Gjest Rebel & frøken ledning Skrevet 1. juni 2008 #51 Skrevet 1. juni 2008 ...Men siden du mener det aldri hadde skjedd deg, hva mener du jeg skulle gjort da? beholdt så han kunne drept både meg og ungen? for det hadde han faktisk gjort da.
May-juli07+mai09 Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #52 Skrevet 1. juni 2008 det er jeg helt enig med deg i marolla, det finnes andre utveier enn abort, feks adopsjon, det er mange norske familier der ute som desperat vil ha barn men kan ikke få!!!!!
The most famous Ludder Skrevet 1. juni 2008 #53 Skrevet 1. juni 2008 Helsestasjon, krisesenter osv. F.eks bedt legene som skulle utføre aborten ringe krisesenter i stedet, så kunne du ventet der på dem. Det finnes alltid annet å gjøre hvis du innser at abort ikke er et alternativ.
raia81 ♂2008 + spire 2010 Skrevet 1. juni 2008 #54 Skrevet 1. juni 2008 Nei, nå må jeg gå å legge meg snart, ble mye DIB når tv'en ikke virker... Men måtte bare kommentere dette innlegget da angrepillen desverre ikke virker hvis du har eggløsning under samleie. Angrepillen virker ikke når befruktning allerede har skjedd.
sydilla Skrevet 1. juni 2008 #55 Skrevet 1. juni 2008 da blir mitt motspørsmål til deg - NÅR mener du at det blir å avslutte et liv? Jeg mener hva er den prinsippielle forskjellen på abort og angrepille? - den første setningen din blir forøvrig for dum. Det sier noe om at du mangler innsikt i problemstillingen!
raia81 ♂2008 + spire 2010 Skrevet 1. juni 2008 #56 Skrevet 1. juni 2008 "Dytter" opp det forrige innlegget mitt (det rett over ditt)
Gjest Rebel & frøken ledning Skrevet 1. juni 2008 #57 Skrevet 1. juni 2008 Jeg skjønte jo ikke at jeg burde komme meg bort, da. Når man bor sammen med en sånn en tror man faktisk at man fortjener det, og at leger og krisesenter hadde gitt blanke f*en. Sier igjen, jeg har utrolig dårlig samvittighet for det og sliter med det den dag i dag, men jeg har nok med min egen samvittighet, om jeg ikke skal få høre at jeg er kynisk, kald, jævlig og ond...
The most famous Ludder Skrevet 1. juni 2008 #58 Skrevet 1. juni 2008 Når det bare er et egg og en sædcelle er det ok. Jeg har selv latt mange egg dø, og sædceller har jeg spist tusenvis av :-)
Gjest Rebel & frøken ledning Skrevet 1. juni 2008 #59 Skrevet 1. juni 2008 Meg eller ludderet du tenkte på her?
The most famous Ludder Skrevet 1. juni 2008 #60 Skrevet 1. juni 2008 Vil du at dette skal bli en diskusjon om deg personlig? Vi trenger ikke det hvis du ikke ønsker det selv...
sydilla Skrevet 1. juni 2008 #61 Skrevet 1. juni 2008 Vet dere hva dere snakker om nå? Det er faktisk lettere sagt enn gjort det der. Og det er noe av poenget mitt. Samfunnet legger OVERHODET ikke tilrette for at kvinner skal bære fra barn de ikke er i stand til å ta vare på eller syns er utfordrende å ta vare på. Det er lite veiledning (Amathea som veileder blir derved av idealister), det er "ulovlig" så snakke med abortsøkende om alternativene, støtten som alenemødre og mennesker i vanskelige situasjoner får er latterlig dårlig og er du så dum at du bærer fram en handikapa unge - ja da må du jammen ta konekvensen av det sjøl. Det er en KAMP for folk å få den hjelpa de og ungene trenger. Det er DET vi må gjøre noe med, og det gjør vi ikke ved å angripe dem som ikke ser noen annen utvei en abort. Det er nemlig ingen som hjelper dem å se den utveien!
raia81 ♂2008 + spire 2010 Skrevet 1. juni 2008 #62 Skrevet 1. juni 2008 Ludderet.. Hvis det var meg DU mente nå da :b
May-juli07+mai09 Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #63 Skrevet 1. juni 2008 skjønner hvordan du hadde det... har vært i et sånt forhold selv og nei det er ikke enkelt å komme seg ut av det!!!! flott at du har klart det )
Gjest Rebel & frøken ledning Skrevet 1. juni 2008 #64 Skrevet 1. juni 2008 Jeg vil gjerne høre om det virkelig er utilgivelig av meg at jeg gjorde dette ja. For jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor folk ikke klarer å sette seg inn i at dette ble vanskelig...
sydilla Skrevet 1. juni 2008 #66 Skrevet 1. juni 2008 jeg mente ludderet. "bare" et egg og en sædcelle? og når går grensa for det da?
The most famous Ludder Skrevet 1. juni 2008 #67 Skrevet 1. juni 2008 Javel, du ber om det. Du var kanskje ikke gjennomført ond, men ganske gjennomført dum. Det fantes andre utveier.
The most famous Ludder Skrevet 1. juni 2008 #68 Skrevet 1. juni 2008 En dag etter samleie er ihvertfall på riktig side av grensen.
Gjest Rebel & frøken ledning Skrevet 1. juni 2008 #69 Skrevet 1. juni 2008 Selvfølgelig vet jeg det. Jeg innså det bare ikke der og da. Jeg var rett og slett for redd, hjernevaska og ødelagt. Man gjør mye for å beskytte sitt eget liv. Når det er sagt kommer jeg ikke til å gjøre det igjen, men vet med meg selv at jeg heller aldri kommer til å si at alle som tar abort er onde, kyniske og dumme. Man kan ikke alltid sette seg inn i andres situasjon.
CB-BabyBoy Skrevet 1. juni 2008 #70 Skrevet 1. juni 2008 Kanskje vi burde avslutte denne diskusjonen nå? Ikke det at jeg ikke tåler temaet, men det begynner å dreie seg mer og mer om angrep på de som har gått gjennom en abort og fortalt om det. Det er synd man ikke kan ha en ordentlig diskusjon her inne...
neutral Skrevet 1. juni 2008 #72 Skrevet 1. juni 2008 Absolutt for selvbestemt abort frem til uke 12. Etter det må nemda avgjøre...
Lykke X 4 Skrevet 1. juni 2008 #73 Skrevet 1. juni 2008 Jeg er for selvbestemt abort. Men jeg synes ikke abortgrensen bør heves fra 12 uker. Jeg er veldig mot at noen bruker abort som prevansjon, gang på gang...
dimeglio Skrevet 1. juni 2008 #74 Skrevet 1. juni 2008 Jeg synes det skulle vaert mer opplysninger om hvilke alternativ man har til abort om man er i en vanskelig situasjon. Det kan fòles som eneste utvei for noen, og man kan angre veldig paa sitt valg for resten av livet. Jeg synes det skulle vaert obligatoriske samtaler fòr man tar beslutningen, og oppfòlging etterpaa enten man velger abort eller ikke. Abort kan vaere det beste i noen tilfeller, men det burde ikke vaere en lettvint utvei istedet for aa bruke prevensjon.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 1. juni 2008 #75 Skrevet 1. juni 2008 jeg er imot.. selv var jeg bare 16 når jeg ble gravid å foreldrene mine mente abort var det eneste jeg kunne gjøre, men det var ikke på tale! de var lenge sur.. men forstår om folk tar det om de har blitt voldtatt og ikke klarer bære fram barnet. men jeg selv kunne aldri tatt abort!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå