Gå til innhold

TROMSØJENTENE 12.06.08


AS og lillemor=)

Anbefalte innlegg

åyy, d hørtes ikke ut som en så alt for lett mårran nei... gått å kåmme heim no kan æ tenke mæ:)

 

hehe, ja skvatt litt æ åsså første gangen merka at d va litt vått på puppen... hihi, bare arti me sånt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AS: Nei de ska følge me d framover.. I følge CTG reg hadde ungen d heilt fint! Men blir d no fare, må dæm vell sett i gang! Ska på ny sjekk mandag, så får vi se kordan d e da!

 

Hehe ja kan tænke mæ du skvatt.. D gjor æ og første gang æ merka at d va vått gjennom singletten! Men merka igår at æ ble litt våt, da æ strøk over gensern atme puppen. Hmm lure på om d va melk?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mzme: Så fint dem tar dæ inn te grundige sjekka!! Skjønne du bli sliten a det, men æ bli så gla når ting bli tatt alvorlig... =)

 

Har no vært på føden å møtt ho jordmor Lillian! Va bedre nyheta enn æ tort å håpe på =). Ho fant ut at æ va no sånn høveli moden å fikk inn en finger å litt, så ho røska no tak inni der!! Satt me ctg etterpå, babyen takla det veldi fint å rolig, å det kom flere kynnera som va hefti! Trur no ikke det bli å skje nå me det første, men det e no iallefall ikke blitt forsinka!!! =) Så no e vi heime å har fått beskjed om å ta livet me ro sia æ slit me søvnen....

 

Heheh! Ja litt melk ifra puppan må man nok bare regne med, sjøl har æ gått me tynne ullinnlegg ganske lenge... Lek ikke så mye, men nok te at det e akkurat for mye!

 

Fortsatt god lørdagskveld alle sammen!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nættemor: Takk før d :-) Ja bra at dæm tar ting alvorlig, og får sjekka om når d e nåkka man lure på!

 

Åjj moden, spennanes...

 

Ha en fin lørdagskveld jenter... :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nættemor!

Så spennende =) Må oppdatere oss om det setter igang!

Ikke så behagelig den strippinga, men om det hjelper så er det jo vært det!

 

Mzme.

Hørtes ut som en utrolig slitsom dag.. Skjønner ikke at ting må ta sånn tid når man er der!

 

Men hva er det med dette været i Tromsø for tiden??

Dritt om dagen, og solskinn om natta...................... Kanskje vi bare skal snu døgnet med det sammen =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nurk: Nei e rart d.. Hehe enig me ang været, overskya når man står opp men når man ska lægge sæ ja da e d solskinn :-) Merkelig, men sant :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da varJ i seng og jeg kan slenge meg ned på sofaen :-)

 

Spennende at du ble strippet Anette!! Krysser fingrene for at det skjer noe snart :-)

 

Når det gjelder venting på sykehuset er det som regel legene man må vente på. De har mange pasienter å ta seg av når de har vakt og må hele tiden prioritere hvem de skal se til. Så jeg skjønner godt det blir venting, selv om det er veldig kjedelig når det gjelder en selv :-) Godt at vi gravide får god oppfølging på UNN når det er noe ekstra.

 

Jeg har kjøpt enda litt babyklær i dag :-) Pappa ringe akkurat å ville kjøpe stellebord til den lille og det skal han jo selvfølgelig få lov til :-)

 

Å jøss så godt det var med ny bil! Den er super å kjøre!!

 

Jeg har bil på dagtid neste uke, så utetreff eller hjemmetreff passer supert :-)

 

Ha en fin kveld alle sammen! Jeg får snart besøk av to venninner, vi skal spise jordbær og slarve :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e d noen som veit om d fins nåkka slag "strømpe" man kan ha roint handledda/ på armen før å hindre så mye hevelse?? får ont i handledde bare æ ska tørke hennern.. hålt på å krepere i dusjen i dag når måtte vaske håre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det finnes støttestrømpe for armene når man har ødem (gjerne i fbm lymfødem), spør i apotek eller hos Medinor (tror jeg). Det går også an å badasjere med en elastisk bind. Jeg kan hjelpe deg å bandasjere med det rette trykket, for det må være litt strammere rundt håndleddet og så gradvis slakner av i trykket for at væsken kan flyttes oppover.

Så det er bare å ta kontakt, 92263058.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det finnes hjelp te dæ Pusi!

Her slit æ me vann i fingran å fotan i dag, e ikke så godt nei.....

 

Syns ikke strippinga va så ille æ da, kjente ikke nå til at ho gjorde det heller. Men kjente at ho va me fingran gjennom!!!! Hehehehe! Litt sær følelse ja... Men når man e litt moden å myk så e det jo ikke så mye motstand inni der. Vært ei kjempefin natt, har sove så ufatteli godt.. Å sto ikke opp før halv ni!!!

Mamma driv å lura på ka de ska gjør for å sett mæ igang da her heime!! Hehehehe! Trur nok ho håpa at det sku bli mer action etter gårsdagen, men æ e kjempefornøyd me at æ va litt moden! Det va mer enn æ turde håp på... =)

 

No ska vi antakeligvis ut å trim mæ på tur!! Heheh!! De håpa nok det bli svung på sakerne da.. =)

 

God søndag damer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar..=) ska prøve å se ka æ finn t hennern,... håll ikke ut så mye lenger me de her hennern..:)

 

får håpe nåkka settes i gang av trimminga:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God søndag jenter :) Æ va no i bryllup igår te svigersøster og dansa masse i håp om at det ble action av det, men ser ikke sånn ut, hehe... Artig va det no uansett, imponert over at æ holdt ut te over kl. 2!

 

Æ kan møtes på mandag og tirsdag på dagtid! Passe best tirsdag i byen etter kl. 13.30, skal te manuell terapi kl. 13 også har æ ikke bilen te uka siden motorsykkelen te Kent-Rune e defekt. Han har bursdag på tirsdag, så kommer mæ ikke på kveldstreffet.

 

Æ legg ut hjemmetreff hos mæ på torsdag da, klokka 13! =) Passe det? Synes det e godt å sove lenge når æ enda kan, hehe! Kjempefint om dåkk kan ta med nåkka å spise Janne og Ann Silje! Dåkk får bare ring om dåkk ikke finn fram! Om det bli fint vær kan vi jo sitte ute på platten våres, ellers sitt vi inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei..

 

Ka dåkker har tænkt å ha på de små "knøttan", når dåkker reise heim fra sykehuset?

 

Har alle alt på plass no og sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tone : høres flott ut=) bare si ifra hva jeg skal kjøpe med meg. Eier ikke fantasi for tiden, så bare si noe :D

 

Mzme : Du må nok bare se været ann.. Skal nå uansett ha body,sparkebukse,lue og helseteppe på den lille =) Tar det som det kommer=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg kjøper/lager gjerne noe til treff hos deg Tone :) Kan jo kjøpe inn noe god frukt og farris f. eks? Ellers kan jeg sikkert bake noe også. Bare si i fra :-)

 

I dag er pulsen min i gallopp! A har vært på jobb og nå var det godt å få han hjem. Ikke lett å finne på ting med en treåring når pulsen er 150. Så det har blitt litt tegnefilm i dag for å si det sånn.. Men nå får hun seg en tur ut heldigvis.

 

Jeg skal til jordmor kl 13 i mårra, tenker å dra litt tidligere til byen å se etter sko til meg selv. På ettermiddagen kommer onkelen til A med familie på besøk fra Sverige, så da holder jeg meg hjemme til de er dratt igjen. Tror de blir til onsdag, men er ikke sikker. Torsdag kommer jeg i alle fall på treff.

 

Jeg er så glad for at jeg ikke har så mye vann i kroppen denne gangen som sist. Vet hvor plagsomt det er Pusi, når man nesten ikke kan røre hendene pga vann. Har du vondt på i hendene, eller er du mest stiv? Heldigvis ikke så lenge igjen nå.

 

Snålt at det bare er 20 dager igjen til termin..Jeg er ikke helt klar mentalt for å føde, men vil gjerne bli kvitt magen snart. Det får bære eller briste :-)

 

Krysser fortsatt fingrene for deg A, håper det skjer noe snart!

Ang klær hjem fra sykehuset blir det nok noe jeg har strikket selv til den lille :-) Og et artig sett jeg kjøpte fra Ida T her om dagen, blå body og bukse med haier av alle ting på, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ont i handleddan, akkorat som æ sku vært betent eller nåkka... merke åsså at blodhåra bevege sæ på sia av handledde å d gjør grusomt ont...

 

ja håpe åsså d skjer nåkka før dæ anette snart...:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Jeg kommer også på torsdag, med mindre det skulle skje noe før den tid... Kommer jeg tar jeg med meg noe spiselig;)

 

Kan treff på mandag, tirsdag skal jeg på sjekk på sykehuset..

 

Idag har Ole og jeg gått hjemmefra til byen i solskinnet, rusla rundt på perspektivet museeum og vært på kafe. Likte utstillingen med hundebilder, ble litt tungt med utstillingen om russiske fiskere. Litt mye ståing etter mye gåing når det er endel tekst og filmsnutter som skal "konsumeres". Nå er jeg skikkelig sliten... og sofagris;)

 

Ønsker alle en god dag i sola!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert om du kjøpe med noe god frukt og Farris Kari Anne :) Æ har bakt sjokoladebolla! Ann Silje - kanskje du kan kjøpe kjeks eller nåkka? Æ har jo like liten fantasi...hehe... Bli kjempekoselig å få besøk av dåkker, glede mæ te det! Så bra at du kommer Minda, om det ikke har skjedd noe...

 

Jeg kan også godt møtes imårra på treff altså på dagen, har ingen planer så kan godt det :) Været e jo ganske fint ute no da, håpe det holder sæ!

 

E også kjempeglad for at æ ikke har nåkka vann i kroppen! Har flere venninner som har hovnet veldig opp i ansiktet og på hender og føtter og det har visst vært skikkelig upraktisk og ikke noe gøy. Men samtidig kan vel det også være tegn på fødsel nært forestående eller?

 

Vi skal også ha på et hentesett stemoren min har strikket hjem fra sykehuset, er så fint med bukse, jakke og lue i turkist :) Også et helsepledd om det blir kaldt te babyen. E så spent på fødselen og om baby e frisk. Bli artig å se om det bli gutt eller jente og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som Carpal Tunnel syndrome.. Det hadde jeg sist og skyldes at nervene i håndleddet kommer i klem. Det gir smerter. Heldigvis går det som regel alltid over etter fødsel. Men vondt er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei...

 

Åå treff på Torsdag, sku ønske æ kunne være me.. Ska se d ann, får se ka de sir på sykehuset imårra!

 

Hær har samboern vært såå flink i dag.. Rydda, vaska alle mattene og vaska gulv!

 

Pusi: Synd me de håndleddan dine! Håpe du finn nåkka som hjælpe! Æ e ikje stiv i håndleddan, men vældi stiv på mårran. Ikje no spess hoven som æ va før litt sia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei damer.

 

For en nydelig dag idag, selv om det har vært vind!

Jeg har sittet i solveggen en del og lest ei halv pocketbok, sånn akkurat passe hjernedød underholdning i disse tider. Mann og barn var og så på rallycross i Ramfjord, og kom hjem kjempefornøyd begge to. Alle har i grunnen vært ute resten av dagen og. Jeg har pekt og forklart i blomsterbed, og snille mannen min har ordna :-)

 

Jeg kommer gjerne også hjem til deg på torsdag Tone, og tar selvsagt også gjerne med noe. Kanskje jeg kan ta med noe mer drikkende, litt brus og juice f.eks?

 

Pusi85: Uff, ja det vannet i kroppen, det er noe herk! Går jo over om ikke så lenge da heldigvis, men håper du finner noe som fungerer for å hjelpe litt på.

 

Til hva jeg skal ha på babyen hjem fra sykehuset, så kommer det jo helt an på hvordan været er. Egentlig håper jeg at det er litt kaldt, for da skal han ha på det nydelige kremhvite strikkasettet som svigermor har strikka og som H hadde på seg da vi tok han hjem fra sykehuset en nydelig aprildag for 3 år sia :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...