Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #76 Skrevet 16. juni 2008 Javel da får jeg være egoistisk da. At barna mine aldri skal få dra på tur fordi det ikke tar seg ut ovenfor en som faktisk får dra ofte på tur synes jeg ikke er akseptabelt. Og jeg tror hvis man legger det frem på en fin måte/riktig måte så blir det helt greit for alle. Det er jo ikke bra at de nye barna skal gå glipp av ting pga stebarn. Er det egoistisk så kall meg det. Da er det like egoistisk som biomor verner om sine barn. Jeg verner om mine.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #77 Skrevet 16. juni 2008 Det handler om å få være sammen med og føle seg prioritert av faren. Ikke om en reise. Merkelig at voksne mennesker ikke klarer å se følelsene i det hele. Tror det dreier seg om reiser, penger, ting.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #78 Skrevet 16. juni 2008 Ja det er helt utrolig! Reisen i seg selv er kult der og da, følelsen av at en selv er like viktig som sin halvsøster/halvbror er med en hele livet! Ufattelig at ikke voksne mennesker ser det!!!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #79 Skrevet 16. juni 2008 Det er ikke riktig at særkullsbarn skal gå glipp av noe fordi de har fått halvsøsken.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #80 Skrevet 16. juni 2008 Hva er dette for slags argunmenter? "Får ferie med mammen også", osv. Ja - og det andre barnet får ferie sammen med BÅDE moren og faren sin. Det er noe mange stebarn bare drømmer om. Det handler ikke om hva de gjør med moren. Det har absolutt ingenting med saken å gjøre. Det handler om hvordan de blir prioritert av det mennesket de gjerne skulle ha sett mer av. Og hvordan den prioriteringen får dem til å føle seg. Jeg er sjokkert over manges holdninger her inne! Maken til egoisme, mangel på empati, gangsyn og smarthet har jeg aldri opplevd.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #81 Skrevet 16. juni 2008 Ja da får en jo håpe du er kjemperik hvis du en gang blir stemor. For jeg skal jammen si det ikke er lett å være stemor når man ikke har penger. Sliter på økonomien med bidrag, flyturer, felles ferier osv osv. Tro meg jeg hadde ikke valgt det en gang til!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #82 Skrevet 16. juni 2008 Hvis man har dårlig råd, får man droppe flyturer, syden, og heller satse på rimeligere alternativer, der alle er innkludert. Og så får man satse på en mann som står opp for alle sine barn. Og så er det å håpe at man tenker seg om før man trer inn i forhold, så man vet hva man får på kjøpet. Ikke sitte der og klage og surmule etterpå, på BARNS bekostning. Man behøver ikke være rik for å være stemor. Og i hvert fall ikke for å være en god stemor. Det første som trengs er et rikt hjerte.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #83 Skrevet 16. juni 2008 Ja men man kan jo spørre seg hva man får igjen? For å gi og gi og gi? Dritt fra biomor og utakknemlige stebarn som i voksen alder ikke ser at stemor har anstrengt seg noen ting i forhold til dem og det at de skal ha det bra. Sorry, men jeg ser ikke veldig mye positivt med å være stemor. Kanskje har det også noe med det at man er negativt forhåndsdømt av slike som dere allerede før man har tiltrådt rollen. Ser mange har forhåndsdømt stemor. Stemor= ond og egoistisk. Trist.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #84 Skrevet 16. juni 2008 Hvis HI, hennes mann og deres felles barn reiser på ferietur når hans barn fra før er hos sin mor, kan jeg ikke helt skjønne problemet her. De må da få gjøre som de vil fordi om barna hans er hos moren....
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #85 Skrevet 16. juni 2008 Helt enig. Skal den nye familien liksom sette sitt liv "på vent" i mellomtiden? De kan bruke tiden barnet er på ferie med sin mor på seg selv. Akkurat som de vil.
Gjest Skrevet 16. juni 2008 #86 Skrevet 16. juni 2008 Alle eller ingen, uansett hvem sine barn det er eller hvem som betaler. Er man en familie så er man en familie! Det er tross alt du som har valgt denne mannen med to barn fra før og dårlig økonomi!
mamma til twins Skrevet 16. juni 2008 #87 Skrevet 16. juni 2008 For å si det sånn... Jeg er sammen med en fyr og vi har begge unger fra tidligere, ingen felles. Scenario: jeg hadde hatt grisedårlig råd, og han hadde svømt i penger. Han hadde deretter spandert tur på meg og sine barn, og utelatt datteren og bedt biofar fikse ferien det året. Resultat: det hadde blitt skilsmisse fortere enn svint. Jeg hadde aldri i livet funnet meg i at MITT barn skulle oppleve en slik type forskjellsbehandling. At denne mannen synes dette er greit, gir meg sterke tøffelassosiasjoner. Vi er ihvertfall en familie, med alle våre tre barn. Det ville aldri falle meg inn å reise på familieferie uten noen av barna våre.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #88 Skrevet 16. juni 2008 Det er da så utrolig mye annet man kan gjøre enn å dra på camping, jeg lurer på hvorfor dere har så høy "standard" at kun syden-ferie er bra nok.. Jeg syns du skaper splid i familien, ved å kun ta med barnet deres. Hans barn føler seg sikkert ikke som et fullverdig familiemedlem. Hos oss er det mye fokus på at barnet mitt fra tidligere forhold ikke skal føle at det er "på besøk" i sitt eget hjem. Hos oss er det en selvfølge at alle barna er med. Vi har delt omsorg med bf, men legger alltid opp til å dra på ferie den uka barnet er hos oss. Har man ikke råd til å dra på ferie med alle barna, så drar man heller ikke! Uansett hvem som betaler!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #89 Skrevet 16. juni 2008 til 13:30 Du virket ikke akkurat som den skarpeste kniven i skuffen.... Jeg forstår ikke hvorfor noen mener at det er 2 familier her. NEI, det er ikke det! Mannen din har 3 barn, han.. De to fra forrige forhold og 1 fra det nye. Men sum av summarum: 3 barn!! disse barna er søsken, uansett om det ikke passer dere ste-mødre (noen av dere, IKKE alle). Er det noen her som klarer å snu situasjonen? Hva om barnefar tar med de andre barna sine og IKKE ditt? Hvordan hadde du som mor reagert da???? Har man valgt å bli sammen med en med barn, må man også ta ansvaret!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #90 Skrevet 16. juni 2008 til anonym 12.:57 Du synes hun og minsten bør dra alene? Hvorfor egentlig? Har ikke det yngste barnet mindre rett på ferie med pappan sin bare fordi foreldrene hans/hennes bor sammen??
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #92 Skrevet 16. juni 2008 "har det yngste barnet mindre rett på ferie med pappan sin..." skulle det stå
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #93 Skrevet 16. juni 2008 Har ikke lest alt, det gidder jeg ikke:) Men selvfølgelig skal dere reise til syden og kose dere....hvorfor skal DU betale for barna hans??? Ikke hør på alle de oppblåste kranglefulle kvinnfolka her De bare liker å krangle! Nei vet du hva, dra å kos dere. Og når barna kommer å skal ha ferie med dere, ja da finner dere på noe morro sammen med dem og, som ikke trenger å koste noe....for eksempel ut i skogen/ fjellet å ligge i telt, fiske,grille, bade, leke og kose dere. Du holder ut i et par netter med det vet du Lykke til, men jeg syns IKKE du du er slem stemor, hadde gjordt det samme selv!
aanonym Skrevet 16. juni 2008 #94 Skrevet 16. juni 2008 Om dere (hele familien på fem) ikke har råd til å dra til syden, så får dere enten velge en billigere ferie eller vente til dere har råd. Man lar ikke noen av barna sine få være med mens andre må være hjemme!
aanonym Skrevet 16. juni 2008 #95 Skrevet 16. juni 2008 Du må snarest slutte å skylde på stebarnet ditt, det er ikke hans feil at du og din familie ikke har råd til å reise på ferie hvert år. Hva med å spare til neste år, sånn at dere kan reise hele familien? Du er nødt til å gjøre stebarnet til en del av "dine", ellers vil dere aldri overleve som familie.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #97 Skrevet 17. juni 2008 Signere..Dra på ferie og kos dere.Og skit i alle di ufine drittsvaran du har fått fra så mange her..Du e IKKE egoistisk..
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #98 Skrevet 17. juni 2008 Jeg synes mannen din er den mest tankeløse her.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2008 #99 Skrevet 17. juni 2008 Som har skakk-kjørtøkonomien sin så han ikke har råd til å dra til syden med alle barna sine.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 17. juni 2008 #100 Skrevet 17. juni 2008 Huff, for en vanskelig situasjon. Du må nesten kjenne litt på dine følelser om dette er noe du vil og føler deg ok med. Det er ikke alltid like lett å vite hva som er rett og galt. Skjønner at du vil høre andre sine meninger, men kansje i dette tilfellet hadde det vært best om dere spurte moren til stebarna dine, om hva hun syns. Hun vet jo kansje bedre enn deg hvordan barna vil reagere på å bli "utelatt". Håper dere finner ut av dette:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå