.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #70 Skrevet 1. juli 2008 Igjen, hvorfor fortjener vi godene mer enn damen fra Somalia og hennes likesinnede?
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #71 Skrevet 1. juli 2008 13 prosent av USAs befolkning lever under fattigdomsgrensen, og fpr ikke legehjelp, utdanning el.l. Mange mangler bosted og det helt essensielle til livts opphold.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #72 Skrevet 1. juli 2008 hadde vi som familie sitte med 840 000 så hadde jeg holdt kjeft.... Dette landet er kjørt til h***** på nåværende regjering..... de som har mye penger vil nok ikke ha frp til makta, for da må de vel kanskje begynne å betale litt, og ikke bare sitte å se på at pengeboka vokser...
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #73 Skrevet 1. juli 2008 Verdens beste land???? har du det fra...vet de sier det, men det er absolutt ikke sant... Det er høyre politikere som mener det, de har skodd seg på vanlige folk og, de eldre som i dag ikke har noe igjen, pga avgifter. Det er bare å glemme de som har bygget opp dette landet.Helt forkastelig spør du meg, vi tar mere hensyn til dyr enn de eldre...
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #74 Skrevet 1. juli 2008 Å diskutere politikk er som å diskutere religion. Håpløst. Men de fleste oppegående folk har vel forstått at ap sine glansdager fra den gang de nærmest hadde monopol på regjeringsmakt og innførte trygdesystemet ol etter krigen er over. Det er ikke det samme partiet lenger. Jeg har selv nettopp flyttet til en frp kommune, og jeg må si at i denne kommunen har vi alle det kjempe godt! Pga alle godene og det flotte miljøet vi har her, kommer jeg aldri til å flytte herfra. Jeg fikk komme til hos jordmor dagen etter at jeg ringte, noe som var totalt umulig i den kommunen jeg bodde i før, der skulle det spares.... Jeg har fått tilbud om det ene og det andre når det gjelder goder i svangerskapet og i barselstiden sammen med andre i samme situasjon, på statens regning, (ingenting privat). Helsevesnet her gjør alt for at vi gravide skal ha det bra. Ikke fordi det er få folk her, men fordi det er flere stillinger i kommunen slik at alle får den hjelpen de trenger. Tilogmed de som jobber på nav er hyggelige og hjelpsomme. Det er ingen gamle folk som venter på plass på hjem, og ja, vi har private gamlehjem i tillegg til komunale, og de eldre har det like godt enten de bor på private eller komunale da det ikke er mangel på helsearbeidere. Vi betaler heller ikke eiendomsskatt takket være partiet som styrer her, frp. Det er også nylig bygget helt nye flotte sosialboliger her som uføre og andre som ikke kan klare seg i samfunnet får bo i gratis, tilogmed innvandrere, ja du leste rett! Barnehageplass får du også. De innvandrerene som bor her har det kjempegodt og blir godt mottatt av både kommune og folk her. De bor med samme standard som oss andre og ingen vil kaste de ut. Pengene denne kommunen får blir fordelt ut på en rettferdig og jeg vil si en flott måte, her er det ingen som lider ei heller ingen som klager, for det er ingenting å klage på. Bortsett fra den "sosialistiske" jernhånden som styrer oss fra øverst hold med økte avgifter og det ene og det andre. Landet blir mer og mer komunistisk. Og de fattige blir fattigere. Må også legge til at her i kommunen blir ikke de rike rikere og de fattige fattigere slik som frp hatere skal ha det til. Her får de fattige den hjelpen de trenger. Det har heller aldri vært snakk om å prvatisere alt mulig og innføre forsikring istede for statlig støtte slik som det er i usa, det er det vel bare frp hatere som har hørt snakk om. Jeg er ikke noen frp elsker som kun holder meg til alt frp gjør, stemte faktisk på et annet parti sist, men etter jeg flyttet hit og har sett frp i styret, kommer jeg nok til å stemme frp fremmover ja. Ps. Jeg er ikke en uføretygdet uinteligent person som ikke har peiling på noen ting slik som frp hatere mener alle som stemmer frp er, men en oppegående person som følger med i samfunnet og som tar høyskoleutdannelse, bare så det er sagt. Det hadde jo vært litt merkelig om alle som stemte frp var stokk dumme da, siden de har så høy oppslutning. Da mener jo frp hatere at en stor prosent av det norske folk er dumme. Kanskje de bude gå litt inn i seg selv før de dømmer andre. Jeg er glad jeg bor i en frp kommune, og hvis hele landet kan bli styrt på samme måte som her, kommer folk til å få det godt. Det er det ingen tvil om.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #75 Skrevet 1. juli 2008 Til anonym 17:35 1. I hvilke land har man det bedre enn i Norge? 2. Hvem er det som har "bygget" landet? Bygger vi ikke alle landet? Høres av og til ut som Norge var ferdigbygd i 1950...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå