Gå til innhold

Måleses av alle.... IDet du ikke får vite....


tre håpefulle

Anbefalte innlegg

Hei tojunibarn

 

For et flott innlegg du skriver.. =o)

 

Ikke bry deg om de som skriver hat-PM.. Det er nok de som har tatt den mest lettvinte løsningen som blir mest provosert.. De som virkelig har hatt runder med seg selv og prøvd andre ting, pedagogiske tiltak, kosthold etc.. Vet med seg selv at de har prøvd alt, og da blir de ikke så provoserte heller, tror nå jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke feilaktige opplysninger hun kommer med.

 

Den amfetaminen hun prøvde når hun var 16år kan faktisk

sammenlignes med Ritalin. Og hvis du har et barn som har hatt ADHD i mange år så burde du faktisk vite d. Har selv 2 barn med ADHD og har det selv. Uanset tom barnet dit får oppfølging hver 6uke så vet man ikke hva som skjer på sikt med barn som får Ritalin,Concerta eller Strattera. Ja, gi barnet ditt en pille så løser det alt. NEI det gjør ikke det. Det er aldri KUN medisiner som virker, Det kalles og ha en form for selvkontroll å lære seg pg leve med de problemene en har. Og det gjelder for barn også. Selfølgelig kommer livskvaliteten til barnet fremfor alt, men det finnes andre behandlingsmåter enn medisin.

Man trenger sy en pute under ræva på ungene heller. Mine barn og meg selv er ikke medisinerte. Mine barn skal ikke bruke denne diagnosen som en unnskylding for ting her i livet. Og de skal ikke vokse opp i den tro at en pille løser alle problemene dem måtte ha.

 

PS. Ritalin går kanskje fort ut av kroppen, men den har samme virkningen på kroppen som en liten dose av amfetamin. Så det logiske er da ved langvarig bruk av Ritalin så får kroppen samme slitasje som en som ruser seg på amfetamin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Det er nå i Norge endelig lykkes å oppdage og avsløre en sjarlatan, en kvakksalver og svindler som benytter scientologkirkens metoder sammen med god gammeldags løgn og snake oil.

 

Denne person er Sebastian Mars16 Georg Ulvehøj som nå er under etterforskning i Norge og i øvrig rapporteret til Forbrukerrådet, Helsedirektoratet, Norges psykolog forening, Norges Psykriatriske forbund, Universitet og Høyskoler, grunnskole, videregående skole, helse linjer, samt alternative behandler fora og intresse grupper.

 

Nu er det rett på tide å stoppe Georg Ulvehøjs udokumenterte påstander, han er en pengeglad og kynisk spekulaant i andre menneskers skjebner men hvad gør man ikke for "En neve dollars"...

 

Det er pr i dag ikke lykkes å få dokumenteret Georg Ulvehøjs faglige eller vitenskapelige ballast, Ulvehøj omtaler seg som pedagog det finnes intet i Norge som bekrefter at Ulvehøj har rett eller evner eller kunnskap eller lov til å kalle seg pedagog, han omtaler seg selv som en MBD(Minor Brain Damage) en diagnose benevnelse som gikk ut og blev byttet til ADHD eller i Norge ADHD og eller Hyperkinetisk Forstyrrelse, dette er vistnok gået hus forbi av pedagogen som har 25års erfaring i behandling i Norge!, det er absolutt ingen innenfor ADHD forskning, vitenskap, medisinske kretser, innen psykriatrisk eller psyklogiske kretser som vil akseptere eller kreditere Georg Ulvehøj som en faktor eller av betydning.

 

Georg Ulvehøj har forfattet to bøker, vel nu skal de to bøkene også under microscopet for de har begge to så store likhetstrekk til to andre forfatteres verk at det er mulig det er eneggede halvsøsken!.

 

Georg Ulvehøj har en hjemmeside på www.origo.no og sonen han driver heter adhd alternativ: http://origo.no/-/sandbox/show/138508_adhd-alternativ

Bruk gjerne litt tid på å lese de få trådene han har lagt ut.

 

Det er trist at Georg Ulvehøj fortsatt har tillatelse til å spre sin møkk og sine løgner på www, det er også derfor jeg har lagt inn dette innlegget for å varsle og advare mot Georg Ulvehøj.

I Norge har Georg Ulvehøj blitt utestengt fra div forums.

 

Til sist vil jeg beklage for at jeg skriver på den litt brutale måte, det hele er i årsak av å stoppe Georg Ulvehøj før han påvirker og eller "behandler" flere med sin kvasi doktrine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott for deg at du kunne velge å være frisk...

Til opplysning så er det like mange varianter av adhd som det er personer som sliter med det. Noen sliter mer en andre og man må også ta høyde for komorbide tilstander som kan oppstå. Mange som ikke får behandling tidlig kan også ende opp som rusmisbrukere.

Jeg syns ikke du fremstiller dette nyansert nok.

Angst og depresjoner kan være ganske alvorlig,det er ikke alle som kan velge seg friske.

Ser heller ikke på adhd som en sykdom,men en tilstand men må lære seg å leve med,noen ved hjelp av medisiner.

Du er kanskje en av de som velger frisk i så stor grad at du aldri tar en tablett for noenting, det er faktisk bivirkning på alt,men det betyr ikke at alle opplever det likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

 

Hei

 

Så fint å lese et innlegg med positiv vending. Så flott at det fungerer såpass bra for deres sønn i skolen mht tilrettelegging. Og at dere fokuserer på det positive.

Selv har jeg en sønn på 5 år m sannsynlig adhd, som skal begynne på skolen til høsten. Er i tvil ang steinerskole el kommunal skole. Har skrevet et innlegg 23 mars 2010 angående dilemma omkring dette. kanskje dere som foreldre har noen råd?

 

Hilsen bekymret mor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

DER tar du feil.

Ritalin inneholder nemmelig metylfenidat.

metylfenidat står på lista til antidoping norge å er oppført på den norske narkotikalisten..

så med andre ord,om ditt barn vil bli toppidrettsutøver må han/hun søke om fritak fra det nasionale/internasjonale dopingforbundet for å få konkurere.

snakker av erfaring fra da jeg drev med friidrett å skulle delta i konkuranser i utlandet

blir man tatt å misstenkt for å ha tatt dop å tar blod/ryggmargsprøve for å fastsette om det ere stoff i deg vil det få utslag.

 

en med adhd får det samme ut av amfetamin som med ritalin.

dette er en kjent sak for alle som har satt seg inn i stoffene i Ritalin å som de fleste leger opplyser om.

min lege gjorde det.

ritalin er også VELDIG avhengihetsskapende.

å slutte med ritalin er som å slutte på dop eller alkohol..

man får abstinns ut av dimmensjoner.

har selv byttet til stratera å kommer ALDRI til å gå tilbake til den dritten Ritalin.

 

x-ritalinbruker som faktisk har satt seg inn i stoffene medesinen inneholder å som har brukt det selv i 7 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg forstår ikke innlegget ditt. Sier du nå at Sebastian-16mars ER eller refererer til en bok skrevet av en avslørt sjarlatan? Link til kilder takk. Synes selv mange her var for rask ute med piggene til Sebastian- 16 mars. Jeg går selv på ritalin og mener jeg har en positiv effekt av det, MEN jeg vil vite ALT- og alle sider og ikke lukke øynene for noenting. Vær så snill, vær saklig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, ser du hadde linket, da er det bare å hoppe seg i lesingen. Men mener du sebastian-16mars ER eller REFERERER til en sjarlatan (som har skrevet den boken det er snakk om)?

 

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...