Gjest Skrevet 17. juni 2008 #76 Skrevet 17. juni 2008 Så for deg er det å markere barnets annkomst en dyd? Er det det du mener?
xxxJulianexxx Skrevet 18. juni 2008 Forfatter #77 Skrevet 18. juni 2008 En dyd av nødvendighet mener du??
aanonym Skrevet 18. juni 2008 #78 Skrevet 18. juni 2008 Og hva mener du vil være god nom oppdragelse etter den kristne tro? Hva/hvor mye skal foreldre og faddere gjøre for at det skal være godkjent ikke-hyklerisk for deg? Er du sikker på at kristen oppdragelse betyr det samme for deg som for alle andre foreldre? Kanskje mener mange foreldre at de å lære barnet/la barnet lære om Gud og Jesus, feire kristne høytider og dra til kirka noen ganger i året er kristen oppdragelse i massevis? De aller fleste av oss, selv de som ikke døper barna sine, gjør jo alt dette, så du mener kanskje at de som velger å døpe barna sine må gjør noe "mer"? Må ungene bli misjonærer og "gjøre alle folkeslag til mine disipler" el.l.? Ser frem til en forklaring på hva du mener med å "oppdra etter den kristne tro".
aanonym Skrevet 18. juni 2008 #79 Skrevet 18. juni 2008 Men bryr de ikke-kristne seg om at barna deres ikke hører himmelen til, da? Hva tror du prestene innenfor andre trosretninger sier om sånne som oss da, vi kristne og hedninger? Vi er vel rimleig dømt hele gjengen, antar jeg. Men det plager ikke meg.
aanonym Skrevet 18. juni 2008 #80 Skrevet 18. juni 2008 Jul 8eller Krist-mess om du vil) er da selvsagt en kristen høytid. Jul (eller jól om du vil) er OGSÅ en hedensk høytid, men det spiller da ingen rolle her. Ingen av dere har "rett" på den høytiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå