Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #26 Skrevet 16. juni 2008 Du minner meg litt om min stemor, som tok med pappa, min halvsøster og min stebror på ferietur til syden! Jeg har aldri vært så skuffa som da, og det ødela endel av forholdet til min far! Husk - det er ikke barna som har valgt dette! Alt de ønsker seg er vel litt tid med sin far... Du gikk inn i dette forholdet selv, ta konsekvensene!!! Selv om mine foreldre er skilt og begge har barn på nytt, betyr jo ikke at jeg skal ekskluderes i noen av familiene! Jeg vil være en del av alt, sånn er det bare! At noen kan si at vi får i pose og sekk, hallo!?!?! Vil vel ikke akkurat si det er sånn min oppvekst har vært.... Men over til spørsmålet; Senk kravene dine til ferietur, ta med alle barna, og vær glad for at du har fått en så stor og fin familie!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #27 Skrevet 16. juni 2008 Nei. Føler ikke at det er lyving nei. Føler at det er å utelate noe som kunne blitt sårt for barna. Men det er ingen rett som sier at stemor skal betale ferie for allesammen. Hun har allerede betalt gjeld og alt annet som hører ti mannen, om hun ikke skal betale ferie til barna hans når hun ikke har råd. Og velger de å dra på ferie til syden, bare de tre, er det vel ikke vits i å opplyse det til de andre barna??? Kan gi deg et eksempel på det. Har to yngre brødre som det er 2 års mellomrom mellom. I sommer skal jeg og han yngste til Sommerland i Bø. Han er 10 år. Kommer ikke til å si noe til han eldste , fordi jeg ikke ser vitsen i å meddele til han at jeg og bruttern skal dit. Da blir det bare krangling og han eldste føler seg sikkert overkjørt. Grunnen til at han eldste ikke skal være med, er at jeg vet at han skal med en kompis og foreldrene hans til Danmark i 2 dager. Om jeg ikke hadde tatt med broren min til Bø, hadde det blitt 2.verdenskrig der og. Så man vinner på å ikke si noe. Jeg sa til min yngste bror, at han ikke måtte si noe til han eldste, og da er alle fornøyde. Da blir det ferie på alle i forskjellige vinkler og alle er fornøyde.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #29 Skrevet 16. juni 2008 Ser at mange mener hun burde ta med hannes barn fra et tidligere forhold med seg på ferie...Men burde ikke dette gå begge veier. Burde ikke ekskona ta med seg det nye barnet hans da på ferie. Eller blir det ikke sett på som utestengelse når biomor reiser på ferie med sine to barn, og ikka tar med seg barnas halvbror???? Dette var å sette det litt på spissen så dere kanskje forstår at ting er ikke bestandig så enkelt!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #30 Skrevet 16. juni 2008 Dette er noe av det dummeste jeg har lest.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #31 Skrevet 16. juni 2008 Ja, du satt det sååååå på spissen her at det hele falt helt av den spissen!!! Snakk om idiotisk sammenligning!! Denne stemoren har frivillig valg å få et barn med denne mannen, men denne biomoren til disse to barna har vel ikke valgt at denne halvbroren skulle komme til verden. Hun har ikke noe ansvar for det nurket vel, men det har faktisk denne stemoren for disse to barna som hun visste at han hadde fra før. Greit ikke ting alltid er så enkelt, men trenger man gjøre det så forbannet vanskelig da.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #32 Skrevet 16. juni 2008 Så da er det greit at nye barn blir holdt utenfor, men ikke de man har fra før............Det er så synd på stebarna, men hva med det nye barnet. Han har heller ikke valgt det slik...... Dere voksne er egoistiske!!!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #33 Skrevet 16. juni 2008 Forstår godt hva du mener med å få ting på avstand. Men det at hun er så vanskelig og lite samarbeidsvillig skal vel ikke gå utover hans 2 barn. Det er jo det som skjer, når dere løser det på den måten. Om hun er så vanskelig, så får jo han ta dette opp med henne via familierådgivningskontoret. At hun ikke vil betale for at ungene skal på ferie med dere kan jeg jo forstå, hun trenger sikkert de pengene til å ha ferie med ungene selv. Ta heller en ferie som alle kan være med på dette året og dra heller på en bedre tur neste år, sånn at dere får spart sånn at alle kan dra sammen.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #34 Skrevet 16. juni 2008 halvbror har vel ikke noe tilknytning til biomor til de andre barna....men de andre barna er jo knyttet til sin far...det er jo to heeeelt forskjelllige ting!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #35 Skrevet 16. juni 2008 Hadde far vært uten kone ville det jo uansett ikke blitt sydenferie på stebarna, siden det er konen som må betale. Sånn sett ville jeg foreslått at far reiser på en ferie han har råd til med sine særkullsbarn, type camping eller noe annet, og at Hi tar med sin familie på sydenferie. Blir jo ikke riktig at ingen av dem får reise på ferie fordi alt skal være likt. Har man splittet økonomi blir det jo sånn. Hadde dere hatt felles økonomi ville saken stilt seg annerledes.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #36 Skrevet 16. juni 2008 Hi bør senke kravene noen hakk og finne et billigere feriemål der alle kan være med. Har du opplevd å bli utestengt fra den nye familien? Det er veldig sårt for barn, men de er flinke til å skjule det fordi de ikke vil såre sine foreldre...
LinnisR83 Skrevet 16. juni 2008 #37 Skrevet 16. juni 2008 Jeg syntes du gjør det vanskelig jeg nå. Stemoren i denne situasjonen har faktisk vært med å betale ned gjelden til barnefaren, så han igjen kan betale barnebidrag og komme ajour med økonomien sin. Så kan han begynne å bruke pengene sine på barna sine senere. At de da tar seg en velfortjent ferie EN gang, ser jeg virkelig ikke problemet med! Når man blir stemor tror jeg ikke det står skrevet noe sted at man må betale alt for sinne stebarn! Ser ut som om HI allerede har punget ut endel og jeg mener, om det hadde vært litt vett i skallen til barnas biomor (uten om å snakke om hennes intelligens da jeg ikke kjenner til historien godt nok) hadde hun bidratt med litt penger så de alle hadde kommet seg litt på ferie. Tror det er litt sunt om man tar vare på den biofamilien man har innimellom. Syntes det er synd at folk mener at det lille felles barnet skal lide for at pappaen har to barn fra før av! Hvordan blir dette senere da? Skal det lille barnet bli oversett i sine ønsker fordi pappaen ikke har råd til å gi alle sammen det samme på lik linje? Om det er slik, skal jeg aldri finne med en mann med barn fra før av!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #38 Skrevet 16. juni 2008 Tja.. Både og.. Du er kanskje en smule ego, men er økonomisk.. Men jeg syns en ferie med hele familien er viktig.. Er jo ikke gøy for stebarn og være en byrde heller.. Nå sier du ingenting om hvor gamle de er.. Men hva med Danmark? lei ett feriehus\leilighet der nede, billig, varmt (kan variere litt, men er som oftest fint) mye dere kan gjøre... legoland, fårup.. osv.. Da får hele familien vært samlet.. Litt slit, men og veldig kos.. Så kan dere heller ta syden senere..
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #39 Skrevet 16. juni 2008 Om min sambo hadde prøvd å utelukke mitt barn fra tidligere fra vår familie på den måten, hadde jeg pakket tingene mine!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #40 Skrevet 16. juni 2008 Ja, jeg synes du er både egoistisk og urimelig. Har du valgt han så har du også valgt barna hans. Og selv om ditt bidrag til økonomien er betydelig større en hans må dere jo feriere et sted hvor alle er inkludert. Blir helt satt ut jeg...., tenk at du i det hele tatt tenker tanken..huff..
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #41 Skrevet 16. juni 2008 Men anonym 13:43... Nå vet vi jo at i problemstillinga her ER mor i live, og hvorfor kan ikke hun bidra litt?
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #42 Skrevet 16. juni 2008 Det er nok en god ide at du ikke finner deg en mann med barn fra før.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #43 Skrevet 16. juni 2008 Antar at du svarer på innlegget føre deg. Men våkn opp og lukt kaffen da mor!!! Greit den det nye barnet ikke har valg dette selv, men han har da i det minste begge foreldrene samlet under et tak. Dette har ikke de stebarna og da blir ikke saken noe bedre om den "nye familien" skal liksom planlegge sitt eget lille liv uten dem. Hva de gamle ungene opplever hjemme hos sin mor har jo ikke den nye barnet noe med, for garantert opplever den nye ting hjemme hos mamma og pappa alle de dagene som de gamle barne er hjemme hos mor. 100% likestilthet vil nok aldrig skje, men man reiser ikke på ferie bare med noen av ungene. Da drar man på en ferie som man har råd til, sånn at alle kan være med på!! Det trenger faktisk ikke være syndt på skilsmissebarn overhode, men den dagen de begynner å oppleve forskjellsbehandling, ja da er det syndt på de. Og dette er opp til oss voksne at dette ikke skjer. Antar at du ikke er så gammel, så lenge du skriver " Dere voksne er så egoistiske" Kan si det merkes veldig godt på måten du argumenterer på også!!!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #44 Skrevet 16. juni 2008 Tror ikke barna til din sambo har vondt av å være hjemme, det går faktisk ann å feriere uten alle.. å jeg forstår deg veldig godt HI... Du skal da ikke betale for hans barn. Men selfølgelig må di også få verme på noe kjekt gjennom sommeren. Å ja, skilsmisse barn får i POSE Å SEKK!!.. det er ikke til å lyve om.. Ingen kan komme å si at det på noen som helst måte urimelig!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #45 Skrevet 16. juni 2008 Ja, det hadde vært takknemlig! Etter all den tiden og pengene som HI har brukt på sin mann her, burde mann åpne øynene litt. En ferie alene bare de tre, er ingen egoisme eller urimelighet. Kjempe bra mener jeg. Tenke litt på sin egen datter/sønn også skader ikke fordi om man har stebarn!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #46 Skrevet 16. juni 2008 Pose og sekk? Ja HELDIGE særkullsbarn som må finne seg i at foreldrene starter nye familier, må ha flere hjem, halvsøsken her og der og potensielle konflikter de ikke kan styre. De er så bortskjemte altså! Makan til heldige unger som får i både pose og sekk! Tenk om de føler sorg over ikke å ha foreldrene sammen, de utakknemlige små beistene!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #47 Skrevet 16. juni 2008 De er jo for f.. alene hele året! Det nye barnet har farens fulle oppmerksomhet hver eneste dag. Det har ikke de andre barna, så du må vel fatte og begripe hvem som fortjener noe ekstra her?
LinnisR83 Skrevet 16. juni 2008 #48 Skrevet 16. juni 2008 Nei. Har en mann fra før av, så det er ikke noe problem ennå iallefall Hehehe. Håper ikke det dukker opp noen uforutsette barn han har fortrengt. For om det er slik som de fleste sier her, kommer ikke JEG til å takle det.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #49 Skrevet 16. juni 2008 Hvordan vet du det? Kan hende de har 50% hver? Eller at de er der annenhver helg eller hver helg...Det vet vel for faen ikke du??!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #50 Skrevet 16. juni 2008 Pose og sekk? Vet du hva du snakker om? Er du skilsmissebarn? Det er jeg. Og jeg kan fortelle deg om en ganske annen virkelighet. Nå får du jammen tenke deg om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå