Gå til innhold

Håper Siv blir statsminister neste år!

Anbefalte innlegg

Skrevet

De vi har nå har gjort en ræva jobb, og det er umulig å gjøre en dårligere jobb. La Siv komme til makten neste år, så blir det litt bedre her i Norge igjen!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis Siv blir statsminister, blir det slutt på velferdsgodene dom jeg regner med du benytter deg av som mamma. Og som er grunnen til at vi betaler skatt. Hun vil sørge for at de med penger blir enda rikere. Du er vel veldig rik du da?

Skrevet

Ja, det håper jeg også... bare slik at folk som deg, skal se at det ikke blir noe lettere. Jeg har råd til å betale i dyre dommer for å komme meg til en relativt normalt oppegående lege, skolegang til dattera mi osv. Litt synd at folk som ikke har råd til det, da ikke får det...

Skrevet

Jeg håper også Siv blir statsminister sånn at FRP får erfare forskjellen på opposisjon og posisjon, og kjører hele møkkapartiet på dynga :)

Skrevet

Enig! Hvis Siv kom til makta, ville alle syke, svake, arbeidere, alenemødre se at de ikke burde stemt på henne.

HI, kom på banen da. Hva er det du liker med Frp?

Og hva er feil med nåværende regjering?

Skrevet

Er ikke rik nei, men stemmer på de for det. Det jeg liker med FRP er at de ønsker å begrense invandringen til Norge, slik at vi heller kan støtte de som allerede er her skikkelig, slik at de blir intergrert i vårt samfunn. Dessuten så ønsker de jo lavere skatter på en del ting som gjør at de fleste får bedre råd.

HI

Skrevet

Kjempefint at du svarer.

Det er lett å la seg sjarmere av lavere skatter, men dette vil nok ikke gjøre at de fleste får bedre råd. Det gjelder kanskje hvis du har tenkt til å være selvstendig næringsdrivende, som ikke ønsker å betale skatt tilfellesskapet, som aldri blir syk eller gammel og trenger hjelp. Eller blir gravid.

Men hvis du er en ordinær lønnstaker, skal jeg love deg at et besøk hos legen tar hele lønna di. De vil at private skal feks overta helsevesenet . Når private driver private sykehus og klinikker, ønsker de bare å tjene penger. Siden du er på Bim vil følgende eksempel være noe å tenke på:

Dersom du selv må betaler for svangerskapskontroller og feks keisersnitt kommer du fort opp i 100 000 kr. Det hjelper jo ikke med lavere skatt da.

Skrevet

Siv kommer til å kjøre hele landet på dynga. Bare de som allerede er rike som vil ha glede av henne som statsminister. Vi vil miste alle velferdsgodene vi har i Norge, og bidra til økt forurensing, fremmedfientlighet og egoisme med en Frp-regjering. Regjeringen vi har gjør en bedre jobb enn mange tidligere regjeringer. Problemet er at Siv er så populær blant journalistene at hun så ofte får stukket snuten frem og kritisert unyansert. En god retoriker, men en fryktelig politiker.

Vi trenger faktisk mer arbeidskraft i dette landet, så om vi skulle stoppet innvandringen ville det blitt morsomt.

Skrevet

Jeg håper ingen blir statsminister!

ALLE bare lover og lyver!!

Er spesielt misfornøyd med Frp som er her i min kommune.

"Takk og pris for at jeg stemte på dem slik at de stakkars politikerne kan få nytt og fancy kommunehus istedet for å bygge flere barnehager og fikse de livsfarlige veien her!"

arg!

Skrevet

Faktisk enig her. La alle naive FRP'ere se hva som skjer om dette partiet faktisk ta makten. Jeg tror mange vil få et drabelig sjokk over hvor egosentrert politikken deres faktisk er og ikke forstår rekkevidden av det dette partiet står for. En over her skisserer det jo fint opp, se for deg regningen på svangerskapskontroller, lege, skolegang osv da om de får det som de vil... Hva hjelper det om man får 1500 kr mindre i skatt om det koster manfoldige tusen kr hver gang man skal til lege og må betale skolen til barna selv eller at barnehageprisene tredobbler seg f.eks?

På den annen side håper jeg inderlig dette aldri vil skje, jeg er stygt redd for at den norske økonomien vil bli for skakkjørt til å kunne rettes skikkelig opp igjen, ser for meg oljepengene få vinger på seg å fly.

Jeg skjønner at mange er missfornøyd med den regjeringen vi har nå, men om man klarer å se på det de gjør utover et navlebeskuende perspektiv og klarer å huske at mange ALLTID er missfornøyd med regjeringen som sitter samme hvem de er (ingen som lenger husker hvor fælt alle synes det var med forrige regjering?), så gjør faktisk sittende regjering en helt normalt god jobb.

Skrevet

Jeg har ikke helt troen på at Siv Jense og Co skal kunne skakkkjøre landet iløpet av en 4-årsperiode, det er skremselspropaganda. Det er ikke dermed sagt at ting blir så fryktelig mye bedre, men kanskje kan de røde partiene få fokuset litt tilbake, for, helt ærlig, AP flyter fortsatt på at de bygde opp landet etter krigen.

Skrevet

Det er endel ting jeg syns er mer usmakelig i verden en FrP velgere.

Og det er de som ikke respekterer at vi stemmer som vi gjør uten å måtte ha det samme grunnlaget. Man blir beskyldt for å være så mye rart om man ikke er rød...... Er ikke DET i strid med å være rødgrønn velger???????????

FrP er det partiet som snakker mest om iNTEGRERING, og ikke ren innvarndring...

Jeg tror IKKE Siv blir Stastminister. Jeg tror Høyre får den- men håper for guds skyld ikke det blir "vektløse" Erna.. Siv får finansposten, tenker jeg?

Skrevet

Jeg stemmer ikke på FRP, av flere ulike årsaker. Jeg er heller ikke rød. Men at andre gjør det, er selvfølgelig greit. Det som irriterer meg er når jeg spør en FRP-velger om hvorfor de stemmer FRP. Jeg får da ofte til svar at det er på grunn av innvandringspolitikken. FRP står for så utrolig mye mer enn en restriktiv innvandringspolitikk, og syns det er synd om en stor del av landets befolkning stemmer på et parti av bare en grunn, samtidig som de overser det andre.

Jeg mener FRP har mange gode poenger, spesielt i helse- og omsorgspolitikken. Men jeg syns ofte at midlene for å nå målet ikke er de mest hensiktsmessige. FRP er etter min mening et populistisk parti, som er meget dyktige til å snu seg i den retningen vinden blåser.

Skrevet

AP er jo bare et stort avgiftsparti, de har ingenting i regjering å gjøre. Forstår ikke dere som stemmer AP, se bare på renteoppgangen!

Jeg står fast på at frp er partiet for folk flest,

de vil redusere endel skatter og avgifter, bl.a nrk lisens, formueskatt+eiendomsskatt (som idag er dobbel beskatning), arveavgift (som også pr idag er dobbel beskatning) bensin/diesel avgifter (+andre bilrelaterte avgifter bør reduserer slik at det blir bedre samsvar mellom bilistenes innbetalinger og det offentliges utgifter til veiformål), tobakk/alkohol (som igjen vil redusere smugling), samt ha strengere innvandringspolitikk. (de vil ha et makstall på 1000 flytninger pr år)

Ellers kan dere lese mer på www.frp.no

Heldigvis stemmer alle mine venner og hele min familie FRP, og det kommer vi til å fortsette med.

JA TIL SIV SOM STATSMINISTER!

Skrevet

Kan jeg spørre om du vet hvor de da skal ta disse pengene de taper på å ta vekk alle utgifter, redusere skatt osv på?

Skrevet

og en representant fra AP lovte forresten under valget at det ikke ville bli noen renteoppgang, det ble vist på TV, noen som så det?

måtte bare le.......

Skrevet

Blir frp i regjering flykter jeg fra landet!!! Grøss og gru.....

Skrevet

Alva: vi er dobbelt beskattet, både på bensin, bil, arv, formueskatt, eiendomsskatt+++, og vi finner oss i det!

Det finnes nok av penger i dette "onkel skrue" landet!

Et forslag fra FRP er jo faktisk å samle alle ytelser til småbarnsfamilier i en forsterket barnetrygd, noe strengere regler i forbindelse med arbeidsledighetstrygd, et flatere skattesystem som inkluderer store bunnfradrag som bidrar til at flere greier å leve av egen inntekt.

og nav bør få sosialkontoret under samme tak.

Skrevet

Kan ikke bli verre enn det er nå uansett, her i huset lever vi på fattigdomsgrensen, pga alle de høye og doble avgiftene som er! Huset måtte vi selge, pga rentene vi ikke hadde råd.

Det er bare ikke overkommelig for vanlige folk.

Skrevet

vanlige folk, altså de som ikke har masse penger å rutte med, det er et flertall av oss...og tenker på minstepensjonistene, hvordan de sliter...Her snakker vi fattigdomsgrenser!!!

Skrevet

Men HVOR har du tenkt å finne disse pengene, altså hvor er det nok av penger? Oljefondet? Bruke opp alt nå slik at våres barn og barnebarn ikke har noe igjen? At helsevesenet privatiseres slik at i stede for å bruke skatten på det så kan helelr de uheldige som havner der få regninger på mange titallstusen? Gjøre det til et must å ha forsikringer på minst 30 000- 40 000 kr i året? I det hele tatt, slik FRP vil at landet vårt skal fungere er veldig likt slik f.eks USA er pr i dag. Synes du virkelig at dette er et godt land å leve i? For folk flest?

Skrevet

De har jo aldri sagt at det kommer til å koste 100 000 å føde!! De vil ta bort endel ting som er dobbeltskattet, og om det er litt privat konkurrase på helsetjenester, så er det bare bra!

Skrevet

Eh, renten er faktisk på et normalnivå nå... Om folk ikke klarer å ta høyde for å klare en normalt høy rente bør de kanskje tenke seg litt om før de tar opp lån? Muligens slemt sagt, men dog, det er lov å følge litt med i samfunnet...

Skrevet

Normalt nivå???

hvor mange rente oppganger har vi hatt siden ap kom til makta? 12-13?

Det gikk ikke for oss lenger, og det var IKKE uten grunn at vi faktisk solgte huset våres. Vi hadde bare ikke råd til mere renteoppgang.

Så enig med deg, at ja, det er lov å følge md litt i samfunnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...