Gå til innhold

Kvinner som pårioriterer karriere foran familie...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fantastisk slående argumenter, annie..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du snakker til meg, legger jeg ikke så stor vekt på hva jeg slenger ut til slike skruller som Sug Lut, så diskuter deg blå i ansiktet om skrivefeil, argumenter eller annet...bryr meg midt i kaviarstjerna!

Skrevet

Skrivefeil? Jeg er i grunnen bare facsinert over at det finnes mennesker som klarer å opprettholde en diskusjon med "buhu".

Du kan umulig ha fått med deg en del grunnleggende ting som de fleste voksne mennesker har, som evne til å uttrykke seg.. Når feilet det liksom..?

Skrevet

Aldri har uttrykket TOMME TØNNER RAMLER MEST virket mer på sin plass.

Skrevet

Nå har ikke jeg prøvd å opprettholde noenting somhelst. Som jeg skreiv her oppe isted, kan godt nevne det igjen, at jeg ikke bryr meg stort om hvordan jeg ordlegger meg i en slik utrolig teit diskusjon.

Hva jeg har fått med meg av grunnleggende ting eller ikke, er vel ikke du i disposisjon til å utpeke. Ikke skryter jeg av at jeg er voksen heller. Heller barnslig med personlighet enn voksen uten personlighet som noen her beviser er fullt mulig her.

Skrevet

Og det var det beste du kom på?

Skrevet

Joa, man kan fint spekulere i hva for mangler som ligger i bunn når folk uten hemninger tyr til personangrep i en diskusjon.

Skrevet

Gi folk nok tau så henger de seg stort sett alltid sjøl.

Skrevet

Litt dobbeltmoral her KaMa?

Skrevet

I dette tilfellet tror jeg man trenger teskje evt. dråpeteller for at enkelte skal forstå.. Helt enig med deg!

Skrevet

Utrolig hva "voksne" kan slange dritt og usakligheter om ingenting.

Kan jo forstå at noen av dere tror at de som velger å ha en "karriere" for å betale sine regninger og gi sine barn en god økomomisk start her i livet. Er helt på bærtur og burde ikke få lov til å ha barn.

Vokn opp, det er jo ikke rart det blir bare flere og flere unge som ender opp på sosialen og går arbeidsledige omtrent hele sitt voksne liv fordi de ikke gidder gjøre en innsats for å få seg jobb eller beholde den. Dersom det er dette de har som forbilde er det jo ikke så er det ikke stort av håp for fremtiden.....

Skrevet

Ja, men Sug Lut: Nå skriver du som om dersom kvinnen ikke er hjemme så er mannen det heller ikke! Hvorfor gjør du det hele tiden? Det er jo ikke det som står her? Kan du ikke diskutere det som skal diskuteres, nemlig hva som er fosrkjellen på om menn eller kvinner er hovedomsorgsperson!

Hva har det med praktikanter å gjøre? Må man ha praktiskant dersom far er hjemmeværende?

Hvorfor er det like ille å ha hjemmeværende far som å ha barn hos dagmamma?

Skrevet

KaMa: Sug Lut mente jo at kvinner som ga permisjonen til mennene sine var egoistiske. Så jeg lurer også litt på hva Sug Lut egentlig mener her. Mener du virkelig at det er verre med far enn mor? For det svarer du aldri på. Så det virker nesten som om du ikke tør si det rett ut.

Skrevet

så fall er det jo fryktelig mange menn du må ta livet av...

Gjest Zima *PP?*
Skrevet

Her går det jammen sport i å misforstå sug lut..

eller kanskje det er dårlig samvittighet ;-)

Skrevet

Nå har i allefall jeg (og tydeligvis flere med meg) sett Lut sine kommentarer i sammenheng med et par andre innlegg, så det er kanskje derfor jeg tolker det slik jeg gjør. Jeg ser også at det står at FORELDRE som ikke vil være hjemme ikke bør få barn, men hver gang det er snakk om at mor og far bytter roller så begynner Luten å gnåle om Au Pair, praktikant og Tårnfrid, og at folk sender vekk ungene sine til fremmede. Og det er det jeg ikke forstår, og som jeg synes Luten fremdeles ikke har svart på.

Så hvis jeg har misforstått deg Luten, vær så snill å forklare nærmenre hva du mener.

Gjest Zima *PP?*
Skrevet

Når folk først får en unge bør de kanskje regne med å tilbringe tid med den. Bli ferdig med den jævla karrieren før de får unger som må stues inn i en slags puttekasse for babyer...

Skrevet

Nå gjør du det samme som Lut, Zima. Du kaller Far for en puttekasse?

Gjest Zima *PP?*
Skrevet

Nei, jeg kaller barnehagen for en puttekasse for foreldre som ikke orker å være hjemme med barna sine.

Og jeg syns fortsatt at det er rart at mødre ikke vil være hjemme med ungene de så gjerne ville ha. Forventer dere faktisk at barnet som kommer ikke tar opp tid og plass?

Gjest Zima *PP?*
Skrevet

"Å huff- babyen står ikke stil til blusen min idag, vi gir'n til far!"

Skrevet

Jo, men diskusjonen handler jo ikke om barnehage! Den handler om kviner som jobber, mens menn er hjemmeværende!

Skrevet

Zima har visst også problemer med å svare direkte. Er det noe som går, tro? Jeg undrer meg sammen med Dunder.

Gjest Zima *PP?*
Skrevet

Hvem skal amme da? Hvorfor skal mor absolutt gi permisjonen sin til far? Hvorfor kan hun ikke være hjemme? Hvorfor fikk hun en unge da? For å føde, dra på jobb, la far ordne resten?

Jeg forstår ikke de mødrene som ikke vil være mest mulig sammen med barnet sitt..

Og ja, far blir en puttekasse. Han har vitterlig ikke melkefylte pupper.

Skrevet

Jeg tenker i alefall at dersom jeg skulle begynå jobbe når barnet var 3-4 måneder så forutsetter det at mannen min vil være hjemme. Hvis jeg var alenemor ville jeg sannsynligvis ikke gjort det fordi jeg som deg mener atdet ervel tidlig å begynne i bhg da. Men det er jo ikke det som er diskusjonen her? Se på hovedinnlegget en gang til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...