EnMamma Skrevet 26. juni 2008 Forfatter #76 Skrevet 26. juni 2008 Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva den enkelte mener. Mange synser i det blå når det gjelder sikring av barn i bil. Her kommer det kalde fakta som faktisk kanskje kan påvirke noen til å endre valget sitt. Det er målet her.
Twintipp og himmelblå Skrevet 26. juni 2008 #77 Skrevet 26. juni 2008 Ja, flott er det. Er bare så dritt lei å høre om det, det har omtrent motvirkende effekt på meg. Heldigvis klarer jeg og legge irritasjonen til side for sikkerheten til min sønn. Snodig at ingen her har informert selgerene av disse setene hva som er sikrest alternativ. Begge gangene vi har kjøpt sete har de vist oss de forovervendte, og ikke kunnet et dugg om alle disse linkene og lankene som blir lagt ut her.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 26. juni 2008 #78 Skrevet 26. juni 2008 du som sa at du ikke har råd til en bil til flere hundretusen for å få plass til bakovervendt sete, du kan jo kjøpe brukt bil da.. vi har ikek god råd å kjøpte en bruktbil til rundt 80 tusen en toyota avensis 2000mod, altså ikke så veldig gammel... vi har besafe izi combi, det står bakovervendt å det er god plass, nå har vi det i midten men var god plass på siden også.. og om det ikke er plass bak sete deres, kan dere vel sitte det i midten da? midten er jo tryggeste sted å sitte det med tanken på sidekolisjon osv.. leste det på trygtrafikk sin test her en gang derfor jeg flyttet det til midten
Gjest Skrevet 26. juni 2008 #79 Skrevet 26. juni 2008 Nå har jeg lest alle svarene her grundig, og er nesten sliten inne i hodet mitt. Allikevel gjorde spesielt den ulykken som er beskrevet her meg oppmerksom. Skal absolutt ha bakovervendt til lille nurket. Ikke at jeg ikke har hatt samme oppfatning før, men har aldri hatt barn før, har egentlig aldri tenkt så mye på det.
Twintipp og himmelblå Skrevet 26. juni 2008 #80 Skrevet 26. juni 2008 Hmm.. må bare beklage at min dårlige humør gikk utover denne debatten. Jeg ER litt lei altså, men tok vel litt hardt i. Beklager det. Så nå får jeg gå og finne på noe for å bedre det elendige pms humøret mitt! Godt det finnes noen som minner andre på slike viktige saker. Ha en fortsatt fin kveld og beklager. Klem
Gjest Skrevet 26. juni 2008 #81 Skrevet 26. juni 2008 Synes ikke du virket i dårlig humør :-) Ha en fin kveld, Twintipp =)
EnMamma Skrevet 26. juni 2008 Forfatter #82 Skrevet 26. juni 2008 Jeg tok meg ikke nær av det. Ha en hyggelig kveld :-)
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 26. juni 2008 #83 Skrevet 26. juni 2008 Min sitter å fremovervendt.. Skulle ønske han satt bakover men etter å ha utsatt snuinga i et halvt år orka vi ikke mer å ha han med på biltur når han satt bakovervendt. Han var så sur å sutra å skreik et minutt etter at kjøreturen var begynt.. Det var ekstremt distraherende og irriterende og han var sånn uansett hva vi hadde med i bilen, leker, mat, musikk etc.. Den dagen vi snudde han har han vært en engel i bilen hele tiden om vi kjører 3 timer eller 10 min.. Er bedre at vi får konsentrert oss om kjøringa føler jeg da selv om jeg vet at det er myyye sikrere å ha de bakovervendt..
EnMamma Skrevet 26. juni 2008 Forfatter #84 Skrevet 26. juni 2008 Dere har i hvert fall vært flinke og gitt det god tid og prøvd mye før dere valge å snu ham
EnMamma Skrevet 28. juni 2008 Forfatter #85 Skrevet 28. juni 2008 Nei, det er som regel ikke noe man går å tenker på før man kommer i en situasjon hvor det er aktuelt å kjøpe bilsete
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå