Gjest Zima *2pp* Skrevet 1. juni 2008 #28 Skrevet 1. juni 2008 jEg er helt for abort uansett grunn. Selv om man ikke har brukt prevensjon også. Det er ytterst få som bruker abort som prevensjon, det skal litt til , liksom.
mamma.com Skrevet 1. juni 2008 #29 Skrevet 1. juni 2008 Jeg er for selvbestemt abort. Synes selvsagt ikke det er en ideell form for familieplanlegging. Og ønsker virkelig ikke å få det utført på meg selv, eller komme opp i en situasjon hvor det er aktuelt. Regner med at dette gjelder de fleste kvinner. Abort er ikke noe som velges med lett hjerte. Men alternativet til selvbestemt abort er verre. Illegale aborter. Abortnemder. Jeg ser ikke på stigende aborttall uten bekymring. Men løsningen er ikke å forby det, heller lage bedre ordninger for unge mødre, utvide ordning med gratis prevensjon etc etc.
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 1. juni 2008 #30 Skrevet 1. juni 2008 Hjerter begynner å slå i uke 4... Ja, det gjør faktisk det. I fosterets uke 4 ja. I uke 8 er de fleste indre organer godt utviklet, å stubbene til hendene å føttene begynner å formes. I uke 12 har de fått kjønnsorganer, å enda da kan man ta abort. FORFERDELIG altså. Et lite minimenneske som svømmer inni mors liv. Det er jo egentlig helt fantastisk hver gang det skjer, et lite mirakel. Å da bare å suge ut dette eller ta et par tabletter så kroppen støter det bort selv, bare for at det ikke PASSER å få barn nå..... Nei, det synes jeg er forferdelig trist.
sannamin* Skrevet 1. juni 2008 #31 Skrevet 1. juni 2008 ÅÅÅ nå ble jeg FYSISK kvalm og dårlig...Man frarøves retten til å leve et liv.. Kjære GUD!
raia81 ♂2008 + spire 2010 Skrevet 1. juni 2008 #32 Skrevet 1. juni 2008 I England kan man få godkjennelse til å ta abort i uke 24. I Norge er det enten uke 18 eller 20, husker ikke helt. DET synes jeg er HELT sprøtt. Grøss og gru!
sannamin* Skrevet 1. juni 2008 #33 Skrevet 1. juni 2008 Uke 24??? Hvordan kan de menneskene som utfører de leve med det? Er det ikke i uke 28 at barnet kan leve utefor morsliv? Fytti for noe groteskt.
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 1. juni 2008 #34 Skrevet 1. juni 2008 Man kan ta abort frem til uke 12 i norge. Men man kan søke om å få tatt det helt opp til uke 16, er det ikke slik da?
mamma.com Skrevet 1. juni 2008 #35 Skrevet 1. juni 2008 I Norge er grensen 12 for selvbestemt abort. Etter det kan man få innvilget abort inntil uke18, da er det en nemd som avgjør og det skal tungtveiende grunner til (gravid etter incest, voldtekt etc, eller meget alvorlig sykt barn)
:)venter jente nr 2 Skrevet 1. juni 2008 #36 Skrevet 1. juni 2008 kan ikke forstå at folk synes det ikke er god nok grunn med abort ved incest og voldtekt!
raia81 ♂2008 + spire 2010 Skrevet 1. juni 2008 #37 Skrevet 1. juni 2008 Verst er det kanskje i Russland?? http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/02/27/424623.html
raia81 ♂2008 + spire 2010 Skrevet 1. juni 2008 #38 Skrevet 1. juni 2008 http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=157928 Her står det at "om lag en tredjedel av senabortene i Norge i 2006 ble gjennomført etter at 18 uker av svangerskapet var gått." Er VG, så kilden er vel ikke den sikreste...
Mamma med spire Skrevet 1. juni 2008 #39 Skrevet 1. juni 2008 Jeg er imot abort!! Jeg skal ikke si noe stygt om Yrha for det hun har gjort, for det var hennes valg å det er fult og helt opp til henne.. Jeg derimot mener at alle vet hvordan man blir gravid å har man tatt det valget å ikke begynne på prevansjon så får man stå til ansvar for det å!! Altså vil man ikke bli gravid så bruk prevansjon!! Jeg blir ganske enkelt irritert når jeg hører folk som ikke har lyst på barn si at de ikke "gidder" å begynne på prevansjon, men heller tar sjangsen på at "det går bra". Det syns jeg blir for dumt!! Jeg ville aldri tatt abort, men jeg vil heller ikke snakke dritt om de som har valgt det! Jeg har mange venninner som har tatt abort å jeg velger heller å støtte dem enn å rakke ned på dem, for selvom det er deres valg så betyr ikke det at de gjør det med ett lett hjerte!
May-juli07+mai09 Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #40 Skrevet 1. juni 2008 seriøst i uke 24????? får gåsehud og grøsser på ryggen!!!!! noe så motbydelig!!!!
The most famous Ludder Skrevet 1. juni 2008 #41 Skrevet 1. juni 2008 Etter å sett den videoen av abort der de suger kroppen løs fra hodet på den lille babyen prater jeg med glede dritt om de som lar noe sånt skje. Det lille livet prøvde febrilsk å komme seg vekk fra sugeapparatet mens hjerteslagene økte krafig, før apparatet endelig fikk tatt og fikk revet kroppen løs fra hodet. SYKT!
Sunshine med småtroll:) Skrevet 1. juni 2008 #42 Skrevet 1. juni 2008 æææææ!Får ikke sove i natt jeg nå..har ikke sett noe video og vil ikke det heller..
sydilla Skrevet 1. juni 2008 #43 Skrevet 1. juni 2008 jeg er for en lov som gir rett til å ta abort - det er noe med å sørge for at ting skjer i noen lunde kontrollerte former. Jeg har selv kommet i en situasjon hvor jeg nok må vurdere abort dersom jeg blir gravid. Kroppen tåler ikke verken flere graviditeter eller hormonell prevensjon, så derfor er sterilisering eneste alternative prevensjon. Det er gjort, men sjansen for at det ikke funker er faktisk 2%... Men jeg syns aborttallene er skremmende høye! Når ca 20% av alle påbegynte svangerskap ender i frivillig abort er det litt heftig. Det er da ikke SÅ lett å bli gravid? Men det er faktisk slik at aborttallene har holdt seg ganske stabile siden loven kom på plass, noe som betyr at denne prosenten faktisk har blitt lavere de seneste årene fordi fler kvinner blir gavide og bærer fram barna. Samting blir det for enkelt å angripe de kvinnene som tar valget. Det høye aborttallene og holdningene til abort er ikke et individproblem, men et samfunnsproblem. Det er samfunnet som har ansvaret for de normene som påvirker de valgene vi tar. Et samfunn der fokuset på individetsrett til å bestemme og til å realisere seg selv for en hver pris vil kanskje bli et samfunn med liten plass til uønskede barn? Enten de nå er uønsket pga. dårlig timing eller en eller annen "feil"... Jeg syns man må angripe problematikken fra en annen synsvinkel enn at de kvinnene som tar abort er kalde og kyniske. Samfunnet vårt er kaldt og kynisk - og DET må vi gjøre noe med ALLE sammen...
Lille`mor & lillebøll Skrevet 1. juni 2008 #44 Skrevet 1. juni 2008 FYTTI HELVETE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Der røyk kveldsmaten min!! God slankekur du LUDDERE;=) Forandrer ikke min mening,men faen nå ble jeg bare kvalm..
raia81 ♂2008 + spire 2010 Skrevet 1. juni 2008 #45 Skrevet 1. juni 2008 Nei huff!, håper jeg aldri får se den videoen! Fikk lyst til å gi min lille nydelige gutt en skikkelig kos, men han sover søtt... Vel, han skal vel ha mat sånn i 2-tida en gang. Lille gullet!
Gjest Rebel & frøken ledning Skrevet 1. juni 2008 #46 Skrevet 1. juni 2008 Ludderet: Hva ville du gjort i min situasjon? 17 år gammel. Bor sammen med en alkoholiker som banker livskiten utav deg hver dag. Blir gravid som resultat av at han voldtok deg. Han truer med å drepe deg hvis du ikke tar abort. Klarer du ikke på noen måte å se at jeg måtte ta det valget? jeg har dårlig samvittighet langt oppetter ørene pga det barnet, men i den situasjonen var jeg så redd at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre. Det hjalp ikke akkurat at min mor også tvang meg til å ta abort. Blir lei meg når jeg leser det dere skriver. Jeg vet at jeg kunne beholdt, men jeg var så utrolig redd, og han hadde hjernevasket meg, hadde full kontroll over meg...
sydilla Skrevet 1. juni 2008 #47 Skrevet 1. juni 2008 litt av problemet med debatten her i dette landet er at når folk som er i mot forteller hva som faktisk skjer - så er de syke gærninger. Et samfunn som lukker øynene for hva det faktisk driver med er ikke et bra samfunn... Vi må tåle å face realitetene, men vi trenger ikke sette oss til dommere over andre ved å bruke nedverdigende beskrivelser av hverandre - verken den ene eller den andre veien...
Marolla Skrevet 1. juni 2008 #48 Skrevet 1. juni 2008 Syns de som tar abort er bra kald og kynisk jeg da. Skulle mye heller ønske at det mer fokus på adopsjon.
The most famous Ludder Skrevet 1. juni 2008 #49 Skrevet 1. juni 2008 Det hadde aldri skjedd meg, hadde flyttet ut lenge før. Hvis det hadde skjedd, hadde jeg for det første tatt angrepille dagen etter.
Gjest Rebel & frøken ledning Skrevet 1. juni 2008 #50 Skrevet 1. juni 2008 Nå skjønner du nok ikke hvordan det er å bo med en psykopat. er ikke bare å løpe og kjøpe angrepille når man verken får lov å gå ut av huset eller ha penger selv. Og så er det ikke bare å flytte ut heller. De er jævlig gode på hjernevasking.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå